päivän :(

Back to häröily O

[q]Adorable, 13.5.2008 14:54:
Mä en vain ole tarpeeksi kenellekään...
[/q]
Höpö höpö.

[q]mayah, 16.6.2005 11:44:
Just tunti sitten tässä kävi joku mies, joka kertoi, että Turussa oli jo kuuden maissa aamulla pitkälti yli 15 astetta lämmintä ja koko ajan lämpenemässä. Aurinko oli paistanut kunnes noin 40km ennen Helsinkiä oli mennyt pilveen...
[/q]

Turkulaiset saa olla kiitollisia, et muutit sieltä pois

Heiii, nyt täällä paistaa aurinko!! Ja pilvet ovat lipuneet itään päin! Etkös sä Mayah asunu Itä-Helsingissä päin..?

Ed. ja 21 lämpöä!! Ois hyvin voinu nukkuu puoleen päivään..

Tulee vähän surullinen olo, kun ihmiset käyttävät termejä/ sanoja alkuperäisen merkityksen ulkopuolella lähinnä hupimielessä. Joillekin muille ne eivät ole vitsailun asia.
Tai sitten välillä tarkoittavat juurikin sitä oikeaa asiaa, mutta heittävät herjaa siitä.

Sitä luulis, että olis jo tottunut, mutta aina se vaan särähtää korvaan ja kirpaisee.
Tuskinpa mitään pahaa tarkoittavat, eivät ehkä vain tule ajatelleeksi asiaa.

viddu! Voisin ampuu Herra X:n pään ilmaan... ärrrrmurr!

[q]Galadhan, 27.6.2006 09:50:
Vuokralaisella on 1kk irtisanomisaika, joten sinuna hommaisin kämpän jo nyt kesällä ennenkuin pahin ruuhka alkaa opiskelupaikkojen varmistuessa.
[/q]

Vuokralaisen irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on yksi kuukausi. Kun irtisanominen tapahtuu vuokranantajan toimesta aika on kolme kuukautta, jos vuokralla ollaan oltu yli vuosi niin irtisanomisaika on puoli vuotta.

Joo-o. Verikokeesta ilmeni, että mulla on kudosantigeeni HLA-B27. Se on 14 prosentilla väestöstä. HLA-B27 -tekijän kantajilla on 100 kertainen riski sairastua selkärankareumaan verrattuna henkilöön, jolta puuttuu tämä tekijä. Suuresti kohonnut riski on myös sairastua Reiterin tautiin, reaktiiviseen niveltulehdukseen sekä ulseratiivisen koliitin ja psoriasiksen yhteydessä esiintyvään spondyliittiin.

HLA-B27 ei yksinään riitä ko. tautien syntyyn, kuitenkin yli 95% selkärankareumaa sairastavista ja noin 70-80% Reiterin tautia/reaktiivista niveltulehdusta sairastavista potilaista on HLA-B27 kudosantigeeni -positiivisia.

Mutsilla on reuma ja isälle laitettiin juuri tekonivel polveen. Näiden ja mun mm. rannekipujen jne takia työfysioterapeutti mut lääkäriin lähetti. Työkaverilla on myös kudosantigeeni, hänellä on psoriasis ja nivelrikko.

No mutta, hemoglobiini oli juuri ja juuri sallitun rajan yläpuolella, jee.

Tää nyt ei ehkä sinänsä ole "päivän :( " mutta eipä tää kauhean kivaa ollut.

Eilen kävin erään pikaruokaketjun antimia nauttimassa. Istuin yksikseni sellaisessa peränurkassa, selkä seinää vasten. Sisään käveli mies ja asteli suorinta tietä mun luokse vaikka tosiaan lähempänä ovea istui vaikka kuinka monta ihmistä. Mies näytti olevan hiukan sekaisin ja muutenkaan ei mitään miellyttävintä ulkomuotoa omannut. Se seisahtui mun eteen ja alkoi kysellä josko mulla olisi antaa sille euroa. Olin, että ei mulla nyt ole. Mies nyt ei siitä hätkähtänyt vaan jäi joksikin aikaa seisomaan ihan siihen mun eteen. Mulla alkoi olla hiukan tukala olo, kun se vaan seisoi siinä, oli hiljaa ja tuijotti mua korkeuksista, välillä toisti pyyntönsä ja mutisi jotain, että on jo odottanut jotakuta monta tuntia.

Ei mua koskaan ole rahanpyytäjät tai muutkaan kadulla juttusille tulevat mitenkään erityisesti haitanneet. Olenpa useammankin kerran jonkun lantin ojentanut, pari viikkoa sitten törmäsin Hakiksessa yhteen mieheen joka pyöri mun vanhoilla kulmilla ja tuli aina mut nähdessään juttelemaan ja joskus pyysi rahaa. Tunnisti nytkin ja moikkasi iloisesti.

Toi vaan jotenkin tuntui tosi epämiellyttävältä, kun olin siinä istumassa ahtaassa nurkassa ja se iso mies seisomassa mun pöydässä kiinni. Tuli sellanen olo, et toihan voi tosta vaikka huitasta tai tehdä mitä vaan, kun näytti tosiaan hiukka sekaiseltakin. Ja sinänsä absurdi olo, että siinä oli ihmisiä lähellä, mutta olis ollut "hassua" alkaa sen äijän takaa huudella, et "hei, tää tyyppi tuli tähän eikä meinaa lähteä pois". Lähtihän se sitten siitä lopulta, ja käveli suoraan ovesta ulos. Ei siis vaivannut ketään muuta kuin mua.

Tänään sitten kun tulin sporalla duuniin, niin sama tyyppi tuli Hakiksesta kyytiin, käveli mua kohti ja istui mun taakse. Harvemmin tulee sporassa vaihdettua paikka, mutta nyt tuli niin tehtyä.

Tän piti olla se päivä, jolloin ihan oikeasti pääsen takaisin töihin. Jolloin toi vitun käsi on oikeasti terve, jolloin sitä ihan oikeasti voi käyttää normaalisti ja hakata noita muutamaa näppäintä tuossa oikealla kahdeksan tuntia. Miksi helvetissä tahdonvoima ei voisi riittää.

Vittu, yritä tässä nyt sitten olla ajattelematta kaikkia niitä asioita, joita ei vieläkään voi tehdä, ja kuinka helvetin kauan tässä vielä menee, että voi elää ihan normaalia elämää.

Ed. laskin tossa, et oon käynyt kymmenen kertaa lääkärillä, joista kolme käyntiä fysiatrilla ja yksi ortopedillä. Fysioterapiaan olen saanut kolme lähetettä, yhteensä viisitoista käyntikertaa. Olen saanut kolme kertaa kortisonipistoksia, yhteensä viisi pistosta. Olen saanut kylmähoitoa, sähköhoitoa, ultraäänihoitoa, ESWT-hoitoa (Extracorporeal Shock Wave Therapy) plus vielä joitain laitteita on käytetty, joiden nimiä en muista. Olen syönyt nivelrikkoon tarkoitettuja tulehduskipulääkkeitä kolme kuukautta. Niskoja ja selkää on sekä hierottu että niksauteltu. Plus kotihoidot päälle. Jne jne.

Niin ja oon imuroinut kaksi kertaa viimesen kolmen kuukauden aikana. Plus mitä kaikkea tsiljoonaa asiaa on joutunut välttämään. Kuten tätä kirjoittamista myös, duunisimulaatiota tässä tehdessä tulos on mitä riemukkain. Oikea käsi kohta varmaan surkastuu, enkä osaa käyttää enää kuin vasenta.

Vitunkäsivitunminävittukokovitunpaskapäivävitunyksinäisyysvittukaikki.

Ei auttanut kirsikankukkien alla istuskelukaan hitustakaan.

Olin tänään toista kertaa akupunktiossa ton hemmetin tenniskyynärpään takia. Lähetteen saatuani olin odottanut innoissani että vihdoinkin pääsen sinne. Eka kerta tiistaina oli ihan jees, vähän nipisti kun ne neulat pistettiin, mut muuten oli ihan positiivinen kokemus. Jälkeenpäin käsi tuntui vähäsen paremmalta ja selkä todella liikkuvalta ja kevyeltä.

Tänään sitten se neulojen pistäminen tuntui huomattavasti ikävämmältä. Fysioterapeutti lähti johonkin pois kun siinä makolin. Muut neulat eivät tuntuneet ollenkaan tai sitten aika vähän, mutta juurit tuossa kyynärpäässä ollut alkoi tuntua todella epämiellyttävältä. Teki mieli alkaa huudella sen fysioterapeutin perään kun se oli niin kauan poissa. Lopulta se tuli siihen käymään ja kerroin et se yks neula tuntuu todella inhottavalta. Se sitten nosti sitä vähän ylemmäs, mutta ei se kauaa auttanut. Tyyppi oli poissa vielä pidempään, hyvä kun en repinyt neulaa itse pois. Nyt se sitten sattuu ja tuntuu ilkeältä. Tuli sellainen fiilis, etten halua mennä sinne enää ikinä x/ Toivottavasti ens perjantaihin mennessä tuo fiilis katoaa, ja olis tietty erittäin mukavaa että akupunktio jeesais tohon käteen.

Tää on varmaan niitä asioita, joista joskus tulevaisuudessa taaksepäin katsoessaan ihmetellen ajattelee, et kuinka hemmetissä mä annoin asioiden jatkua sillä tolalla. Sellaisista syistä.

Kurkkukipu iski eilen ja tänä aamuna ei meinannu lähtee ääntä. Menin sit kuitenki duuniin ja kähisin puhelimeen pari tuntia, sit takas himaan nukkuu. Flunssanen olo, yskä ja nuha sun muut perinteiset, ja ens viikol alkaa loma. Sillonhan sitä on aikaa sairastaa.

[q]Epailija, 30.5.2005 16:13:
Möyh. Huomenna muutto. Kiva muuttaa takaisin Suomeen, ikävä lähteä Ruotsista.
[/q]

Kauas sä ehdit siellä majailla? Onko tää muutto 'lopullinen'?

Ite kun sinne läksin niin ei ollut mitään sopeutumisvaikeuksia eikä koti-ikäviä oikeestaan yhtään. Sitten kun vuoden päästä tuli tänne takas niin oli paljon 'hankalampaa', tuntu et vuos oli liian lyhyt aika siellä, kaikki jäi jotenkin ihan kesken.

[q]efo, 20.9.2005 11:28:
Sain just puhelun että isoäiti kuoli viime yönä.
[/q]

[q]mayah,
Sori... Mä meen huomenna Espooseen, eli saatte aurinkoa ainakin illaksi :)

Nyt kun mä olen asunut Helsingissä kokonaiset kaksi viikkoa, täällä ollessani on tasan kahtena päivänä paistanut koko päivän aurinko ilman pisaraakaan sadetta:

1. Lauantai 28.5. Päivä jolloin kannoin omaisuuteni tänne.

2. Torstaina 9.6 jolloin lähdin pariksi päiväksi pois täältä.

Anteeksi Helsinki.
[/q]

Voisitko lähteä sinne heti aamupäivästä?

[q]mayah valittaa, 2.8.2005 07:43:

[/q]

:(

Täällä duunissa on pakkailut menossa. Meidän tiimi muuttaa toisiin tiloihin eri puolelle taloa. Eihän siinä muuten olisi mitään, mutta kun tuossa meidän vieressä istuu nyt toinen tiimi, jossa on esim. Kaynessi sekä yksi parhaista ystävistäni sekä erinäinen joukko muita hyviä tyyppejä

Mä en oo saanut tänään oikeestaan aikaseks muuta kuin kaksi puhelinsoittoa. Toinen tulevan kodin isännöitsijälle, menen huomenna allekirjoittamaan vuokrasopimuksen, toinen nykysen kodin huoltoyhtiöön, sieltä tulee joku huomenna (liian aikasin aamulla) katsastelemaan mun vessaa.
Mutta onhan tuokin jo jotain, ja ihan mukavaa on olla tekemättä ei-mitään.
Silti tuntuu, et pitäs käyttää nää kohta loppuvat lomapäivät paremmin hyväksi, esim. valmistelemalla muuttoa.

[q]mayah, 2.8.2005 08:36:
Kiitsa

Jo riittää tää nyyhkiminen, mennään tonne :D -topikkiin jatkaa!
[/q]

Mennään!!

:D

[q]mayah, 27.9.2005 11:21:
No pystythän. Nytki luet tätä ja se tarkottaa sitä, et sulla on silmät auki.

[pieni]Tai tietty jos sul on joku siisti sokeainkirjoituksella toimiva näyttö, et ruudulle tulee pisteitä.[/pieni]
[/q]

Mä oon hyvä kirjottaa unissani!

O