Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

Itse otan mielummin huumeita kun viinaa, tosin tulin tällä viikolla kolmannelta kuukauden osastohoidolta jolloin lääkärit sanoivat että huumeita ei saisi ottaa. Ihmettelen miksi? olen kyllä täysin skarppi ja fiksuhevimies. Onko se totta että nuo päättäjät estää ihmisten hauskan pidon? Koska onhan sen nyt päivän selvää että ei selvinpäin suomessa ole kivaa! Osastolta kotiuduttuani onneksi sain taas lääkkeitä mitkä laittaa minut ihan tokkuraan, Aamulla : 3x2mg xanor, illalla 2x20mg tenox että saan unta. Lisäksi syön masennukseen 2xAurorix pilleriä aamuisin. Ennen osastolle en käyttänyt mitään lääkkeittä pelkkää ekstaasia ja lsd tuli otettua monen päivän putkia ja monia bileitä nähty ympäri suomen ja venäjän. Omasta mielestä olen vielä täysin terve mutta lääkärien mielestä en! tämä on salaliittoa minua kohtaan, Olen ilmeisesti bilettäny joskus jonku lääkärin lapsenkanssa joka on tullut sitten kotiin huonossa kunnossa ja näin minulle kostetaan tämä!


KOVANAAMA!

Itse otan mielummin huumeita kun viinaa, tosin tulin tällä viikolla kolmannelta kuukauden osastohoidolta jolloin lääkärit sanoivat että huumeita ei saisi ottaa. Ihmettelen miksi? olen kyllä täysin skarppi ja fiksuhevimies. Onko se totta että nuo päättäjät estää ihmisten hauskan pidon? Koska onhan sen nyt päivän selvää että ei selvinpäin suomessa ole kivaa! Osastolta kotiuduttuani onneksi sain taas lääkkeitä mitkä laittaa minut ihan tokkuraan, Aamulla : 3x2mg xanor, illalla 2x20mg tenox että saan unta. Lisäksi syön masennukseen 2xAurorix pilleriä aamuisin. Ennen osastolle en käyttänyt mitään lääkkeittä pelkkää ekstaasia ja lsd tuli otettua monen päivän putkia ja monia bileitä nähty ympäri suomen ja venäjän. Omasta mielestä olen vielä täysin terve mutta lääkärien mielestä en! tämä on salaliittoa minua kohtaan, Olen ilmeisesti bilettäny joskus jonku lääkärin lapsenkanssa joka on tullut sitten kotiin huonossa kunnossa ja näin minulle kostetaan tämä!

http://static.naamapalmu.com/files/8Y/medium/oExyPSf9AVHKGCPZtFKr.jpg

Mä yritin googlettaa peppuni irti, mut en löytänyt Riipisestä muita kuvia et ois voinu varmentaa ton suhteellisen nolon videon.

[q]Damien, 23.7.2010 23:57:
Mä yritin googlettaa peppuni irti, mut en löytänyt Riipisestä muita kuvia et ois voinu varmentaa ton suhteellisen nolon videon.
[/q]
No related videoissa löytyy Studio Kotron huumekeskustelu kolmessa osassa, jossa tämä Riipinen on mukana.

eiköhän tohon sota sanaan kiteydy se oleellisin asiasta. Sodassa harvemmin on voittajia

Tässä uutisessa on aika tuore kuva. Sitä kun vielä klikkaa niin näkee sen isompana.

http://www.vantaansanomat.fi/Uutiset/Paivan-Puheenaihe/Vanhempien-hata-huumeista-kasvaa-puhelimet-kuumana

http://yfrog.com/b9p1040805j
http://yfrog.com/nbp1040807j
http://yfrog.com/jnp1040808aj

http://www.irtihuumeista.fi/ajankohtaista/valheellinen_video_youtubessa.html

(videokin on nyt poistettu)

Tämä keskustelu on käyty liian monta kertaa. Kaikkien osapuolten mielipiteitä on kuunneltu, mutta mihinkään yhteisymmärrykseen ei ole päästy.

[q]Poliisien/koulujen huumevalistukset eivät moniin ihmisiin tehoa, se on ainoastaan pelottelua ja suoraan sanottuna käskemistä ettei huumeisiin saisi koskea. Mutta eikö tämä ole ihmisen oma asia käyttääkö vai ei ? [/q]

Muistan itsekkin oman kouluni huumevalistuksen; ”lapset älkää koskeko, nämä ovat hengenvaarallisia ym ym.” tai ”tässä on kuva narkomaanista etc. etc.” Eniten minua ärsytti nämä kuva kollaasit. Nuo kuvat on yleensä otettu siinä vaiheessa kun taivaan porit aukeavat.

[q]Vaikuuttaako/vaikuttiko näiden huumevalstusten ”pelottelu” teihin ??[/q]

Eka polttelu kerta voi jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi. Tai sitten sitä jatkaa ja sen jälkeen tulee vahvempi aine Exctasy. Jonka kokeilu voi myös olla ensimmäinen ja viimeinen. etc. etc.
Huumeiden käyttö/kokeilu on jokaisen ihmisen oma asia.

[q]Pienikin järki sanoo ja vetää rajan johonkin kohtaan huumeiden käytössä.[/q]

Oma järkeni on sen jo vetänyt.

[q]Kannabiksen laillistaminen voisi vähentää uusien huumeiden käyttäjien vyyhtiä..[/q]

Jos kannabis/miedot huumeet laillistettaisiin uusien käyttäjien määrä vähentyisi. Eihän se sitten enää olisi niin coolia ja siistiä ja siitä puuttuisi kokonaan se jännitys.
ns vaikituisilla kannabiksen käyttäjillä se jännitys on jo vaipunut unholaan ja siitä on tullut tapa niinkuin jollain tupakan poltosta.

[q]Pitäisikö kannabis teidän mielstä laillistaa ja miksi??[/q]

olen nyt jakanut omat mielipiteeni tästä iän ikuisetsa aiheesta....

En hyvällä omalla tunnolla suosittelisi mitään. Tosin porttiteoria voidaan
soveltaa siitä tupakasta eteenpäin.. Tai mikä pahin tappaja Alkoholi.
Kuningas alkoholi jonka asema pysyy, vaikka kuinka tilastot näyttävät
karut tosiasiat. Faktaa. Tunnen noin 10 ihmistä ketkä ovat kannabiksen
ns. suurkäyttäjiä ja samalla työssä käyviä rehtejä kansalaisia. Fakta.
Tunnen saman verran alkoholisteja jotka eivät käy töissä, ja
ovat täysin eristyneet tästä normaalista maailmasta.

Huumet voivat olla jonkun perseestä... Hash on mm. kamelinpaskaa ja Hashöljyä.. eli paskaa joka mutkassa. Maut vaan vaihtelee. :D

Piiiiiitkän tauon jälkeen tästä keskustelusta heitän muutaman faktan kehiin:

- Kieltolain ansiosta maailmassa on kuollut miljoonia ihmisiä väkivaltaisesti
- Miljoonia ihmisiä on turhaan heitetty vankilaan
- Tuhansia miljardeja on tuhlattu huumeiden vastaiseen sotaan
- Käyttö ja tarjonta on lisääntynyt
- Järjestäytynyt rikollisuus uhkaa pahimmillaan kokonaisten valtioiden demokratiaa
- Jopa Suomessa poliisijohto on korruptoitavissa (pikkulinnut lauloivat jo vuosia ennen Aarnion tapausta että huumepoliisi on Helsingin suurin huumemyyjä...)

Lasket miten lasket, huumesota on ollut täydellinen epäonnistuminen ja katastrofi. On aika herätä todellisuuteen. Kieltolaki ei toimi, piste. On aika miettiä muita vaihtoehtoja.

eiköhän tohon sota sanaan kiteydy se oleellisin asiasta. Sodassa harvemmin on voittajia
Ja juuri tuon takia asiaan pitäisi suhtautua järjellä, eikä tunteella. On typerää sotia, jos rauhalla saa aikaan paremman lopputuloksen.

[q]satumetsä, 16.8.2006 16:16:
Natriumoksibaatti on GHB:n natriumsuola.
[/q]

Joo olis pitäny tarkemmin lukee toiki. Oli vaan jääny takaraivoon juttua tosta

[q]alek száhala:
Jepp. Mutta kuitenkaan en oo missään nähny niin paljoo huumeita ja lääkkeiden väärinkäyttöä kun intissä. Kaikenlaiset nappulat ja ruohot maittoivat kovasti pojille.
[/q]

samoin maittaa myös masennuslääkkeet sun muut ryynit.. kyllä suomalaiset ton sekakäytön haltsaa.

Tohtori.fi sivujen mukaan GBL on kehitetty uni- ja rauhoittavaksi lääkkeeksi ja nukutusaineeksi ja jota on käytetty myös alkoholin vieroitusoireiden hoitoon.

Jos toi nyt pitää paikkansa, nii kuulostaa aika hurjalta, että toi aine sitten syövyttäisi sisäelimet jne. Lääkeaineena käytetty GBL on varmaan eri luokkaa, ku kadulla liikkuva lakka...

Erittäin vaarallisiks huumausaineiksi GHB ja GBL luokitellaan ilmeisesti siksi, että pieni yliannostus voi olla aika kohtalokas..varsinkin alkoholin kanssa. GBL ei taida edes kuulua huumelistoille, vaan lääkeaine?

Ja mitä noihin ambulanssireissuihin tulee, niin eiköhän se oo aika fiksua kutsua se lanssi, ku arvailla, että mitä kaikkea ja kuinka paljon joku on vetänyt. Onhan noita tapauksia "ei se mitään ambulanssia tartte..jonkun pitää vähän kävelyttää sitä ulkona, niin sitten se selviää" ...ja sitten on jälkeenpäin kuultu, että meinas käydä vähän pahemminki.

Jos joku jaksaa sivistää itseään, niin google ja "gbl toxicity"

aiheeseen liittyvää keskustelua: http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=6809&highlight=

Taikasienten ainesosa lievittää ahdistusta (Helsingin Sanomat)

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Taikasienten+ainesosa+lievittää+ahdistusta/1135259954365

(klubbari sotkee linkin, vaihtakaa laatikoiden paikalle yksi ä-kirjain niin pitäisi toimia.)

[q]mikkihiiri:
Jengi ootte varmaankin lukeneet Rosa Meriläisestä ja hänen ”huumesekoiluista”. Tänää minua rupes ihan oikeasti vituttaa tämä Suomen pelleily. Meriläistä ollaan julkisesti ristiinnaulitsemassa siitä, että hän veti jossain bileissä vajaa vuosi sitten marijuanaa (hui kauhistus!). No Meriläinen saa kyllä syyttää itseään, koska hän varmaankin tietää erityisen hyvin virallisen kannan kaikenlaisiin huumausaineisiin ja silti hän meni möläyttämään Imagen haastiksessa polttaneensa budia.

Mutta Meriläisen riepottelu julkisuudessa ei sinällään haittaa, vaan se, että Valtakunnan Moraalin Ensimmäinen Puolustaja Tony ”Viikinki” Halme yhtyi moralistien joukkoon. Tän päivän ilttiksessa mies jauhoi jotain oikeistopopulistista sontaa ja keräsi irtopisteitä mediassa. Siis mies, joka viime kesänä huitoi pyssyn kanssa steroidi- ja lääketokkurassa ja sai vielä huumausaineiden käyttörikoksesta ehdollista. Mutta hänen ja Meriläisen tapaukset eivät kuitenkaan ole Halmeen mukaan vertailukelpoiset, Halmeelle tehtiin ”källi” ja hän sai huumausainetta elimistöönsä tietämättään.

Siis ei vittu! Mua hajottaa just noi Halmeen kommentit ja iltapäivälehtien kirkuvat otsikot. Suomi on niin saatanan tekopyhä maa välillä.
[/q]

Jep Jep...

Toki luulisi edustaja Meriläisen tienneen millainen mediamyllytys syntyy jos hän ”narahtaa” tuosta pilven polttelusta. Ja tekihän hän sen vapaa-aikanaan, joten eikö se sitten liene yksityisasia. Ihmettelenkin miksi poliisi tutkii asiaa, teitääkseni aineiden käyttö ei ole laissa kielettyä?
Onhan tuo Rosa hiukan erikoinen persoona ollut, mutta tuopahan vaihtelua kankeaan ja paskanjäykkään tyhjäntoimittaja joukkoon.
Muistuu tässä mieleen myös tuo STAKES:in pääjohtaja Vappu Taipaleen paljastukset LSD:n käytöstä. Sekä tietty Tonyn toilailut viime kesältä.


~Sellainen kansa kun on edustajatkin~

[muokattu 7.5.2004 18:47]

Kaleva.plus uutisoi:

[q]Gamma on luultua vaarallisempi huumausaine

Uusiin huumeisiin lukeutuva gamma on luultua vaarallisempaa. Myrkytystietokeskuksen mukaan gamma saattaa aiheuttaa myrkytyksen, joka lamaannuttaa hengityksen.

Gamma on kemiallinen huumausaine. Etenkin yhdessä alkoholin kanssa käytettynä se voi johtaa kuolemaan. Suomessa gamma on aiheuttanut arviolta 5--10 ihmisen kuoleman muutamien viime vuosien aikana.

Gamma käyttö on yleistynyt Suomessa 1990-luvun lopulta alkaen.

Uusien huumeiden vaarallisuus on esillä Oulussa meneillään olevilla Pohjolan lääkäripäivillä. [/q]

[q]Android, 25.9.2005 14:33:
Ymmärrän kyllä pointin, mutta ne tapaukset jotka itse olen todistanut niin GBL:n käyttö on pikemminkin johtunut tietämättömyydestä eikä mahdollisista juridisista seurauksista mahdollisen kiinnijäämisen osalta. Tämä pätee varsinkin hyvin nuoriin...[/q]Niinno, mä en kyllä ole missään kaduilla käynyt seuraamasssa 16v teinien lakkaörväämistä jos sitä tekevät. Mutta juuri tämän takia se asiallinen ja kiihkoton valistus olisi niin ensiarvoisen tärkeää. Pelkkä huumeet on pahoja-hokema menettää uskottavuutensa viimeistään siinä vaiheessa kun joku kaveripiirissä vetää puoli vuotta aineita ilman mitään ongelmia.

[q]Otan nyt tietoisen riskin saada helvetisti paskaa niskaan ja vastakommentteja, mutta miettiessäni tuota heroiinivertailua tuli vaan mieleen; vaikka heroiinin ja gamman vaikutusmekanismit ovat täysin erilaiset, on niillä myös paljon yhteistä; molemmilla on keskushermostoa lamaava vaikutus. Pulssi ja hengitys hidastuu, lihakset rentoutuvat, reagointikyky hidastuu, balanssi ja motoriset kyvyt heikkenevät jne. Yliannostuksen riski on molemmilla suhteellisen suuri (heroiinilla etenkin suonensisäisesti käytettynä). Molemmat ovat ei-toksisia (esim amfetamiinit ovat huomattavasti myrkyllisempiä kuin opiaatit) ja alkoholi sekä rauhoittavat lääkkeet (bentsodiatsepiinit) ja unilääkkeet voimistavat niiden vaikutusta huomattavasti. Hyvin voimakas psyykkinen ja etenkin fyysinen riippuvuus vieroitusoireineen voi syntyä molempiin. GHB vaan on enemmän "alkoholimainen" ja soveltuu bilettämiseen kun taas heroiini on enemmän "bentsomainen" (otin tietoisesti ylös vertailukohteeksi lailliset vaihtoehdot) eikä ulkomaailma tai ulkoiset ärsykkeet erityisemmin kiinnosta.[/q]No multa et sitä tule saamaan A) koska en väitä tietäväni asiasta tarpeeksi ja B) uskon että puhut ihan faktaa.

[q]Toisaalta alkoholikin ja GHB muistuttavat vaikutuksiltaan toisiaan. Ei ehkä niinkään toksisesti tosin.[/q]Siis pointti juuri onkin, että gamma on subjektiivisilta vaikutuksiltaan ihmisille suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kupillinen kahvia tai pullo siideri, josta ei edes ensi alkuun tule esimerkiksi edes mitään krapulaa vaikka sitä kiskoisi enemmänkin. Pitkäaikaista käyttöä seuranneena voisin väittää sen kuitenkin johtavan esimerkiksi vaikeisiin uniongelmiin.

[q]Toki heroiini suonensisäisesti käytettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin GHB:n nauttiminen oraalisti. Tätä en kiistä. Enkä pidä GHB:tä muutenkaan yhtä vaarallisena kuin opiaatit. Silti - joitakin yhtymäkohtia on. Olisi huomattavasti kaukaa haetumpaa verrata gammaa amfetamiiniin. Tiedostan kyllä että pointtisi oli lähinnä se että gammaa ylipäätään on "demonisoitu" eikä itse heroinii vaikutuksiltaan vaan lähinnä sosiaalisena ilmiönä ja kaikkein "pahimpana" vertailukohteena on yhdistetty nimenomaan GHB:hen.
[/q]Jeps, nyt alkaa taas yhteisymmärrys löytyä.

O