Olen huomannut
Olen huomannut että viime aikoina minua vetää sininen väri hyvin voimakkaasti puoleensa.
Johtuneekohan tämä väriassosiaatiosta jota oot väriteorian kautta viimevuosina harjoittanut?
Olen huomannut että nostalgiahimoissani vietän klubbarissa enemmän ja enemmän aikaa.
PS. 7000 postausta täyttä asiaa!
että kun on nälkä, ei työnteosta meinaa tulla mitään.
edit: olen myös huomannut sen että tämän keskustelufoorumin iso osa topiceista on sellaisia, ettei niistä sikiä (ei kai ole tarkoituskaan) mitään keskustelua. nämä on tälläisiä toteamia. lukeeko kukaan toistensa juttuja edes tälläisissä topiceissa missä on sivutolkulla tätä tavaraa.
, että olen liian harkitsevainen. Jos olisin impulsiivisempi saisin toteutettua asioita/ unelmiani.
Että naapurit ei tykkää kun kokeilee himassa bassoääniä, joista on leikattu kaikki yli 60Hz taajuudet pois.
Mun pitäis kyllä oppia jo ittessäni se, että kadun aina päätöksiä jotka on tehty helppouden perusteella vaikka ne olisivat tuonut mulle vain hyvää.
Tänään esim on ollut todella kiva himailu ilta koneella tietokonetta pelaillen, mutta nyt kun pitäisi olla menossa nukkumaan alan ajatella, että "nythän mulla vois olla kivaa danceterioissa" ja tiedän että koko illan olisikin ollut todella kivaa, jos olisin vaan jaksanut lähteä.
Että oon kipee.
EDIT: oon siis kipee ehkä kerran 3-5 vuodessa, joten tää on aika kummaa.
Että elämä on ihan hiton vaikeeta. Tai sit mä teen sen vaan itelleni niin vaikeeksi.
... Että ranskalaiset perunat ja jäätelö sopivat hyvin yhteen... Nammmm!
[q]opmdevil, 20.3.2009 09:47:
Olen huomannut, että jos pitää nettiopiskeluna lukea 100 a4 sivua niin, että pontti on arial tai vastaava, niin lukeminen on aika hidasta ja turhauttavaa. Sen sijaan, jos netistä kopioi saman materiaalin wordiin ja muuttaa fontin times new romaniksi kokoon 12, niin lukeminen on huomattavasti nopeampaa, miellyttävämpää eikä simmut hypi riviltä toisille. Luulisi että tämä on selvä jokaiselle vähääkään julkaisutoimintaa harrastavalle mutta ei näköjään ole.[/q]
Tuo tuli meilläkin typografiakurssilla esille - sans serif-fontit (kuten arial) toimivat paremmin pienissä tekstimäärissä ja ovat graafisesti usein miellyttävämpiä, kun taas serif-fontit (kuten times new roman) ovat paljon luettavampia pitkissä teksteissä, koska silmä yhdistää helpommin sanan kirjaimet yhdeksi kokonaisuudeksi.
[q]sapeli, 20.3.2009 09:53:
Tuo tuli meilläkin typografiakurssilla esille - sans serif-fontit (kuten arial) toimivat paremmin pienissä tekstimäärissä ja ovat graafisesti usein miellyttävämpiä, kun taas serif-fontit (kuten times new roman) ovat paljon luettavampia pitkissä teksteissä, koska silmä yhdistää helpommin sanan kirjaimet yhdeksi kokonaisuudeksi.
[/q]
Enpäs ole tiennyt moista. Tartteekin joskus jos on pitkää tekstiä sähköisenä luettavana, niin lirvauttaa se sitten Wordiin.
Usein olen nimittäin miettinyt, että miksi ruudulta lukeminen on niin hankalaa esim. kirjat pdf-muotoisina. Tokihan tähän vaikuttaa myös se näytön "välkkyminen" tms. Kirja/paperi ei välky
..että matkalla on mukava käydä myös siksi että kotiin on tosi kiva tulla loman jälkeen se on yksi kohokohdista
Vaikka olen myös huomannut että kotiintulo, kun siellä ei ole kissat kotona, on vähän oudon tuntusta
Että kun yks asia menee päin vittua, niin rupee sen jälkeen kaikki menemään. Nukuin eka kunnolla pommiin ja sen jälkeen koko aamu ollu täynnä vastoinkäymisiä..
[q]opmdevil, 20.3.2009 10:51:
---
Lyylikki, 20.3.2009 09:59:
---
sapeli, 20.3.2009 09:53:
---
Enpäs ole tiennyt moista. Tartteekin joskus jos on pitkää tekstiä sähköisenä luettavana, niin lirvauttaa se sitten Wordiin.
Usein olen nimittäin miettinyt, että miksi ruudulta lukeminen on niin hankalaa esim. kirjat pdf-muotoisina. Tokihan tähän vaikuttaa myös se näytön "välkkyminen" tms. Kirja/paperi ei välky
---
Niin, mä siitä wordistä lirautin sen myös paperille. Alkuperäinen matsku oli myös paperilla mutta lukeminen oli sitä sun tätä. SItä paitti ruudulta lukee about 50% hitaammin kuin paperilta ja harva ihminen pystyy lukemaan useamman sivun pituista dokumenttia ruudulta.
---
[/q]
Meille taas opetettiin koulussa et antiikva (kuten times new roman) on helpompi lukea painettussa tekstissä juuri niiden kirjainten päätteiden takia, kun taas groteski (kuten arial) on helpompi lukea näytöltä. Tekstien pituudesta en muista että ois ollu tässä yhteydessä puhetta..
Olen huomannut että kaikissa ihmisissä on kauneutta.
Olen huomannut että kaikissa ihmisissä on rumuutta.
Olen huomannut, että mikään ei oo niin varmaa kuin epävarma.
että ässäboksi on harmillisen hiljainen lauantaisin :(
Elämästä nauttii jotenki enemmän jos suostuu välillä olemaan ahdistunut ja negatiivinen. Ja todellisuus voi olla välillä ihan kiva näkökulma Ja pitäis leipoo useemmin mokkapaloja
Että nää sakut o oikeesti joku vtun hitaita, helvetin itsekeskeisiä tai muuten vaa urpoja!
Olen huomannut että elän unelmaani! Kova työ palkitaan