Klubituksen kilonpudotus
Tässä vaiheessa täytyy taas suositella kaikille Kutrin sivuja (Siitä huolimatta, että ko. henkilön mediapersoona on imo aika ärsyttävä...)
Tuolta löytyy hyvin asiallista tietoa painon pudotukseen! Myös jonkinlainen kulutustaulukko. Kandee huomata, että tuo taulukko on toimistotyötä tekevälle ihmiselle, joka ei juurikaan liiku. Siis kaikki liikunta mukaan luettuna kalorimäärät kasvavat jonkin verran!
[q]Kirsikka:
Pidin yhdessä vaiheessa ruokapäiväkirjaa, ja ihan normaaleilla ruokatottumuksilla (pois enimmät karkit ja sipsit) päivittäinen kalorimäärä oli siinä 900-1300, mutta kyllä mä silti olen vähän pyöreä. Enkä nytkään sen enempää syö, ja olen alkanut enemmän harrastaa liikuntaa, mutta ei ainakaan vielä mitään tuloksia havaittavissa...hmh.
[/q]
Luulen että tässä on käynyt niin että ensiksihän kalorimäärä on aivan liian alhainen. (Elimistö menee säästöliekille). Laihduttava naisen pitäisi syödä sellaiset 1200-1500 kaloria päivässä. Ja toiseksi syötyjen kaloreiden määrä ei kerro vielä kovinkaa tarkasti sitä onko ravinto sisällöltään terveellistä. Voi syödä kalorimäärältään huomattavasti enemmän mikäli ravinto on oikein koostettu. Laihduttajankin täytyy saada tarpeeksi rasvoja ja syödä kohtuudella hiilareita ja suhteessa enemmän proteiineja kun normaaliruokavaliossa. Vai muutama ajatus
[q]S-T:
Tässä vaiheessa täytyy taas suositella kaikille Kutrin sivuja (Siitä huolimatta, että ko. henkilön mediapersoona on imo aika ärsyttävä...)
Tuolta löytyy hyvin asiallista tietoa painon pudotukseen! Myös jonkinlainen kulutustaulukko. Kandee huomata, että tuo taulukko on toimistotyötä tekevälle ihmiselle, joka ei juurikaan liiku. Siis kaikki liikunta mukaan luettuna kalorimäärät kasvavat jonkin verran!
[/q]
Tässä on Mikael Fågelholmin kaava päivittäiselle energiankulutukselle:
[code]Miehet: E = 4,18(879+10,2*m)*k
Naiset: E = 4,18(795+7,18*m)*k[/code]
Kaavalla saadaan päivittäinen energiantarve E kJ keskiarvona väestötasolla. Yllä m on kehon massa kg. Aktiivisuuskerroin k on
[code]k kuvaus
1,3 Kevyt. Ei lainkaan kuntoliikuntaa
1,5 Tavallinen. Kevyt työ ja hieman vapaa-ajan aktiivisuutta
1,7 Kohtalainen. Kevyt työ ja kuntoliikuntaa tai fyysisesti keskiraskas työ
2,0 Kova. Päivittäinen kova liikunta tai fyysisesti raskas työ
2,2 Erittäin kova. Kilpaurheilija.
[/code]
Ja kilojoulet saa muutettua kilokaloreiksi jakamalla 4,19:lla.
<offtopik>Muutenkin IMHO on outoa että energiankulutuksesta puhutaan kaloreina. Suomalaiset aina naureskelee brittien ja jenkkien tuumille ja fahrenheiteille, mutta käyttää sitten itse laihdutuksesta puhuttaessa samanlaisia mittayksiköitä.</offtopik>
[q]Jna:
Tää on kyllä käynnissä koko vuoden ympäri. Nyt käynnissä lähinnä Pacifiquen kevätkiinteytys*hihu* *painojennostel*
[/q]
Niin myös täällä!
Onneksi ei tarvitse syömisiä vahtia. Minulta ei kiloja pois, ehkä jokunen kilo sais tulla jopa lisää, mutta oikeassa muodossa ja oikeisiin paikkoihin -kiitos!
Vatsan seutu ei vielä siinä mallissa missä haluaisin.. -treeni jatkukoon.
Lauantaina punnitsin itseni ensimmäistä kertaa kuukauteen, ja tulos oli jossain määrin yllätys: 52,5kg. Kuukaudessa multa on lähtenyt kilo pois painosta pelkästään sillä, että olen käynyt punttiksella säännöllisen epäsäännöllisesti.
Tosin eipä toi paino kauheasti mitään indikoi - parempi melkein, että kävisin kerran kuussa mittauttamassa rasvaprosentin. Sehän ei haittaa, vaikka painoa tulisi lisääkin, kunhan vain rasvaa lähtisi pois.
No, ensi kuussa on luvassa hyötyliikuntaa parhaimmillaan: remontointia joka ilta! Eiköhän sillä saa trimmattua Pacifiqueta varten vielä vähän rasvaa pois.
[q]Zarabel:
Onneksi ei tarvitse syömisiä vahtia. Minulta ei kiloja pois, ehkä jokunen kilo sais tulla jopa lisää... [/q]
Sama täällä...tai oikeastaan vahdin, että syön tarpeeksi paljon.
Jahas, paino noussu kesästä 9 kg ja eipä taida olla pelkkää lihasta. Rupes tympimään kaverien leikkimieliset heitot masusta, joten ny taidan treenata itteni kireeksi tohon kesän alkuun mennessä. Jääkööt massat saamatta ja pysytään kireenä reivipoikana*nauru**super*!
[q]sakk303:
Kuinkahan saisin aikaiseksi kevätkilonkohotuksen ..tarttisin varmaan 3-5kg lisää kesään mennessä, mut tulee kulutettua aika paljon eri liikuntamuodoissa, ja salia en kylläkään harrasta..eli onko mitään älypillereitä tai ravinnekuuria anti-sali-ihmiselle, joka syö paljon, mutta mikään ei tunnu jäävän näkyvästi roppaan ku liikkuu kuiteskin aika paljon.. jelps!
[/q]
Syö koko ajan ja monta kertaa päivässä, vaikka ei olisi nälkä. Niinku mä teen (ja mä en todellakaan tarvii mitään kilonkohotusta!)
Syöminen*sydän*
[q]-Linda-:
---
sakk303:
Kuinkahan saisin aikaiseksi kevätkilonkohotuksen ..tarttisin varmaan 3-5kg lisää kesään mennessä.
---
Syö koko ajan ja monta kertaa päivässä, vaikka ei olisi nälkä. Niinku mä teen (ja mä en todellakaan tarvii mitään kilonkohotusta!)
Syöminen*sydän*
[/q]
NIIN mä teen enkä liho silti mikä on joissain määrin tosi rassaavaa..
[q]sinitys:
---
-Linda-:
Syöminen*sydän*
---
[/q]
Kirjaa parilta päivältä ylös mitä syöt, saatat yllättyä kuinka vähän se on. Niin mulle kävi.
[q]sinitys:
[/q]
Mitä sä sit syöt? Sun pitää alottaa joku massakausi... eli syöt joka päivä jotain bic mac -aterioita tms. (oikeestikin lihottavia asioita) niin, että paino nousee väkisinkin. Vähennät samalla ihan vähän treenaamista. Sit kun oot lihonnut, muutat sen kaiken lihakseksi. Niin olen kuullut joidenkin tekevän. Mä en kyllä tosiaan ole mikää ammattilainen näissä.
[q]-Linda-:
---
sinitys:
-
joka päivä jotain bic mac -aterioita tms. (oikeestikin lihottavia asioita) niin, että paino nousee väkisinkin. Vähennät samalla ihan vähän treenaamista.
mä en todellakaan syö terveellisesti kuin kausittain *hymyÄ
treenaus? mitä se on..
ja oon ollu mielettömillä lihotuskuureilla mut mitään ei tapahdu!
[q]S-T:
---
sinitys:
---
-Linda-:
Syöminen*sydän*
---
--
Kirjaa parilta päivältä ylös mitä syöt, saatat yllättyä kuinka vähän se on. Niin mulle kävi.
[/q]
joo no siis, mulla menee noi kausittain..mut joskus syön taas ku iso mies.
että ei sekään oo jeesannu..juossu vaan useemmin vessassa.
Hmm... käy lääkärissä kysymässä neuvoja...?!
Sulla varmaan sit vaan on sellanen aineenvaihdunta, ettet liho. Ole tyytyväinen, mä ainakin olisin. Kai niitä kiloja iän myötä lisää tulee, myös sulle.
[q]sinitys:
joo no siis, mulla menee noi kausittain..mut joskus syön taas ku iso mies.
että ei sekään oo jeesannu..juossu vaan useemmin vessassa.
[/q]
No eihän se sitten ole mikään ihme, jos et liho. Lihomista tapahtuu kun saatu kokonaisenergia ylittää kokonaiskulutuksen. Jos viikon syöt kuin hevonen ja sitten viikon kuin hiiri, niin on hyvin todennäköistä, että kahden viikon saatu energia on enintään sen verran, mitä kulutat samassa ajassa.
[q]-Linda-:
Mitä sä sit syöt? Sun pitää alottaa joku massakausi... eli syöt joka päivä jotain bic mac -aterioita tms. (oikeestikin lihottavia asioita) niin, että paino nousee väkisinkin. Vähennät samalla ihan vähän treenaamista. Sit kun oot lihonnut, muutat sen kaiken lihakseksi. Niin olen kuullut joidenkin tekevän. Mä en kyllä tosiaan ole mikää ammattilainen näissä.
[/q]
Kaipa se parhaimman näköinen lihominen saadaan aikaan syömällä riittävän paljon ja riittävän proteiinipitoista ruokaa, yhdistettynä tietysti liikkumiseen. Silloin se massa ei mene läskiksi, vaan (toivottavasti) kertyy suoraan lihakseksi.
Mulla on vähän tullu enemmän kontrollia. Nyt en tiedä painostani miten paljon se eroaa esim. viime lokakuun painosta, mutta lihasta on tullu tänne jonnekki massan alle Ihan hyvin menee, ja menee viel paremmin kun pystyn taas liikkumaan,jotten enää saa mitään keuhkoputkentulehdusta uudestaan
[q]S-T:
---
eihän se sitten ole mikään ihme, jos et liho. Lihomista tapahtuu kun saatu kokonaisenergia ylittää kokonaiskulutuksen. Jos viikon syöt kuin hevonen ja sitten viikon kuin hiiri, niin on hyvin todennäköistä, että kahden viikon saatu energia on enintään sen verran, mitä kulutat samassa ajassa.
[/q]
En sitä aivan noin tarkottanu..
en usko että se menee noin jos oon syöny todella runsain mitoin ja
kaloripitoisesti myös n.6kk putkeen (tietenkin samalla syönyt hedelmiä ja salaattejakin)
mutta mitään ei tapahdu. 2kg on parhaimpia saavutuksia.
JA EN koskaan syö kuin hiiri
And thats a fact
[q]ville:
Tsemppiä ekaan laihikseen :)
Jos tavoitteena on ns sairaalloinen painonpudotus eli kymmeniä kiloja mä melkein suosittelen jotain atkinsia, koska se tehoaa ja oikeesti paino tippuu radikaalisti.
[/q]
Joop, jotain suht dramaattista olis tarkoitus tehdä, mutta ei terveyden/mielenterveyden kustannuksella.