Olen huomannut
[q]sapeli, 18.11.2008 14:22:
---
anis, 18.11.2008 14:14:
että oon ihan paska englannissa.
---
Ihan hyvinhän toi meni, USAssa pari vuotta asuneena ei siellä moni osaa tuon paremmin mitään selittää.
[/q]
Ai, kiitti : ) Mua vaan harmittaa kun ei tajua noista kielioppijutuista mitään mut pääasia että jengi tajuaa jotain.
[q]anis, 18.11.2008 14:24:
---
sapeli, 18.11.2008 14:22:
---
anis, 18.11.2008 14:14:
että oon ihan paska englannissa.
---
Ihan hyvinhän toi meni, USAssa pari vuotta asuneena ei siellä moni osaa tuon paremmin mitään selittää.
---
Ai, kiitti : ) Mua vaan harmittaa kun ei tajua noista kielioppijutuista mitään mut pääasia että jengi tajuaa jotain.
[/q]
Juu ei kannata niistä välittää, tärkeintä on että puhe soljuu ja että jotain kautta saa ilmaistua itseään. Pahimpia on sellaiset jotka mykistyy kokonaan kun ei keksi jotain tiettyä sanaa tai miten joku sana taivutetaan.
, että uudet asiat pelottavat.
Olen ihmetellyt miten keski-ikäiset pelkäävät joitakin muutoksia. Esim. organisaatiomuutoksia, tai muuttamista avokonttoriin. Tänään huomasin ensimmäistäkertaa ymmärtäväni heitä. Työpaikanvaihto on oikeesti pelottavaa! Oon ollu näissä hommissa 5,5v ja uusi tuleva muutos pelottaa. Mua pelottaa uusi ja tuntematon Oonko oikeesti tullut vanhaksi?
Että mun työkaveri on melkee ku suora kopio Salkkareiden Sallasta.
[q]Norb, 18.11.2008 14:48:
Oonko oikeesti tullut vanhaksi?
[/q]
Ehkä, mutta luulen että olet löytänyt turvallisenmukavia rutiineja jotka helpottavat arkea ja säästävät hermoja. Itse ainakin olen huomannut että erityisesti töiden suhteen on suuri huojennus kehittää rutiineja, jotka sitten nopeuttavat ja helpottavat työn tekoa. Tämä pätee myös asioihin kuten ruokailu, oman työpisteen sijainti, sekä työkaverit. Kaikki mikä järkyttää näitä rutiineja aiheuttaa ylimääräistä ajattelua ja kun on tottunut että kaikki soljuu eteenpäin omalla painollaan niin nämä voi ikävästi töksäyttää päivän - kun täytyy ajatella ja improvisoida ja tehdä jotain erilaista!
Usein nuoret ei ehdi rutinoitumaan mihinkään, eli usein vanhuus ja rutiinit (ja muutoksen pelko) kulkevat käsi kädessä. *pappahymiö*
että olen alkanut juomaan kahvia säännöllisesti ja että syön enemmän rehuja kuin ennen.
Että maailma on pahuuden tyyssija, näin on. Ihan sama kuinka hyvä tyyppi oot niin valinnat tehään silti jonku rajan mukaan, tän illan perusteella voidaan päätellä et jos se raja ei oo naamassa nii fysiikassa.
Huomisaamuna voin myös tästä postauksesta kirjotusvirheitä ettimällä huomata kuinka hyvin pitää paikkansa väite siitä et humala ei näy mussa millän tapaa, tuli kumminki kumottuu pari bissee mallia IVA, puolisen tusinaa shotteja ja samanmoinen määrä drinkkejä. (Tai ehkä hiukka enemmän jopa.)
Tänään taidan vielä huomata et humalassa nukahtaminen on harvinaisen vaikeeta. Ei nyt et ois mitään uutta infoo ollu.
..että olen ihan hyvä laittaa ruokaa *ähky*
[q]Zeratul, 21.8.2008 04:16:
Että maailma on pahuuden tyyssija, näin on. [/q]
Näinhän se on. Maailma on tosin myös hyvyyden ja kauneuden tyyssija, onneksi.
Itse tulin tänne postaamaan kuinka olen huomannut että ihmiselle tekee hyvää pistää pois mielestään sen kuka on ja olla vain - ainakin välillä.
Olen huomannut että olen alkanut jaarittelemaan... Varmasti liittyy esim. siihen että työssä joillekin asiakkaille täytyy selittää asiat juurta jaksain ja siten on tottunut suoltamaan tuttua asiaa sen enempää ajattelematta, mutta välillä huomaa että toisella on jo kokonaan mielenkiinto lopahtanut aiheeseen.
Taidanpa muuten tehdä samaa tännekin kirjoitellessani...
[q]mariq, 16.12.2009 13:19:
..että ei kannata kasata asioita patoutumaan sisälleen; ne saattaa purkautua äkillisesti yllättävillä tavoilla, jotka ei välttämättä kuvasta sitä ominta tapaa käsitellä asioita. *toktok*
[/q]
Sää oot liian kiltti joskus Siitä ei hyvä seuraa pidemmällä aikavälillä..
Olen huomannut että nykyään on myytävänä aika hyviä kaikenlaisia xylitolilla makeutettuja pastilleja ynnä muita makeisia.
Nyt mulla on tossa lakritsi-sisua (sysi) ja strawberry cream läkerolia
[q]sapeli, 5.9.2008 09:21:
Olen huomannut että nykyään on myytävänä aika hyviä kaikenlaisia xylitolilla makeutettuja pastilleja ynnä muita makeisia.
Nyt mulla on tossa lakritsi-sisua (sysi) ja strawberry cream läkerolia
[/q]
Se on ihan positiivista, jos niitä osaa syödä kohtuudella. Itse olen joutunut vieroittautumaan, kun muuten tulee vedettyä se aski vähintään työpäivän aikana - seurauksena helvetillinen mahakipu. Tällä hetkellä pidän työkaapissa purkkapussia, josta otan yhden tai korkeintaan kaksi aina tauon päätteeksi. Tai sitten pesen hampaat mun työhammasharjalla ja -tahnalla, mutta mä olenkin friikki.
Oih, ne pussissa olevat läkerol- pastillit, joissa on toinen puoli lakritsia ja toinen karpalon tai lakan tms. makuista on ihania! :(
[q]Miinapiina, 25.1.2007 22:10:
ja sit viel pari muutakin henkilöä on varmasti tyytyväisiä uusiin juonikäänteisiin.
[/q]
kyllä.
..että pitkän junamatkan jälkeen on vaikee saada unen päästä (onks toi yhdyssana vai ei?) kii, koska tasapainoelin on vieläkin junalarpilla.
[q]crissy, 25.4.2007 11:07:
että toistan itseäni..
[/q]
come again?
[q]Poppana, 28.4.2007 19:03:
---
ippu, 28.4.2007 15:33:
Olen huomannut että korkokengillä on hirmuisen paljon helpompi kävellä humalassa, kuin selvinpäin*pepsodent*
---
Totta!
[/q]
johtuukse siit et joutuu keskittymään kävelyyn enemmän vai onkse kävely sit vaan rennompaa kun on vaan niin löysteessä..?
ite en kyl käytä.
...että aina kun yritän todistella itselleni, että minussa asuu pieni kodin hengetär, niin joku menee joka kerta pieleen. Tänään pesin matot, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että matot ovat aivan yhtä likaiset kuin ennenkin, mutta pesutuvan lattia on paloauton punainen (koska pesin yhen maton liian kuumalla vedellä) ja mä ite kastuin läpimäräksi yrittäessäni kammeta todella painavaa märkää mattoa pään yli tangolle kuivumaan. Lisäksi mun 4-v sankari suhasi edes takaisin pyykkitupaa huolehtien samalla siitä, että likaisia kengänjälkiä oli sitten ympäri lattiaa.
[q]sapeli, 6.9.2007 07:17:
että herääminen aikaisin on helppoa, jos on vaan jo illalla päättänyt vaan yksinkertaisesti nousta ylös kun kello soi.
[/q]
Mä oon elävä esimerkki siitä, miten tuima päättäväisyys voi aamun valjettua sulaa ihmisestä pois. nukuin pommiin miljoonatta kertaa, enkä ollut ees paniikissa. Ja joo, olin pyhästi päättänyt noust ylös, kun kello soi.
PFFT!
[q]sapeli, 25.8.2008 15:42:
Olen huomannut että olen alkanut jaarittelemaan... Varmasti liittyy esim. siihen että työssä joillekin asiakkaille täytyy selittää asiat juurta jaksain ja siten on tottunut suoltamaan tuttua asiaa sen enempää ajattelematta, mutta välillä huomaa että toisella on jo kokonaan mielenkiinto lopahtanut aiheeseen.
[/q]
Yhdellä mun työkaverilla on semmonen tapa, että se alkaa kertomaan kaikkia juttuja aina jostain todella kaukaa. Sen jutun käynnistymiseen menee myös tosi pitkään ja itsellä yleensä ehtii mielenkiinto hävitä ennen kuin koko juttu edes alkaa. Se on aika rasittavaa. Varsinkin jos on suuri porukka, jossa keskustelu kimpoilee nopeana tyypiltä toiselle, niin tää yksi alkaakin kertoa puolen tunnin tarinaa kesken kaiken.
Minä olen huomannut, että laastari peukalossa hankaloittaa asioita.