Joko pakkaset alkaa kypsyttää?

Back to häröily O

[q]Flamie:
No enpä sitten tostakaan tiedä.. Eilen illalla oli ainakin jokunen -12 astetta ja melkeen pilkko pimeetä. Eikös se niin mene että kun on vähän plussaa, niin on valoisampaa..?[/q]

Lumi tuo hurjasti valoa, etenkin puolihämärinä aikoina. Ja jos on plussaa, lumi sulaa pois-> pimeys. Pakkasilla taivas on muutenkin yleensä kirkkaampi, auringon up-time:han johtuu vaan vuodenajasta.

Oikeastaan se että pidän eri vuodenajoista liittyy aika pitkälti myös mun harratuksiin. Talvella voi lasketella, kävellä jäällä tms, kesällä kiipeillä ja syksyllä vaeltaa. Ja keväällä on vaan hieno fiilis kun lumet sulaa, luonto ja ihmiset herää talviunilta*hymy*

[muokattu 12.2.2004 18:34]

Jep ... kesää odotellessa *hymy**piis*

Kyllä! On kypsyttänyt tasan niin kauan kun niitä on ollut.
En ole talvi-ihminen.

[q]Angelus:
Miten ois 16km -22°C pakkasella kotio? silloin hauskuus alkaa loppumaan hyvin pian, kesällä nautin tosta matkasta mitä eniten, mutta talvella se on tuskaa
[/q]No tossa tilanteessa vois multakin päästä muutama ärräpää.

juu se pershkeleen myräkkä sillo..meikä joutu muuttaa just sinä lauantai-iltana oli niiku tosi hianoo kyl
ja tosiaan alkaa olla meitsi ihan ylikypsä näihi pakkasii! tulis ny jo se kesä

[q]J-Tone:
hyperventilaatio:
---

On muuten uskomatonta, miten suomen pääkaupunki jumittuu heti, kun pikkasen sataa lunta. Esimerkkkinä viimeinen ”myräkkä”. Kaikki koko kaupungissa päin persettä. Ja montakos metrii sitä lunta sit satoi? hah. ehkä kakskyt senttii.

---


---
mikkihiiri:
Se ”myräkkä” oli oikeesti todellinen lumimyrsky. Siitä sanottiin, ettei sellaisia tule Helsinkiin kuin kerran kymmenessä vuodessa ja itse olin tulossa sinä lauantaiyönä vielä yödösällä himaan. Dösä jäi koko ajan paikoilleen sutimaan, koska se ei jaksanut lähtee ylämäkeen tai lunta oli vaan liikaa.

Sitä luntakin oli paikoin ihan polviin asti ja vaikka lyhyt olenkin, kyllä sitä lunta oli ihan enemmän kuin 20cm.

---

Mäkin tulin sinä yönä yödösällä. Aika monella pysäkillä oli dösän lattiarajaan asti korkea nietos jonne ihmiset pomppi yrittäen päästä kertaloikalla mahdollisimman kauas. Lopulta se dösä jäi pysäkille jumiin, menin pelastavaan dösään, ajoin 150m sillä, jäin yhden pysäkin liian aikaisin pois ja kävelin renkaanjälkiä pitkin lopun matkan (ja sammuin sohvalle). *känni*

[muokattu 12.2.2004 19:46]
[/q]

hahaa mä olin myös tuona yönä radalla. Kaikki meni hyvin, kunnes olin n. 15m päässä kotiovesta. Pihaa ei ollut tietenkään aurattu ja joka puolella oli reippaasti yli puol metriä lunta. Oli kuitenkin sellanen leppoisa humalatila, että naurestelin vaan jotain siinä ja sukelsin lumeen *känni**känni**känni* Normaalitilassa olisin kironnut varmaan aika reippaasti...

Ei tosiaankaan, monesti tulee lähdettyä ulos ihan vaan sen takia että on niin kylmä.Hyvää harjoitusta tulebia koitoksia (Pohjoisnapa ja lapsesta lähtien unelmana ollut Marsin matka:) varten.Varsinkin jos aurinko paistaa niin mieli vaan kirkastuu pakkasessa.

[q]mikkihiiri:
Se ”myräkkä” oli oikeesti todellinen lumimyrsky. Siitä sanottiin, ettei sellaisia tule Helsinkiin kuin kerran kymmenessä vuodessa ja itse olin tulossa sinä lauantaiyönä vielä yödösällä himaan. Dösä jäi koko ajan paikoilleen sutimaan, koska se ei jaksanut lähtee ylämäkeen tai lunta oli vaan liikaa.

Sitä luntakin oli paikoin ihan polviin asti ja vaikka lyhyt olenkin, kyllä sitä lunta oli ihan enemmän kuin 20cm.
[/q]

Lähinnä tarkoitinkin, että kun suomessa joka talvi sitä lunta kuitenkin tulee, niin eikö siitä koskaan vois ottaa opikseen ja satsata esim. just teiden auraukseen? Tolla esimerkillä alppimaista ja norjasta tarkoitin juuri tätä. Väitän että lähes kaikissa runsaslumisissa paikoissa liikenteen sujuvuus myräkän jälkeen hakkaa esim. helsingin 6-0.

[q]Hyzenthlay:
hahaa mä olin myös tuona yönä radalla. Kaikki meni hyvin, kunnes olin n. 15m päässä kotiovesta. Pihaa ei ollut tietenkään aurattu ja joka puolella oli reippaasti yli puol metriä lunta. Oli kuitenkin sellanen leppoisa humalatila, että naurestelin vaan jotain siinä ja sukelsin lumeen *känni**känni**känni* Normaalitilassa olisin kironnut varmaan aika reippaasti...
[/q]
Minä myös :) Ensin kaivoin auton kinoksesta keskustassa - ja sen jälkeen en päässyt liikkeelle. Onneksi pari kivaa setää työnsi auton liikkeelle kinoksesta (fiksuna tyttönä en sitten hoksannut tarkistaa tuollaisella ilmalla, että lapio varmasti löytyy autosta *blush*)

Kotipihassa pääsin ensin loikkimaan puolimetrisen hangen läpi kotiovelle, jonka edestä mun piti luoda lumet, koska muuten en saanut ovea auki Mulla oli oikeestaan hauskaa - oli niin kaunista ja mulla oli ollut ihan paras ilta

[q]psysoul:
ja tosiaan alkaa olla meitsi ihan ylikypsä näihi pakkasii! tulis ny jo se kesä
[/q]

LOL. Näitähän onkin tässä pidellyt jo vissiin viikon verran*nauru*

[q]hyperventilaatio:
Lähinnä tarkoitinkin, että kun suomessa joka talvi sitä lunta kuitenkin tulee, niin eikö siitä koskaan vois ottaa opikseen ja satsata esim. just teiden auraukseen? Tolla esimerkillä alppimaista ja norjasta tarkoitin juuri tätä.[/q]

Helsinki on ankaralla säästökuurilla, ja säästöjä otetaan mm. juuri aurauksesta. Tämä on siinä mielessä kornia, että vastaavat kustannukset tulee varsin helposti takasin maksettvaksi esim. kaatuneiden mummojen lonkkaleikkauksissa.

joka vuoden ajassa on puolensa, mut kyllä tuolla vähän lämpimämpi kieltämättä sais olla. Mut niinkauan ku tuolla on noin kauniit ilmat ku tällä viikolla on ollu ni kyl mä ton pakkasen kestän (juuri ja juuri) koska sit jos liikaa lämpenee ni sit tulee ne kurakelit ja ollaan sit housuista napaan asti ihan märkänä mut kyl se kevät ja kesä pikkuhiljaa sais taas tulla

.ei ala vaan on ärsyttäny koko ajan. olen kesäihminen ja talvisin mietin vaan kohta on kesä kohta on kesä kohta on kesä..

[q]kilobitti:
Helsinki on ankaralla säästökuurilla, ja säästöjä otetaan mm. juuri aurauksesta.
[/q]
Off-topik, mutta miksi helsinki sit lähti mukaan musiikkitalon rakentamiseen, kun esim. peruspalvelutki on entistä huonommin hoidettu...*ding* perse.

kyllä! tulisi jo se kesä....

jo ekoista pakkasista asti kypsyttänyt :)

kypsytti jo monta kuukautta sitten.. varisnki ku pari frendii lähti lämpimille seuduille joskus syksyllä (intiaan ja australiaan)

TODELLAKIN.
Ihanaa kävellä naama huurussa ja raajat tunnottomina ympäriinsä. *ggrmffh*
Onneks ollaan menossa kohti kevättä.*iloinen*

kesä *sydän* =)

Tänään vähän helpotti*hymy* Mutta kyllä sais jo kesä tulla...

Kaipailetko jo vähän lauhempia ilmoja, vai eikö tahtia (lue, klubitusta) haittaa?

PS. Niin että ilmoja on pidelly

O