päivän :(
[q]`´, 25.5.2008 21:35:
---
Alley Cat, 25.5.2008 02:36:
Euroviisuvoittaja Ja tämän takia tuli kotona ihan riidanpoikanenkin...
---
Riitaa Euroviisuista? Ehkä asiani eivät sittenkään ole niin huonosti!
[/q]
Ei olis ensimmäinen kerta... :D
Mä en vaan saa aikaseks hommattua nettiä kotiin. Melko ankeeta :D
Luulin jo kohdanneeni aiemmin maailman epäinhimillisimmän lääkärin, mutta kohtasinkin hänet vasta tänään. Enpä ole ikinä ennen itkenyt lääkärillä käynnin jälkeen, mutta hitto et on paha mieli.
Ei omatoimisesti kätellyt, ei katsonut silmiin, ei antanut minun sanoa lausetta loppuun, ei ottanut huoltani vakavasti, ei kertonut mihin testeihin minut laitetaan, ei kertonut että labralappu pitää antaa hoitajille ennen labraan menoa, ei hyvästellyt, ei kertonut että määräsi minulle lääkkeen, saatika minkälaisen lääkkeen. Istuin käytävällä melkein tunnin ja odottelin saamieni ''ohjeiden'' mukaan, että minua kutsuttaisiin nimeltä, kunnes hoitajat huomasivat minun istuneen siinä kauan ja kyselivät minne odotan. Hoitajat olivat ihania, kuuntelivat minua ja kohtelivat kuin ihmistä. Ottivat kokeet, ja sain jäädä makaamaan sängylle tulosten odottelun ajaksi. Vasta hoitajilta kuulin, että minulle oli määrätty lääke. En kuitenkaan halunnut ottaa sitä, koska en vielä yhtään tiennyt mikä minua vaivaa.
Tulokset saatuani pääsin taas samaiselle läkäärille. Hän ei edelleenkään katsonut minua silmiin. Hän syyllisti minua, että miksi olen hakeutunut hoitoon kun eihän tässä mistään vakavasta ole kyse. Hän syyllisti minua siitä, että olen ollut huolissani omasta terveydentilastani. Hän sanoi, että huoli on liian voimakas sana käytettäväksi. Selitin oikein juurta jaksaen, että minulla ei ole koskaan aiemmin ollut tällaista, vaikka kaikenmoista olen sairastanut. Lääkäri jatkoi syyllistämistään, ja mun oli pakko sanoa, että anteeksi vaan, mutta mua voi katsoa silmiin ja mulle voi puhua niin kuin ihmiselle, ja mua voi kohdella niin kuin ihmistä.
Nelisen tuntia olin sairaalassa, ja mitä jäi käteen? Lääkäri ei osannut sanoa mitään eikä antaa mitään ohjeita, sen sijaan syyllisti vain kun olin hakeutunut hoitoon. Terveydentilani ei todellakaan ole koskaan ollut tämmöinen, ja aina painotetaan, että kannattaa hakea ajoissa apua, ja tämäkö on sitten vastaanotto?
Hitto että itketti ja suututti. Toivoen mä sitten paranen itsestään. Toivoen tämä ei ole mitään vakavaa, vaikka ekaa kertaa elämässä näin oirehdinkin.
Voi jeesus tätä tylsyyttä töissä! Viikko tolkulla peukaloiden pyörittelyä! Menee tosi nopsaa nää viimeiset päivät ennen lomaa!
[q]Wolverine, 26.11.2007 20:01:
:(
kävin iteki forumin lääkäriasemalla viime viikolla ja oli kyllä niin mulkku lääkäri ku olla voi. ei sitä kiinnostanu yhtään mikä olo mulla oli, sit se oli sillei "lepää 2 päivää ja mee sit töihin" vaikka kurkku oli ihan paskana. 2 päivää myöhemmin menin toiselle lekurille "joo sul on ihan selkee keuhkoputkentulehdus" olin sillei et kiitti vitusti. se määräs samantien antibioottikuurin joka tepsi ja tänää kävin jo salilla, ihan hyvä fiilis. mut pointti on et noita kusipäälekureja on kyl enemmän ku laki sallii.
[/q] right back!
Joo, huhs, noitahan riittää. Pitää vissiin olla oikeesti kuolemansairas, ennen kuin jotkut lääkärit ottaa vakavasti. Onneksi vastapainoksi on olemassa aivan ihania, täysin oikealla alalla olevia lääkäreitä, mutta valitettavasti he tuntuvat olevan aika lailla kiven alla. :(
Onneksi sait sitten toiselta lääkäriltä apua! Jos mun olo ei parane, niin hakeudun itsekin hoitoon jollekin toiselle lääkärille.
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh ku voi olla vaikeeta yks vitun windows xp dossi buuttimedia löytää *toktok* hermo menee!
-M
[q]Hyzenthlay, 26.11.2007 20:47:
Mä oon ollu huomaavani samaa :/ no, vähän ymmärrystä menee siksi, että lääkärit näkevät kaikennäköistä ja kai se sitten saa vähättelemään vähäisempia (?) ongelmia. Kourallinen lisää empatiaa ja asiakaspalvelukoulutus vois olla lääkäreille hyväksi :) liiallisesta tylyydestä kärsii koko potilas-lääkärisuhde ja siten koko hoito...
[/q]
Jep, mutta valitettavasti lähipiirissä on eräskin tapaus, jonka vaivoja ei otettu vakavasti, ja hän sitten kuoli kuukauden kuluttua siitä, kun kävi lääkärissä vaivoistaan kertomassa. Lisäksi tiedän tapauksen, jolla lääkäri diagnosoi ''tavallisen noidannuolen'', vaikka kyseessä oli vakava luutulehdus, joka olisi pian voinut johtaa halvaantumiseen.
Eli pointtini on se, että vaikka lääkärit näkevätkin kaikenmoista, niin koskaan ei pitäsi vähätellä toisen tuskia ja oireita. Omassa tapauksessanikin kyseessä voisi olla vaikka mitä, tai sitten ei tosiaan mitään kovinkaan vakavaa. Mutta jos ihminen tosiaan itse sanoo, että ei ole aiemmin moisia oireita ollut, ja että itse on tosiaan kerrankin huolissaan omasta terveydentilastaan, niin ihan ensimmäisenä ei kyllä kannattaisi mennä syyllistämään potilasta hoitoon tulemisesta ja sepostaa, että ihan turhaa tutkia koko kroppaa jos ei ensin suostu vetämään lääkettä. Öh? Tällähän voi aiheuttaa vielä sellaista henkistä ahdistusta kaiken kukkuraksi, ettei paraneminen ainakaan helpotu.
Enihau, toivoen löytyisi välillä jostain taas inhimillinen ja asiansa osaava lääkäri. Yksi lääkäriin menemisen suurista syistähän on ihmiselle sekin, että joku oikeasti kuuntelee ihmisen huolen omasta terveydestään.
Elikkä ihan samaa mieltä olen kanssasi siitä, että kourallinen lisää empatiaa ja asiakaspalvelukoulutus vois olla lääkäreille hyväksi - unohtamatta sitä, että ihmisen kipua ei kannata vähätellä varsinkaan, kun ei ole varmuutta mistä on kyse ja varsinkaan, jos asiaa ei ole tutkittu.
[q]Verano, 15.5.2008 11:15:
[/q]
Samaa mieltä. Mut onko vika siinä joka huolehtii (ylihuolehtivaisuutta) vai siinä joka ei reagoi, koska ei katso sitä tarpeelliseksi?
Vittu "kaveri" taas polttanu röökii sisällä ku annoin sille avaimen et sai tulla tänne nukkuu ku ite jäin tohon naapuritaloon. Ei niinku tajuu et saatana uloski voi mennä.
Pääsykokeet meni AIVAN päin persettä, vituttaa ihan huolella. Antrasiitti? Bora? Lahore? Käsiteosiosta ei ainakaan pisteitä tule herumaan.
I feels dumb. :'(
[q]`´, 25.5.2008 21:35:
---
Alley Cat, 25.5.2008 02:36:
Euroviisuvoittaja Ja tämän takia tuli kotona ihan riidanpoikanenkin...
---
Riitaa Euroviisuista? Ehkä asiani eivät sittenkään ole niin huonosti!
[/q]
No kyllä siinä sanomista tulee asiasta kuin asiasta, kun kaksi kiivaasti omaa mielipidettään puolustavaa jästipäätä alkaa väittelemään
Vaan pieni asiahan tuo on mun oikeisiin ongelmiin verrattuna, mutta sillä hetkellä otti vaan päähän. Euroviisut on vakava asia, niih!
Olen palanut oikein kunnolla eilen. Olkapäitä ja kasvoja kuumottaa ihan hulluna ja punottaa. Voi amatöörivirhettä!
[q]Freja, 28.12.2008 21:32:
Nyt sit ku oon kotona yksin hiljaisuudessa, niin kaipaan takaisin perheen luokse :(
No, näkee niit huomenna vielä kun käydään saattamassa systeri kentälle... Sit sitäkin näkee seuraavan kerran vasta joskus toukokuus
[/q]
Tyypillinen nainen, ikinä ei ole mikään hyvin :D
Tänä aamuna Yan "Pappa" Kansanen nukkui pois. Yksi parhaimmista sukelluskouluttajista mitä oli.
Nuku rauhassa Pappa. Kaikkea hyvää.
Töissä alko yt-neuvottelut ja irtisanomisia tulossa. Itse olen määräaikasena äitiyslomansijaisena, eli nyt sekavassa mielentilassa siihen miten tähän pitäisi suhtautua. Mua ei voida irtisanoa mutta toisaalta mun sopimusta voidaan myös jatkaa. Eli olen mahdollisesti työtön huhtikuun puolivälissä tai sitten kollegoitani irtisanotaan. Kumpikin tuntuu ihan helvetin pahalta.
Toiseksi olen taas flunssassa ja nyt kahden viikon sairastamisen jälkeen voin todeta että kausi on ohi. Viimeset pelit nyt viikonloppuna ja ens vkonloppuna vielä yksi, mutta empä taida kuntoutua siihen mennessä.
Kolmanneksi etsin uutta kämppää, pitäis saada oma elämä pitkästä aikaa joillekin raiteilleen ja nyt jostain syystä tuntuu, että nyt on oikea hetki.
tilil on joku 76snt :D ja lisää tulee joskus 30. päivä :D muaha
Mumiska jonka rengas vuotaa..ei ollu kiva suhata sillä kuumissaan töihin*hikoil*
Vituttaa muiden puolesta!!!!
Ilmanen skumppatarjoilu duunissa enkä juonu ku puolikkaan lasin. Taidan olla sairas :(
[q]Sand3, 28.5.2008 09:19:
[/q]
?