Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

[q]REivaaja, 17.7.2008 14:49:
---
lohikarme, 17.7.2008 13:37:
Suomalaiset tykkää vetää kaiken aina niin överiksi ja isolla vaihteella. Olin viikonloppuna amsterdamissa parissa isossa tapahtumassaa ( dancevalley + sensation black ). Kaikki kamankäyttö oli niin huomaamatonta että ei ainakaan täysin huumeita vastaan olevaa allekirjoittanutta häirinnyt yhtään.

ps. Hollannissa löytyy bileistä porukkaa miltei vauvasta vaariin, että on mun mielestä vähän kapeakatseista väittää konemusiikkia pelkästään nuorison musiikiksi.

---

Nyt sä kyllä kärjistät. Luet näitä juttuja ja kelaat että se oli joku ihan hirvee ongelma siellä.
Ei ollu... Siellä dameissa ois varmasti suhteutettuna löytynyt enemmän kukkaa ja muita huumeita jos olisi etsitty. Vaan ei ilmeisesti etsitty. Tai sitten flaami on ylivoimainen kieli ymmärtää lehdistä.

Amsterdamissa poket pistää kolat takas taskuun jos niitä ovella löytyy.
Näin ainakin joissain isoilla klubeilla.
Kyllä se on nuorisokulttuuria kun suurin osa on nuoria. Ei pari pappaa muuta sitä yleistä olettamusta.
Eipä konemetsässäkään kun kerran kukka haissu mun nenään. Vaan poliisit näki enemmän. En nähnyt tappeluitakaan. Vaan jotkut näki.

10378 rekisteröityneen keski-ikä on 25.06v.

Keski-euroopassa huumeet on paljon laajempi ongelma kuin meillä.....
Hassua ettei sitten puututtu siihen yleisimpään käyttäjäryhmään
[/q]

Itse asiassa kamahan on tapahtumissa ihan yhtä kiellettyä amsterdamissa kuin se on täälläkin. Suhtautuminen on vaan erilainen. Esim valleyssa meidän edellä olevalta löyty kukkaa ja kokaiinia. Poliisi sanoi vaan "jos sanot et nää ei oo sun ni otetaan ne veke ja pääset tapahtumaan, mutta jos sanot et ne on sun ni otetaan ne veke ja päädyt putkaan".

[q]lohikarme, 17.7.2008 15:24:
Itse asiassa kamahan on tapahtumissa ihan yhtä kiellettyä amsterdamissa kuin se on täälläkin. Suhtautuminen on vaan erilainen. Esim valleyssa meidän edellä olevalta löyty kukkaa ja kokaiinia. Poliisi sanoi vaan "jos sanot et nää ei oo sun ni otetaan ne veke ja pääset tapahtumaan, mutta jos sanot et ne on sun ni otetaan ne veke ja päädyt putkaan".
[/q]Aamen =) Tätä täällä olenkin hakenut.

[q]Damien, 17.7.2008 13:36:

Paljonkohan konemetsään satsattiin rahaa suhteessa muihin isoihin festareihin, jos kiinnijäämisprosentti oli 2,5% luokkaa? (mediassa ilmoitettu 100 kiinni 4000sta kävijästä)

[/q]

Varmaan joku 30-40k on tuon operaation kustannus verorahoista.

Huumeet

http://box.tunk.org/kuvat/ake.jpg

[q]Juhgu, 13.9.2006 17:23

Aika vakuuttavaa, oot melkoinen meedio. Mistä sä osasit ennakoida että käyttäisin noin huonoja vertauksia, tai että Ridi postaa Steven Seagalin kuvan?
[/q]

Okei, myönnettäköön, noi sun huonot vertaukset ja Seagal EI kyl tullu ihan heti miälee niiko etukäteen. Mut muutoin, vasta-argumentit oli vanhoja tuttuja. Ja mikäs siinä, jokaisella edelleenkin on oikeus mielipiteisiinsä.

[q]RiD, 12.9.2006 23:54:

Tuosta lasten huostaanottamisesta huumeiden takia kuitenkin vielä parit rivit:
Kehtaan väittää että enemmän heitteille/ilman tavittavaa koulutusta/tapoja/esikuvia jää nykypäivänä lapsia alkoholin kuin huumeiden takia. Alkoholi vain ei ole laitonta joten tälläisissä tapauksissa alkoholistivanhempia ei välttämättä vielä polteta paalussa heti seuraavassa aamunkoitossa alkoholistapauksen ilmentyessä. Mutta huom, ennenkun joku vääntää tästä taas jotain OMG VITUN NARKKARIHALAAJA -läppää, sanon kuitenkin että huumeet eivät kuulu perhe elämään, eikä myöskään alkoholi.
[/q]

Sä puhut täysin asiaa. Ihan vitusti on alkoholistivanhempia, ja alkoholismi ON liian yleinen ja paha sairaus, ja vähintäänkin yhtä pihalla ovat alkoholistit kuin narkkaritkin. Korostaisin itsekin tuota vikaa lausettasi: huumeet eivät kuulu perhe elämään, eikä myöskään alkoholi.

[q]Damien, 7.12.2008 14:30:
---
eevuski, 7.12.2008 10:25:
Huumeiden laillistamisella Suomen kaltaisessa sekakäyttö kunniaan-maassa olis luultavimmin aika katastrofaaliset seuraukset - kattokaa nyt vaikka, mitä esim. alkoholiveron alennus on saanut aikaan. Lisäks huumeiden tuotantoon ja kuljetukseen yms. erottamattomana liittyvä rikollisuus tuskin on sellainen asia, jota valtion tulis millään tavoin kannattaa.

Ja tohon Sveitsin labraherska-kokeiluun sen verran, että heroiinin käyttö on Suomessa aika marginaalinen ilmiö. Buprenorfiini-valmisteita saa ostettua ilmeisesti suhteellisen helposti, ja moni aloittaa suoraan niillä ilman aikaisempaa heroiini-riippuvuutta. Tää on huomattavasti herskaa isompi ongelma.

---

Holhoamisella on valitettavasti vielä rankemmat seuraukset, sekä nuo mainitsemasi oireet kyllä itse hoitavat itsensä ja kerskakulutus tasaantuu pidemmällä aikajänteellä. Pari kolme vuotta ei ole vielä pitkä aikajänne. Ihmiset tarvitsevat vapautta ja pystyvät kyllä itse säätelemään omankulutuksensa, kunhan saavat siihen mahdollisuuden.

Huumeidenvalmistukseen liittyvä rikollisuus pointti taitaa olla pahasti hakusessa pikkuneidillä. Eikö se olisi juuri sen rikollisuuden ulos pelaamista, kun valtio alkaisi valmistuttamaan vastaavia päihteitä? Yleensäkkin rikollisuus rehottaa sillä sektorilla missä on kysyntää muttei virallista tarjontaa.

Korvaushoito on järjetön metodi mitä ihmiset on koskaan keksineet, siis kuka hoitaa viinariippuvuutta kiljulla?
[/q]

Pikkuneiti haluis tähän vielä lisätä yhen jutun: Jos huumeiden valmistus ja jakelu oliskin laillista, pystyiskö valtio pitämään tän monopolin yksin itsellään? Onhan buprenorfiinikin laillista lääkärin respalla, mutta helpommin sitä taitaa saada ihan muualta. Lisäks kilpailua löytyis silti - ja laiton (siis muu kuin valtion tuottama) tavara ois kuitenkin halvempaa ja näin myös suositumpaa.

Ja että kerskakulutus tasaantuu pidemmällä aikavälillä? Mihin perustat ton väittämän? Ei em. veropolitiikka vaikutakaan ns. "tavallisiin" alkoholinkäyttäjiin, vaan niihin, joilla ongelma on jo ennestään, ja kaupasta on voitu sitten ostaa entisen kuuden bissen sijaan 12. Josta taas seuraa alkoholikuolemia ja -sairauksia tolkuttomasti, joiden hoitaminen kaikkine lieveilmiöineen tulee kalliiks.

Tietty ihmisillä, joilla ei oo pahemmin addiktiivisia taipumuksia, ois mahis säädellä omaa kulutustaan. Mutta tää ei varmasti pätis kaikkiin.

Itse ei ymmärrä, ei vaan ymmärrä tätä huumeiden käyttöä itse pysyn niistä kaukana, ei oo ihan mun juttu
jos jotkut tykkää, niin siitä vaan, kuhan en itse joudu sekaantumaan niihin

Mutta jos esimerkiksi tuleva poikaystäväni käyttäis, niin en hyväksyis. Sais valita mut tai huumeet

[q]Damien, 7.12.2008 19:56:
---
eevuski,

---

Eli siis haluat pitää laittoman monopolin ja markkinat rikollisten käytössä vain siitä syystä, että se valtiollinen jakelu saattaisi kehkeyttää rinnalleen mustanpörssin markkinat? En ymmärrä tuota järkeilyä, koska minusta asiat ovat nyt jo niinkuin mainostat lausekkeessasi.

---

Siis perustan sen ihmisten itsemäärämis oikeuteen, en kannata minkään tasoista valtiollista holhoamista. Voimme valtion puolesta vain tukea sosiaali järjestelmällä ja terveydenhuollon palveluilla, valistaminen on kuin kieltolaki se ei toimi. Empatia, lähimmäisenrakkaus ovat niitä teesejä joilla voimme vaikuttaa kanssaihmisiin, koska holhoaminen tuottaa parhaimmassakin tapauksessa vaan vastareaktioita. Jos joku haluaa olla segis 24/7 on hänellä siihen mielestäni oikeus, eihän se kuitenkaan tarkoita että koko muu porukka seuraa perässä valitsee densoilun. Loppupeleissä ihmiset osaavat kyllä itse olla vastuussa itsestään. Asioilla on tapana järjestyä luonnollisesti.
[/q]

Tietääkseni en missään kohdassa väittänyt haluavani pitää laitonta monopolia ja markkinoita rikollisten käytössä. (Tai kannattavani ko. toimintaa).

Yksilöillä tulis mun mielestä myös olla velvollisuuksia muitakin kun itseään kohtaan. Ja kyllä yksilön teoilla on usein seurauksensa kanssaihmisille, kuten perheelle, tai laajemmin ympäröivälle yhteiskunnalle.*jeesus**iloinen*

[q]Minnalilla, 7.12.2008 20:09:
Itse ei ymmärrä, ei vaan ymmärrä tätä huumeiden käyttöä itse pysyn niistä kaukana, ei oo ihan mun juttu
jos jotkut tykkää, niin siitä vaan, kuhan en itse joudu sekaantumaan niihin

Mutta jos esimerkiksi tuleva poikaystäväni käyttäis, niin en hyväksyis. Sais valita mut tai huumeet
[/q]

Ihan oikeuden mukaista järkeilyä.

Omalta kohdaltani voin vaan todeta että alkoholi ei todellakaan oo mun juttuni. En nauti humaltumisesta ja nousuhumala on vähän niinkuin kundin orgasmi -ohi kymmenessä sekunnissa.

Kannabiksesta olen nyt nauttinut korvaavana päihteenä yli kymmenen vuotta ja psykedeelit, ne vain avaa mulle uusia maailmoja.

Hauskinta on kuitenkin minunkin elämässäni se rakkaus, kaiken siis aivan kaine tulee olla balanssissa myös rakkauden, koska liika yhteen suuntaan tuijottaminen aiheuttaa lopulta henkistä ummetusta, mistä pois pääsy saattaa vaatia erittäin radikaaleja toimia. Rakkaudessa on vielä hauskoja nuo extaasin omaiset piirteet, tismalleen samat masennukset ja laskut jahka tyttöä ei ole päässyt pariin päivään näkemään ja ne nousut, no ei ehkä samanlaista itsessään muhimista ja siinä mielessä se onkin palkitsevampaa kun voi yhdessä keinua rakkauden aivoaalloilla.

Pointtina vaan että samoja kemikaaleja ne tunteet on kuin mitä noissa pillereissä parhaimmillaan on.

Tää maailma on erijännä paikka :)

[q]eevuski,
Tietääkseni en missään kohdassa väittänyt haluavani pitää laitonta monopolia ja markkinoita rikollisten käytössä. (Tai kannattavani ko. toimintaa).

Yksilöillä tulis mun mielestä myös olla velvollisuuksia muitakin kun itseään kohtaan. Ja kyllä yksilön teoilla on usein seurauksensa kanssaihmisille, kuten perheelle, tai laajemmin ympäröivälle yhteiskunnalle.*jeesus**iloinen*
[/q]

Yksinkertaistettuna jos et kannata huumeiden vapauttamista, tuet mafiaa. Siitä ei pääse mihinkään.

[q]Damien, 7.12.2008 20:30:
---
eevuski,

---

Yksinkertaistettuna jos et kannata huumeiden vapauttamista, tuet mafiaa. Siitä ei pääse mihinkään.
[/q]

No en nyt ihan noin mustavalkosesti sitä näkis*ding*

[q]eevuski, 7.12.2008 20:45:
No en nyt ihan noin mustavalkosesti sitä näkis*ding*[/q]Näin lyhykäisyydessään sä et ehkä tue rahoillasi mafiaa, mutta sä tuet systeemiä joka mahdollistaa mafian ja rikollisuuden menestymisen.

[q]eevuski,No en nyt ihan noin mustavalkosesti sitä näkis*ding*
[/q]

En mä tätä vittuillakseni sano, sanon vaan suoraan koska kyseessä on kuitenkin systeemi mikä on pidemmällä tähtäimelle vahingollisempaa ihmisille kuin pelkät aineet ja niiden vaikutukset elimistöön, psyykeeseen ja käyttäjien lähimmäisiin. Ongelmana ei ole aineiden käyttö ja sen rajoittaminen, vaan se että ihmiset haluavat käyttää niitä. Meidän pitäisi pyrkiä rakentamaan täällä parempaa maailmaa, eikä käytön halua kyetä minimoimaan kieltolain kaltaisilla yrityksillä, mitkä vaan ruokkivat rikollisuutta sekä aiheuttavat ylimääräisiä kuluja yhteiskuntaan. Ihmisten tulee saada itse valita omaan kehoonsa kohdistuvia päätöksiä, niin kauan kun ne päätökset eivät kosketa ketään muita kuin ihmistä itseään. Meillä on myös olemassa toimiva lainsäädäntö niitä mätäpäitä varten ketkä sekopäisyydessään menettävät kontrollin ja alkavat kohdentaa pahaa oloaan muita kohtaan. Ne tulot mitä laillisesta myynnistä kerääntyisi voisimme kanavoida lain valvontaan - puhumattakaan resurssien vapautumisesta kun pilvipäitä ei tarvitsisi ratsata - sekä nuorisotyöhön ja vastaavaan mielenterveystyöhön. Uskon että näillä muutoksilla saisimme jo parempaa jälkeä aikaan, kuin edelliset sukupolvet ovat tähän mennessä tehneet.

Onneks parempi maailma on aika suhteellinen käsite*pepsodent*.

Ja sen mitä mulla on tuntumaa meidän sosiaali-ja terveydenhuollon ja myös poliisin toiminnan rahoituksesta, niin se on satavarma, ettei syntyneet "säästöt" ohjautuis kuitenkaan lain valvontaan tai mielenterveys- ja nuorisotyöhön.

Vaikka doussi oiskin valmistusta myöten laillista, tuskin on mahdollista luotettavasti todeta, että säästöjä tulis syntymään.

[q]phace, 20.9.2005 15:29:
---
Njah, 16.5.2004 22:40:
mä en ennusta maailmanloppua vaan tajuun sen tapahtuvan,ja huomaan tuhansia vuosia sitten kirjotettujen profetioiden toteutuvan

---

Ahaha.. wanha posti mut sattu silmään tuolta selatessa. Pakko pastee tähän linkki:
http://www.bible.ca/pre-date-setters.htm

Toivottavasti Njah luet :)
[/q]

Jumalani, miksi juuri minä1
Ps. oon dokannu tajuntani tavistasolle.. eli oot vähän myöhäs, mut kiitti kumminki:)

Jos saat tuntematonta ainetta, testaa se ennen käyttöä.*whaat*
Aine kannattaa ottaa mielummin nuuskaamalla tai polttamalla.
- A-K

[q]eevuski,
Niin, voi kaikkia niitä liimanhaistelija-reppanoita, joita paha valtio sua lainaten raiskaa sääliä tuntematta, kun ei ne saa toteuttaa itseään laillisten huumausaineiden avulla. Sehän on yks suurimmista vääryyksistä tässä maassa, for sure.

Ja kun valtio lätkäsis sen haittaveron, mikä on muun muassa tupakalla haitallisuutensa vuoks paltiarallaa 75%, niin vois into karista sen suhteen, että saa tuntea yllä mainitsemaas Jumalan rakkautta ihan laillisesti. Siispä harmaa talous ei häviäis minnekään.

Mitä muutokseen tulee, niin se on useinkin asia paikallaan, muttei kuitenkaan mielestäni tässä tapauksessa sun ehdottomalla tavalla. Ja yleensäkin päihteet on massiivisesti kartalla mun elämässä johtuen opiskelualasta ja duuneista, joten väitän myös aiheesta jotain tietäväni.
[/q]

Anteeksi, mutta rakkaus tekstini ei ollut osoitettu kaltaisellesi kylmä-sydämiselle bitch:lle. Voit jatkaa elämistäsi pinnallisena catwalk-huorana, mikä selkeästi olet ja minkä ulkomuodostasi ja tästä todellisen minäsi kirjoittelusta voi huomata.*tirsk*

Eikä täällä kukaan halua haistella liimaa, rehelliset verojakantavat kansalaiset haluavat mahdollisuuden toteuttaa kannabis ja sienikulttuurejaan ja istua shamanistisissä seijooneissa, siinä missä joku haluaa haistella viinejä kellarissa ja syödä juustoja siinä ohella. Nämä kulttuurit ovat tismalleen yhtä arvokkaita sellaisenaan kuvaamaan ihmisten monimuotoisuutta ja kulttuuriemme diversiteettiä.

edit:
Eli muutoksen vastustaminen johtuu nimenomaan pelkäämisestäsi, koska opiskeluistasi johtuen olet saanut aiheesta varsin yksipuolisen ja negatiivisesti varautuneen kuvan. Onneksi kaikki terveyttä opiskelevat eivät ole kaltaisiasi vouhottajia, koska myös osa osaa pitää asiat kontektissaan. Tunnen nimittäin henkilökohtaisesti sekä sairaanhoitajia ja lääkäreitä jotka osaavat poltella pilveä niinkuin sitä kuuluu tehdä, ilman huonoa omaatuntoa.
edit2:
typ0

Tuolla yksi ok artikkeli kofeiinista http://www.city.fi/lehti/article.php?id=1259

[q]Android, 25.9.2005 14:33:
Ymmärrän kyllä pointin, mutta ne tapaukset jotka itse olen todistanut niin GBL:n käyttö on pikemminkin johtunut tietämättömyydestä eikä mahdollisista juridisista seurauksista mahdollisen kiinnijäämisen osalta. Tämä pätee varsinkin hyvin nuoriin...[/q]Niinno, mä en kyllä ole missään kaduilla käynyt seuraamasssa 16v teinien lakkaörväämistä jos sitä tekevät. Mutta juuri tämän takia se asiallinen ja kiihkoton valistus olisi niin ensiarvoisen tärkeää. Pelkkä huumeet on pahoja-hokema menettää uskottavuutensa viimeistään siinä vaiheessa kun joku kaveripiirissä vetää puoli vuotta aineita ilman mitään ongelmia.

[q]Otan nyt tietoisen riskin saada helvetisti paskaa niskaan ja vastakommentteja, mutta miettiessäni tuota heroiinivertailua tuli vaan mieleen; vaikka heroiinin ja gamman vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset, on niillä myös paljon yhteistä; molemmilla on keskushermostoa lamaava vaikutus. Pulssi ja hengitys hidastuu, lihakset rentoutuvat, reagointikyky hidastuu, balanssi ja motoriset kyvyt heikkenevät jne. Yliannostuksen riski on molemmilla suhteellisen suuri (heroiinilla etenkin suonensisäisesti käytettynä). Molemmat ovat ei-toksisia (esim amfetamiinit ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin opiaatit) ja alkoholi sekä rauhoittavat lääkkeet (bentsodiatsepiinit) ja unilääkkeet voimistavat niiden vaikutusta huomattavasti. Hyvin voimakas psyykkinen ja etenkin fyysinen riippuvuus vieroitusoireineen voi syntyä molempiin. GHB vaan on enemmän "alkoholimainen" ja soveltuu bilettämiseen kun taas heroiini on enemmän "bentsomainen" (otin tietoisesti ylös vertailukohteeksi lailliset vaihtoehdot) eikä ulkomaailma tai ulkoiset ärsykkeet erityisemmin kiinnosta.[/q]No multa et sitä tule saamaan A) koska en väitä tietäväni asiasta tarpeeksi ja B) uskon että puhut ihan faktaa.

[q]Toisaalta alkoholikin ja GHB muistuttavat vaikutuksiltaan toisiaan. Ei ehkä niinkään toksisesti tosin.[/q]Siis pointti juuri onkin, että gamma on subjektiivisilta vaikutuksiltaan ihmisille suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kupillinen kahvia tai pullo siideri, josta ei edes ensi alkuun tule esimerkiksi edes mitään krapulaa vaikka sitä kiskoisi enemmänkin. Pitkäaikaista käyttöä seuranneena voisin väittää sen kuitenkin johtavan esimerkiksi vaikeisiin uniongelmiin.

[q]Toki heroiini suonensisäisesti käytettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin GHB:n nauttiminen oraalisti. Tätä en kiistä. Enkä pidä GHB:tä muutenkaan yhtä vaarallisena kuin opiaatit. Silti - joitakin yhtymäkohtia on. Olisi huomattavasti kaukaa haetumpaa verrata gammaa amfetamiiniin. Tiedostan kyllä että pointtisi oli lähinnä se että gammaa ylipäätään on "demonisoitu" eikä itse heroinii vaikutuksiltaan vaan lähinnä sosiaalisena ilmiönä ja kaikkein "pahimpana" vertailukohteena on yhdistetty nimenomaan GHB:hen.
[/q]Jeps, nyt alkaa taas yhteisymmärrys löytyä.

O