Ibizan soitto settiin päässeet Suomalaiset!!

Back to biisit ja remixit O

Miksi kuulutetaan ”kaikkien suomalaisten konemusiikintekijöiden” perään jos itseasiassa halutaan tavoittaa vain ja ainoastaan ne, jotka duunaavat tränsee?

Tässä vihdoin ja viimein ne kappaleet mitä soitan Ibizalla. Ensiksi täytyy kertoa, että olen yllättynyt siitä kuinka moni maassamme osaa tehdä hyviä kappaleita jotka eivät kalpene ulkomaalaisten rinnalla..

Ylättäen sain soiton Ibizalta. Soitan toisenkin keikan samalla viikonloppulla(la 24 Water party @ Es Paradis Terrenal). Tämä tarkoittaa sitä, että voin ottaa settiini useamman suomalaisen kappaleen kuin olisin alun perin pystynyt.

Modulation-SKY,Alex Kunnari-Tbc, K & K project.-Jendai,Tbc-Yogatech,DJ D.N.A-The Light,K-System-Guardian Angel(Cosmicman dub mix),K-System-Tbc,Cosmicman-Krystal Dreams,Tbc-Flute(Orkidea mix),Orkidea vs Super8-tbc,Arctic Mystery-Left behin,Arctic Mystery-In the earth,Jussi Polet-Skyline,JussiS vs Miika Leinonen-Essence,a98-May Day Dream,Teppo-tbc,Event Horizon-Mirag,Juuti-Syna,Miika Leinonen-Autumn Flash

Muutama kappale tulee vielä lisää kunhan ne saan tänään tai huomenna.. ; )

[muokattu 19.7.2004 20:21]

Orkidea - Flute ?

Aika kattava ulosanti Suomalaisesta konemusiikista.

'joo'


”Avanto - Flute (Orkidea Remix)” btw.

[muokattu 19.7.2004 19:07]

Toinen:

George Hales vs. Miikka Leinonen - Autumn Flash ?

[muokattu 19.7.2004 19:01]

toihan on kuin PVD:n setti kun on vaan omia edittejä wtf?

jaa muokattu biisejä tolla tavalla...luvalla?

[muokattu 19.7.2004 19:05]

eipä enää mitään.. muokataan nyt sit kukin viestejämme miten huvittaa

[muokattu 20.7.2004 21:07]

Ei mulla oo ainakaan valitettavaa, niin kauan kun mun biisiä ei _raiskata_. Itekin välillä editoin jotain biisejä joissa selkeesti breikki tai joku muu osa kusee mun korvaan, eri asia sinänsä, että onko _kaikissa_ noissa biiseissä välttämättä jotain editoitavaa :)

Mut joo, IMO hieno homma et joku jaksaa nähdä vaivaa sen eteen et kerää suomalaisia promoja tällä tavalla, ja auttaa osaltaan niitä saamaan julkisuutta maailmalla :)

edit: todellinen kulttuurityö olis polttaa noista n. 100 kopiota ja jakaa isommille dj-nimille Ibizalla (artistien suostumuksella, tottakai).

[muokattu 19.7.2004 19:48]

[q]JussiS:
Itekin välillä editoin jotain biisejä joissa selkeesti breikki tai joku muu osa kusee mun korvaan...
[/q]

...mut tuskin sä kirjoittelet tracklisteihin [artist] - [track] (JussiS edit) kun noin teet? Saahan sitä nyt DJ soitella trackit miten tykkää jos on kerran saanut luvan soitella, mutta biisin luomisesta on turha ruveta IMO ottamaan pienintäkään credittiä ilman aihetta tai sen tuottaneiden henkilöiden lupaa.

[muokattu 19.7.2004 19:56]

Tämän siitä saa aina kun yrittää hiemankaan viedä maatamme ulospäin... eli miksi edes näin vaivaa!! Se sit siitä!

mainio asenne :)

[q]Jone:
...mut tuskin sä kirjoittelet tracklisteihin [artist] - [track] (JussiS edit) kun noin teet? Saahan sitä nyt DJ soitella trackit miten tykkää jos on kerran saanut luvan soitella, mutta biisin luomisesta on turha ruveta IMO ottamaan pienintäkään credittiä ilman aihetta tai sen tuottaneiden henkilöiden lupaa.

[/q]
No itseasiassa oon kyl lykännykin (silloin harvoin kun jaksan tracklistejä kirjotella, tosin samoin tekee ihan kaikki muutkin artistit, tjeu vaikka orkidean tracklisti viime unitysta: http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=15024&start=44

Eli en kyllä sikäli ymmärrä että mitä tässä nyt tapellaan. Kautta aikojenhan dj:t on tehny kelamankoillakin noita cut'n'paste edittejä, Paradise Garagessa Larry Levan soitteli kahdelta identtiseltä vinyyliltä ja 808-rumpukoneelta liveremiksejä jo 80-luvulla.

Periaatteessa jokaisella dj:llä on oikeuis vääntää noita edittejä mistä vaan niin paljon kun haluaa, ja se on omalla tavallaan tanssimusiikin hienoja puolia. Virallisestihan noita ei voi julkaista missään, mutta noi on just ne special-jutut millä dj pystyy erottumaan muista.

[q]Jone:
---
...mut tuskin sä kirjoittelet tracklisteihin [artist] - [track] (JussiS edit) kun noin teet? Saahan sitä nyt DJ soitella trackit miten tykkää jos on kerran saanut luvan soitella, mutta biisin luomisesta on turha ruveta IMO ottamaan pienintäkään credittiä ilman aihetta tai sen tuottaneiden henkilöiden lupaa.[/q]

Itseasiassa jos minä olisin biisintekijä, niin vetäisin isomman herneen nenään jos DJ muokkaisi biisiäni ja soittaisi sitä muka alkuperäisenä versiona.

[q]alex kunnari:
Tämän siitä saa aina kun yrittää hiemankaan viedä maatamme ulospäin... eli miksi edes näin vaivaa!! Se sit siitä!
[/q]

Mikäs asenne tuo nyt sitten on? Siis haluatko ”viedä maatamme ulospäin” vai leuhkia sillä forumilla? Toki tämä ketju on epäreilua ja muutenkin täysin käsittämätöntä nuijimista, mutta eihän ne ”ulospäin viedyt” artistit valita, vai kuinka?

[q]JussiS:
No itseasiassa oon kyl lykännykin (silloin harvoin kun jaksan tracklistejä kirjotella, tosin samoin tekee ihan kaikki muutkin artistit, tjeu vaikka orkidean tracklisti viime unitysta: http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=15024&start=44
[/q]

Ootko sitä mieltä, että Tapsan re-editit on cutpastee?

Edellisessä postauksessani oli maagiset sanat ilman aihetta, joilla tarkoitin nimenomaan juuri sitä, että pieni cutpasteilu ei IMO anna paljon oikeutta puhua omasta panoksesta edes sulkeiden sisällä. Siitä tulee vaan mieleen eräs nimeltämainitsematon tämänkin forumin käyttäjä, joka pitchasi erästä biisiä +4:llä ja alkoi jakaa sitä webissä omana remixinään.

[q]alex kunnari:
Tämän siitä saa aina kun yrittää hiemankaan viedä maatamme ulospäin... eli miksi edes näin vaivaa!! Se sit siitä!
[/q]

Valitettavasti mä en kyl jostain kumman syystä pysty tuntemaan sääliä vaikka sä ihan oikeasti itkisit itsesi uneen tän threadin jälkeen.

[muokattu 19.7.2004 21:02]

Miks kaikki on niin vaikeeta? Mun mielestä on hienoa jos joku vie Suomea ulkomaille - ja saa siitä mun mielestä itsekin ottaa vähän krediittiä - ja tätä biiisien-muokkaus-juttuakin olis voinu kyllä käsitellä asiallisemminkin...

[q]Jone:
Ootko sitä mieltä, että Tapsan re-editit on cutpastee?

[/q]

No offence, mut mitäs ne sitten on (vai missaaksmä nyt jonkun tosi hyvittavan pointin)? :D Voihan ne tietysti olla vaikka 'record ja re-lay edittejä' tai 're-arrangement' or whateva mut siis ???

Re-edit kuitenkin jo nimenä kertoo, että kipaletta on vain kevyesti editoitu uusiks tarpeiden mukaan.. Esim jotkut säätää just suorat biitit tai vaikka jonkun accapellanpätkän päälle, mut aika vaikea vedellä tietty rajoja et koska se alkaa oleen jo jotain muuta kuin vaan re-edit.

Näyttäis vaan tän perusteella et 99% suomitrancesta on tuotettu niin ettei ne biisit mee dj-setteihin ;)

Nojuu onhan noita editteja tehty pitkin koivuja ja vuosia. Mut tässä on nyt
hieman nolosti asiat, kun suurimman osan biisien perässä lukee edit.
Eikös esim. tekijälle voisi ilmoittaa tai kysyä et olisko dj ystävällisempää
versiota tms.

Mut enpä tiedä, kyllähän minäkin teen joskus editteja. tjoo.

Enmä tiedä vaan. Ihan hyvä vaan, et saa uudetkin artistit vähän soittoa.


[edit] Osaan mäkin joskus previewia käyttää

[muokattu 19.7.2004 21:12]

[q]Jone:
Ootko sitä mieltä, että Tapsan re-editit on cutpastee?
[/q]
Oon. Johtuu siitä et suurimmaks osaks ne on juur sitä et pidennetään jotain kohtaa, lyhennetään jotain, muokataan breikkiä jne. Selitetään lyhyesti termistöä:

edit = valmiista biisistä leikkaamalla ja liimamalla (cut'n'paste) tehdään ”oman näköinen” versio.

remix = jostain biisistä tai sen osasta täysin nollasta itse tuottamalla tehty remiksi.

Tervehdys kaikille suomalaisille (trance)konemusiikin tekijöille!

Olen keräämässä parhaimpia(uusia) suomalaisia trance-kappaleita joita voisin soittaa omassa setissäni Ibizalla Judgement Sundayssa 25.7 elikkä parin viikon päästä. Mikäli sinulla sattuisi olemaan kappale/remix jonka luulet sopivan settiini niin laita infoa minulle. Ilmoitan Club Colorsin sivuilla su.na 18.7 kaikki ne suomalaiset kappaleet mitä 100% varmuudella soitan Ibizalla.

Kappaleiden tulisi kuitenkin olla täysin viimeisteltyjä sekä julkaisemattomia! Myöskin remixsit tunnetuista clubi-hiteistä otan huomioon. Parhaimmat suomalaiset luovutan myöskin suoraan Judge Julesille joten koskaanhan ei tiedä miten juuri sen oman kappaleen kävisi.. vaikka siitä tulisi seuraava ”Sandstorm” Kappaleita en luovuta mikäli artisti ei niin halua...

Mielelläni siis soitan vaikka koko settini suomalaista konemusiikkia.. kokonaisuudessaan settini kappaleet sekä raportti bileistä on luettavissa Colorsin sivuilta 31.7.

Laita mailia suoraan minulle: alex@clubcolors.net

[muokattu 6.7.2004 22:26]

O