Siivoaminen - tuskaa vai rutiinia?

Back to yleinen keskustelu O

Silloin kun alkaa villakoiria ja muuta paskaa pyöriin nurkissa nii, ettei meinaa sekaan mahtua nii yleensä tulee siivottua. Muuten vähän oman viitseliäisyyden mukaan.

turskaa on. kyllä saa pari villakoiraa näkyä ennen ku imuri laulaa.

siisti kämppä kyllä on ehkä tärkeimpiä mielialan nostajia.

[q]cjet, 25.9.2006 12:30:
Ku oiski joku rutiini.. Lähinnä pakonomaista tuskaa.. Välillä menee kerran viikos, mut välil tuntuu että ei vaa jaksa siivoo ja sit saattaa mennä muutamaki viikko paskan keskellä..
[/q]
joo, vähä sama juttu eipä noi villakoirat silleen itteä häiritte kauheesti mut onhan se törky toki aika Mut oon huomannu että yks hyvä motivaattori siivoukseen on pyytää joku kaveri tai tuttu käymään, etkoilemaan tms. , sillon ainakin itellä tulee pakottava tarve siivota :) Ja yleensä se tulee tehtyä aika hyvin. Eli kun kerran viikossa pyydät jotain käymään ni ainakin mulla tulee siivous hoidettua silleen toki kaikilla ei varmaan ihan näin.

[q]mikke, 11.2.2007 18:33:
Mut oon huomannu että yks hyvä motivaattori siivoukseen on pyytää joku kaveri tai tuttu käymään, etkoilemaan tms. , sillon ainakin itellä tulee pakottava tarve siivota :) Ja yleensä se tulee tehtyä aika hyvin. Eli kun kerran viikossa pyydät jotain käymään ni ainakin mulla tulee siivous hoidettua silleen toki kaikilla ei varmaan ihan näin.
[/q]

Mut tarina ei kerro mihin kuntoon se kämppä jää sen jälkeen kun siel on ollu 20 jätkää etkoilemassa.

[q]Jusna666, 11.2.2007 18:44:
---
mikke, 11.2.2007 18:33:
Mut oon huomannu että yks hyvä motivaattori siivoukseen on pyytää joku kaveri tai tuttu käymään, etkoilemaan tms. , sillon ainakin itellä tulee pakottava tarve siivota :) Ja yleensä se tulee tehtyä aika hyvin. Eli kun kerran viikossa pyydät jotain käymään ni ainakin mulla tulee siivous hoidettua silleen toki kaikilla ei varmaan ihan näin.

---


Mut tarina ei kerro mihin kuntoon se kämppä jää sen jälkeen kun siel on ollu 20 jätkää etkoilemassa.
[/q]
hys hys

Joskus krapulassa jaksaa siivota, ei hirveesti muuten

olis pitänyt imuroida tänään mut meni tää päivä pikkasen muutenkin varkain ohi

Ma tykkaan siivota sillon kun on aikaa eli toisin sanoen ei oo kauheesti muita asioita mita pitas tehda. Ei siina etta siivoominen itsessaan niin kauheesti kiehtois, mutta pidan siita tunteesta kun paikat on lopulta siistit ja kaikki tuoksuu puhtaalta. Tykkaan myos jarjestella kaikkee uuteen uskoon eli jos voi vaihtaa huonekalujen jarjestysta niin taydellista. Eniten siivouksessa inhoon sita kun pitaa pyyhkia polyja ja sita ennen pitaa siirtaa kaikki tavarat pois hyllylta tai muusta vastaavasta. Myos imurin aani saa mut vihaseks. Oon myos huomannut, et jos pitaa siivota vieraita varten niin siita saa tosi hyvaa motivaatioo.

Mix siivoominen on aina tuskaa omas himas mut rutiinii ja jopa kivaakin muualla???

äääh kolmeen viikkoon ei olla jaksettu imuroida eikä pyyhkiä pölyjä. Keittiötä sentään jaksaa siivoilla täs, mutt imuriin tarttuminen tuntuu taas jotenkin vastenmieliseltä. Tai sitte ollaa istuttu liikaa baarissa täs viikolla, ettei oo ehtinyt ajattelee siivousta

Yhtä tuskaa, varsinkin kun on kotona työtön rötväke joka ei tee mitään, ja minä, vuorotöissä käyvä ihminen, siivoan sitten siis kaiken. Eli kyllä, se on niin vitun tuskaa.
Saatana.

Kotiäitinä pian 3v ja siivous on enemmänki rutiinia.. mut kyl se käy vituttamaan useemmakin kerran.. ku sitä pitää tehä melkein joka pvä.. siis PITÄIS mut ei aina jaksa ja sen huomaa...

[q]crissy, 15.2.2007 09:59:
Kotiäitinä pian 3v ja siivous on enemmänki rutiinia.. mut kyl se käy vituttamaan useemmakin kerran.. ku sitä pitää tehä melkein joka pvä.. siis PITÄIS mut ei aina jaksa ja sen huomaa...
[/q]

word

Riippuu täysin päivästä.
Useimmiten olen patalaiska siivoamisen kanssa, mutta välillä iskee ihme tarmonpuuskia, jolloin hinkkaan talon katosta lattiaan.

Mutta näin yleisesti siivoaminen on yksi inhokkihommista täällä

Siivoominen *sydän*
Ennen se oli aika tuskaa mut sit sitä iän mukaa oppi arvostaa omaa kotia enemmän ja miten siellä viihtyy paljon paremmin. Nykyään siivoominen on ihanaa ja välillä oikeen harmittaa kun ei oo mitään tekemistä.

Siivoominen on myös helpompaa kun ennen kun synnytin niin tehtiin suursiivous ja tyhjenettiin kaikki turha roskiin/kierrätykseen ym niin nyt ei oo kaapit tupaten täynnä ja rojua joka puolella vaan kaikille tavaroille on oma paikka :)

siivoaminenhan on nykyiseltään ainakin minun kohdalla ns. päivittäistä...tai ainakin imurointi kun kahden koiran omistajana sitä tuppaa hiekkaa ja karvoja joka paikkaan ilmestyy päivän päätteexx..jotenka on helpompaa ilman puhtauden kannalta impata lattiat puhtaax kerran päivässä vähintään. tietty pidän enemmän ns. siivotusta ympäristöstä enemmän kuin sekaisin olevasta. .*nauru*

Musta on helpompaa ja iisimpää siivota joka päivä joku 10min kuin sunnuntaisin joka rööri hinkaten 2,5 tuntii. Puhdasta pitää olla, muttei ihan välttämättä siistiä. olispa noi kämppiksetkin samaa mieltä

olen kyl tottunut siihen et "kämppä" on siistissä kunnossa ja tarvittaessa kyl siivoan vaik päivittäin, se taas johtuu siitä et on paljon mukavempaa olla kotona kun on paikat siistissä kunnossa

Mä olen järjestysperfektionisti. Kaiken on aina oltava päällisin puolin tip top. Joskus pikkutyttönä mulla oli tuhat ja yksi pientä koriste-eläintä hyllyllä ja kaverin oli kerran siirtänyt kahta samanlaista koiraa päikseen - huoneeseen tullessani mä huomasin heti, että ne olivat väärillä paikoilla ja siirsin ne oikein. Kaveri nauroi noin kymmenen minuuttia putkeen sen jälkeen. :D

Mun mielestä siivoaminen voi olla jopa ihan miellyttävää puuhaa, jos on aikaa ja oikealla fiiliksellä. Tosin pakollinen viikkosiivous my ass.

Miehenä on ehkä hieman outoa kun sanon, mutta sanon silti...nautinota

O