Klubituksen kilonpudotus

Back to häröily O

[q]aada, 24.3.2010 20:43:
Olen huomannut, että itselläni ainakin toimii parhaiten se, että syön ihan mitä haluan, milloin tahansa, mutta aina aika vähän. En siis syö ikinä itseäni kylläiseksi.

En ole oikeastaan koskaan tykännyt syödä kauhean paljon, joten jos söisin joka päivä monta ateriaa ja kunnolla, tuntuisi että ahdan itseeni hirveät määrät ja toisaalta en tykkäisi etten voisi syödä aterioiden välissä jos tekisi mieli.

Tykkään muutenkin syödä pääasiassa lihaa, kanaa, joskus hedelmiä tms. Punaviiniä ja suklaata käytän kanssa melkeinpä päivittän pieniä määriä. Itselläni ainakin toimii. Tosin ravintolassa on aina hauskaa, kun kaikki muut naiset tilaavat aina jotain salaattia tms. ja itse tilaan aina ison pihvin.
[/q]

Enpä tiedä mistä on peräisin, mutta tuntuu Suomessakin olevan annokset aika isoja* ja monissa lounasravintoloissa varsinkin esim. pastan ja riisin tuputtaminen on aika raskasta. Onkohan tässäkin sitten vielä jotain pula-ajan havinaa ja pakko-saada-paljon-kun-sitä-nyt-on. Eikä riitä, että tuputetaan jotain pastaa kastikkeen kanssa, mutta kun kaikki pasta ja riisi on ravintoloissa tyyliin ravintoaineetonta täysin valkaistua huttua. Vieläkin odottelen valtiolta peliliikkeitä sen suhteen, että aletaan verotuksella tai vastaavalla tukemaan terveellisempiä vaihtoehtoja.

* Isoja ja ähkyttäviä. Suuruus nyt korostuu selkeämmin kun on syönyt jonkin aikaa järkevämpiä annoksia (varsinkin jos suurimman osan hiilaripuolesta on täyttänyt kasviksilla ja tummilla, kuiturikkailla leivillä).

Itsellä nyt ei ole mitään erikoista laihdutusta käynnissä, mutta aika lakto-ovovegeilyyn siirtyneenä vuoden alusta on kyllä kiloja lähtenyt kohtuusti (myös lihasta). Enpä tuota nyt stressaile, vähän vaan pitää enemmän kiinnittää huomiota esim. proteiinimääriin, joita olen nyt aika paljon paikkaillut pitkäaikaisilla karkeillani, eli pähkinöillä, manteleilla ja erinäisillä siemenillä.

Ja jos lähtee noin paljon painoa ja muutenkin vetänyt terveemmin, niin omaan painoon suhteutettu voima on hyvinkin voinut kasvaa huomattavasti. Kyllä sitä lihasta on myös mahdollista saada tuollaisessa tiputuksessa rakennettua, varsinkin jos pitää hyvin huolta juuri lihasten ravinnonsaannista, esim. aamulla. Eli ei päästä lihaksia jatkuvasti aliravittuun tilaan vaikka vetäiski miikalla. On myös hyvä muistaa, että miikkaa voi saada monella tavalla ja esim. jos kalorimiikat on "vaan 400kcal", ni muulla aktivoitumisella, terveillä safkoilla, hyvillä rytmityksillä saadaan helposti raskastakin pudotusta aikaiseksi, jos tosiaan aiemmin ollaan oltu ylipainoisia, eikä mikään em. asioista ole ollut kunnossa.

[q]Hyzenthlay, 10.4.2008 19:10:
liikkunu vajaa 3 viikkoa normaalia enemmän ja syöny herkkuja normaalia paljon vähemmän, mut eipä oo paino laskenu grammaakaan Noh, lisää yrtystä..
[/q]

Herkkuja ehkä vähemmän, mutta onko ruokavalio muuten terveellinen :)? Liikunta nyt lähinnä auttaa ruoansulatusta, näläntunnetta, luonnollista väsymystä, fiilistä ja hieman polttoakin, mut safka ja säännöllisyys on kyl aika kriittisiä.

[q]Jone, 4.2.2009 17:38:
---
niomic, 4.2.2009 16:29:
Congrats, voitko aukaista tätä loppua hieman?

---

Joo, voin. Käytännössä mun painoni on pudonnut melko radikaalisti mitenkään erityisesti yrittämättä sen johdosta, että ilmassa on ollut aikamoinen kasa stressiä sekä työ- että parisuhdepuolella. Niinpä olen elänyt käytännössä yhdellä kevyellä aterialla päivässä useimpina päivinä ja vetänyt sen lisäksi aivan saatanasti kofeiinia ja nikotiinia elimistööni. Valvotut yöt auttavat varmaan myös painon putoamiseen kun niitä on tarpeeksi.

En siis oo niinkään pudottanut painoa vaan kuihtunut käsiin. Lopputulos on kuitenkin käytännössä käytännössä sama, joten en ole tosta suunnattoman pahoillani. En vaan suosittele sitä muille tapana pudottaa painoa, koska se on raskasta elimistölle ja... no, aika perseestä muutenkin.

(PS. Joo, osaan nauraa asialle ihan oikeasti.)
[/q]

Toi voi kyllä pompahtaa jonkin verran takaisin, varsinkin jos rytmi ja elämä muutenkin tasoittuvat. Kuvailemasi painonpudotus ei tosiaan ole kovinkaan tervettä tavoitteen saavuttamiseen tai muutenkaan, mutta sen varmasti (ja näköjään) ymmärrät itsekin. Mikäli tuota on jatkunut pidempään (pari kuukautta), suosittelisin kyllä toimimaan terveyden puolesta pikimmiten. Eipä siinä, nää asiat on monesti niin paljon helpommin sanottuja kuin tehtyjä. Haluan kuitenkin sanoa, jos sillä nyt olisi edes pientä vaikutusta parempaan :)

Toivottavasti elämä vähän tasoittuu ja löytyy terveellisempi rytmi missä uusi kevyempi paino pysyy ja ehkä siitä voi sitten jatkaa pudotusta järkevällä tavalla vielä alemmas :)

[q]Freja, 11.3.2009 14:49:
---
pirpeli, 11.3.2009 14:30:
ja sen takia en niinkään juo mitään äkkimakeita juomia bilettäessä tms. vaan enemmin vaikka punaviiniä ja kirkkaita. Tosin siiderin voisin vaihtaa kuivempaan...

---

Kirkkaissahan on iha hemmetisti kaloreita, joten suosittelen vaihtamaan joko light- tai kuivaan siideriin. Lightia itse juon.
[/q]

Taidat sit reiska vedellä noit kirkkaita aika antaumuksella. Jos vertailet annostarpeita esim. vodun ja vähänkään makeamman siiderin suhteen, ni siiderit vetää semmosta tahtii edellä et tsägäl paatuneimmat denat saa kiinni jos maksa viel pelaa :D

[q]Apo, 10.4.2008 19:18:
---
niomic, 10.4.2008 19:14:
Herkkuja ehkä vähemmän, mutta onko ruokavalio muuten terveellinen :)? Liikunta nyt lähinnä auttaa ruoansulatusta, näläntunnetta, luonnollista väsymystä, fiilistä ja hieman polttoakin, mut safka ja säännöllisyys on kyl aika kriittisiä.

---

Ja jos urheilee kunnolla niin kannattaa pitää mielessä että lihasmassan kasvu nostaa painoa.
[/q]

Heh joo, itelle toi on niin vakio / tiedostettu ja täälläkin monesti mainittu ihan läpiposteissa että eipä tullu erikseen mieleen :P

[q]Wert, 20.1.2009 14:21:
---
Wiko, 20.1.2009 11:53:
Joulun ja uudenvuoden aikana paino pääs hieman tipahtamaan - 1,5 viikossa yhteensä 7,5kg FAK!

---

Kerro meille muilleki millä noin lähtee..
Itse oon Montignacilla saanu reilussa 6ssa viikossa reilu 6kg veke.. homma jatkuu :)
[/q]

Ainakin Wikon kuvasta voisin päätellä, että ette oo ehkä ihan saman kokoluokan äijiä :D Tarpeeks iso mies ku tiputtaa vaikka 10kg, varsinkin jos on nestettä paljon, ni se vastaa pienellä naisella tyyliin 1-2kg pudotusta :P (en nyt meinaa et oot pieni nainen :D)

[q]Skenemursu, 20.1.2009 15:17:
hmm mietin vähän jotain muutaman viikon atkinsiä ja jonku 10 kg poistamista... se voi kyllä jo vaatia kk tai 2.

voiskos joku hätäseen sanoo missä kaikessa on hiilihydraatteja... perunaa enkä leipää syö, mutta ainakin riisi ja makaronit pitää jättää väliin.. ja ikävä kyllä olut... mutta mitäs esim kahvi? paljonkos siinä on hiilihydraatteja? ilmeisesti jos vetää kahvin mustana tai maidolla ja ilman sokeria niin se on ok?
[/q]

Hiilareita nyt on karrikoidusti about kaikessa muussa ku puhtaassa lihassa(lasken siis tähän kaikkien eläinten "lihat") tai rasvoissa :) Oma mielipiteeni Atkinsista taas on se, että paska ruokavalio / laihdutustapa. Suosittelen etsimään tasapainoisempia / järkevämpiä ruokavalioita painonpudotukseen. Riippuen siitä et kuinka paljon on ylimääräistä jne. ni 2kk ja 10kg on aika raskasta tehdä hyvin järkevällä tavalla.

[q]ezzy, 4.2.2009 17:58:
Mehh, vaaka flippas ja ei o mitään rekkojen punnitusmestaakaan lähellä, jossa vois "projektin" alkupainon punnita. Painoa on ns. vitusti liikaa (en mahdu tohon taulukolle edes) ja vitutus nousi niihin sfääreihin, että roudasin kuntopyörän partsilta ineen ja ilmoittauduin samalla firman Kickboxing-fightclubiin (aloittelijakurssille) jotta sais homman "isolle".

Sopivaa motivaatiota loi myös duunikuvioiden muuttuminen, kun pääsi vaihtamaan talon sisällä duunia. Joululahjaksi firmalta saatu Suunto T3C-sykemittarikin pääsee käyttöön. Pc Pod pitäis varmaan hommata seurantaan tosin.

Katotaan miten tässä pystyy parin ekan treenikerran jälkeen kävelemään.
[/q]

Good luck! Kannattaa muistaa, että 2-4 viikkoa alussa voi olla kohtuu raskasta kun elimistö totuttelee uusiin kuvioihin monilta osin. Tuo on myös se aika, joka on tärkeintä päästä yli, sen jälkeen homma tavallaan helpottuu, kun kyseessä on tuttua kauraa vaikka työnsarkaa olisikin vielä runsaasti. Sama pätee toki mikäli pitää vähänkään pidempiä taukoja treeneistä jne.

Hyvä homma, että panostat liikuntaan. Haluaisin kuitenkin muistuttaa, että ruokavalio ja ruokailutottumukset ovat ainakin painonpudotuksessa huomattavasti tärkeämpiä komponentteja.

[q]wiwi, 25.2.2009 21:22:
---
Juhgu, 23.2.2009 15:39:

Mjaa. Itse tein just vuosittaiset mittaukset; painoa ja rasvaa oli selvästi vähemmän ja lihasta enemmän, enkä ole käynyt salilla, ollut minkäänlaisella dieetillä enkä muutenkaan kokenut kärsiväni asian takia, terv. Juhgu 25vee. Isoin panostus oli kai leuanvetotangon hankinta. Mut ehkä mä olen väärää sukupuolta sanomaan tähän mitään.

---

No mutku sä et ole vielä päässyt siihen alamäkeen - oot ikään kuin siellä kukkulan laella. :( Itse asiassa miespuoliset kolmenkympin ylittäneet tai sitä lähestyvät ystävät mulle on tosta 25v iästä jutelleet.

Tietenkin vanhenemisessakin on yksilöllisiä eroja. Sä taidat olla onnekas, kun kunto vaan paranee siinä missä muiden rapistuu! :D

Mun mielestä muuten sellaset pienet rypyt, joita ilmaantuu silmien ympärille, on aivan ihania! Mua itseäni on aina viehättänyt ajatus, että omakin ulkonäkö muuttuu iän myötä. On kiinnostavaa nähdä, miten vanhenee.

Toisaalta, mä nyt oonkin vielä nuori.
[/q]

bs:ää, jengi vaan ehkä asettuu tuossa vaiheessa pääosin jossain määrin aloilleen ja alkaa elää "mukavasti". Toki on totta, että elimistö rappeutuu koko ajan eikä uusiudu niin hyvin, mutta ellei ole kyseessä jokin selkeä sairaus (geneettinen tai muuten), ni kyllä se on tasan niistä omista elämäntavoista kiinni, eikä mistään iästä. Jotku ehkä joutuu panostamaan enemmän varsinkin jos ovat päästäneet kunnolla menemään, sniff ja kyynel.

[q]pirpeli, 11.3.2009 13:55:
Oisko Turussa immeistä, naista nyt lähinnä, kuka haluais lähteä liikkumaan yhdessä?

Mulla on se vamma päässä, etten saa yksin itteäni liikenteeseen, vaikka tarvetta ois. Jonkun sellasen kanssa, joka voisi lähteä kävelylenkille ja salillekin kaksilleen, ois paljon kivempaa. Enkä halua esim. just salilla kuluttaa aikaa jutusteluun, vaan ihan siihen liikuntaan. Mutta se lähteminen on vaan niin paljon helpompaa jonkun keralla...

ipe aina valittaa, että mitäs siinä ruikutat, senkun menet ja laihdutat, mutta eipä oo helppoa, kun on saamaton luonne. Sitten kun sais sellasen rytmin päälle, ois paljon parempi vaikka yksinkin lähteä. Mut todella tarvin sen lähtökaverin :)
[/q]

Toivotan onnea reenikumppanin löytämiselle, monille se voi olla se tärkeä viimeinen tönäisy oikeaan suuntaan ja kyllähän me sosiaalisia eläimiä kuitenkin ollaan pääosin. Haluaisin kuitenkin taas painottaa sitä, että ruokavalio on huomattavasti kriittisempi osa tätä laihdutusyhtälöä _suurimmalle_ osalle ihmisistä. Liikunnasta on toki hyötyä monella eri tasolla ja ehkä sen kautta pääsee helpommin käsiksi parempaan elämänrytmiin safkankin suhteen.

edit: ja joo, se viinaki kuuluu siihen ruokavalioon >;)

Nyt lähtee yhdeksän päivän maratoni käyntiin, kattoo nyt jos sais hyvän startin tähän toimintaan.

Suuntana on siis Orlando ja ohjelmana lähinnä uinti, puntti ja golffi. Jos sieltä saa halvalla vuokrattua bleidit niin niillä tulee kans viiletettyy aika huolel (omat niin isot ettei maksa vaivaa viedä niit lätäkön toisel puolel)

Harmi vaan et USA on mulle aina ollu herkkujen ja vitun hyvien pikkusafkojen luvattu maa ja saa kyl taas koetella mielenlujuutta ettei mee perseilyks.

mmmm, brownies and ding dongs, washed down with a gallon of Dr. Pepper *nauru**iloinen*

[q]Yallu, 28.12.2009 15:07:
Jaahas.. Kai se on taas se aika vuodesta.. Viime keväänä tipahti 7 kg (ja kyllä, ne ovat tulleet takaisin korkoineen), nyt olis tavoitteena 10 kg:n pudotus. Tarkoituksena pudottaa siis "terveitä" kiloja, ei nestettä ja ajan jaksona tammi - toukokuu. Viime kerralla tein paljon lihaskuntoa, nyt ajattelin kokeilla pääpainoisesti aerobista harjoittelua.. Saas nährä mite käy?
[/q]

Suosittelisin kyllä et jatkat lihaskuntoa + intervallitreeniä puhtaan aerobisen linjan sijaan. Pudotusta nyt ei ehkä tule yhtä paljon, mutta kelle se pudotus nyt onkaan se juttu? Onko väliä vaikka painat toukokuussa vaan 5kg vähemmän, mut lihaskunto selkeesti parempi ja muutenkin timmimmässä kunnossa verrattuna -10kg ja maratoonarimeininki ;)

[q]niomic:
Milloin kevät loppuu, et onks täs kuinka kiire =D?

Jos nyt lähetään siitä et mitat on about:

pituus: 190cm
paino: 90kg

[/q]

Kaks kuukautta menny ja yritys on ollu lähinnä naurettavalla tasolla =D

Paino on kyl tippunu johku
86-87kg
ja lihasmassaa tullu ihan kohtuusti lisää, et kaipa tää ihan kohtiksesti menee vaik on ollu vähän vaikeuksii.

Jone, onks se kevät jo loppu?

[q]Jone, 4.2.2009 15:50:
Oon ihan tyytyväinen siihen miten muutos näkyy ja tuntuu, mutta en ehkä supertyytyväinen siihen miten toi on käytännössä tapahtunut.
[/q]

Congrats, voitko aukaista tätä loppua hieman?

[q]wiwi, 4.2.2009 16:14:
Oon miettiny asiaa monesti kun esim. töissä kuuntelee kahvipöytäkeskusteluja. Ei sen painon pitäisi olla itseisarvo.
[/q]

Pääosin samoilla linjoilla, itseäni tuo paino kiinnostaa lähinnä kun vertailen menneisyyteen ja erinäisiin lihasmassakausiin (siis ei massakausiin, vaan et ollu eri määrä lihasta, mut muuten kohtuu samannäköinen).

Noissa kahvipöytäkeskusteluissa kuulee kyl niin idioottimaisia juttuja laihduttamisesta ja muutenkin ruokavaliosta et oikein myötähävettää. Liiankin usein kuultu laihdutustotuus(tm): "jätän aamupalan väliin ja juon enintään kupin kahvia" - jep, siitähän se lähtee, good luck.

Muistakaahan tytöt ja pojat,

dieetti on ruokavalio

ei laihdutuskuuri

Noh, Orlandohan kosahti =D

Selityksen makua:

Lähdin matkalle kuumeessa (pari päivää poissa kuvioista)
Bleideij ei saanu vuokrattuu (tosi läheltä)
New York style cheesecake r0k

Tuli käveltyä viikon aikana varmaan joku 40km,
ja tuli vedettyy aika hyvää tahtii Smirnoff Blackia ja Dr. Pepperiä =D

Enpä oo viel kerinny puntaroimaan, mut vähän semmonen fiilis et ois kuitenkin lähteny vähä, vähä
ja tänään on kyl niin (jet)lagissa et taitaa punttikin jäädä väliin, mut huomenna!

Ja tietenkin 20. kertaa jenkkilässä ni oli taas pakko vetää turistit ja polttaa kädet ja rinta ja selkä (eiks se rasva kestäkkään koko päivän paahtoo ja hikoiluu? wtf?)

[q]Jone:
---
Hyzenthlay:
Voisin melkein väittää, että harva ihminen liian vähän rasvaa saa ruokavaliostaan.

---

Voisin melkein väittää, että aikaa harvaa kiinnostaa. Tää threadi on alunperin aloitettu lähinnä huumoripitoisena ”läskit nörtit kelaa et pitäisköhän vähentää kokiksen juomista”-tyylisenä juttuna, mutta nyt te ootte sitten oikeasti vakavissanne tekemässä tästä jotain himotreenaajien perseilyareenaa.

”Splendid.”
[/q]

Alota Jone uus threadi ja laita aiheen perään hymiö, niin me yksinkertaisemmatki testoklubilaiset tajutaan *täh**super*

Tosin oon samaa mieltä, enkä halua tänne mitään pakkotoisto.com tai vastaavaa keskustelua.

Milloin kevät loppuu, et onks täs kuinka kiire =D?

Jos nyt lähetään siitä et mitat on about:

pituus: 190cm
paino: 90kg

Tosta vois ottaa pois maksimissaan 5kg, ku tarkotus on kuitenkin samalla rakentaa lihasmassaa tilalle ja kaikille niille jotka avautuu mun renkaasta voi imee mun massakausitikkarii ja röhnötellä yksinään =//

Eipä tohon paljo muuta tarvittais ku enemmän tamppajaisii, itellä ainakin tuli semmoset vatsalihasreenit taas Rushissa et kelpais kyl useemminkin, varsinkin nois fiilareis!

Onnee vaan kaikille, mut faktahan on, ettei tuu onnistuu jos ei sitä oikeesti halua, thinks about it!

O