Kotkalaisten asiallisen keskustelun luukku

Back to tunkio O

Kertokaa nyt vielä että kuka onkaan se Kotkan kovin ravintoladeejii? :D Täällä länsirannikolla eläminen on ankeeta, mutta vielä ankeampaa se näyttää olevan siellä.

Ootte mun sankareita kaikki.

Kotka! Kotka!

[q]T-Justice, 10.4.2007 09:22:
HUOMENTA KOTKA!
Ootteks malttanu nukkuu ollenkaa?

Laitetaas päivä tästä iloisesti käyntiin...
[/q]Onhan täällä turkulaisiakin lässyttämässä ja luulevat tietävänsä asiat paremmin, ku me kaikentietävät kotkalaiset.

Siveettömiä nää luukut

[q]-Alex-, 10.4.2007 03:51:
Säkö opetat mua näissä asioissa? Kumpi meistä mahtaa olla kokeneempi raflasoittajana?
[/q]
Oppia voi tulla yllättävistäkin suunnista. Jopa sellaisilta, jotka eivät ole soittaneet niin kauan kuin opetettava. Itse olen oppinut soittamisen suhteen monia asioita sellaisilta ihmisiltä joita olen itse opettanut. Monia asioita sellaisilta jotka ovat soittaneet huomattavasti kauemmin. Sekä jonnin verran asioita on tullut itse opeteltua. Soittovuodet ei koskaan ole ollut osaamisen mitta.

[q]
Jospa hetkeksi jättäisit "asiantuntijaroolisi" tai et ainakaan lausuisi omia kiveen hakattuja mielipiteitäsi totuuksina.
[/q]
Tässä vaiheessa haluaisin todellakin mahdollisimman monen ammatikseen levyjä ravintoloissa soittavan dj:n nostavan käden ylös ja huutavan HEP jos kirjoittamani asia on bullshittiä.

Ravintolaketju (tai vaan ravintola) päättää soitettavan musiikin päälinjauksen jonka suhteen dj:n on pelattava. Sinä olet siellä töissä, ei toisinpäin.

[q]
Ainut "asiakaskunta" joka halusi iskelmää kuulla oli kyllä puhtaasti ravintolahenkilökuntaa. Suurin syy tähän oli se, että henkilökunta oli lähes kauttaaltaan melkein eläkeikäistä työhönsä syvästi kyllästynyttä väkeä, joka purkasi kiukkunsa tiskijukkaan, jolla oli aina hyvä meno ja iloisuus duunissa ja tartutti sen myös asiakaskuntaan.
[/q]
Kummallinen juttu, etten itse kokenut tuota asiaa laisinkaan, eikä tietääkseni samanlaisia ongelmia ollut myöskään Danielilla tai Mikalla. En myöskään kuullut ravintolahenkilökunnalta poikkisanoja kummankaan soittamisesta likimainkaan samaa määrää kuin sinusta.

[q]
Meitsi on aina soittanut tanssilattian mukaan, koska se on tollasissa paikoissa dj:n tehtävä.
[/q]
Dj:n tehtävä on saada porukka viihtymään ja sitä kautta myydä viinaa soittamansa musiikin avulla. Se ei tarkota sitä, että siun pitää tanssittaa pelkästään sitä porukkaa joka ON JO tanssilattialla, vaan sitä, että siun pitää saada se koko lössi ravintolassa viihtymään. Tsekkailtava pöydissä istuvaa porukkaa, naputteleeko ne biittiä kädellä pöytään, heilutteleeko ne jalkoja pöydän alla, huojuuko porukka musiikin mukaan pöydässä ja sitä rataa. Kyllä sen tanssilattian näkee kuka tahansa puusilmä, onko siellä porukkaa vai ei.

Sitä pitäs saada se porukka tanssilattialla vaihtumaan mahdollisimman usein illan aikana niin, että viinan myynti maksimoituu ravintolassa. Samalla tämä temppu on tehtävä niin, ettei porukka vedä hernettä nenään sillisalaattisoittamisesta, sekä niin, että ihmisillä riittää jorattavaa useammaksi kuin yhdeksi biisiksi..

Se on sitä ravintolasoittamista. Ei siellä ravintolassa hirveesti taiteilla oman teknisen osaamisen ja miksaustaitojen kanssa - toki ne miksaustaidot kandee pitää hanskassa, että homma kuulostaa hyvältä.

[q]
Satunnaisia keikkoja olisi ja on tippunut jopa ihan pystymetsästä napatuille tekijöille, koska tossa hommassa on aina vitusti pulaa soittajista. Mut veikkaanpa, et sun kohdalla se olisi jäänyt siihen.
[/q]
Niin tuntuu tippuvan - mutta onhan ohjelmatoimiston historiassa myös jokunen deejii hyllytetty soittopaikasta pois, sen takia, että ovat oikeasti perseestä.

[q]
Kun vieläkin kuulee kauhutarinoita sun keikoista, niin epäilen suuresti, ettei tietyissä rafloissa olisi kovin hyvällä katottu sun laittamista sinne.
[/q]
En ihmettele yhtään, etteikö kuuluisi. Kaksi vuotta noita tuli kuitenkin soitettua ennen lopettamista. Pahimmat kauhutarinat lienee kaikki suurinpiirtein viimeisen vuoden ajalta ja varsinkin ajalta ennen muutaman kuukauden taukoa - jonka muuten itse otin ihan omatoimisesti (sen tauon aikana Juppe btw. soitti useaan otteeseen, että pääsenkö keikalle vaikka soittajia silloin oli vielä riittävästi). Mainitsemasi tietyt ravintolat on varmaan muuten juuri Seurahuoneen paikat.

[q]
Ja ajat on muuttunu noista helvetisti. Monella suunnalla on nyt sellasta henkilökuntaa, joka luottaa dj:n taitoihin ja perustaa arvostuksensa sen mukaan millainen meininki tanssilattialla on.
[/q]
Jepjep. Tanssilattia onkin helpoin ja näkyvin mittari siitä, kuinka hyvä meininki on tanssilattialla. Klubipuolella onkin helpompaa veivata, kun ei oman setin aikana tarvitse miettiä kovinkaan paljon, miten ne muut saataisiin myös sinne tanssilattialle hankkimaan itselleen baaritiskillä sammutettavaa janoa.

Missähän nää kaikki asiat puitais, jos
ei olis klubitusta?

Mä nyt jatkan vielä tänne, vaikka päätinkin jo lopettaa kirjoittelun...

Kirjoitin toiseen ketjuun (jota en enää viitsi pilata enempää), että olin ilmeisesti väärässä DJ:n suhteen ja pyysinkin sitä jo anteeksi. Kirjoitin myös, että olen äärimmäisen tempperamenttinen (siis selvennykseksi ehkä hieman vaikea ihminen), joka saattaa suuttuessaan käyttäytyä epäasiallisesti (keskisormen vilauttelu). Tuollainen on kuitenkin inhimillisistä, kaikki mokaavat joskus (meikäläinen suht usein, mutta olen kyllä pyrkinyt kouluttamaan itseäni ja asennettani, joten ehkä nämä tempperamenttisuusmokailut ovatkin hieman vähentyneet ajan kuluessa).

Näitä juttuja lukiessa luulisin kuitenkin, että jonkin sortin ilmanpuhdistus todellakin tuli tarpeeseen, enkä tiedä olisiko keskustelu lähtenyt käyntiin ilman räväkkää aloitusta... tai sitten olisi, mene ja tiedä... sitä emme koskaan saa tietää.

Edit. poistin henkilöjutut.

[q]Karski, 10.4.2007 10:42:
Missähän nää kaikki asiat puitais, jos
ei olis klubitusta?
[/q]

Tosi kovat jannut purkaa sydäntä Kotkan torilla ! :D

Sit yksi asia mikä on varma, on tuo vammainen tapa kirjoittaa Siu Miu

:D :D

plur vaan


nimim. MÄ OOONP LAHEST!

saa Turun torillekin tulla purkamaan snagarille paineita..Tämän jutun anti on selvästi ilmaa puhdistava..Dj Egot ja gobot kohtaavat harvemmin näin suorasukaisesti..Mutta terapeuttinen vaikutus varmaankin havaittavissa,tietävät ainakin kaverukset nyt missä mennään henkilökemioissa...turhaa niitä asioita vuosi tolkulla miettii ja antaa painaa mieltä..btw. samaa mieltä caron kanssa tosta raflasoittamisesta 100%....mukavaa kunhan sen oivaltaa...pimeäkuja jos sitä ei hiffaa.. PEACE

[q]Axel^, 10.4.2007 11:11:
Tämän jutun anti on selvästi ilmaa puhdistava..Dj Egot ja gobot kohtaavat harvemmin näin suorasukaisesti..Mutta terapeuttinen vaikutus varmaankin havaittavissa,tietävät ainakin kaverukset nyt missä mennään henkilökemioissa...turhaa niitä asioita vuosi tolkulla miettii ja antaa painaa mieltä..btw.
[/q]

Joo, ja kaikki muutkin tietää nyt millasta
on meininki kotkassa :D

en sit tiedä onks tää ilmaa puhdistavaa
vai levittääkö vaan kahdenkeskisiä pihvejä
kaiken kansan jauhettavaks, mut ainakin
mulle tulee sellanen fiilis että jos pyydetään
joskus Kotkaan soittaan niin pitää tarkkaan
tsekata että kenen paikallisen Donin
puoleen pitää kääntyä tarkistaakseen että
onko homma ok vai päätyykö jollekin
'yleiset paskat jätkät' -listalle.

millään muulla kaupungilla ei o edes tarvetta
tällaselle rähinäluukulle, eiks se kerro jo
jotain?

[q]Caro², 10.4.2007 10:27:
En myöskään kuullut ravintolahenkilökunnalta poikkisanoja kummankaan soittamisesta likimainkaan samaa määrää kuin sinusta.
[/q]

Mä taas en ole ikinä kuullut kenestäkään niin paljon paskaa palautetta, kuin teikeläisestä. Sitä palautetta kuulee vielä tänäkin päivänä. Ja milloin oot raflakeikkaa heittäny viimeks, aikamoinen saavutus sekin sinänsä.

[q]Caro², 10.4.2007 10:27:
Tsekkailtava pöydissä istuvaa porukkaa, naputteleeko ne biittiä kädellä pöytään, heilutteleeko ne jalkoja pöydän alla, huojuuko porukka musiikin mukaan pöydässä ja sitä rataa. Kyllä sen tanssilattian näkee kuka tahansa puusilmä, onko siellä porukkaa vai ei.

Se on sitä ravintolasoittamista. Ei siellä ravintolassa hirveesti taiteilla oman teknisen osaamisen ja miksaustaitojen kanssa - toki ne miksaustaidot kandee pitää hanskassa, että homma kuulostaa hyvältä.
[/q]

Tolla tyylillä ku lähtisit heittämään keikkaa esim. Kotkan ns. ykköspaikkaan, ni potku tulis perseelle ennenku ehtisin sanoa hep. Saisit sen jälkeen kaikessa rauhassa himassa tarkkailla, et kuka naputtaa pöytään ja kuka fiilistelee pöydässä. Ja kyllähän sillä tekniikalla on merkitystä. Sitä paremmin jengi bailaa, mitä paremmin ne biisit yhteen miksaat. Tän näkee, ku tarkkailee miksaavaa ja ei miksaavaa soittajaa. Et säkään voi niin nollat taulussa vetää, ettetkö sitä tajuais.

anteeks! mut alex :DDDDDD

anteeksi nyt mut tosiaankin -alex- :D:D:D

Mä siirsin tän nyt tunkiolle. Jos topikin
sisältönä on jatkossakin lähinnä parin
käyttäjän henkilökohtaista ja henkilöidenvälistä
historiallista kinaamista, niin lukitaan
tää. Jos teillä on todellinen tarve näiden
asioiden keskinäiselle puimiselle niin
löydätte fiksuina kavereina varmasti
muitakin keinoja yhteydenpitoon kuin
topikki klubituksen julkisten forumien
puolella.

Anteeksi nyt tosiaan oikeesti jätkät, mut kuka meistä siellä soittaa???

Suosittelen lämpimästi lukitusta, koska se pääpointti on tullu jo aikaa sitte selväksi mistä tää koko homma lähti liikkeelle. Eikä tää ole todellakaan johtamassa mihinkään. Paskaa lentää puolin ja toisin.

Jokaisen kannattaisi nyt mennä itseensä. Minun (joka tämän sotkun aloitti), mutta myös kaikkien muiden täällä riidelleiden. Ja varmasti kuulostaa seuraava kommentti hihhulilta, mutta tosiaan kannattaisi miettiä sitä ihmisten välistä tasa-arvoa (kukaan ei ole toista parempi), tehdä kompromisseja ja selvittää jännitteet kuntoon.

Ehkä kaikilla olisi kivempaa pileissä ilman turhia riitoja, jos välit olisivat kunnossa kaikilla. eli se PLUR toteutuisi oikeasti.

Kiinnostus lähteä Kotkaan bileisiin tämän ja tuon Täyskäsi -topikin myötä kyllä ei ole ainakaan lähtenyt räjähdysmäiseen kasvuun

Tämä topic:han on kuin Klubituksen oma Kauniit ja Rohkeat!

Loistavaa, jatkakaa samaan malliin.

Tervehdys iloisesta Espoosta Caro²:lle, kuulovauriolle, -Alex-:lle, T-Justicelle ja muille aurinkoisen rannikkokaupungin ihQuille!

O