Klubituksen kilonpudotus
[q]Amarie, 8.12.2008 15:21:
7kg lähtenyt kahdessa kuukaudessa. En oo muuttanut elämäntapojani juuri muuten kuin lopettanut alkoholin käytön kokonaan. Baarissa oon silti käynyt, toisinaan tanssimassa, toisinaan juottamassa kavereille viinaa. Jospa tää paino alkais tätä tahtia tippua, vuodessa kuitenkin lihonut sen 15kg.
[/q]
Mulla myös lähti seitsemän kiloa kahdessa kuukaudessa nimenomaan alkoholin käyttölakon ansiosta vuonna 2006. Tosin olinkin selkeästi pyylevöitynyt, ja sitä tiputusvaraa oli 61 kilosta. Ajattelin pitää taas tipattoman tammikuun ja humalattoman helmikuun, tarkoituksena puhdistaa hieman elimistöä tämän fuksisyksyn jälkeen, kiloja tuskin lähtee yhtä reippaasti, kun alkupaino on siinä 56.5 kilossa.
---
5 Viikkoa, -10kg.*aplodit*
---
Onko sulla ollu ärhäkkä vatsatauti vai lopetitko syömisen? :O :D
Kuulostaa hienolta, onnea ^^
Moni hiilarit minimiin jättänyt(eli karppaajat) ja samalla liikunnan kunnolla alottanut tuttu on päässy kans liki tollasiin lukemiin. Ei se välttämättä pysyvää ole ellei tee pysyviä muutoksia, mut ihan hyvä alku kyllä. Kaveri on pudotellu 3-4kk aikana n. 20kg. Hatunnoston arvoista, sanoisin.
14 kuukautta ja 19 kiloa painoa pois.
Joillakin näyttää olevan älyttömän nopeaa tuo laihduttaminen, toisin kuin mulla -_-
---
14 kuukautta ja 19 kiloa painoa pois.
Joillakin näyttää olevan älyttömän nopeaa tuo laihduttaminen, toisin kuin mulla -_-
---
Ite kans pyrin pikkuhiljaa laihduttamaan, mutta se tosiaan vaatii elämäntapa muutosta eikä mitään hetkellistä ihmedieettiä. Liikunta ja ruokavalio uusiksi vaan :)
Elämäntapamuutos tosiaan tehty, 14kk sitten.
Pizzat, karkit, limut, kaikki IHANAN SUUSSASULAVA roskaruoka pannassa ja kasviksia lisätty roimasti. Päivän aikana tulee silti syötyä aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala + treenipäivinä paikkarit päälle. Mihinkään ihme Xtravaganza-vidun-karppailuun ja kärvistelyyn en lähteny. Syön kun on nälkä, enkä laske kaloreita. Lisäksi kaikenmaailman multivitat ja Omegakolmoset sekä heraprotskut ja Malt06:set ilmestyneet jostain kaappiin...
Liikuntaa lisätty roimasti. Salitreeniä ja spinningiä 6 päivää viikossa, kesäisin sählyä ja maantiepyöräilyä. Tulispa se kesä prkl.
Eniten kyrsii:
1. Se ihana pizzeriasta kantautuva tuoksu kun vetää lenkillä yhden pizzapaikan ohi
2. Kun jollekulle kertoo että käy spinningissä niin vastaus on aina "höhö niin MAISEMIA *vink vink* katselemassa vai mitä röhöhöhööö"
3. Vika vararengas ei meinaa lähteä vyötäröltä millään
4. Aina kun kertoo että oon laihduttanu sen ja sen verran, niin eka kyssäri on että millä tämänhetkisellä muodikkaalla ihmedieetillä, jollain Xtravaganzalla vai Keventäjien ohjelmalla vai jollain ihme luumupiirakkadieetillä, ikään kuin tää nyt jotain tiedettä ois.
http://www.iwanttolooklikethatguy.com/
Hyvä dokkari, kuinka 6kk voi muuttaa kehon koostumusta ja laihduttaa itsensä kehonrakennus kuntoon. Ei välttämättä kannata kokeilla kuitenkaan :D
Pääasiallisesti mun tarkoitus on muuttaa kehon koostumuksen niin, että lihasmassaa on enemmän kuin rasvaa. (vaikka sitä ei hirveesti olekkaan) Jonka jälkeen dieetti. Dieetin aikana tarkoitus olisi portaittan vähentää kaloreita, aloittaa esim ~2000 kcal päivässä, jonka jälkeen tarkoitus olisi 2 viikon välein pudottaa kaloreiden määrää, kunnes on tavoitteessaan.
vaa'aton tammikuu, raportoin kuun vaihteessa mihin suuntaan on mennyt, lisääntynyt vai lähtenyt :D ei tässä ole kyllä tarpeita kumpaakaan suuntaan, meni vaan niin neuroottiseks välillä toi tarkkailu että tämä tehnee ihan hyvää.
[q]Annakins, 13.1.2010 10:23:
Voihan niitä lihaskuntoliikkeitä tehdä kotonakin. Löytyy kaikenlaisia DVD:tä, lehdissä on vinkkejä jne. Kyllä se siitä lähtee :)
[/q]
klassikkomateriaalin lukeminen toimii myös hyvin:
http://users.tkk.fi/u/jlinnosa/massaa/massaa.txt
onhan aihe kuitenkin kehorakentamisesta ja vatsakin kiinteytyy nauraessa x)
itse pakotin tänään ruhon ylös sangystä hyvissä ajoin kuntopyörän ja käsipainojen ääreen ennen päivän ohjelmaa. josko nyt saisi löydettyä motivaation alkaa taas kuntoilemaan aktiivisesti. viikko-ohjelmat ovat tällä hetkellä muutenkin sellaisia, ettei alkoholia pysty kuluttamaan oikeastaan ollenkaan, joten voisi olla hyvä sauma päästä ylös lähtökuopista. vielä kun osaisi valita terveellisemmät einekset lautaselle, niin tuloksiakin alkaisi varmaan näkyä
aikavälistä en osaa vielä sanoa, mutta jos muutos olisi 90kg -> 75-80kg, niin olisin suht tyytyväinen
[q]Yallu, 13.1.2010 10:48:
Mulla lähtönä 93kg, tavoitteena - 10kg toukokuun loppuun. Messissä?
[/q]
i'm game :]
[q]aada, 13.1.2010 11:20:
Tärkeintä mielestäni on se, että elää aktiivista elämää, kävelee joka paikkaan jne. ja syö mitä haluaa, mutta aina kohtuudella (vähän). Näin ei koe jäävän mistään paitsi, saa nauttia ruoasta ja elämästä, eikä liikunnasta taikka ruoasta tule pakkomiellettä taikka elämää millään tavalla hallitsevaa asiaa. Toki tämä vaatii itsekuria ja toisaalta sellaista asennetta ruokailuun, että vain hyvä ruoka kelpaa, mielummin on ilman kuin syö huonoa.
[/q]
kannattaa huomioida sellainenkin pointti kuin henkilökohtaiset geenit. monella ihmisellä voi olla selvästi tavallista sukankuluttajaa viehättäväpi runko, vaikka ei tekisi mitään. mulla on kavereita, jotka voivat elää käytännössä pelkällä pizzalla, kokiksella ja bissellä ja ko. mun mittaiset tai pidemmätkin kundit on kolmanneksen kevyempiä vaa'alla
arkenakaan ei välttämättä ole yksinkertaisesti mahdollisuutta mennä joka paikkaan pelkällä apostolin kyydillä ja jos päivän ohjelma on istumaduunia 8h päivässä, niin ei sekään mitään kuluta
nälkää näkemällähän ei painoa kannata pudottaa (saatika kehittää lihaksia), mutta se nyt on fakta, että pudottaaksesi painoasi sinun on kulutettava enemmän energiaa kuin nautit
edit: kyllähän sitä myös perus elämäntapojen kohtuullistamisella saa aikaan tuloksia, mutta en hekilökohtaisesti jaksaisi näillä mahoilla odottaa painon putoamista liian pitkällä aikavälillä. jos prosessia pystyy nopeuttamaan selvästi muillakin terveyden ja elämänlaadun kannalta hyödyllisillä aktiviteeteilla, niin miksipä sitä ei hieman itseään perseelle potkisi
[q]Yallu, 12.2.2010 14:51:
-2kg
[/q]
itsellä oli myös parhaimmillaan parin kilon pudotus, mutta nyt on alkanut salilla käynti maistua taas sen verran hyvälle, että on joutunut kasvattamaan päivittäisiä ravintotarpeita. tästä johtuen kroppaan on alkanut kasaantua nesteitä (jota tuo aikaisemmin mainittu pari kiloakin tod. näk. oli), joten vaakalukemien puolesta ollaan ns. lähtökuopissa.
positiivisena asiana mainittakoon, että kroppa alkaa taas horroskauden jälkeen tottua treenaamiseen ja pikkuhiljaa alkaa myös näkymään ja tuntumaan lihaksissa. katsotaan nyt miten lähtee vartalo muovautumaan.
ylimääräisiä kiloja otetaan vastaan, kiitos!
ei tälläsellä sirpullakaan aina niin helppoo oo!!!
puntari näytti tänään 90kg, et totaa... onneks 5-10kg saa pois parissa vkossa jos vaan haluaa.
[q]UnityF:
---
Christinah:....
---
no jaa-a... jos noi normaalipainoset ja laihat ei pitäis huolta niitten kunnosta / ruokavaliosta niin luuletko että ne olis sen näköisiä kun ovat?
[/q]
mä ainakin luulen vai pitäisikö sanoa, että tiedän muutaman aikuisen, jotka syövät paljon (lue myös useasti) normaalia ja roskaruokaa eikä treenaa koskaan ja silti omaavaat laihan vartalon. Mut sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisi "sisäisesti" hyvässä kunnossa ;)
Rehellisesti sanoen mäkään en kyllä Christinan tavoin jaksa enää kuunnella muiden vikinää ja huomionkeräämistä oman vartalon takia... jos se ei miellyytä. Tehkööt asialle jotain! ei se valittamalla miksikään muutu ja kunto ennen ulkonäköä!
Itse olen lopettanut urheilemisen toistaiseksi syystäkin, eikä ole mitään kiirettä takaisin hyvään kuntoon. Tiedän, että kesällä kuitenkin tekee taas mieli lähteä juoksee. Nyt keskityn vain niihin asioihin, mitkä näen tärkeämmäksi itseni kannalta ja se ei todellakaan ole treeni. Ja muuten vieläkin olen erittäin tyytyväinen kroppaani, vaikka se ei ihan timmissä olekaan. Ei tarvitse ja miksi pitäisi? Jos en miellytä jotain ulkoisesti niin sehän on sen ongelma, ei mun. Mieluummin pelaan himassa Warcraftia, kuin lähden treenaa! :DD Terve omatunto ennen kaikkea
Täällä alkoi myös painonpudotus viikon alusta. Lähtöpainona 86 ja tavoitteena vetää hiukan alle 80, ehkä jopa 75 niin alkais vatsapalikat näkymään. :) Enivei, seuraavalla lailla tavoitteisiin päästään: Matalahiilarinen ruokavalio.
Aamupala:
-2 dl kaurahiutaleita ja maitoa päälle. Vitamiineja riittävästi.
Välipala töissä:
-Purkki rahkaa ja pieni tujaus öljyä.
Lounas töissä:
-Lihaa mitä on tarjolla. Pieni lautasellinen salaattia ja pari lasia rasvatonta maitoa.
Välipala duunissa:
-Purkki rahkaa ja pieni tujaus öljyä.
Punttitreenin jälkeen palautusjuoma:
n. 30 g prodea ja saman verran hiilareita. Kreatiini lopetettu että pääsee nesteistä eroon.
Päivällinen himassa:
-1 kanan rintafile tai 200 g paistijauhenlihaa.
-1 pakastevihannespussi.
-Vitamiineja riittävästi.
Iltapala:
-1 purkki rahkaa, tujaus öljyä ja vähän kalaöljy nappeja.
Treeni: Tällä hetkellä single factor tyyppinen voimanhankintaan painottuva ohjelma. Maaliskuussa lähtee testiin ehkä HST. Aamulenkkejä/tavallisia iltalenkkejä 2-3 kertaa viikossa.
Muut: Jossain vaiheessa ehkä vähän rasvanpolttajia. ;) Vettä litkitään reippaasti kuten myös kofeiinia pillereiden/kahvin muodossa. Cheattipäiviä nyt aluksi kerran kahdessa viikossa. Tuolloinkaan ei mitään mäccilinjaa vaan hyviä hiilareita reippaasti lisää safkaan että saa keho vähän latausta. Alkoholin käyttö pyritään pitämään pienenä.
Hyvä tulee varmasti jos pää kestää moista. :) Nyt jo huomannut yhden vaikutuksen hiilarien laskemisesta, alkaa pinna kiristymään. Tosin maaliskuussa varmaan vaikeutuu diettaaminen kun pitäs alkaa suunnittelemaan opinnäytetyötä ja samaan aikaan vääntää yöduunia seculla. Sotkee pahasti kuviot mutta ainakin nyt työharjoittelun ajan pystyn panostamaan tähän 100 %.
Reilu pari viikkoa diettiä nyt takana ja olo on hyvä. Painoa en ole mitannut mutta näin silmämääräisesti nesteet on lähtenyt ja luultavasti myös vähän läskiä. Matalahiilarinen ruokavalio on alkanut tuntumaan hyvältä eikä enää esinny mitään huonotuulisuutta tjsp. Mä veikkaan että jatkan tätä pidempäänkin vaikka en diettailisikaan. Ihokin tuntuu voivan nyt paremmin. Aamulenkit saavat kehon heräämään oikein mukavasti ja tällä hetkellä treenit salillakin menee aivan loistavasti. Vaikka olen dietillä ja jätin krean pois lisäravinteista niin voimatasot ovat silti hieman nousseet. :) Tosin kohta tulee luultavasti pysähdys mutta ei se mitään. Kohta lähtee mulla myös rasvanpolttajat kehiin jolloin saa lisäboostia aineenvaihduntaan ja sitäkautta treeneihin. Samalla kun ruokahalukin pienenee niin ei nälkä pääse kiusaamaan.
EDITTIÄ: Luultavasti muuttui varmaksi. :D
No kerropa ensin että kuinka monta kertaa päivässä syöt, millaisia ruokia syöt, miten paljon treenaat jne. :)
EDITTIÄ: Tietämättä tarkemmin tilanteestasi niin mun arvio on seuraavaa: Aamupala saattaa jäädä joskus välistä ja muutenkin päivät sapuskat saattavat olla joskus sitä sun tätä. Päivän ruokavalio saattaa koostua myös pääosin nopeista hiilaireista jotka aiheuttavat suurta verensokerin vaihtelua joka kasvattaa nälkää ja tekee oloa väsyneeksi jne. Tuo nälkä kertoo osittain myös siitä että proteiinin saaminen ei olisi riittävää koska esim. proteiini-rasva combo pitää nälkää mukavasti poissa. Mutta kerrohan toki lisää niin selvitellään. :)
Ei toi mitään tehoa, päinvastoin, alkoi bulkki ja bodimunkin elämä. :D Enivei, toinen tapa vähentää ruokahalua on esim. efedriinipohjaiset tuotteet. Tosin niiden saatavuus suomessa on hieman kyseenalaista mutta ne toimivat HYVIN jos ruokavalio/treeni/lepo kunnossa. Lisäys, tämä siis luettua tietoa, ei henk. koht. kokemusta.
Lisäksi epäterveellinen mutta laillinen tapa on juoda kahvia ja polttaa tupakkaa. En tosin suosittele kellekään.
Sen takia tossa seurasikin saarnaa perään. :P
EDIT: Modet poistakoon jos kokevat tarpeelliseksi.
[q]ezzy, 21.9.2006 16:40:
Ero ja riutuminen on loistava keino pudottaa painoa, nyt on tipahtanut about kuukauden aikana n. 15kg. tervellinen olo...
[/q]
15kg kuukaudessa?? Ei kuulosta kovin terveeltä..
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)