Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa
[q]Dorka, 24.8.2006 20:42:
Remppa on melkein ohi, tänään parketti laitettu loppuun[/q]
Saaks kysyä mitä kautta sait Karelian pähkinää? :D
[q]LadyInRed, 28.8.2006 10:12:
Täällä kun näyttää olevan paljon remonttitaitoista porukkaa niin pakko hyödyntää
Olen suunnitellut keittiöremppaa joka hoituu omin voimin. Ainut mitä mietin on se että voiko hanan vaihtaa itse vai pitääkö tilata putkimies?
[/q]
Voi vaihtaa, mutta ei saa vaihtaa.
Ts väärin asennettu ja tulee vahinko eikä sulla ole todistusta, että putkimies tehnyt = olet korvausvelvollinen..
Yleensä keittiöhanan asennuksen maksaa taloyhtiö, kannattaa otaa yhteyttä hallitukseen.
^ sitä mä vähän arvelinkin että kun on riski isommista vahingoista olemassa niin putkimiestä pitää käyttää..ja itse asiassa kannattaakin ettei vakuutusyhtiön kanssa tule ongelmia. Hallitus onkin jo tietoinen projektista kun itse olemme se.. ts. omakotitalossa asutaan *hih*. Mutta kiitti, tuskimpa se hanan vaihtaminen paljoa maksaa.
[q]LadyInRed, 28.8.2006 11:16:
Mutta kiitti, tuskimpa se hanan vaihtaminen paljoa maksaa.
[/q]
Mulle tuli sievä 60 euron lasku pelkästä hanan irrotuksesta. Vois kyllä tiedustella taloyhtiönkin kantaa tohon asiaan.
[q]LadyInRed, 28.8.2006 11:16:
Mutta kiitti, tuskimpa se hanan vaihtaminen paljoa maksaa.[/q]
Varaudu maksamaan 50-100e...
^ auts
^^ ja mä kun vielä asun kauempana keskustasta joten niitä kilometrikorvauksiakin sitten kertyy
[q]Dorka, 29.8.2006 23:59:
Nyt keittiö lähes valmis, rosteri jalat uupuu, yksi ovi, liesituuletin, rosteritausta ja hana. Innoissaan, mutta pari asiaa harmittaa. Parissa ovessa lommo sekä uunin rosteriosassa lommo jota ei näe vierestä, mutta kaukaa katsottuna selkeästi havaittavissa. Toivottavasti noi saadaan keittiö toimittajan kanssa helposti sovittua [/q]
Ton hintasessa keittiössä luulisi vaihdon sujuvan ilman ongelmia :)
[q]Sitten X10 kauko-ohjaus hajosi tason yläpuolella olevista parista halogeenista joten ne on nyt kokoajan päällä ... sekä olohuoneen halogeenin X10 himmennys yksikkö pitää hirveetä surinaa, mutta mötikkä saunan katossa ja toivottavasti lampun asennuksen jälkeen ei pidä sitten hirveän häiritsevää ininää. No pieniä tekniikkamurheita, mutta toivottavasti nekin sitten saadaan hoidettua. Huomenna huonekalut ja keittiö valmiiksi, torstaina muutto tai sitten viikonloppureissun jälkeen ens. viikon alussa...
[/q]
Halogeenien muutantaja on tod näk elektroninen ja siten sitä ei välttis saa himmentää. Tällainen saattaa hajottaa koko muuntajan. Jos ja kun voi himmentää, se muuntaja pitää ihan käsittämätöntä surinaa. Ratkaisuna on muuntajan vaihto, ei onneksi maksa kovin montaa kymppiä. Haittana on se, että muuntaja pitää vaihtaa selkeästi suurempaan metallimurikkaan, jonka piilottaminen saattaa olla ongelma.
Keittiö näyttää kyllä hyvältä. Diggaan ehdottomasti tosta veistoksellisesta ulkonäöstä ja lähes saumattomista reunoista. On oikeasti kaluste eikä keittiö.
pari asiaa pistää silmää: onko tuolla vasemmalla kuvassa joku kone kaapissa ja tasoa tuntuu olevan aika vähän. Jos keittiössä ei ole saareketta, niin yksi taso, jossa 90cm liesi, käy äkkiä pikkuisen pieneksi jos kokkaamassa enemmän kuin yksi ihminen :(
[q]Ilman jalkalistaa lattian ja seinän välinen kontrastiero aivan liian suuri, mutta nyt aika kiva...
[/q]
Meille taitaa olla samaa listaa, imo pirun järkevää valita vaalean seinän ja tumman lattian kanssa vaalea lista. Jotkut ottaa tumman listan ja imo se "nostaa" lattiaa ihan turhaa seinälle ja siten madaltaa huonetta.
sainpas turkureissulta tutun kämpästä jotenkin uutta pontta sisustukseen todella pitkästä aikaa:
ennen näytti tältä pitkä seinä tältä:
http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/asunto5.jpg/full
nyt otin tuon dominikaanisesta tasavallasta aikanaan rahdatun taulun eteiseen.
tilalle askartelin 3 omaa taulua yhdestä isosta julisteestani.
http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/taulut1.JPG/full
http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/taulut2.JPG/full
heitin samalla kaikesta hiusten värjäilystä ym kärsineen ankkasuihkuverhon pois ja tilalle tuli tällänen arvokkaamman oloinen. tosin kuvaaminen oli ihan tuskaa, ja oikeasti tää on siis valkoinen suihkuverho.
http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/suihkuverho1.JPG/full
Huone alkaa olla kunnossa, parit listat vielä paikalleen, niin jees! Keittiön lattia on kans jo tehty, laminaattia kuten huoneessakin. Kylppäriremontti ois kai sit seuraava, ja sen jälkeen keittiön kaapistot...
[q]Zenni, 4.9.2006 21:33:
---
rmtn, 4.9.2006 20:58:
.. tilalle askartelin 3 omaa taulua yhdestä isosta julisteestani.
http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/taulut1.JPG/full
http://www.remotion.1g.fi/kuvat/asunto/taulut2.JPG/full
---
Ooooh, helvetin siistejä Mulle kans! Mistä noin isoja julisteita saa?
[/q]
ööh. no jaa-a se on semmone pitkä stoori.
mut mut. jos jonkun mimmin kanssa muutan joskus yhteen asumaan ni siitähän ne sitten saa ;)
[q]Dorka, 5.9.2006 08:50:
...budjetti on hieman "kireällä" joten aivan älyttömiä high-end kaiuttimia ei voi hommata mut todennkäköisesti tänne eksyy B&W 804:t. Joskus myöhemmin sitten 802D:t Classen elektroniikalla.
[/q]
kannattaa vähän laitella jotain akustointilevyä ni hävii kaiut kummasti ;) itellä on esim tuossa pari postia ylempänä esiteltyjen "taulujen" pohjana ecophon akustointilevyä joka haukkaa kaikua hiukopalaksi juuri sopivasti.
[q]Dorka, 5.9.2006 00:02:
http://www.dorka.tv/remppa/v4/keittio.jpg
[/q]
valehteleeko mun silmät vai onko teilläkin muutettu "perus" yläkaappien korkeutta suhteessa tasosta..
meilläkin on pikkasen korkeemalla kun yleesä.. tulee huomattavasti avarampi fiilit kun on huonekorkeus muutenkin korkea ja pinta-ala pieni...
ja teilläkin on tollasta "metallista" välitila ainetta.. niin meilläkin.. sillä saa kivaa särmää mun mielestä
pikainen käynti ikeassa toi vielä tämmöstä kampetta.
(Invalid img)
(Invalid img)
nyt tuolla vois jo melkeen viihtyä. pitää se 2 vuotta maannu infrapunalämppäri kyl vielä heittää kii.
http://www.artvinyl.com/en/pd_triplepack.html
NYT LÖYTY AUDIOKORNERIN SEINÄLLE PÄRÄYTTÄVÄT ESINEET!!
on jo kauan ihmetelty mitä siihen seinälle laittais.. no nyt löyty mageet vinyylli kehykset..joihin on helppo vaihtaa sisukset lempiartistin mukaan/kausiluontoisesti/värien mukaan/what ever
keittiön valaisin ongelma ratkesi..
katkasijalle kun ei viittinyt vetää enempää pintavetoja katosta 2.5m alasppäin niin asennetaankin liikkeen tunnistin katkasijaksi kattoon.. sit kun kävelee huoneeseen niin valot pärähtää päälle ja sammuu sit x min jälkeen kun liikettä ei tapahdu
[q]ville, 18.9.2006 20:11:
http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/44OlohuoneKeinovalo.htm
[/q]
pitää kyl nostaa hattua. aika maistuva kokonaisuus ja koko kuvasarjan katsottua huomaa kyllä että ajatusta ollu alkumetreiltä asti. onneks olkoon!
[q]ville, 17.9.2006 12:44:
---
rmtn, 5.9.2006 00:45:
joo kyllä mä oon sitä mieltä et jalustakaiutin on aina ruma ratkaisu.
tuo sun kämppäs sais jollain kivoilla highend puikuloilla arvoisensa loppusilauksen.
---
IMO kauitin pitää olla aina suhteessa tilaan ja tämä usein tarkoittaa, että tilanteessa jossa äänentoisto halutaan näkymään pitää pienemmässä tilassa olla jalustakaiutin ja suuremassa tilassa lattiakaiutin. Sitten on tietysti poikkeuksia jos audio halutaan esim. "häivyttää", jolloin skobekoko kannattaa vetää mahdollisimman pieneksi ja kiinnittää esim seinälle.
Dorkan tapauksessa sanoisin, että ongelmana ei välttämättä ole toi kaiuttimen koko vaan kaiuttimen muotoilu yhdistettynä jalustaan. B&W 700 sarja on tosi perinteistä brittiläistä muotoilua ja imo oikein sovi tollasten modernien kalusteiden kanssa. Ehkä kannattaisi harkita merkin vaihtoa, maailma on kuitenkin täynnä laadukasta hifiä, joka on muotoiltu hiukan b&w:ä paremmin...
[/q]
juu, oli ehkä huonosti muotoiltu. itelle kolahtaa vain aina "jalaton" malli paremmin noin ulkonäöllisesti. aivan pieneen tilaan toki jalusta tai hyllykaiutin on usein ainoo vaihtoehto, mut kyllähän noi kotikaiuttimet on silti kotikäyttöön suunniteltu että tommosessa dorkan kämpässä kyllä toimii hyvin jo moni lattiakaiutinkin.
komppailen kyl sua tossa mitä sanoit tossa ylempänä. (eikä miehen kanssa jolla on ollut minipodit, voi paljoa kai erimieltä ollakaan :)
[q]rmtn, 5.9.2006 00:45:
joo kyllä mä oon sitä mieltä et jalustakaiutin on aina ruma ratkaisu.
tuo sun kämppäs sais jollain kivoilla highend puikuloilla arvoisensa loppusilauksen.
[/q]
IMO kauitin pitää olla aina suhteessa tilaan ja tämä usein tarkoittaa, että tilanteessa jossa äänentoisto halutaan näkymään pitää pienemmässä tilassa olla jalustakaiutin ja suuremassa tilassa lattiakaiutin. Sitten on tietysti poikkeuksia jos audio halutaan esim. "häivyttää", jolloin skobekoko kannattaa vetää mahdollisimman pieneksi ja kiinnittää esim seinälle.
Dorkan tapauksessa sanoisin, että ongelmana ei välttämättä ole toi kaiuttimen koko vaan kaiuttimen muotoilu yhdistettynä jalustaan. B&W 700 sarja on tosi perinteistä brittiläistä muotoilua ja imo oikein sovi tollasten modernien kalusteiden kanssa. Ehkä kannattaisi harkita merkin vaihtoa, maailma on kuitenkin täynnä laadukasta hifiä, joka on muotoiltu hiukan b&w:ä paremmin...
piip! muutto takana ja oon kyl niin älyttömän tyytyväinen tohon asuntoon. iski vielä viime viikolla aikamoinen paniikki ku huomasin että vaatekaappien (jotka meinasin purkaa) alla ei ole parkettia, ja että kämppä tulisi täten liian täyteen ja ahtaan tuntuiseksi. katin kontit, kamat mahtui sisään heittämällä ja tilaa jäi vaikka millä mitoin.
lisäks kämpästä tuli aivan mielettömän viihtyisä ja kodikas jo nykyisilläkin kalusteilla. ihan lähitulevaisuudessa ois tarkotus vaihtaa ruokapöydän tuolit ja ostaa vähän kuvataidetta seinille, jotka on se piste i:n päälle. kuvia seuraa tässä ihan pian.
nyt on kotona hyvä olla. *sydän*
[q]hrdkvr, 18.9.2006 12:47:
NEURO timpan kämppään :D
[/q]
heh. ois jännä tietää miltä sä luulet mun kämpän näyttävän :P
speksit suunnilleen: merbau-parketti, kalusteissa hallitseva materiaali tumma puu (merbauta, tummaksi vahattua koivua jne), tummanpunaisia yksityiskohtia, paljon luonnonvaloa, joku about kermanvärinen keittiö ja karkeita tekstiilejä. varsin lämpöinen ja luonnollinen tunnelma, siis.