Huumeista

Back to päihdekeskustelu O

liian friikkii et voisit uskoo*nauru* yhtään en ihmettele,jos mtv3 uutisissa sanotaan että jeesus tuli takas ja näytettäis kuvaa siitä kuinka hän tekis kaikenlaisia taikatemppuja ja parantais kenet vaan ite haluisit ni uskoisitko?

jossai lehes,tais olla just stt:n sarvesta ja siin jutus kerrottii et niitten välilt on löytyny yhteyksii aivoissa et aivot toimis neroil ja skitsofrenikoil joissaintilanteis samalla tavalla ja et niitä vois verrata toisiinsa mut ei kummiskaa nii hyvin et vois sanoo et kaikki jotka on neroi on kans hullui tai toisinpäin..

[q]pHaze:
---
Njah:
liian friikkii et voisit uskoo*nauru*
---
No onko se nyt sen huonompi kun sun ”Niin friikki et pakko uskoo!”-linjas? Sähän nielet aivan kaiken ilman mitään todisteita vaan koska haluat niin paljon uskoa. Monet tuollaiset asiat voidaan selittää ihan tieteellisesti, kuten myös se maailma jossa taidat pääsi sisällä elää, eikä se ole vielä mikään todiste mistään pedoista sen enempää kuin jumalistakaan. Se todistaa vain aivojen suuresti laskukykykapasiteetista kun ne pistetään tiettyyn tilaan. Jos valitset uskoa kaiken ilman mitään todisteita, niin älä ihmettele jos jotkut muut niitä vaativat ja kritisoivat.
[/q]

aijaijai miten sä voit sanoo tollee?!mä nielen,maistelen ja jos huomaan sen huonoks ni sylkäsen pois mut jos se tukee muita teorioita tai muut teoriat tukee sitä ni nielen sen ja vähänvälii oksentelen.
Kerroppa nyt mulle mitä mä tiiän,tai siis mihin mä uskon ku väität tietäväs enemmän mun ajatuksista ja teorioista ku minä ite!ja mitä sä mun aivojenlaskukapasiteetista tiiät?
oonks mä nyt ihan idiootti ku ajattelen eritavalla ku sä?tää kaikki on oikeesti ihan helvetin yksinkertasta mut jos epäilee ni ei natsaa

[muokattu 17.5.2004 10:58]

[muokattu 17.5.2004 11:01]

no eipä se monella edes jää pelkästää siihen viikonloppu nollaamiseen. Ja ehkä se sätkiminen on kivaa ei tarvitse palljon yrittääkkään tanssia kun moovit tulee ihan automaattisesti.

jotain rotia pits olla.

ROOT,
Luulen ettei jumalaa voi löytää,eihän ihminen ole ikiliikkujaakaan keksinyt/löytänyt (?)
se vaan on ja me ollaan täällä.
Koitanpa esittää omaa kantaani noista viivoista:
-Lahkolaisten päihdeongelma-niin on monella muullakin
-ylistää itteään?Niin tekevät myös ”pelimiehet” ja ”baarihorot” ja ”pissaliisat ja pissalaurit”
-Muut uskonnot saatanasta? ”jumalasta”han se saatanaki tuli
-Raamattu sisältää vertauskuvia ja kaikenmailman tekstiä mistä ei moni tajuu mitään mut se totuus on kummiskin sielt rivien välistä luettavissa,onhan raamattua sensuroitu ja jätetty joitain kirjoja julkaisematta.Muihin en osaa oikeen ottaa kantaa..toi helluntalaisuus taitaa olla yks ääripää..mut sitäkin tarvitaan

Mä en oikeesti viittis enää kirjottaa yhtään mitään missään muodossa koska heti kaikki muskelimiehet on niitä nussimassa ja leikkaamassa pienempiin osiin,enkä oo viittiny sanoo suoraan vaan just muodossa ”muistaakseni” tai ”käsittääkseni” koska mistään ei voi olla 100prosenttisen varmaa paitsi siitä että tulen saamaan piiskaa ja ylitsevuotavaisen lasillisen teollisuusliuottimia*hikoil*

Viisas teksti ei sanoja tarvii,ei sitten yhtään,mut viisail voi tulla tylsää joten pitää sitä pintaa välil naarmutella ja merkkailla mestoi,tää suomen kieliki on ihan vitun syvältä, joku esitti ihan hyvän kysymyksen,jotain et
”ajatteletsä sanoilla tai lauseilla vai kuvilla ja väreillä”?

Mun lopputuloksesti viel,vittuuks sä siit tiiät yhtään mitään,entä jos oonki oikees enkä haluu kenenkään muun tietävän siitä kuinka nää asiast tähän teatteriin on kirjottanu ja mitä kulissin takana touhutaan on?yleensä lopputulosta ei paljasteta kokonaan mut alan toivoa että olisin kokonaan väärässä ja skidisti oikeessa pelastuksen suhteen.

sillä pedolla on muistaakseni muutama eri ”pää” ja joka ”päässä” ”sarvet” mut ne on mun käsittääkseni vertauskuvia. esim yks pää vois olla media jolla on sarvet eli tele-visio jne,viisas teksti sisältää vähän sanoja mut niit ei tyhmät ymmärrä ja luulisin et oikeesti aidost viisaat haluis olla hiukan tyhmempii,”eeva” näki että hyvän ja pahan tiedon puusta oli hyvä syödä ja se anto ymmärrystä ja oli suloinen puu antamaan ymmärrystä..veikkaan et kaks apinaa meni syömään sieniä tai siihen suuntaan ja sit ne tajus olevansa alasti*justjoo*ja tunsi häpeää*pahis*
Kun ihmiset kerääntyy jonnekki ni ne ”luo” jonkinlaisen ilmapiirin,seuran jne ja tunnetusti seura tekee kaltaisekseen ja porukassa tyhmyys tiivistyy jne..egot alkaa hallita järkeä,aika sairasta mut nii sen pitääki olla,mun ajatusten lopputulos kelailun jälkeen on et pitää vaa kiivetä kehityksen tikapuita pitkin ylöspäin ja jäädä johonki sopivaan välimaastoon mikä parhaalta tuntuu ja pitää alusta asti se hyvä siemen sisällää eikä luovuttaa sitä egon käyttöön..

siis pHaze,sä tunnustat etä väittelet asiasta josta et itekkää tiiä yhtään mitään!
suurin osa ihmisistä tulee ottamaan sen mikrosirun otsaan tai käteen,eks oo ihan järkevää et yhdistetään matkakortti,pankkikortti,puhelinkortti,henkilökortti,jne ja simkortti
yksiin kuoriin,nehän on kaikki samanlaisia! ja sit sen vois sijottaa käteen tai otsaan ku niissä on lämpötilanvaihtelu erot suurimmillaan ja sen ansiosta se paristo latautuu itestään,mut siin on se riski et se paristo pilaantuu ja sit tulee paiseita ja rupia ja arpia ku paristo vaihdetaan ja raamatus sanotaan just nii ku tää on, suurin osa tulee sen pedon merkin ottamaan (koska valtio melkein pakottaa)enkä yhtään ihmettele jos siin lukee esim ”elisa feat Euro and HKL” nythän kaikki suurimmat on yhdistämäs voimiaan.
Nytki sä todenäkösesti kumarrat tätä screenii tai telkkarii,suoraan sanottuna ”petoa”
mut meille on annettu ihan väärä kuva siit pedost,en tiiä ketä siit voi syyttää mut peto kusettää väkijoukkoa ja voit vaa tajuta et kuulutko siihen väkijoukkoon ja yhes kirjas lukee et ne ketkä sen merki ottaa ni niille tulee paiseita käsiin ja myös ne ketkä petoo tai sen kuvaa (tavaramerkki tai viivakoodi) kumartaa ni heitetään tuleseen järveen no eks tänne oo muodostumas se tulinen järvi jos kaikki luonnonkatastrooffit tapahtuu samaan aikaan ku napapiirit vaihtaa paikkaa,ja sen ois proffien tutkimusten mukaan pitäny jo tapahtuu! aiheesta tuli kanava ykkösellä dokumentti..mut näist profetioist ei puhuttu sanaakaan,koska ne pelkää sitä mitä harvat ei pelkää,kusipääthän yleensä pelkää tulla julkisesti nöyryytetyiks,tyhmät ei välitä*hih*
mä en ennusta maailmanloppua vaan tajuun sen tapahtuvan,ja huomaan tuhansia vuosia sitten kirjotettujen profetioiden toteutuvan,koska osaan katsoa tilanteita eri kuvakulmista,tällee tän pitääki olla ja nii on jokakerta ollukki,me ollaan etuoikeutettuja todistamaan se kaikki mitä on ennustettu ja se tulee todenäkösesti olemaan joidenki silmissä kaunista ja joidenki silmissä kauheeta,tiedemiehet sano et mestat täyttyy revontulista mut eipä muuta kertonukkaa,ja sit senjälkeen on kai kaikki kiinni siitä et mihin uskoo,unessaki ajatuski riittää siirtämään vuoria*vink* nää ajat on liian hyviä ollakseen totta*iloinen*

mitä sil viisaudel tekee? parempi bilettää ja nauttii aisteista ja mielikuvituksen lahjasta, sitävartenhan me täällä ollaan,tätä hetkee on ootettu tuhansia vuosia*piis*

Jos aine on hyhää, käyttäjä titää mitä tekeee,eike esim. pilaa käsiään. niin miksi IV-käyttöontabu ja mahdoton hyväksyä

[q]Juhgu, 12.9.2006 03:29:

Entä jos käyttää hjuimausaineita samalla tavalla kuin sinä käytät alkoholia - silloin tällöin? (Tai harvemmin ja vastuullisemmin kuin sinä käytät viinaa?) Onko silloinkin periaate: viina-ok, huumeet-VITTUUN SE KOKO PERKELEEN PASKA? Ja jos, niin miksi?

Miksi sitten siedät alkoholia, ja ystäväpiirissäsi sen käyttäjiä, vaikka varmasti olet nähnyt mitä se ihmiselle tekee pahimmassa tapauksessa?

Ei kaikki käytä aineita samalla tavalla kuin ne pahimmat öyskääjät tai ongelmatapaukset joita olet nähnyt. Eihän kaikki vedä viinaakaan samalla tavalla kuin se puistonpenkillä istuva kuselta ja oksennukselta haiseva setä.

Nyt varmaan ajattelet, että puolustelen huumeidenkäyttäjiä, mutta en pidä niistä piribodareista, lakkaöyskääjistä tai muista semmoisista extremeurheilijoista sen enempää kuin sinäkään. Koen vain, että ongelmat ovat ko. ihmisten eikä niinkään heidän vetämiensä kemikaalien aiheuttamia.
[/q]

Arvasinpas, että tämä mun kirjotus aiheuttaa säpinää. Mulla nimittäin onpi niin vahva EI asenne huumeita kohtaan.

Kun ostan kaupasta siideripullon, tiedän tasan tarkkaan mitä se sisältää, miten se minuun vaikuttaa ja missä menee vastuullisen ja järkevän käytön raja. Jos puolestaan hankkisin itselleni nappia, viivaa, piikkiä tai muuta kamaa, niin en koskaan voisi mennä takuuseen siitä, että miten kyseinen aine oikeasti sisältää, miten se minuun vaikuttaa tai jäänkö ylipäänsä henkiin. Onko siis olemassa vastuullista kamankäyttöä? Joillekkin ihmisille pelkkä pilven poltto voi aiheuttaa psykoosin.

En onneksi ole nähnyt omin silmin, mitä viinan käyttö pahimmassa tapauksessa voi ihmiselle aiheuttaa. Onneksi yksikään läheiseni ei ole joutunut teholle tai kuollut viinan vuoksi. Sekin tosin olisi mahdollista, jos överiksi pistäisi. En todellakaan pidä hyvänä juttuna sitä, että kiskotaan jotain 80-volttista napaan niin että paukkuu ja sit kaadutaan maahan tömps. Kyllä viinallakin voi hengen saada kaikkoamaan kehosta. Kuitenkin, jos vetäsee ns. kohtuulliset viinaöverit, mikä tarkoittaa pienempää tahi isompaa krapulaa, niin siitä selviää krapuloimalla krapulansa pois. Alkoholin käyttöä voi itse rajoittaa siten, että juo laimeampaa tavaraa, esim. pidättäytyy bisse- siiderilinjalla, jolloin huomaa humaltumisensa ja osaa lopettaa ajoissa. Kun taas vetäsee kamaa, ei voi koskaan tietää satavarmasti, että mitä tulee tapahtumaan, vetäsi sitten pienemmän tahi isomman satsin.

Ystävä- / tuttavapiirissäni ei ole koskaan ollut ihmisiä, joille alkoholin käyttö olisi muodostunut tärkeimmäksi asiaksi elämässä (sellaisiakin valitettavasti varmasti löytyy), vaikka olisivatkin sitä silloin tällöin juoneet, enemmänkin kuin vain pari pulloa. Olen puolestani huomannut, että kaman käyttö on muodostunut joillekin asiaksi, joka on lopulta mennyt mm. läheisten ihmisten edelle. Niin, kaikille ei ehkä käy näin, mutta edelleenkin mielipiteeni on huumeita kohtaan jyrkkä EI ja HUUMEET PERSEESEEN, ärsyttää se sitten kuinka montaa tahansa. Tähän mielipiteeseen vaikuttaa hyvinkin pitkälti mun omakohtaiset elämänkokemukseni, ja olen kyllä hiton tyytyväinen, että olen koko elämäni sanonut kamalle ei. Painottaisin vielä, että en missään vaiheessa ole sanonut, että pelkkä kama aiheuttaisi ongelmat: Jotkut vetävät kamaa (tai viinaa) juuri siksi, että heillä on muita ongelmia ja etsivät hetkellistä helpotusta pahaan oloon. Jotkut puolestaan haluavat tunnekokemuksia, joita eivät koe voivansa saavuttaa muiden keinojen avuin, äärikokemuksia. Itsekin myönnän silloin tällöin juovani bisseä siksi, että se rentouttaa, ja siitä saa hyvää fiilistä. Tiedän kuitenkin, missä kulkee järkevän käytön raja sekä sen, miten alkoholi minuun vaikuttaa. En ikinä voisi sanoa samaa, jos vetäisin kamaa.

ja muutenkin aiheesta löytyy todella paljon erinlaisia legendoja siitä mihin ihmismieli pystyy psykedeelien avulla,ja on pystynyt ilmankin mutta niistä on aika hankala ruveta mittailemaan muilla laitteilla kuin ihmisaivoilla joten legendoiksi ne jääkin,mutta kannattaa ottaa asiasta selvää vapautua siitä "vankilamaisesta mielentilasta" mitä "normaaliudeksi" kutsutaan

http://www.ta3.sk/~msaniga/pub/ftp/NewScientistArchiveSelectedArticle.htm
tai googleen "einstein on acid"

ei,mä nään saman ku säkin,mut se mitä mä tiiän ni sen ansiosta mä nään kans sen mikä siinä on taka-ajatuksena tai että MIKSI se annetaan suuren yleisön tietoon ja vielä että mikä osa sillä on kokonaisuudessa ja mitä se kokonaisuus yrittää sitäkautta kertoa/saada aikaan.
http://jaydaga.proboards23.com jos sua OIKEESTI kiinnostaa saada selville mitä oon yrittäny sanoo ni käy tuol,se vaatii vähä kärsivällisyyttä ja ennenkaikkea sitä mielenkiintoa ja mielikuvituksen lahjaa,ilman niitä oot ku robootti

[muokattu 17.5.2004 11:25]

eks tää ookkaa ikiliikkuja*nyyh*meneeks avaruus tukkoon vai katookse?

[q]kirsch:
---
Ana:
, ja olettaisin että poliisilla on kehittynyt jo aika hyvä silmä arvioimaan ihmisen pelikuntoa; kyllä ne sairaat viedään sairaalaan.
---
Kaveri hyppäs pari vuotta sitten n. viidennestä kerroksesta.
---
Noi on todella surullisia tapauksia, mutta oliko toi sitten poliisin vai ambulanssimiehen moka?
[/q]

Oma moka. Eikösoo päivänselvää että jos meinaa opetella lentämään, kannattaa koittaa ensin maan tasalta (<3 bill hicks) ;P

[q]Ana:
mua kyllä hieman dissaa kanssa nää ”söpöt” eufemismit mitä ihmiset kekkaa huumeilleen. Puhutaan ihan rehellisesti vaan amfetamiinista, kokaainista ja ekstaasista eikä esim ”eskoista” , ”esandereista”, ”pörristä”, ”pirpanoista”, etc.. Yäk.
[/q]

rakkailla lapsilla on monta nimeä. Kutsutaanhan suakin lempinimellä eikö?

hmm dissaa? eikö dissaa tarkota jotain muuta kuin mitä tarkoitat tässä yhteydessä? vai olenko vain tyhmä.. no ehkä sitäkin mutta... dissaa= haukkua, pilkata tms...

[q]pHaze:
---
Ja toisaalta jos alkuperäinen kirjoittaja ei olisi jatkanut vänkäämistä, niin olisin pitänyt koko heittoa lähinnä typeränä trollina. Se on aina yhtä ihanaa kun joku kuvittelee olevansa niin paljon muiden yläpuolella, että tällä on varaa tuomita muut vaikka sitten sukupuuttoon.
[/q]

Trolli ei ole koskaan typerämpi, kuin ihmiset, jotka trolliin uskovat. ;)

[q]serotonot:
---
Kato otsikkoa ja suhteuta se keskimääräisen reivaajan keskittymiskykyyn :D
[/q]

Haha, totta. Annettakoon anteeksi...

[q]superwoman:

Aivoissa voi saada aikaan oikein mukavan serotoniinipitoisuuden myös ihan terveellisesti:) Et tarvitse kuin tuoreen banaanin, joka on tryptofaanin lähde ja purkin luonnonjogurttia, josta saa kalsiumia, joka auttaa banaanin tryptofanin imeytymistä. Tryptofaani ravinnosta lisää serotoniin määrää aivoissa, noin niinkuin kiteytettynä ( koska mitään neurobiologian luentoa ei tässä ole tarkoitus esittää). Mutta halpa ja laillinen, eli oikein käyttökelpoinen setti! Ei kuluta aivojen välittäjäaineita kuiviin, vaan lisää kokonaispitoisuuden määrää. Ja tää toimii muuten aika hyvin PMS-oireisiinkin.

Hyviä banaanijogurttihetkiä siis!
[/q]

Unohdit yhden, ehkä suurimman vaikuttavan aineen, jota tämä jogurtti-banaani-tryptofaanilääke sisältää: Placebo ;)
Onhan se tosin totta, että terve ruokavalio vaikuttaa paljon mielialaan välittäjäaineiden ja hormonien kautta, mutta omasta psyykeestä/psyykkauksesta ja ajattelumalleista se on vielä enemmän kiinni.

L-Tryptofaanihan poistui muuten vuoden alusta lääkeainelistalta, joten sitä saa nykyään lähes jokaisesta urheiluravinnekaupasta ja joistakin luontaistuotekaupoista about hintaan 20-30e / 100g (pussissa lukee HC Nutritions: Hardcore Tryptophan).

Paljonkohan yhdessä banaanissa on? Varmaan luokkaa 20-100mg... eli pussissa ostettava varmasti tulee halvemmaksi.
Tietty kuten phaze sanoi, siinä tarvitaan muitakin rakennusosia, eli ainakin joitakin B-vitamiineja, ja rasvaa / kolesterolia (?).

Taitaa se toimiakin. Vähintään syvemmät unet saa jos illalla ottaa tryptokaakaota...

O