päivän :(
Kiitos neuvoista! Jos vaikka joku kerta kävis noita testaamassa.
Öh...Olin eilen kampaajalla.. varatessani kampaajaa mietin, missä saisin hyvää ja ammattitaitoista palvelua. Tulin siihen tulokseen, että Stockmannilla en vaan voisi saada huonoa palvelua, maksakoon vaikka vähän enemmän... Varasin siis ajan Stockmannin Beauty Hair Sirpa Mansnerille. Varatessa aikaa sanoin erikseen, kuten minua kampaajat neuvoneet, että minulla on sitten pitkä tukka, puoleen selkään asti. Kerroin haluavani väriä ja leikkausta.
Saavuin kampaajalle ja istuttuani kampaajatuoliin aloin kertoa, mitä hiuksilleni oli aikaisemmin tehty ja minkä tyylistä toivoisin. Minulle tuli olo, ettei minua kuunneltu. Kampaaja vain mainitsi nopeasti tarjous-väripaketin ja kiirehti tekemään värejä, kun värit oli päätetty sanallisesti. (asiakkailla voi olla aika eri käsitykset tumman ruskeasta tai keskiruskeasta) Olin ihmeissäni. Mikä tarjousväripaketti? Sanoinkin kampaajalle, kun hän oli sutimassa väriä hiuksiini, etten tiennyt tarjouksesta. Hän kertoi, että siihen kuului pääväri ja toisella värillä vähän raitoja. "VÄHÄN RAITOJA!" :Ajattelin. Sanoin kampaajalle, että en ole niin kiinnostunut siitä tarjouksesta, että voisin maksaa vähän enemmän, jos raitoja laitettaisiin vähän enemmän. Tämä ei kampaajan mielestä olisi tullut näyttämään hyvältä.
Kerroin hänelle leikkauksesta, että haluan kerrostetusti ja ihan reippaasti, että mieluummin liikaa kuin liian varovaisesti.
Lopuksi sanoin vielä kampaajalle, että pitäisikö lyhimpiä hiuksia vielä ottaa lykyemminksi,johon kampaaja totesi, ettei se pitkässä hiuksessä näyttäisi kivalta. Minusta taas tuntuu, että hän halusi minusta nopeasti eroon, sillä olin jo nyt ollut yliaikaa ja seuraava asiakas oli jo tullut. Ihmekös, kun hän oli varannut minun hiuksilleni 1,5 tuntia. 1,5 tuntia!!! kampaajaystäväni sanoi, minulle, että se on lyhyiden hiuksien väri- ja leikkausaika, että minun hiuksiini olisi pitänyt varata 2,5 tuntia!
Noh, lopputulos on IHAN OK, mutta en olisi halunnut IHAN ja OOKOOta. Plus leikkaus on hutaistu kiireessä... Eikö kampaajien työ kuitenkin ole useimmiten asiakaslähtöistä?! Pännii siis se, että ilmeisesti tavoitteena oli saada mahtumaan mahdollisimman monta väripaketti-asiakasta yhteen työpäivään, joka näkyy tuloksessa.
En ole varmaan koskaan elämässäni valittanut mihinkään, mutta nyt sen aion tehdä. Soitin jo paikan vastaavalle, jolla oli kädet värissä ja odotan nyt häneltä soittoa takaisin. En oikeastaan edes halua välttämättä mitään korvausta, mutta toivon, että he muuttavat toimintaansa siten, että tavoitteena olisi asikkaiden tyytyväisyys, eikä mahdollisimman suuri tuotto.
p.s. Ihana avautuminen. Heti helpotti! :)
Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja mä olen lähdössä töihin. Mitä pahaa mä olen tehnyt?
Entisessä työpaikassa vakioasiakkaatkin tiesivät, että aina, kun oon töissä, niin on superhyvä sää ja vapaapäivinä yleisestioattaen huono.
Päivä kyllä alkoi hyvin, nähtävästi liiankin hyvin. Nyt oon saanut päästää muutaman ärräpään. Asiathan ei missään nimessä voi sujua hyvin. Silmät punasina saan taas olla loppupäivän. Mä en vain ole tarpeeksi kenellekään...
[q]J Raninen, 13.5.2008 15:00:
Täällä sataa lunta :(
[/q]
hah, täällä on 25 astetta lämmintä ja aurinko paistaa
Meikäläisen (tämänkin) päivän mutruhymiö on se että töissä suunnitelmat vaihtuu jatkuvasti. Kiva kun ei tiedä onko ensi viikolla Saksassa vai Suomessa, milloin lähdetään jenkkeihin ja milloin kerkeää pitää kesälomaa. paskaaaaa...
[q]Super-Kerttu, 25.10.2007 08:01:
Selkä vinksahti eilen jotenkin salilla.."urheilija ei tervettä päivää nää". Iltaa myöten kipu paheni ja selkä jäykistyi. Yö meni aika tuskaisena ja nyt kävelen hiljempaa kuin mummot..AUTS AUTS!
Onneksi sain työterveyteen ajan nyt heti aamulle..
[/q]
Ei hemmetti! Toivottavasti ei oo pahati menny!
[q]aapee, 13.5.2008 16:11:
---
Adorable, 13.5.2008 14:54:
Mä en vain ole tarpeeksi kenellekään...
---
Höpö höpö.
[/q]
Niin se vain on. Eikös se yleensäkin mene niin ettei koskaan saa sitä mitä haluais.. Nyt ei todellakaan ole mun päivä! Jos nyt jotain positiivista yrittää jostain etsiä niin se etten mä varmasti ole ainut kenellä menee huonosti. Aina ei vain voimat riitä, se on silloin siinä se.
Siis voi vittu miten yksi ihminen voi vaikuttaa koko elämään näin tehokkaasti.
Tunteet on perseestä, varsinki ihastuminen kun sitä ei pahemmin voi kontrolloida millään tavalla.
Nyt on sitte nii, että kävinpä tuossa suomessa lomalla, tapasin kivan tyypin ja ihastuin. Nyt on ajatukset kokoajan hänessä eikä mihinkään pysty keskittymään. Niin, eihän tässä muuten mitään, mutta kun tietää ettei hommasta about varmasti mitään tule kun on tämä välimatka, eikä varmaan muutenkaan tulisi, tosin eihän sitä koskaan tiedä..
Wattu, sanon minä.
[q]J Raninen, 13.5.2008 15:00:
Täällä sataa lunta :(
[/q]Ja se sade jatkuu näköjään tänäänkin pitkin päivää, sekä lumena että rakeina. On tääkin kevät.
[q]J Raninen, 15.6.2009 14:39:
Silmälasit alkaa hajoilemaan lopullisesti. Aiemmin niistä on lennelly ruuvit ja putoillu linssit, kaikki korjattavissa pikkuvaivalla. Nyt meni sanka poikki, joka ei enää taida asettua ihan noin vain. Pikaliimakuurilla noi nyt tossa on, että josko noilla vielä pari päivää näkis. Nyt sen viimestään huomaa, miten helvetin pienellä kaikki asiat on netissä kirjotettu, metrin päästäkin joutuu tihrustamaan ja suurenteleen fonttikokoja, että jotain lehtiä pystyy lukeen. Eikä hajataitto ainakaan auta asiaa.
[/q]
http://www.favoptic.com/?language=FI
Ai että mulla on ihanat naapurit Heräsin jossain vaiheessa yöllä säpsähtäen kun yhtäkkiä alakerrasta alko soimaan musat ihan TÄYSILLÄ. Siis niin lujaa kun nyt musavehkeistä irti saa. Istuin pökerryksissäni siinä hetken ja kelasin, että pitääkö tässä nyt heti poliisit soittaa vai mitä tehdä. Kuuntelin sitä järkyttävää mökää sen yhden biisin verran ja sitten volyymi meni asteen verran alemmas. Iskin korvatulpat korviin ja jatkoin unia. Aamulla kun heräsin, musa oli ihan yhtä lujalla ja postilaatikosta oli tiputettu joku englanniksi kirjoitettu itsesäälilappu:
I'm very sorry, my fiancee left me and I am so drunk and selfish.
Kirjotin lapun toiselle puolelle, että seuraavalla kerralla MÄ SOITAN poliisit ja tiputin lapun takas naapurin postilaatikkoon. En oo koskaan kuullu vastaavalla volyymilla soitettua musaa kerrostalossa ja mä nyt olen kuitenkin itenkin omasta mielestäni mökännyt joskus pahasti tai ollut sellasissa himabileissä. Ihan uusi volyymitaso!
Toivottavasti tää selfish and drunken bitch ei vello tossa erossaan enää ensi yötä...
Kauhee flunssa vituttaa ja siihen päälle viel tajusin et oon unohtanu mun kummitytön synttärit täydellisesti... voinko saada ikinä tällasta möhläystä anteeks???
Voi perseen perse...
*häpeilee*
Tää on niin helvetin inhottava tunne kun on huolestunut läheisestä ihmisestä, joka ei anna kuulua itsestään. Samalla on niin huolestunut ja mielikuvitus laukkaa, et onko käynyt jotain. Ja vuorotellen sen huolestumisen kanssa on myös vihainen, et jos toinen on ees hitusen kunnossa ja hengissä niin miksei helvetti sentään voi laittaa jotain elonmerkkiä itsestään kun varmasti tietää että olen huolestunut.
Vielä kun tilanne jolloin viimeksi puhuttiin oli mikä oli. Argh! Äsken meni eilen laitettu tekstari läpi, mutta ei vastaa puhelimeen eikä toiseen tekstariin. Ja duunikänny nyt on ollu koko ajan päällä. Ihanasti adrenaliini virtaa ja sydän hakkaa. Yritä nyt duuneihin tässä muka keskittyä.
[q]Verano, 15.5.2008 11:15:
Tää on niin helvetin inhottava tunne kun on huolestunut läheisestä ihmisestä, joka ei anna kuulua itsestään. Samalla on niin huolestunut ja mielikuvitus laukkaa, et onko käynyt jotain. Ja vuorotellen sen huolestumisen kanssa on myös vihainen, et jos toinen on ees hitusen kunnossa ja hengissä niin miksei helvetti sentään voi laittaa jotain elonmerkkiä itsestään kun varmasti tietää että olen huolestunut.
Vielä kun tilanne jolloin viimeksi puhuttiin oli mikä oli. Argh! Äsken meni eilen laitettu tekstari läpi, mutta ei vastaa puhelimeen eikä toiseen tekstariin. Ja duunikänny nyt on ollu koko ajan päällä. Ihanasti adrenaliini virtaa ja sydän hakkaa. Yritä nyt duuneihin tässä muka keskittyä.
[/q]
_niin_ tiiän ton tunteen, on meinaan todella inhottavaa... ollut samanlaisessa tilanteessa monesti... jaksui
[q]mayah, 15.5.2008 07:39:
Äklö/etova olo, joka ei tunnu menevän ohi.
[/q]
raskaana?
------------------------------------------------------
oma:
"Ei se tule syliin
ei edes käänny katsomaan ojennettuja käsiä
Se pelkää torjutuksi tulemista
tuo pieni rikki mennyt lapsi
Se on nähnyt liikaa
enemmän kuin saduissa kerrotaan
peikot eivät pysy luolissaan
-ne ovat muuttaneet olohuoneeseen asumaan
Kaikkea muuta on ympärillä
vaan liian harvoin syliin nostavia käsiä
Ja mitä siitä kaikesta
leluista, peleistä ja kirjoista
kun sen silmistä näkee
ettei rakkautta voi ostaa"
[q]J Raninen, 15.5.2008 14:10:
Voi tätä motivaatiomontun syvyyttä ja laajuutta...
[/q]
Sama homma, lähentelee tätä...
http://www.wwu.edu/depts/skywise/gallery/snowder/crater.jpg
vituttaavituttaavituttaavituttaa.
Elinen aamu pientä jälkikaikua vatsataudista
Eilinen ilta ok.
Reenit ok.
Tänään töissä ok.
Pääsin kotiin. Oksettaa, vatsa sekasin.
Eikö tää vitun paska pöpö vois jumalauta painua jo helvettiin mun elimistöstä tai päättää että tuunko kunnolla kipeeks vai en ollenkaa.
~pari tuntia päivässä aivan paskana ja loppupäivän ihan ok.
Saikkupäivät käytetty flunssaepidemian takia.
Jokaisesta vitun poissaolopäivästä n. 100euroa tappiota.
Vittu että nyt menee reisille tämä viikko.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/05/646119
Myanmarin eli Burman valtiollinen televisio kertoo, että äänestäneet kansalaiset ovat hyväksyneet uuden perustuslain selvällä enemmistöllä. Sotilaiden valtaa pönkittävän perustuslain puolesta äänesti maan valtiollisen televisiokanavan mukaan jopa 92,4 prosenttia äänestäneistä. Äänestysvilkkaus nousi Myanmarin virallisten tietojen mukaan jopa 99 prosenttiin. Myanmarissa on 22,5 miljoonaa äänioikeutettua.
.....
YK on kuitenkin arvioinut, että Myanmarissa on edelleen noin kaksi miljoonaa ihmistä vailla puhdasta vettä, ruokaa ja suojaa.
.. Kovaksi noussut jo äänestysprosentti ottaen huomioon, että 2 miljoona ihmistä on vailla vettä ja ruokaa niin vaali uurnille ovat kuitenkin ehtineet... muutoinkin tämä prosentti on varsin kova jo tässä vaiheessa kuin monilla alueilla ei ole vielä äänestystä järjestetty vaan se järjestetään ensi viikolla... näyttää äänystysvilkkaus nousevan johonkin 120-130% milloinkohan Suomessa päästään vastaaviin lukuihin??
kun nukkuu ikkuna kiinni, tulee ihan hirvee hiki ja nyt kun oon nukkunu osan yöstä ikkuna auki (ulkona oli kai aika kylmä) niin on ihan pökkyrä olo (=kuumetta).
Muutenkin, kaikki työharjoittelunaikaiset sairauspoissaolot on jo käytetty, eli en saa sairastua enää päivääkään tai ei mee harjottelu läpi. Oo tässä nyt sit..