Siivoaminen - tuskaa vai rutiinia?

Back to yleinen keskustelu O

Hupi?

Nautinto.

Rakastan pesuaineita. Olen neuroottinen. Jos vaatteet ei haise pesuaineelle tai oikein raikkaalle, niin vituttaa.

Vessan peseminen on luksusta.

Ikävä kyllä laatikoiden, kaappien ja muiden "piilossa" olevien juttujen siivoaminen on tuskaa. Kaiken mikä näkyy, täytyy olla puhdasta ja järjestyksessä.

Tänään meni kyllä ihan yli koko touhu. Päätin siivota oikein kunnolla ja heitin fairya reilusti joka paikkaan. Tuloksena tajuttomasti vaahtoa ja nyt on liukasta.

Yleensä pesen lattiat kyllä ihan lattianpesuaineella, jota ei tarvitse huuhdella, enkä astianpesuaineella. Halusin lisää tehoa. Joo ja astianpesuaine ei kylläkään ole hyväksi näille lattioille.

Pesuainetta kuluu ihan liikaa, syöpyy varmaan koko asunto.

No kuten totesin, olen vähän ehkä neuroottinen.

Onpahan ainakin siistiä

Mulle nyt oikeestaan ihan sama jos on sekaista, siivoan yleensä jos tiedän että on tulossa joku kylään. Omassa kodissa kun ei tarvitse muita huomioida!
-Sitten se onkin toinen juttu kun asuu jonkun kanssa, silloin pyrin siivoamaan vähän useammin ettei sen toisen tarvii aina huomauttaa olevansa ainoa joka siivoaa, kun ei se oikein niinkään toimi että se siivoaa jota häiritsee!

Siivoominen on.... paskaa!

nykyään ihan tuskaa.. aloittaminen on vaikeaa :(

Ei kai se mitää hirveet herkkuu oo, mut puhdas huone on <3

lähinnä tuskaa piste

Täyttä tuskaa. Tai no... Tiettyjen asioden kohalla oon kyl turhanki tarkka, kaikki levyt ja leffat taitaa olla aakkosjärjestyksessä, pelit hyllyssä genreittäin ja muutenki monelle esineelle on se "oma paikka" enkä meinaa löytää niitä jos ne on muualla.

Kotiaskareiden suhteen joutuu toteemaan et käsin tiskaaminen on paskinta ikinä. Vihaan.

Nykyään iloa, josta tulee vielä suurempi ilo, kun on paikat ihan kunnossa. :)

Meillä käy siivoaja kahden viikon välein. Se riittää yleensä, mutta joskus iskee neuroottinen siivous- ja järjestelyvimma jonka aikana siivoaminen on suunnattoman hauskaa. Näitä mielenhäiriöitä sattuu vain valitettavan harvoin Eli jos siivoaminen tökkii suurimman osan aikaa niin hommatkaa siivoaja, poistaa ison osan stressiä eikä maksa paljoa kun ottaa huomioon kotitalousvähennyksen.

tavaroiden järjestely vielä menee ja tiskauskin jos on hyvää musiikkia taustalla, mut siinä vaiheessa, ku on se juuriharja kädes kontallaan kylppärin lattialla, ni saattaa alkaa kovin helposti vituttamaan. huipennuksena kylppärin siivouksessa on sit tietty vielä viemärin puhdistus kaikenmaailman möhnästä ja hiuksista..*sars* nyt siel onneks tuoksuu sitruuna ja aamusuihkusta tulee huomattavasti mukavampi kokemus!

Kunhan nyt tietää suurinpiirtein missä se kahvikuppi on, niin muulla ei ole väliä. Pöydän erotan maasta.

Siivoamista on tuskaa alottaa (niinku tiskaamistakii tai lakanoitten vaihtoa) mut meneehän se ihan rutiinilla sitte kun on alkuun päässyt

tuskaa alottaa, mutta rutiinilla ne menee, kun alottaa. Oikeestaan ihan kivaahan se on..*blush*

tuskaa ehdottomasti*dissaa*!

Ihana puhdas koti *hymy*SIISTO puhdas koti vetää puoleensa.. kai tää rutiinia on ja ei ees vituta siivota

Kun kotia ei päästä kauheesti likaantumaan niin ei tarvii hikihatussa jynssätä

eiköhän se ole rutiinia tykkään siisteydestä ja viel teen työkseni joka päivä sitä eli olen siivoja ja siitä aika ylpeä mitä moni tekisikään ilman meitä siivoojia Ketään ei vaan oikee osaa arvostaa sitä
Mieluummin siivoilen kun makaan perse homees kotona! tienaan itse elantoni

vihaan epäsiisteyttä ja vihaan siivoomista. ei mee oikein yks yhteen eli yleensä siivoon aina kaikki pienet hommat pois. sit jossen jaksa siivoo niin masennun koska oon niin saamaton ja saan aikaseks siivoo vasta ku tää näyttää ihan kaatopaikalta.

[q]maikki83, 4.1.2008 19:10:
...eli olen siivoja ja siitä aika ylpeä mitä moni tekisikään ilman meitä siivoojia Ketään ei vaan oikee osaa arvostaa sitä...[/q]
No kuka arvostaa ja kuka ei. Itse ainakin arvostan, sillä on nimittäin sellainen ammattiryhmä jonka poissaolo alkaisi näkyä melkoisen pian. Aika nopeasti huomaa senkin, että kuinkä hyvin/huonosti tuota hommaa voikaan hoitaa. Seuraukset ovat välittömät.

O