Klubituksen kilonpudotus

Back to häröily O

[q]sinitys:
En sitä aivan noin tarkottanu..
en usko että se menee noin jos oon syöny todella runsain mitoin ja
kaloripitoisesti myös n.6kk putkeen (tietenkin samalla syönyt hedelmiä ja salaattejakin)
mutta mitään ei tapahdu. 2kg on parhaimpia saavutuksia.
[/q]
No onhan se sitten jo hieman painonlisäystä...
Ja tähän pätee sitten se, mitä kirjoitin ihan ensimmäisenä, että se "paljon" ei välttämättä oikeasti olekaan niin paljon kuin luulisi. Kirjoita ylös (punniten ruuat vaa'an kanssa), laske kalorit ja hämmästy

[q]ezzy:
---

Jos tavoitteena on ns sairaalloinen painonpudotus eli kymmeniä kiloja mä melkein suosittelen jotain atkinsia, koska se tehoaa ja oikeesti paino tippuu radikaalisti.

---

Joop, jotain suht dramaattista olis tarkoitus tehdä, mutta ei terveyden/mielenterveyden kustannuksella.
[/q]

Atkinsia oikeesti kannattaa harkita.

Siitä taatusti on haittaa jos sitä tekee vaikka 6kk vuodesta, mutta lyhyissä pätkissä ja todella harvoin siitä ei ole löydetty haittoja. Ton dietin etuna kuitenkin on, että voi syödä niin paljon kun napa vetää.

Mun mielestä atkinsin huonoin puoli on, että se ei vaadi minkäänlaista tapojen muutosta. Sen takia helposti käy niin, että paino alkaa nousta kun atkinsin lopettaa :/

[q]pupuTupuna:
p.s.Käykö kenelläkään muulla silleen, että syksyllä aina kerääntyy pari kiloa, jotka sitten viimeistään kesällä lähtee pois?
Joskus jostain olen lukenut, että syksyllä elimistö pyrkii keräämään rasvaa varastoon. Onko mitään perää?
[/q]

Mun käsittääkseni ihminen lihoo vähän talveksi ja laihtuu vähän kevääksi. Käsittääkseni primääri syy tolla on ruumiin kompensoituminen kylmään ilmaan: paksumpi rasvakerros lämmittää talvella. Muita tekijöitä saattaa olla juuri toi energian varastoiminen ja vähäisempi liikunta talvella.

Periaatteessa talvella pitäisi kulua enemmän energiaa kuin kesällä, koska perusenergiankulutus on talvella suurempi - kylmällä ilmalla lämpimänä pysymiseen kuluu energiaa. Näemmä keho kuitenkin kompensoi ton suuremman energiankulutuksen vaatimalla kahta kauheammin ruokaa, jotta rasvakerrosta varmasti kertyisi.

[q]pr0ton:
Kuukaudessa lähteny 5 kiloa ihan vaan kattomalla paremmin, mitä moskaa suuhunsa laittaa. Ja nyt saanu syömisestä jotenki säännöllistä, kun se aikasemmin oli et aamulla ja päivällä ei mitään ja sit alkuillasta kauheet mätöt. Tavoitteena olis vielä toiset 5 kiloa saada pois.

edit: ja lähtöpainohan oli 95 ja pituutta 179. Lopetin 1.1.2003 röökinpolton ja tuolloin painoin 75 kiloa. Aikamoinen kukkakeppi, ja nyt onkin tarkoitus saada tuo paino tuohon 85 kilon hujakoille.
[/q]

Väliaikatietoja:

Nyt paino siis 81kg, eli lähtenyt jo 14 kiloa lähtöpainosta, joka on jo 4 kiloa vähemmän kuin tavoite. Vieläkin tuntuu, että vatsan ympärillä ja kyljissä olis vähän ylimääräistä, mut se taitaa olla vaan liikunnan puutetta. Oli aika yllätys, kun ostin vaa'an kotiin (sellaista ei ole koskaan ennen ollut), että paino oli laskenut noin paljon. Oikeastaan ainut asia josta huomasin laihtuneeni ennen vaa'an ostoa oli, että vanhat housut mahtuivat pitkästä aikaa päälle. Kesällä ostetut vaatteet taas roikkuvat päällä.

Täähän on hyvä idea. Mä vaan aina mietin et jotain pitäs itelleen tehä mutta koskaan en saa aikaseks... Kiloja tulee ja menee mut mitään pysyvää en oo saanu aikaseks. jos semmosen 10kg läskiä pois ja 5kg lihasta tilalle.

Hii!!! mahdun taas kesällä ostettuihin housuihin, joihin en moneen kuukauteen mahtunut. Jumppa tuottaa tulosta.
p.s.Käykö kenelläkään muulla silleen, että syksyllä aina kerääntyy pari kiloa, jotka sitten viimeistään kesällä lähtee pois?
Joskus jostain olen lukenut, että syksyllä elimistö pyrkii keräämään rasvaa varastoon. Onko mitään perää?

[q]Avernian:
---
W:
Nyt: 180cm/80kg

Kesäksi: 183cm/90kg

---

Mites meinasit pituutta saada ? :)
[/q]

Jaa-aa? Aika älytön tavoite...olisikohan vähän ironiaa mukana?

Perustietoa laihdutuksesta: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=317814&postcount=1

Mirtatsapiinin ansiosta paino nousi 1,5 vuoden sisällä yli 15 kiloa. Viime kesänä päätin laihduttaa kertyneet kilot pois ja saldona oli melkein 16kg vajaan kolmen kuukauden sisällä (!). Oli miltei kirjaimellisesti "vettä ja näkkileipää"-linjalla, ja kyllä ne kilot sillä lähtikin. Tuollainen kuuri on kuitenkin tyhmää eikä terveellistäkään. En suosittele. Se jatkuva ravintoaineiden vaje ilmeni vasta laihdutuskuurin jälkeen mm. sillä että hiuksia rupesi irtoamaan todella paljon.

Suositushan on noin puoli kiloa viikossa. Jos olisin pysynyt siinä olisi pitänyt laihduttaa melkein 8 kuukautta putkeen. Jotenkin ei kärsivällisyys vain riittänyt siihen.

Tällä hetkellä ei ole tarvetta laihtua, itse asiassa saisi painaa paria kiloa enempääkin, mutta pyrin pitämään painon 65-66kg:n välillä. Joulun aikana kertyi reilut kaksi kiloa, mutta pari päivää kun söin tavallista vähemmän niin ne lähti. Painoni nousee ja laskee todella helposti, joten siinä mielessä sitä on helppo säätää.

[q]Ozma, 8.12.2008 20:27:
Missäs on Klubituksen kilonlisäys topic :(
[/q]

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=13743

Olisko jollain hyvää vinkkiä, millä saisi makeanhimon kuriin ja lohtusyömisen? Näiden takia, kun ei ole itsehillintää juuri nyt, paino vaan nousee ja nyt se on aika haitallisen korkealla...

Miten olisi hedelmä smootit, elikkäst tehosekoittimeen sikin sokin eri hedelmiä, marjoja ja vaikkapa
hampun siemeniä? :)
Terveellistä ja makoisan makuista :)
Mun suosikki on mansikka, kiiwi, mango, banaani, persikka*slurps*

Kyllä tosta vatsasta olis tarkotus saaha hiukan pois, et vois kesällä sillä pestä pyykit*iihhih*heh! ja sit tietty ylä kroppa muodokkaammaks. ->*painoja nostelemaan*

[q]anniini, 14.1.2006 16:54:
Juoksulenkkarit hain eilen kotopuolesta, että josko sitä aloittaisi juoksulenkit heti kunhan tästä flunssasta parantuu. Päätarkoitus on kunnon kohottaminen, mutta jos siinä samalla muutama kilo tippuu pois, en pistä pahakseni. Katsotaan kuinka käy. :D
[/q]

Kylä lähtee! Mä hölkkään perässä kannustamassa. :D

[q]tomppi, 16.1.2006 22:25:

Vois kyl tulla mukaan juoksemaan sit kun jalka paranee, ei oo niin liukasta / kylmää...
[/q]

Tervetuloo! Tosin en ajatellu enää kesäl olla tääl. :D

[q]Astaroth:

No sun ei nyt aikaan tarvitse tiputtaa yhtään mitään! Sä tarvitset sen 25kg lisää, niin sä oot NIIIIIIIIIIIIIIN hyvä...!*kuolaa**nauru*
[/q]

Tästä ollaa kai joskus puhuttukki . Katotaa mitä se kesä tuo tai vie.

On jäänny painon tarkkailu taka-alalle ku vaaka meni rikki . Pari päivää ja on lakkiaiset, possuna syönny kaikkee et varmasti on turvoksis. Mieli teki vetää 10päivän nesteenpoistokuuri, mut tulin tuloksee etten nii turhamainen voi olla (?). Toisaalta vuos sit painoin kymmenen kiloo enemmä ja päätin noi 10 tiputtaa, et siihe vois melkee olla tyytyväinen. Katotaa mitä kesä tuo

Joo mä lähen kans mukaa tähän juttuu. Alku pituus on 159cm ja painoo on 53kg . Tavoitteena olis et paino tippuis noin 5kg. Vähä myöhäs mut jos kesäks sais tuloksii aikaseks.

Mä lisään urheiluu, nyt pääsee taas rullittelee ja juoksee. Teen vatsoij ja käsilihaksii kotona. Ruokavaliost yritän jättää kaiken ylimääräsen pois.

[q]Hyzenthlay:
---
Pygmi:
---
pia^^:
...Alku pituus on 159cm ja painoo on 53kg . Tavoitteena olis et paino tippuis noin 5kg.

---

niin minäkin melko tarkkaan juuri noissa mitoissa enkä tasan alota mitään diettiä

---

Samoin, mutta se, että näyttääkö lihavalta, riippuu täysin siitä, onko tuo 53kg täyttä läskiä vai täyttä lihasta. Tai jotain siltä väliltä kenties
[/q]

Treenasin aikoinani korista ihan tosissaa nyt ku en enää treenaa sillon hyväs kunnos ollut kroppa on alkanut muuttuu ei niin hyvä kuntoiseks... tarkoitus olis ennemmin saada hyvännäkönen kroppa takas ku toi painon tippuminen. Katotaa mitä treeni tuo tullessaa

[q] yusu

tarkotin vaa, että jos tekee mieli dokata joka viikko ja puputtaa karkkeja pitkin päivää, niin ei se homma silloin toimi (ainakaan pidemmän päälle..tai riippuu tietenkin tavotteista)

Karkkipäivä kerran viikossa kuulostais kohtuulliselta

[/q]

Ei onnistuis mult ikin et söisin karkkii vaa kerra viikos, mikä ei oo yhtää hyvä asia. Mutt jos syön tänää suklaa patukan, Huomenna syön kevyemmin esim. wokkivihanneksii, jotka on mun mielest taivaallisii. Ja jos mässäilen paljoki ni lisään myös liikuntaa tai ainaki yritän. Laiharin aikana ainaki ite lisään veden juontii reilusti, se vie jonki verra nälkää ja nopeuttaa kuonaaineiden poistumist kehost.

Just avattii grillikausi, ja sen jälkee vaaalle, eipä ollu paino laskenu. Toisaalta ei ollu tullu lisääkää vaikka on taas syöty mitä sattuu. Onneks on viel hetki aikaa ja nyt ku pääsee luistelee ni ehkä se siitä.

O