Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa

Back to yleinen keskustelu O

tuli sit osteltuu taas 500e kaupasta tavaraa..

ikean punainen ps matto eli se pyöree.. valkoinen löytyi jo entuudestaan.. nyt idiksenä on se että meillä on vaihdettava väriteema kämpässä..

eli kiinteät kalusteet on mustaa ja metallia.. ja pelkkiä tekstiilejä ja pienkoristeita muuttamalla kämpästä saa joko limenvihreen tai syvän punaisen..molemmat kun käy valkoisten seinien, wengelattian, mustan ja metallin kassa kuin NEURO timpan kämppään :D

jotian kuvia vissiin pistän kunhan ikuisuusprojekti sen sallii

[q]hrdkvr, 18.9.2006 13:23:

ainakin ulkoapäin tältä..

vai olix jo WANHA!!
[/q]

no vähäx nolo tuplawee.

[q]Dorka, 18.9.2006 13:14:
Minusta muotoilu B&W:llä on parasta mitä on olemassa (tarkoitan 800 sarjaa) joten sellaiset nyt ostin. Kotona jytisee 804S:t ja on todella hienot tässä tilassa. Tänään tulee verhot ja telkkari aivan lähipäivinä joten tulee hieman päivitettyjä kuvia olohuoneesta piakkoin Mut juuri tuota tarkoitin jalustakaiuttimilla, minusta pienempiin huoneisiin sellaiset sopii paremmin kun lattaikaiuttimet mut näin isoon tilaan taas toisinpäin.
[/q]

Mä en heti odottaisi, että henkilö joka diggaa ligne rosetin huonekaluista ja ostaa mersun hintaisen keittiön, sanoo 800-sarjan skobeja muotoilua maailman parhaaksi.... kyseessä on kuitenkin perinteinen puulaatikko, joka kaareva ja päällä diskantti. Vastaanlaisia skobeja on maailma täynnä....

Mut makuasioista on hankala kiistellä, itse olisin tolla sisustuksella ja hintaluokalla lähtenyt hakemaan jotain oikeasti erilaista :)

Niin joo. Ostin pari Käpyä *sydän*

http://www.indish.co.uk/lighting/ceiling/norm-69.jpg

Talven lähestymisen takia päätin napata olohuoneesta kuvan keinovalossa. On aika eri näköinen kuin päivänvalossa...

Muutoksia viime kertaan on tullut muutamiin kohtiin: Pöydän takana oleva suuri juliste, kaikki sohvatyynyt, yksikköimpulssivasteet harmaalle pohjalle ja parit koriste-esineet. Olohuoneessa homma on oikeestaan uutta hifitasoa vajaa valmis, tarkoitus olisi teettää zebranotaso eli samanlainen pinta kuin kulmapöydässä.

http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/44OlohuoneKeinovalo.htm

[q]Dorka
...ja tuo "verho" on lakana joka laitettiin siihen saakka kunnes saadaan oikeat "verhot". Pakko oli laittaa, kun naapuri kyyläili jatkuvasti sisälle.
[/q]

Minkälaiset verhot olet ajatellut laittaa ikkunoihin?

Mä itse melkein tollaseen tilaan kallistuisin joidenkin yksinkertaisten paneeliverhojen suuntaan. Paneeliverhot pääsee parhaiten oikeuksiinsa silloin, kun niiden ympärillä on tilaa. Varsinkin toi sun olohuoneen pitkä seinä on sellainen, että siihen saisi oikein kivasti koko matkalle paneeliverhokiskoa ja muutama verhokaistale sinne tänne. Niitä voisi sitten siirrellä ikkunan eteen ja pois edestä fiiliksen mukaan.

[q]ville, 18.9.2006 20:11:
Talven lähestymisen takia päätin napata olohuoneesta kuvan keinovalossa. On aika eri näköinen kuin päivänvalossa...

Muutoksia viime kertaan on tullut muutamiin kohtiin: Pöydän takana oleva suuri juliste, kaikki sohvatyynyt, yksikköimpulssivasteet harmaalle pohjalle ja parit koriste-esineet. Olohuoneessa homma on oikeestaan uutta hifitasoa vajaa valmis, tarkoitus olisi teettää zebranotaso eli samanlainen pinta kuin kulmapöydässä.

[/q]

Jotenkin steriilin näköinen....

[q]rmtn, 5.9.2006 09:04:
kannattaa vähän laitella jotain akustointilevyä ni hävii kaiut kummasti ;) itellä on esim tuossa pari postia ylempänä esiteltyjen "taulujen" pohjana ecophon akustointilevyä joka haukkaa kaikua hiukopalaksi juuri sopivasti.
[/q]

Paljonkos tuollainen ecophon-levy maksaa ja mistä sellaista kannattaisi hankkia? Oman kämpän olohuoneen seinät ovat nimittäin tällä hetkellä aivan paljaita ja olisi kiva vähän yrittää tuunata noita kaikuja pois.

[/q]

toi on ihan sairaan kotoisa omasta mielestäni.

tuossa sohvalla kelpaa varmasti kölliä vaimokkeen kanssa, pimentää kämpän ja ja hyvä leffa pyörimään, vähän herkkuja ja hyvää drinkkiä käteen. toimii!

[/q]

Tossa on mun mielestä vähän ehkä liikaa julkis/liiketilan tunnelmaa, mutta siinä tyylissään varsin onnistunut.

*snip*
[/q]

Tyylikkään näköinen kämppä vain muuttuu kerta kerralta tyylikkäämmäksi. Vaikka itse en ehkä ihan tuolle linjalle välttämättä lähtisikään, niin näkee kyllä kuinka tuohon on panostettu ajan lisäksi myös ajatusta. Mukava myös huomata, että ne kammottavan näköiset sci-fi-kaiuttimet on vaihdettu vähemmän huomiota herättäviin.

hitto v&v pölli mun alkuperäisen idean tosta pulssista .. :D
mut ei se mitään nyt kuitenkin tulee nää seinään..

http://www.artvinyl.com

[q]Epailija, 19.9.2006 13:58:
Paljonkos tuollainen ecophon-levy maksaa ja mistä sellaista kannattaisi hankkia? Oman kämpän olohuoneen seinät ovat nimittäin tällä hetkellä aivan paljaita ja olisi kiva vähän yrittää tuunata noita kaikuja pois.
[/q]

hmm. en kyllä nyt ole ihan varma mutta muistaakseni noin 20 / kappale. yksi levy on 2x60x60cm tai vaihtoehtoisesti 3cm paksu.

K-rauta is the answer.

dorkalla mageita lasijuttuja!!

[q]ville, 19.9.2006 15:55:
Mitä meidän asuntoon tulee, niin mä en sanoisi, että meidän olohuoneessa
on hirveesti "kotoisia juttuja". Halogeenivalot, yberkulmikas pöytä,
valkoinen nahkasohva, zebrano, valkoinen matto, muutaman silkkityyny ja
tunnetuiden suunnittelijoiden klassikkovalaisimet ovat kaikki esineitä
jotka yhdistetään kliinisyyteen ja designiin. IMO meidän vahvuus tossa
olohuoneessa on tällä hetkellä nimenomaan se, että jokainen esine olisi
toisenlaisessa ympäristössä liian kliininen, mutta tossa huoneessa noista
tulee jossain määrin kodikas kokonaisuus.[/q]

Omasta mielestäni vaikka teillä on aika yksinkertaistettua ja totta teillä on suht modernia niin se mikä häiritsee on tukkoisuus. Itse olen sitä mieltä, että erittäin modernit kalusteet pitää olla "omassa rauhassa" ilman, että on liian paljon keskeisesti tappelemassa olemassaolostaan. Sanon suoraan asioita enkä tällä halua mitenkään loukata vaan yritän selventää omaa visiota ja tyyliäjosta itse pidän.

Itse esim. tuon kuvan perusteella vaihtaisin tuolit "hieman järeämpiin", jotenkin näyttävät heiveröisiltä sohvaan verrattuna. Keittiön pöytää ottaisin tummempana, kun kuvan perusteella se hukkuu lattiaan. Sohvalta ottaisin nuo silkkityynyjä pois ja muutenkin koko turkoosi väriteeman ottaisin pois. Taulu on hyvä, erittäin hyvä joka on kivasti valaistu joskin sen tuoma kontrasti häviää siinä oikealla olevaan seinään joka on myös valaistu. Nämä pari lamppua myös ottaisin pois jotka "turhaan" valaisee tyhjää seinää. Sitten matto myös todennäköisesti lähtisi pois jos siitä saisin päättää sekä jalkapalli (ottoman, en tiedä mikä sen sana on suomeksi). Idea miksi näin tekisin olisi se että se toisi enemmän esille näitä yksittäisiä asioita sekä selkeyttäisi (edelleen omasta mielestäni) kokonaisuutta huomattavasti.

Joskin tietysti hieman hankala sanoa, kun ei ole nähnyt livenä kohdetta ja samoin tähän myös liittyy keittiö joka ymmärtääkseni on aika oleellisella tavalla auki suoraan olohuoneeseen yms.

[q]vaavu, 19.9.2006 11:44:
Mä itse melkein tollaseen tilaan kallistuisin joidenkin yksinkertaisten paneeliverhojen suuntaan. Paneeliverhot pääsee parhaiten oikeuksiinsa silloin, kun niiden ympärillä on tilaa. Varsinkin toi sun olohuoneen pitkä seinä on sellainen, että siihen saisi oikein kivasti koko matkalle paneeliverhokiskoa ja muutama verhokaistale sinne tänne. Niitä voisi sitten siirrellä ikkunan eteen ja pois edestä fiiliksen mukaan.[/q]
Aika pitkälle ollaan siis samaa mieltä, rullaverhot tuli jotka eivät tosin ole siirrettäviä. Materiaalina tuollainen muovinen "kanga" josta näkee siis läpi. Sivuille sitten tulee verhot ja tarvittaessa niin paljon, että koko seinän saa vedettyä verhoilla "yli". Katso uusin postaus niin siellä yksi kuva näistä rullaverhoista.

Lopultahan on tosiaan tärkeää, että itse diggaa ja tekee safkaa jos siitä nauttii :)

Mä tässä mietin, miten olisin ton tehnyt, niin ehkä olisin voinut laittaa toiselle seinälle ikkunan viereen jääkaappipakastimen (ehkä jopa side-by-side jääpalakoneella) ja lyhyen pätkän tasoa jos mahtuu. Sille sivulle jossa nyt kaapit varmaan pelkkää alakaappia ja yläkaappia, jotta olisi tullut mahdollisimman virtaviivainen. Ergonomia olisi snadisti kärsinyt koneiden laskiessa alas, mutta kaikkea ei aina voi saada :(

Makuasioita tietysti, helvetin hienohan toi on nyt :)

[q]ville, 19.9.2006 18:12:
Eteisen kaappiin olisin kyllä itse duunnut ovet tasoon ja sisälle jonkun spessusysteemin. Nyt toi on imo hiukan "viritetyn" näköinen ja näyttää pikkusen siltä, että ei siihen kuulu :([/q]

Tuossa oli kolme vaihtoehtoa, joko tuo sama syvennys ja sitten laittaa vain tangon ja ehkä jonkun hyllyn alas tms. Silloin tosin vaatteet olisi kokoajan näkyvillä ja taas yksinkertaistettuun lookkiin mitä haen (halusin nimenomaan mahdollisimman pelkistetyn eteisen ja koko yleisilmeen eteisestä lähtien).

Toinen sitten olisi ollut teettää joku ovijuttu ja rakentaa sillä tavalla tuo. Joskin taas ongelmana, että kaappi pitäisi olla sitten 60cm syvä joka ei myöskään käynyt vaihtoehdoksi.

Kolmas on nyt tuo vaihtoehto mikä nyt on käytössä eli kolo joka tehtiin vaatekaappia varten joka oli minusta kaikkein kivoimman näköinen. Se on totta et se näyttää (väkisinkin) olevan hieman irrallinen juttu mutta omasta mielestäni ihan ok. ratkaisu koko eteistä katsottaessa.

On kyllä äärimmäisen tyylikäs keittiö ja erityisesti tuo liesitaso, allas ja hana. Itse diggaan korkeammasta sokkelista, tulee arvokkaampi fiilis. Erityisplussa rosterireunoista, arvokkaan näköiset :)

Muutama asia pitää kuitenkin oikeesti häiritsemään tosi rankalla kädellä tällaista paljon kokkailevaa.

- Missä on astianpesukone? Pakko olla korkeassa kaappiosassa sokkelin takia eli aika kaukana?

- Tasoa on oikeesti tosi tosi vähän. Jos ajattelee, että altaan vieressä on kokkailessa tila "käytetyille" astioille niin tossa on käytännössä vain kaksi työskentelytilaa ja kumpikaan ei ole leveä. Suuri leikkulauta täyttää kaiken, sen jälkeen tulee vastaan joko kaappi, allas, taso tai reuna. Jos safkaa tekee yhtään enemmän niin kipot ei yksinkertaisesti voi mahtua tolle tasolle, puhamattakaan siitä kun pitäisi kuumia peltejä tai astioita jonnekin laittaa.... mä olisin napannut vähintään yhden 60cm palan pois korkeista kaapeista ja laittanut siihen tasoa, todennäköisesti 2 kpl 60cm paloja, visuaalisuuden takia olisi voinut jopa pudottaa korkeat kaapit pois kokonaan.

- Toinen integroiduista ilmeisesti mikro, toinen uuni. Oli kaukaisempi kumpi vaan, taso on siitä aika kaukana.

- Sähköpistokkeet. Näkyy kuvassa 2kpl, entä muut? Jos diggaa käyttää esim paahdinta, kahvinkeitintö, yleiskonetta tmv niin pistokkeet jo täynnä. Nämä koneet myös vievät entuudestaan jo pientä pöytätilaa. Sitten jos tekee safkaa ja pitää käyttää vatkaimia sun muita niin pistokkeet loppuu heti?

Ei sinällään, toi on ulkonäköä ajatellen varmaan tyylikkäin keittiön, jonka olen yksityiskämpässä nähnyt.... mutta ei toi ole sellainen jossa ainakaan itse pystyisi kovin vakavasti kokkailemaan niin kovasti muutama asia häiritsee :/

[q]Dorka, 19.9.2006 19:25:
Vetolaatikoihin saa erillaisia osia (leikkuulautoja, pannunalusia yms.) jotka sopivat täydellisesti näihin laatikoihin ja tekee sen viimeisen silauksen keittiössä.
[/q]

Noi taitaa kuulua laatikkomekanismin valmistajan valikoimiin ja siten niitä on saatavissa nykyisin ihan kaikkiin keittiöihin :)

O