Kotkalaisten asiallisen keskustelun luukku

Back to tunkio O

[q]-Alex-, 10.4.2007 01:14:
No sittenhän meitä on kaksi Jokainen meidän foorumikeskusteluja seurannut tietää, ettei me pystytä keskustelemaan mistään aiheesta ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä.
[/q]

Mitä jos opettelisitte jos kerran tiedostatte tän.

EDIT:

[q]
a nytkin olet tän topicin alla haukkunut mua rasistiseksi itsekeskeiseksi kusipääksi
[/q]

Ethän sä oo rasisti jos et tarkoittanut sitä mitä Caro oletti sun tarkoittaneen... Sitä taas en tiedä tarkoititko.

[q]Rintsi, 10.4.2007 01:19:
Ei helvetti mihin tääkin pikku kina johti
Oikeesti ei ne volat nyt niin stanan kovalla ollu että tällanen meteli ois tarvinnu nostaa, eikä mun mielestä kotkassa sen enempää käyttäjiä bileissä käy kun muuallakaan... en tosin nuoresta iästä johtuen ole pahemmin ehtinyt ravailla bileissä ympäri suomea (maailmasta puhumattakaan..) mutta ei se täällä niin kamalaa ole.. joo.. jatkakaa
[/q]

Tällä "pikkukinalla" on kyllä pohjaa aika paljon.
Aika monesta kotkan bileitä koskevasta topikista löytyy mainintoja överikuosaajista ja volasta, mutta nyt katti nostettiin pöydälle eikä taas kerran tungettu sitä väkisin maton alle ja julistettu että "there is no cat!!!"...

Ja noi muut henkilökohtaisuudet nousi sitten samalla myös pintaan ja sit joku sankari keksi tehdä tälläsen kivan avautumistopikin joka luultavasti piakkoin päätyy tunkiolle tai *lukko*:n

Kotkassa osataan näemmä ainakin rähistä

[q]lohikarme, 10.4.2007 01:28:
Kotkassa osataan näemmä ainakin rähistä
[/q]

Joo, kantsii muuttaa tänne, täällä on kaikista siistein hiekkalaatikko kaikista tän maan skenehiekkalaatikoista.
Meidän hiekka on valkoista ja jauhomaista

Josset tykkää siitä, voit aina olla cool ja vaihtaa vispipuuroon:
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=50780

[q]Dementation, 10.4.2007 01:31:
---
lohikarme, 10.4.2007 01:28:
Kotkassa osataan näemmä ainakin rähistä

---


Joo, kantsii muuttaa tänne, täällä on kaikista siistein hiekkalaatikko kaikista tän maan skenehiekkalaatikoista.
Meidän hiekka on valkoista ja jauhomaista
[/q]

Joo ton huumehomman kans oon samoil linjoil sun kanssa...veikkaan et sil on jotain vaikutusta et Kotkan kautta kulkee vissiin (tais olla p-tv:a joskus juttuu) iso osa tän maan mömmöistä?

[q]lohikarme, 10.4.2007 01:32:
Joo ton huumehomman kans oon samoil linjoil sun kanssa...veikkaan et sil on jotain vaikutusta et Kotkan kautta kulkee vissiin (tais olla p-tv:a joskus juttuu) iso osa tän maan mömmöistä?
[/q]

Paha sanoa, voihan toikin vaikuttaa... *täh*

Löytyy joo mainintaa, kuosaajiin en puutu enkä haluakkaan.. that's not my business.. eikä mua häiritte jos joku tulee vastaan astetta hapokkaampana. Sitä näkee muuallakin.
Ja itte nyt vuoden jonka oon ehtiny bileissä käymään on tullu ilman tulppia pärjättyä, myös Täyskäsi meni ilman.. tinnitystä ei oo esiintyny ja kuulo on normaali.. että luulis tulppien käytöllä setviytyvän nuo voluumiropleemat niitten kohalta joita se on häirinny. Mutta munhan mielipide tuo vaan on, ei sen kanssa tarvii olla samaa mieltä..
Tän enempää tähän nyt puuttumatta...

Suunnittelen kovin voodoonukke-tuotannon alottamista, voitas tökkiä niitä neuloja ja purkaa agressioita niinkin erikoisella tavalla, tois mukaisaa vaihtelua

Ja olen tietoinen, että kyseisiä nukkeja on käytetty rituaaliesineenä sympaattisessa magiassa eikä niinkään voodoossa, että josko siitä missä muodossa asian mainitsee ei ruvettaisi rähisemään

[q]Rintsi, 10.4.2007 01:39:
Löytyy joo mainintaa, kuosaajiin en puutu enkä haluakkaan.. that's not my business.. eikä mua häiritte jos joku tulee vastaan astetta hapokkaampana. Sitä näkee muuallakin.
Ja itte nyt vuoden jonka oon ehtiny bileissä käymään on tullu ilman tulppia pärjättyä, myös Täyskäsi meni ilman.. tinnitystä ei oo esiintyny ja kuulo on normaali.. että luulis tulppien käytöllä setviytyvän nuo voluumiropleemat niitten kohalta joita se on häirinny. Mutta munhan mielipide tuo vaan on, ei sen kanssa tarvii olla samaa mieltä..
Tän enempää tähän nyt puuttumatta...
[/q]

No itsekin olen selvinnyt monet bileet suomessa ilman tulppia viimeisen kolmen vuoden aikana, tulpat hankin vasta viime vuoden lopulla elacinin kimppatilauksessa, kun normaalit tulpat eivät korviini sovi. Ja itsestäkään vola ei ollut koskaan liian kovalla ja korvien humiseminen nukkumaan mennessä tuntui kuuluvan asiaan, kaikki oli

Sit kun kuulotestissä tätsykkä kerto, että "tää yks taajuus tuntuu sulla olevan hukassa", niin alko mietityttää, että koska menee pari seuraavaa... Sillon aloin harkita tulppia.

Myös kun pari kertaa eksy bileisiin joissa musiikki soi silleen, että pystyi keskustelemaan ja silti basso tuntu luissa ja ytimissä (=törkeen hyvä äänentoista, mutta volat kohtuu alhaalla), niin tajus että sen ei tarvitsekkaan soida täysillä sen musan ja niiden korvien ei tarvitse humista ja ihmisten huutaa jotta musiikki vois lattialla tuntua hyvältä tanssia.

Ajan myötä sitten ymmärsin että tanssilattialla fiilis ei tuu volasta, vaan musiikista ja basson tuntumisesta, HUOM! ei kuulumisesta vaan tuntumisesta!. Tämän jälkeen päätös hankkia tulpat olikin sitten selvä, ja nykyään rakastan noita 155 euron ihmeitä jopa normaaleissa baareissa...

Siltikin löytyy bileitä, joissa edes tulpat päällä en koe enää mukavaa oloa. Yleensä tämä johtuu siitä että PA ei kestä volyymia jota sille syötetään ja se särisee ja puuroutuu ja kuulostaa perseeltä, joka vie fiilikset. Myös muutaman kerran se on johtunut siitä, että jopa tulpat päässä on tuntunut pahalta ja ärsyttänyt se, että jopa kaukana tanssilattialta täytyy huutaa, eikä kuule mitään... Silloin jossain on vikaa, ellei kyseessä ole mikään koirankopin kokoinen bilepaikka.

Edit: typoja

[q]-Alex-, 10.4.2007 01:14:
Ajattelinpa alunperin jättää tän täynnä henkilökohtaisuuksia olevan postauksesi täysin omaan arvoonsa, mut kun nyt kerran vaatimalla vaadit.
[/q]
Täynnä henkilökohtasuuksia? En ole ala-asteen jälkeen koskaan vaatinut mitään. Edellytän usein, mutta en vaadi. Jos joku vaatii jotain, se tarkoittaa sitä, että siitä ei ole paluuta. Vaatimuksista ei jousteta, sen takia en edes teoriassa käytä sanaa vaatia.

[q]
Jos kellä niin just sulla on ehkä kaikista pahimman perseilijän historia.
[/q]
Kerro toki lisää. Tästä voisin haluta kuulla enemmänkin. Olen yleensä pyrkiny tekemään omat asiani mahdollisimman hyvin.

[q]tän perustan siihen, et ollaan aikanaan soitettu levyjä samassa ohjelmatoimistossa. Silloin sun tyyli hoitaa hommia antoi susta erittäin negatiivisen kuvan.
[/q]
Joo. Myönnän erittäin auliisti, että olin täysin väärällä alalla ollessani sen muutaman vuoden ravintola-dj. Oma pää ei kestänyt kännisiä asiakkaita, eikä heidän tapaa esittää asioita. Hermot paloi usein ja myöskin hiekkalaatikkoelämä kotkalaisena ravintola-dj:nä aiheutti pirusti stressiä. Kaikki vahti missä kukin soittaa ja arvuutteli syitä, minkä takia tuo soittaa tuolla ja tuo tuolla. En myöskään tullut juttuun Kotkan seurahuoneen "pikkupomojen" kanssa, jotka rikkoivat lakia kohdasta "vapaa yrittäjyys", kieltäen meitä freelancer dj:tä soittamasta muissa paikoissa, sen takia, että soitetaan heidän ravintoloissa... Tämän olis ymmärtänyt, jos olisimme olleet seurahuoneen palkkalistoilla.

Katkera olin ainoastaan yhdelle deejiille tässä kaupungissa ja se oli Daniel. Meni pitkään, ennenkuin tajusin, minkätakia hänellä on keikkaa, eikä "meillä muilla". Danielin kohdalla asiakaspalvelu kohtasi musiikin parhaiten (heti Tomin jälkeen). Eikä ko. henkilö muutenkaan ehkä kaikkein "kevyimmästä päästä" ollut, ei välttämättä ole vieläkään, mutta tajuan ainakin tässä vaiheessa syiden olevan ihan oman pään sisällä - ei Danielin.

Tuosta negatiivisesta kuvasta voi vaan sanoa sen verran, että minä henkilökohtaisesti siirryin soittamaan jokaiseen paikkaan josta sinut "potkittiin" pihalle. Haminan seurahuone, mesikämmen, populus.. Siun tyyli vetää "klubipaskaa" aikuisten tanssiravintoloissa aiheutti useita soittoja ohjelmatoimistoon siitä, että juuri sinua ei haluta sinne soittamaan. Keikkoja siulle putoili wombatilta niille päiville kun kukaan muu ei päässyt soittamaan. Yksi keikkaputki josta tulit miulle irkissä hehkuttamaan johtui juurikin siitä, että jouduin itse ottamaan muutaman kuukauden täystauon soittamisesta, kun oma pää ei kestänyt.

[q]
Vaikka oisit tapasi parantanu, miettisin silti pari kertaa kannattaako alkaa haukkumaan muita perseilystä.
[/q]
Se perseilenkö itse, tai olenko kusipää, ei poissulje sitä, ettenkö voi kommentoida erinäisiä asioita. Ja jos havaitsen jonkun henkilön perseilevän jatkuvasti, niin miksi ihmeessä en kirjottaisi siitä vähintään henkilölle itselleen?

[q]
Sun soittotaitoja en oo käsittääkseni koskaan dissannut, korjaa ihmeessä jos olen väärässä.
[/q]
No korjataan sitten. Muutamien soittovuosien jälkeen, kun olin edelleen erään bändin kosketinsoittajana mainitsit kolmannelle taholle, eräälle ystävälleni, ohimennen että mikäköhän deejii minäkin olen kun olen jonkun bändin kosketinsoittaja.

[q]
Ja nytkin olet tän topicin alla haukkunut mua rasistiseksi itsekeskeiseksi kusipääksi, siitä huolimatta puhut kohtelusta mitä muut ovat saaneet puoleltani osakseen. Enkä sitä kyllä allekirjoita lainkaan.
[/Q]
Tarviiko miun oikeasti pyytää jotain lausuntoja näiltä ihmisiltä sanojeni tueksi? Epäilen, ettei kyseiset henkilöt suostuisi sotkeentumaan tähän asiaan.

[q]
En lähtis pilkuttamaan desibelejä, mut varmaan itekin tiedät foorumeiden ylimpänä ääni- ja muidenkin tekniikoiden jumalhahmona,
[/q]
Voisitko pliis keksiä jotain omaperäistä, etkä käyttää idolisi Nessin kommentteja? En ole foorumeiden ylin ääni- ja jumalhahmo, ainoastaan sellainen henkilö joka eniten asiasta jaksaa jauhaa. Aukkoja äänitekniikassa on ihan pirusti, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan niin paljoa kuin monilla muilla.

[q]
mitä kovempaa on musa sitä vähemmän lattialta kuuluu mökää (=huutoa) dj-pöydän taakse.
[/q]
Ja mitä kovempaa musa soi lattialle, sitä kovempaa ihmiset huutaa toisilleen. Tässä välissä menee raja, jonka päälle ei tarvitse nostaa. Vaikka seuraava lause kuulostaa kovinkin uskomattomalta, niin se on täysin totta: Jos äänentoisto on oikeasti hyvin ja puhtaasti soivaa, niin ihmiset myös kuulee toisensa paljon helpommin, eikä heidän tarvitse rääkyä äänijänteitä pihalle sen takia, että toinen saisi jotain selvää.

EDIT: Typo korjattu (eivätkä -> eikä).

[q]Eepu, 10.4.2007 01:46:
Suunnittelen kovin voodoonukke-tuotannon alottamista, voitas tökkiä niitä neuloja ja purkaa agressioita niinkin erikoisella tavalla, tois mukaisaa vaihtelua

Ja olen tietoinen, että kyseisiä nukkeja on käytetty rituaaliesineenä sympaattisessa magiassa eikä niinkään voodoossa, että josko siitä missä muodossa asian mainitsee ei ruvettaisi rähisemään
[/q]

Tilaan heti 12 kappaletta ja ennakkovaraan valmiiksi toisen tusinan. http://klubitus.org/smiley/juonittel.gif

[q]Caro², 10.4.2007 01:49:
Jos äänentoisto on oikeasti hyvin ja puhtaasti soivaa, niin ihmiset myös kuulee toisensa paljon helpommin, eivätkä heidän tarvitse rääkyä äänijänteitä pihalle sen takia, että toinen saisi jotain selvää.
[/q]

tossa on typo.
Pitäis varmaan olla "eivätkä" sanan tilalla "eikä"

[q]Dementation, 10.4.2007 01:49:
---
Eepu, 10.4.2007 01:46:
Suunnittelen kovin voodoonukke-tuotannon alottamista, voitas tökkiä niitä neuloja ja purkaa agressioita niinkin erikoisella tavalla, tois mukaisaa vaihtelua

Ja olen tietoinen, että kyseisiä nukkeja on käytetty rituaaliesineenä sympaattisessa magiassa eikä niinkään voodoossa, että josko siitä missä muodossa asian mainitsee ei ruvettaisi rähisemään

---


Tilaan heti 12 kappaletta ja ennakkovaraan valmiiksi toisen tusinan. http://klubitus.org/smiley/juonittel.gif
[/q]

Tilauksenne on vastaanotettu. Ikävä kyllä toimituksemme viivästyy jonkin verran johtuen vähäisestä työvoimasta sekä taidottomuudesta valmistaa kyseistä tuotetta. Voimme kuitenkin jo luvata yrityksemme kehittyessä myös tuotevalikoimamme laajentuvan ja laadun paranevan näköisnukkeihin

[q]Eepu, 10.4.2007 02:06:
---klip---
[/q]

Hienoa, odotan innolla, minulla on jo suuria suunnitelmia.
http://klubitus.org/smiley/muhaha.gif

[q]Caro², 10.4.2007 01:49:
Tuosta negatiivisesta kuvasta voi vaan sanoa sen verran, että minä henkilökohtaisesti siirryin soittamaan jokaiseen paikkaan josta sinut "potkittiin" pihalle. Haminan seurahuone, mesikämmen, populus.. Siun tyyli vetää "klubipaskaa" aikuisten tanssiravintoloissa aiheutti useita soittoja ohjelmatoimistoon siitä, että juuri sinua ei haluta sinne soittamaan. Keikkoja siulle putoili wombatilta niille päiville kun kukaan muu ei päässyt soittamaan. Yksi keikkaputki josta tulit miulle irkissä hehkuttamaan johtui juurikin siitä, että jouduin itse ottamaan muutaman kuukauden täystauon soittamisesta, kun oma pää ei kestänyt.
[/q]

Ihan alkuun täytyy pudottaa sut sieltä omasta kivasta mikämikä-maasta ja kysyä, että kumpi meista soittaa edelleen samassa toimistossa? "Potkittiin pihalle" on myös vitunmoista paskaa, koska mä olen tehnyt sun jälkeen helvetisti keikkoja noissa kaikissa paikoissa. Soitot taas aiheutuivat ihan jostain muusta mistä sä väität, nimittäin puhtaasti siitä, et dj soitti sitä mitä asiakkaat halusivat eikä sitä mitä raflan henkilökunta halusi. Ongelmia on edellen samoista syistä noissa mainitsemissasi paikoissa mitkä vielä listoilla on. Sun "klubipaska" oli mainitsemissasi paikoissa sen hetken kovimpia listahittejä, eli perus discomusaa. Sun jatkaminen kyseisessä toimistossa ei olisi ollut enää mitenkään päin mahdollista vaikka olisit sitä ite halunnut. Sun kohdalla lähinnä mietittiin sitä, et mitä pitäis tehdä, kun ei sua voi oikeen mihinkään paikkaan laittaa. Lopetetaako tää katkeran paskan jauhaminen, ainakin niin pitkäksi aikaa ku mä olen siinä firmassa ja sä et?

[q]Caro², 10.4.2007 01:49:
Voisitko pliis keksiä jotain omaperäistä, etkä käyttää idolisi Nessin kommentteja? En ole foorumeiden ylin ääni- ja jumalhahmo, ainoastaan sellainen henkilö joka eniten asiasta jaksaa jauhaa. Aukkoja äänitekniikassa on ihan pirusti, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan niin paljoa kuin monilla muilla.
[/q]

Voit tarkistaa muutamilta henkilöiltä, ehkäpä juuri niiltä ystäviltäsi, että olen samantyylisen kommentin lausunut sinusta muutamia kertoja paljon ennen kyseistä eee:n postausta. Enkä ole suinkaan ainoa. Ja edelleen ihmettelen suuresti, että miksi kysyt asiaa minulta, kun kuitenkin kuittaat vastaukseni helvetinmoisella teknisellä jargonilla.

[q]-Alex-, 10.4.2007 02:24:
---klip---
[/q]

Monta asiaa jäi sulta kommentoimatta.

[q]-Alex-, 10.4.2007 02:24:
Yksi keikkaputki josta tulit miulle irkissä hehkuttamaan johtui juurikin siitä, että jouduin itse ottamaan muutaman kuukauden täystauon soittamisesta, kun oma pää ei kestänyt.
---
"Potkittiin pihalle" on myös vitunmoista paskaa, koska mä olen tehnyt sun jälkeen helvetisti keikkoja noissa kaikissa paikoissa. [/q]

Musta näissä kuulostais olevan jonkinlainen kausaliteettisuhde jos molempia uskoo sinisilmäisesti.

Sä sait keikkaputken kun caro piti taukoa ja sä oot soittanut paljon keikkoja sen jälkeen kun caro lopetti.

Puhutte siis ihan samasta asiasta, hienoa että alatte päästä sopuun.

[q]-Alex-, 10.4.2007 02:24:
kumpi meista soittaa edelleen samassa toimistossa?
[/q]
Sinä soitat. Minä en soita. Tajusin sen muutaman vuoden "ravintolauran" jälkeen, ettei tämä ole minun alaa, enkä näin ollen halunnut sitä jatkaa. Sen takia lopetin, ettei se sopinut minulle ja sen takia, ettei ole reilua firmallekkaan pitää semmosta työntekijää joka tulee toimeen ainoastaan osan asiakkaiden kanssa.

[q]
"Potkittiin pihalle" on myös vitunmoista paskaa, koska mä olen tehnyt sun jälkeen helvetisti keikkoja noissa kaikissa paikoissa.
[/q]
Tottakai olet. Soittajia kierrätettiin paikasta toiseen. Satuitko huomaamaan omalla kohdallasi usein jopa puolen vuoden taukoja jonkun soittopaikan suhteen? Itse en soittanut seurahuoneella juurikaan, sen takia, etten siihen ympäristöön istunut laisinkaan. Muissa paikoissa pyörin jatkuvasti.

[q]
Soitot taas aiheutuivat ihan jostain muusta mistä sä väität, nimittäin puhtaasti siitä, et dj soitti sitä mitä asiakkaat halusivat eikä sitä mitä raflan henkilökunta halusi.
[/q]
Mitenkäs se homma nyt oikeasti menee, jos ravintolalla on tietty linja joka halutaan pitää sen takia, että se linja tuo rahaa sisään; vanhempi asiakaskunta kun ostaa viinaa eikä vettä. Kyllähän sen ny tajuaa tyhmempikin, että jos yksi jantteri soittaa nuorisohittejä puoli vuotta putkeen, niin kyllähän se asiakaskunta kääntyy väkisinkin nuoremmaksi ja vähemmän tuottavaksi.

Tätä asiaa et vissiin vieläkään ole tajunnut.

[q]
Ongelmia on edellen samoista syistä noissa mainitsemissasi paikoissa mitkä vielä listoilla on. Sun "klubipaska" oli mainitsemissasi paikoissa sen hetken kovimpia listahittejä, eli perus discomusaa.
[/q]
Kuuluiko tähän myös iskelmäkappaleiden soittamatta jättäminen, koska maksava asiakaskunta näitä halusi kuulla? Vastaavia valituksia toiminnastasi kuuntelin omilla keikoilla usein henkilökunnalta, koska he saivat ensimmäisenä valitukset siun toiminnasta. Suurinpiirtein jokaisen keikkani jälkeen kysyin henkilökunnalta "miten ilta oli mennyt" ja sain jatkuvasti palautetta omista toimistani. Niin positiivista, kuin aika ajoin myös rakentavaa kritiikkiä - jos olin innostunut esm soittamaan "liian löysää" musiikkia liian pitkään.

[q]
Sun jatkaminen kyseisessä toimistossa ei olisi ollut enää mitenkään päin mahdollista vaikka olisit sitä ite halunnut.
[/q]
Kummallinen väite, ottaen huomioon, että kyseisen firman keikkoja jakava henkilö on jopa vuosia lopettamiseni jälkeen pyytänyt minua keikalle. Jopa sanomalla "Sanot vaan paikan ja päivän minne haluat mennä soittamaan, niin järjestetään".

[q]
Lopetetaako tää katkeran paskan jauhaminen, ainakin niin pitkäksi aikaa ku mä olen siinä firmassa ja sä et?
[/q]
Ei suinkaan lopeteta. Tuo lausehan todistaa vain yhden asian. Sen, että toinen meistä on ko. firmassa edelleen ja toinen ei. Oma lopettamiseni tuli omasta päätöksestäni vaikka Juppe minulle yritti moneen otteeseen tuputtaa keikkoja. Hauska homma on, että myös sinä soitit minulle pariin kertaan ja yritit saada minua soittamaan joitain omia vuorojasi. Jos kerran firma haluaa päästä minusta eroon, niin kuinka ihmeessä he voisivat suostua jonkun rivi-dj:n ehdotukseen laittaa "se pahainen Karo soittamaan, josta jopa firma haluaa päästä eroon"

Totta on se, että kyseisen firman pomot eivät pitäneet laisinkaan siitä, että olin niinkin hankala kuin olin. Tottakai he halusivat omaan firmaansa sellaisia deejiitä, joihin on herran pelko istutettu. Paskempi homma, minä kun en runkkuja ole kumartanut koskaan. Aiheutin varmaan monia harmaita hiuksia ko. wombatin omistajille sen takia, etten kummarrellut myöskään heidän suurimman asiakkaansa, seurahuoneen suuntaan. Olin jopa ihan julkisesti poikkiteloin heidän toimintaansa kohtaan ja olen edelleen.

Otin myös yhteen Haminan seurahuoneen bändi-iltoja "järjestävien" herrojen kanssa koska eivät hoitaneet hommiaan laisinkaan kunnolla. Tästä hyvästä sainkin lopulta lähtöpassit Haminan seurahuoneelta. Sen jälkeen Mika soitti haminen keikkoja ja hoiti bändi-järkkäreiden asioita kun eivät itse niitä hoitaneet (mm. miksasi jonkun bändin ja otti heidät vastaan kun bändijärkkärit olivat kotkassa vetämässä viinaa).

Hauska juttu oli se, että ravintolahenkilökunta teki valituksen, ei siunkaan minusta, vaan niistä bändijärjestäjistä. Mutta minkäs niille voi, toinen järjestäjistä oli hotellin johtajan poika. Toinen oli hotellin johtajan pojan paras kaveri..

[q]
Voit tarkistaa muutamilta henkilöiltä, ehkäpä juuri niiltä ystäviltäsi, että olen samantyylisen kommentin lausunut sinusta muutamia kertoja paljon ennen kyseistä eee:n postausta. Enkä ole suinkaan ainoa.
[/q]
Onhan se aika perseestä, jos joku harrastaa äänentoistoasioita aktiivisemmin kuin toiset. Tottakai sen toisen pienikin osaaminen on heti brassailua, leuhuuttelua, tai pätemistä. Tässä on lyhyessä ajassa väitetty minua kaksinaamaiseksi ihmiseksi - kummallista on siis, että usein pyydetään apuun silloin kun on kyse äänentoistoasioista. Mitenkä tämä asia nyt pitäs ymmärtää?

[q]Caro², 10.4.2007 03:04:
Soittajia kierrätettiin paikasta toiseen. Satuitko huomaamaan omalla kohdallasi usein jopa puolen vuoden taukoja jonkun soittopaikan suhteen? Itse en soittanut seurahuoneella juurikaan, sen takia, etten siihen ympäristöön istunut laisinkaan. Muissa paikoissa pyörin jatkuvasti.
[/q]

Tietyissä paikoissa kierrätetään, tietyissä ei. Kaikki raflasoittajat kun eivät vain yksinkertaisesti sovi jokaiseen paikaan. Paikassa pitää olla just siihen raflaan istuva soittaja. Ja on ollut taukoja, on ollut muillakin, myös itelläsi. Ja tälläkin hetkellä jengiä kierrätetään niissä paikoissa, joissa henkilökunta on herkkää tarttumaan luuriin kun niiden pillin mukaan ei oo hypitty.

[q]Caro², 10.4.2007 03:04:
Mitenkäs se homma nyt oikeasti menee, jos ravintolalla on tietty linja joka halutaan pitää sen takia, että se linja tuo rahaa sisään; vanhempi asiakaskunta kun ostaa viinaa eikä vettä. Kyllähän sen ny tajuaa tyhmempikin, että jos yksi jantteri soittaa nuorisohittejä puoli vuotta putkeen, niin kyllähän se asiakaskunta kääntyy väkisinkin nuoremmaksi ja vähemmän tuottavaksi.

Tätä asiaa et vissiin vieläkään ole tajunnut.
[/q]

Säkö opetat mua näissä asioissa? Kumpi meistä mahtaa olla kokeneempi raflasoittajana? Jospa hetkeksi jättäisit "asiantuntijaroolisi" tai et ainakaan lausuisi omia kiveen hakattuja mielipiteitäsi totuuksina.

[q]Caro², 10.4.2007 03:04:
Kuuluiko tähän myös iskelmäkappaleiden soittamatta jättäminen, koska maksava asiakaskunta näitä halusi kuulla? Vastaavia valituksia toiminnastasi kuuntelin omilla keikoilla usein henkilökunnalta, koska he saivat ensimmäisenä valitukset siun toiminnasta.
[/q]

Ainut "asiakaskunta" joka halusi iskelmää kuulla oli kyllä puhtaasti ravintolahenkilökuntaa. Suurin syy tähän oli se, että henkilökunta oli lähes kauttaaltaan melkein eläkeikäistä työhönsä syvästi kyllästynyttä väkeä, joka purkasi kiukkunsa tiskijukkaan, jolla oli aina hyvä meno ja iloisuus duunissa ja tartutti sen myös asiakaskuntaan. Ketkään muut ei näitä toiveita minulle esittänyt. Meitsi on aina soittanut tanssilattian mukaan, koska se on tollasissa paikoissa dj:n tehtävä. Näin asia on esitetty meitsille myös o-toimiston taholta. Myönnän kokeilleeni muutaman kerran mainitsemassasi paikassa iskelmää ja ne olivat ne ainoat kerrat jolloin sain asiakkailta huonon palautteen. Ja sen juuri siitä iskelmän soitosta.

[q]Caro², 10.4.2007 03:04:
Kummallinen väite, ottaen huomioon, että kyseisen firman keikkoja jakava henkilö on jopa vuosia lopettamiseni jälkeen pyytänyt minua keikalle. Jopa sanomalla "Sanot vaan paikan ja päivän minne haluat mennä soittamaan, niin järjestetään".

Hauska homma on, että myös sinä soitit minulle pariin kertaan ja yritit saada minua soittamaan joitain omia vuorojasi. Jos kerran firma haluaa päästä minusta eroon, niin kuinka ihmeessä he voisivat suostua jonkun rivi-dj:n ehdotukseen laittaa "se pahainen Karo soittamaan, josta jopa firma haluaa päästä eroon"
[/q]

Satunnaisia keikkoja olisi ja on tippunut jopa ihan pystymetsästä napatuille tekijöille, koska tossa hommassa on aina vitusti pulaa soittajista. Mut veikkaanpa, et sun kohdalla se olisi jäänyt siihen. Kun vieläkin kuulee kauhutarinoita sun keikoista, niin epäilen suuresti, ettei tietyissä rafloissa olisi kovin hyvällä katottu sun laittamista sinne.

Ja ajat on muuttunu noista helvetisti. Monella suunnalla on nyt sellasta henkilökuntaa, joka luottaa dj:n taitoihin ja perustaa arvostuksensa sen mukaan millainen meininki tanssilattialla on. Ja se on ihan vitun oleellista silloin, kun ei puhuta mistään istuskelupaikoista. Mä en oo sellasia paikkoja koskaan soittanut.

Tervehdys iloisesta Espoosta Caro²:lle, kuulovauriolle, -Alex-:lle, T-Justicelle ja muille aurinkoisen rannikkokaupungin ihQuille!

O