Kolahtaako kirjat?

Back to yleinen keskustelu O

[q]AleXI,
-Loru Sorbuksen herrasta (jotkut kaksi (suomalaista?) heppua)
[/q]

Eikös sorbusten herran kirjoittanut Beard tjsp. Brittiläinen joka tapauksessa.

Juu minähän olen tässä jo pitkän aikaa lukenut fantasiakirjoja. Feistin Käärmesota-sarja tuli kunniakkaaseen päätökseen ja nyt luen Tad Williamsin Velhon Oppipoika. Mutta pitäisikös sitä vähästä aikaa lukea jotain muutakin kuin fantasiaa?

Kyllä, kirjat kolahtaa! Ja nyt pitääki suositella kaikille luettavaks Motörheadin Lemmy Kilmisterin omaelämäkerta! Aivan LOISTAVA

Kolahtaa todellakin...lukeminen on erinomainen keino irtautua todellisuudesta ja olla rauhassa hetki jossain ihan muualla. Kannattaa kokeilla.
Mieleenpainuvimpia lukuelämyksiäni ovat:

Dante: Jumalainen näytelmä
M. Agejev: Kokaiiniromaani
Ray Loriga: Tokio ei välitä meistä enää
Nick Cave: Kun aasintamma näki Herran enkelin
John O'brien: Leaving Las Vegas
Markiisi de Sade: Sodoman 120 päivää
Christopher Sandford: Kurt Cobain
Erlend Loe: Supernaiivi ja Tosiasoita suomesta
Anthony de Mello: Havahtuminen

Suomalisista suosikkini on ylivoimaisesti Anna-Leena Härkönen. Hänen tapansa kirjoittaa on tyly, hauska ja välillä jopa inhottavan realistinen...häntä nyt vaan on pakko lukea;)!!!

Ja Jörn Donneria lainatakseni "Lukeminen kannattaa aina"

[q]pörri, 20.1.2006 13:45:

Suomalisista suosikkini on ylivoimaisesti Anna-Leena Härkönen. Hänen tapansa kirjoittaa on tyly, hauska ja välillä jopa inhottavan realistinen...häntä nyt vaan on pakko lukea;)!!!

[/q]

Itse en muista lukeneeni yhtäkään suomalaisen kirjoittajan teosta vapaaehtoisesti, ennen kuin joku aika sitten luin Härkösen Loppuunkäsitelty -kirjan. Täytyy myöntää että kuvailemasi Härkösen kirjoitustyyli pitää paikkansa tässä teoksessa vaikka aihepiiri onkin melko raskas. Kirja oli positiivinen yllätys ja varsin mukavaa luettavaa aiheesta huolimatta. Pitänee siis tutustua myös härkösen fiktiiviseen tuotantoon. :)

harrry the pot head..

Viimeks luin DaVincin koodin, sitä ennen oli taasen "pienoinen" tauko mut ihmeen nopeesti sain luettuu sen. Ei menny ku kolme iltaa sitä lukiessa, pitäs vaan löytää joku uus saman tyylinen joka vois kolahtaa ja jota jaksais lukee.

[q]pörri, 20.1.2006 13:45:

Mieleenpainuvimpia lukuelämyksiäni ovat:
.............
Ray Loriga: Tokio ei välitä meistä enää
...........

[/q]

juuri sain loppuun tämän kirjan. oli kyllä pitkästä aikaa mielenkiintoisimpia teoksia mitä olen lukenut.
ja juuri tunnustelin kirjakaupassa tuota anthony de mellon havahtumista, mutta jätin kuitenkin ostamatta. täytyy sekin lukea joku näistä päivistä. :)

Just luen toista(!) kertaa Paulo Coelhon Alkemistia. Äärimmäisen mielenkiintoinen kirja.

Lomalla tuli luettua suomalaista kirjallisuutta:

Tuomas Vimma - Helsinki 12
Osoittautui juuri sellaiseksi kuin olin arvostelujen perusteella kuvitellut: tarkoituksellisen provosoivasti ja teennäisen nokkelasti kirjoitetuksi listaksi, joka esitteli kirjoittajan kallista makua ja merkkien tuntemusta. Kirjana musta melko keskinkertainen, juoni suorastaan typerä. Lukeutuu sellaisten kirjojen sarjaan, jotka luettuaan tuumaa, että noh, tulipa luettua tämäkin sitten. Osittain tosin ihan viihdyttävä.

Pirkko Saisio - Voimattomuus
Jätti vähän ristiriitaisia tunteita, paikoitellen kirjan ilmava toteutus ja kielikuvat vähän tympivät, paikoitellen taas herkistivät valkoviiniä nautiskelleen ja siten otollisessa mielentilassa olleen lukijan kyyneliin. Mun makuuni ehkä hivenen liikaa pohdiskelua kristinuskon tiimoilta.

Laura Honkasalo - Sinun lapsesi eivät ole sinun
Ihana kirja taistolaislapsista, imaisi jotenkin heti mukaansa ja piti lukea melkein yhdeltä istumalta. Etenkin osioissa, joissa muisteltiin lapsuutta, oli paljon sellaista, johon pystyi samastumaan. Rehellinen ja elämänmakuinen kirja (elämänmakuinen, ööh. no joka tapauksessa).

Aika hassu toi otsikko, koska viimeisin lukemani todella _kolahti_. Työkaveri iski käteen kirjan (Vauvan varjo - kokemuksia synnytyksenjälkeisestä masennuksesta, toim. Piia Haarala) ja oli jotenkin rankkaa luettavaa, varsinkin kun on nuoruusvuosilta omakohtaista kokemusta masennuksesta.

Tuli huomattua että masennus/ahdistus on kuitenkin tautina ja tunteena loppujen lopuksi aika samankaltainen riippumatta siitä, mikä kokemus tai tilanne sen ihmisen elämässä laukaisee. Monessa kohtaa tuli sellainen tunnistamisen hetki "ihan kuin mun kirjoittamaa" tai "just tolta mustakin tuntu". Hyvä kirja, muttei mitään viihdelukemistoa todellakaan.

Jep viimeksi Cornelia Funken Mustesydän, vaikka nuortenkirja onkin

Seuraavaksi voisi aloittaa lukemaan...
Patricia Gaffney: Ovi auki elämälle tai
Célestiane Vaite: Tahitin tyttäret
kun ovat tuossa pöydällä odottamassa.

Mutta oikeasti täytyy avata Kliininen neuropsykologia koulutehtävää varten

No pitää tehdä työt alta että pääsee lekottelemaan

[q]bates, 30.12.2005 12:15:
Tällä hetkellä opiskelujen puolelta pakollisesti kolahtelee Erkki Karvonen -Elämää Mielikuvayhteiskunnassa ja sen kun saa kohta alta pois, niin seuraavana odottelee Aula & Hakala -Kolmet Kasvot.
[/q]
Juups, jälkimmäinen teos on myös minun lukulistallani.

[q]MessiS, 4.8.2005 12:29:
tulossa lukuun:

Kommunismin musta kirja: Rikokset, terrori, sorto.
- 838 sivua hyvin pientä pränttiä, mutta en anna sen pelottaa liikaa :) löytyi tuollainen arvostelu siitä: http://www.helsinki.fi/hum/hist/yhd/julk/arviot/musta.html
[/q]
Luin kirjan melko pian sen ilmestyttyä suomeksi - näyttäisi ilmestyneen vuonna 2001. Toivoin sen vanhemmiltani joulu- tai synttärilahjaksi.

Raskasta luettavaa; kirja on kooltaankin melkoinen järkäle, mutta asia on vielä raskaampaa.

[q]pörri, 26.2.2006 18:53:
69 Ways to do with a dead princess : Home, Stewart
Anna ja hänen kieroutunut seksielämänsä...erittäin kieroutunut, huh!
Provokatiivista psykodraamaa "skitsofrenia on terve reaktio kapitalismia vastaan"
[/q]
Mäkin oon joskus lukenut ton ja mä tipuin jossain vaiheessa vähän kärryiltä, mutta ei se mitään. Ihan luettava, mutta en kyllä lukis toiseen kertaan.

Kunpa saisin aikaiseksi lukea enemmän, ymmärtäisin enemmän monestakin asiasta. Tenttikirjat vie enimmän ajan, mutta niistäkin löytyy aika mielenkiintoista luettavaa. Nyt luen omaksi huvikseni ja hyödykseni Jaana Airaksisen Maailmankauppaa kaikille-kirjaa. Siskon hyllystä löytyi Paolo Coelhon kirja, joka vaikutti äärettömän ihanalta. Nimi taisi olla Valon soturin käsikirja tms. Täytyy hankkia omaan hyllyyn

Joskus on kiva lukea kirjoja, jotka lukee läpi päivässä. Dekkareita enimmäkseen, mutta muutakin. Monia klassikoita laidasta laitaan on lukematta, ja joka kesä päätän et tänä kesänä luen tuon ja tuon...ens kesänä sit

[q]Neiti Etsivä, 26.2.2006 21:27:
---
Nitta, 26.2.2006 15:13:

---

Vaikee arvata mitä kautta oot ton kirjan saanut. Tulee myyntiin ens kuussa...
[/q]

[q]Nitta, 26.2.2006 15:13:
Patricia Gaffney: Ovi auki elämälle tai
[/q]
Eka oli liian raskas... naisella masennus miehen kuoleman jälkeen... jäi kahden ekan luvun jälkeen hyllyyn odottamaan oikeaa päivää. Siispä keittiön pöydällä on nyt Tahitin tyttäret... mies lähti lätkimään, ruokittavana yksi lapsi ja toinen tulossa

Suositelkaas nyt mulle jotain keveämpää luettavaa

Esim. Kiitospäivän illallinen oli leppoisa. Samoin viimeksi lukemani Mustesydän. Ehkä jokin jännäri?

no kyl taitaa jollain tasolla kolahtaa, ku lukenu jo muutaman (mikä on mulle jo ennätys)

tällä hetkellä - Vanki nimeltä Papillon - aivan loistava kirja vaik päässy vast puoleen väliin

Viimeksi luettuja:

Paulo Coelho: The Alchemist
Alastair Reynolds: Pushing Ice
Iain M. Banks: Against a Dark Background

Nyt menossa:

Jon Courtenay Grimwood: Stomping Butterflies
Jeff Long: Helvetin piirit

Bourdainin Kobraa lautasella - täydellistä ateriaa etsimässä oli menossa toista lukukertaa mut lainasin frendille. :)

Neuropsykologian perusteet

O