Klubituksen kilonpudotus

Back to häröily O

Peilin mielestä mä ottaisin ennemmin lisäkiloja (en kyl tosin läskiä).

[q]Super-Kerttu, 3.5.2007 08:13:
Nyt alkaa olla mela otsassa ihan hemmetin iso..*poks* *IGOR* On se nyt saatana kumma, kun ensin en oo kipee kunnolla 18 vuoteen ja nyt helvetti, oon 2 kuukautta taistellut tän saatanan sairauden kanssa.. Se siitä eilisestä lenkistä..*dissaa* Pääsin mä sinne lenkille, mut kuume iski heti sen jälkeen ja uus tulehdus! *GRR* *dissaa*

Viekää mut navetan taakse..*nyyh*

..anteeksi ruma kielenkäyttöni..
[/q]

Mä tiedän ihan tasan tarkkaan miltä toi tuntuu Itse oon ollut keväällä 8 viikkoa putkeen kipee, ja aina kun on luullut olevansa terve ja mennyt salille, iskee joku tauti uudestaan. Huonontunutta kuntoa vois syyttä melkeinpä ainoastaan tosta, elämä on epäreilua

Mul hoiti 1,5kk työstressi tän laihduttamisen. Paino putos 6kg :D :( pää sentäs pysy kasas ja nyt vihdoin urakka ohi jotenka vois taas miettiä urheiluakin.

[q]opmdevil, 2.5.2007 13:55:
"Heiluttakaa persettä niin kilot senkun karisee..."
[/q]

Mitä, ootko sä hankkinut tämän -> http://www.tvshop.com/FI/products/stream/6414

haha, ai niin laihdutusvinkki nro. 6237: Kannattaa ostaa kalliita ja pienehköjä vaatteita, jotka on ihquja. Sit on vaan PAKKO mahtua niihin

Löysin viimein itseni kunnon kevättreeneistä! Periaatteessa en pidä aerobicista enkä mistään muustakaan ryhmäliikunnasta, jossa pitää olla paikalla tiettynä ajankohtana (lukuun ottamatta joogaa). Nyt kuitenkin ilmoittauduin ranskalaiseen potkunyrkkeilyyn eli savateen ja oon käynyt siellä muutaman viikon kaks kertaa viikossa.

Ja itse asiassa, itsekuri kun on viime vuosina päässyt vähän löystymään, niin tämä aikataulutettu urheilu taitaakin olla mulle se paremmin vaihtoehto tällä hetkellä. En varmasti olisi päässyt heti wapun jälkeen liikkumaan, mutta kun oli "pakko", eikä savatessa tarvitse rehkiä kuin tunti kerralla, niin tulipas taas lähdettyä. JEI!

Nyt vielä kun ilmat lämpenee, niin alan käydä taas rulliksilla töissä, 6 km sivu

[q]Super-Kerttu, 7.5.2007 09:06:
Kyselen täältä, kun en tiedä mistä muualtakaan topickista kyselisin. Eli jos sattuis löytymään joku asiantuntija juoksusta ja sen rasitusvammoista..?

Viime torstaina menin lenkille ekaa kertaa varmaan kuukauteen. Juoksu kulki kohtalaisesti ja mihinkään ei sattunut. Seuraavana päivänä jaloissa tuntui hiukan lihaskipua ja jäykkyyttä, mutta ajattelin sen kuuluvan asiaan, kun sairauden takia oli hiukan taukoa treenaamisissa. Muuten mitään epämiellyttävää kipua en huomannut. Lauantaina päätin lähteä taas juoksulenkille, mutta heti ensimmäisillä askeleilla huomasin, että kaikki ei ollut kunnossa. Alaselässä tuntui viiltävää kipua, joka askeleelle (ikään kuin tärähdyksestä). Kipu säteili alas reisiin, joissa tuntui jäykkyyttä ja pohkeissa tuntui kovaa puristavaa tunnetta. Yritin useaan otteeseen juosta, mutta pakko oli lopettaa heti muutaman askeleen jälkeen. Tyydyin sitten tekemään kävelylenkin. Kotona venyttelin ja alaselkä tuntui kipeältä ja jäykältä. Lauantai iltana peppuni ja jalkani myös puutuivat totaalisesti ja edelleen tiistaina juoksuaskelten ottaminen tuntuu inhottavalta ja oikeassa pakarassa tuntuu lihaskipua.

Kerran aikaisemminkin olen kohdannut saman ongelman, mutta en näin pahana. Voisikohan ongelma johtua notkoselästä, joka on todella paha..Vai väärästä juoksuasennosta? Kylmistä lihaksista, vääristä kengistä? Useimmiten olen kuitenkin pystynyt juoksemaan täysin ongelmitta..

Kiva, jos joku osaisi edes jotain vaihtoehtoja antamaan?!!!

Tahdon pian takaisin juoksulenkille!
[/q]
Kuulostaa myös mahdolliselta pakaralihaksen kireydeltä (toisin sanoen piriformis-lihaksen jumilta).Juuri tämän pikkuruisen lihaksen välissä kulkee hermoja niin se aiheuttaa ikävää säteilyä alaselkään ja takareisiin. Asiaan auttaa ammattilaisen hieronta.
Tietenkään täyttä varmuutta asiaan ei ole koska ihminen on iso kokonaisuus ja monet pienet asiat vaikuttavat toisiinsa.

Housut on nyt jo ihan lököt ja maha kadonnu

[q]Super-Kerttu, 7.5.2007 15:07:
---
Santutar, 7.5.2007 15:03:

Kuulostaa myös mahdolliselta pakaralihaksen kireydeltä (toisin sanoen piriformis-lihaksen jumilta).Juuri tämän pikkuruisen lihaksen välissä kulkee hermoja niin se aiheuttaa ikävää säteilyä alaselkään ja takareisiin. Asiaan auttaa ammattilaisen hieronta.
Tietenkään täyttä varmuutta asiaan ei ole koska ihminen on iso kokonaisuus ja monet pienet asiat vaikuttavat toisiinsa.

---

UUH! Mul on siis kiree pakara! No ei vais.. Pitäis vissii viedä pakara johonkin sit hierottavaksi! Ja pitänee tossa illalla testata taas pari juoksuaskelta, niin tietää, joko helpottaa!
[/q]
Mulle tulee tollanen kipu iskias-lihaksen tulehduksesta ja viimeksi se tuli nimenomaan samalla tavalla kuin sulla. Juoksin juoksumatolla, lihakset kipeytyivät jonkin verran ja seuraavalla kerralla, kun yritin juosta, tuntui viiltävää kipua pakaralihaksen ja selkärangan välimaastosta.

Testi: Tuntuuko kipeältä, kun istut (etenkin tavallista alemmas, kuten vessanpöntölle)?

Joo-o.
Päätin ottaa 4kg lisää painoa. Sen jälkeen voi katsoa onko siitä paljon fläsää.

[q]Avernian, 7.5.2007 21:29:
Joo-o.
Päätin ottaa 4kg lisää painoa. Sen jälkeen voi katsoa onko siitä paljon fläsää.
[/q]

voisin ottaa kans ton lisäkilopaketin

[q]Sam, 26.11.2008 14:25:
105 -> 90, noin 8 kk.
[/q]

MItes käytännössä teit ton? Kiinnostais kuulla ison miehen taktiikkaa kilonpudotukseen, koska itsekin sellainen olen.

Itsellä olis tarkoitus aloittaa vuodenvaihteesta mahdollisimman tehokas uimahalleilu (tunti mahdollisimman monena päivänä viikosta) ja samalla vähän fiksailla ruokavaliota.

-

Otin muuten topicin nimestä nyt sen "kevään" pois kun tämä kuitenkin on aika ympärivuotisessa aktiivikäytössä laihdutuskeskusteluna.

[q]ALIEN, 7.5.2007 20:52:
hmm.. viime perjantaina 98kg.
[/q]
hmm.. viime lauantaina 89kg

Ravitsemusterapeuttejakin on niin joka lähtöön

jotkut vanhan tyylisuunnan neuvojat neuvoo edelleen syömään pottua ja leipää, koska niistä saa kuitua.... Ja jättävät mainitsematta et ne on täynnä nopeita hiilareita ja siten sekoittavat insuliinitoimintaa ja lihottavat.

Erityisesti semmoinen nykyajan pelastusrengasvyötärö on pahimpia esimerkkejä mihin jamaan jo nuoret ihmiset saa itsensä ahtamalla itseensä vaaleeta leipää, nuudeleita, pottuja, karkkia ja SIIDERIÄ. Ah ja ei pidä unohtaa energiajuomia

Paras keino saada pysyviä laihdutustuloksia on jättää noi edellä mainitut ja panostaa vihanneksiin, hyviin proteiinilähteisiin ja rasvoihin. Ja unohtaa ne kevyt tuotteet ja rasvakammo.

oho tulipas avauduttua

Hahaa, en oo sitten lukioaikojen painanu näin vähän ja ollu näin hyväkuntonen olo. Tästä ei voi mennä kuin parempaan suuntaan! Vielä kun jaksas vähän aamuaerobisia säännöllisesti ja siivota vähän ruokavalioo

Paino ei oo muuttunu tippakaan: 71kg.

[q]Pätkis, 10.5.2007 12:17:
---
La Petite, 7.5.2007 21:16:

---

Voisitsä mitenkään suunnitella mun ruokavalion*igor*
[/q]

Toki, jätä pois kaikki missä on sokeria, valkosta jauhoa, piilosokeria, lisäaineita, keinomakeutusaineita, tärkkelystä jne.

Eli tilalle vihanneksia raakoina ja kypsennetyinä, marjoja, maustamatonta rahkaa, raejuustoa, juustoja, kanaa, kalaa, lihaa, kananmunia + lisäks kalaöljykapseleita

Ruoan voi kypsentää VOISSA, se ei ole epäterveellistä ja rasva ei lihota, vaan sokeri

Takaan että tällä tavalla läski lähtee kun syö esim:
aamupalana: pari kananmunaa joko paistettuna tai keitettynä + jotain vihannesta + kinkkua tms.
lounas: joko runsas salaatti oliiviöljyllä tai lämpimiä vihanneksia ja kanaa/kalaa/lihaa
välipala: rahkaa ja marjoja
iltaruoka: saman tapainen kuin lounas
myöhään illal voi viel ottaa vaikka rahkaa/raejuustoa/juustoa/maustamatonta jugua

[q]La Petite, 10.5.2007 12:34:
---
Pätkis, 10.5.2007 12:17:
---
La Petite, 7.5.2007 21:16:

---

Voisitsä mitenkään suunnitella mun ruokavalion*igor*

---

Toki, jätä pois kaikki missä on sokeria, valkosta jauhoa, piilosokeria, lisäaineita, keinomakeutusaineita, tärkkelystä jne.

Eli tilalle vihanneksia raakoina ja kypsennetyinä, marjoja, maustamatonta rahkaa, raejuustoa, juustoja, kanaa, kalaa, lihaa, kananmunia + lisäks kalaöljykapseleita

Ruoan voi kypsentää VOISSA, se ei ole epäterveellistä ja rasva ei lihota, vaan sokeri

Takaan että tällä tavalla läski lähtee kun syö esim:
aamupalana: pari kananmunaa joko paistettuna tai keitettynä + jotain vihannesta + kinkkua tms.
lounas: joko runsas salaatti oliiviöljyllä tai lämpimiä vihanneksia ja kanaa/kalaa/lihaa
välipala: rahkaa ja marjoja
iltaruoka: saman tapainen kuin lounas
myöhään illal voi viel ottaa vaikka rahkaa/raejuustoa/juustoa/maustamatonta jugua
[/q]
Mä itken nyt jo sushin ja nuudeleiden perään... Nyyhkis. Mut pakkohan se on kokeilla kun tollee rautalankaa annetaan.

kiitos!

[q]Sallakat, 10.5.2007 13:04:
---
Pätkis, 10.5.2007 12:39:
---
La Petite, 10.5.2007 12:34:
---

---

---

PAITSI jos olet yhtään taipuvainen kohonneeseen kolestroliin, rasva on pahasta. Kananmuniakaan ei saa sillon syödä kuin max 2kpl /vko. Kyllä mä suosittelisin ainakin rasvatonta maitoa kevyen sijaan ja jotain omega3 margariinia voimariinin sijaan leivälle. Ruoan maistuvuuden vuoksi kyllä toki itsekin paistan esim lohen pannulla voissa.
Sellaisia päivittäin käytettäviä elintarvikkeita kannattaa painonpudottajan valita sieltä kevyemmästä päästä (maito, juusto, margariini).

[/q]

Joo, täähän on sitä virallisterveellistä paskaa mitä syötetään silmät ja suut täyteen...
Tästö asiasta en kuitenkaan rupea sen enempää väittelemään täällä, mutta kannattaa perehtyä esim sellaisen lääkärin kuin Antti Heikkilän kirjoihin. Voi avata silmät monellakin tapaa.

[q]La Petite, 10.5.2007 13:40:

Joo, täähän on sitä virallisterveellistä paskaa mitä syötetään silmät ja suut täyteen...
Tästö asiasta en kuitenkaan rupea sen enempää väittelemään täällä, mutta kannattaa perehtyä esim sellaisen lääkärin kuin Antti Heikkilän kirjoihin. Voi avata silmät monellakin tapaa.
[/q]

Niin, tässähän on vain kyse siitä kenen päätelmiin kukakin on päättänyt alkaa uskomaan omassa elämässään/ruokavaliossaan.
[size=8]Kyllä herra Heikkilän ajatukset on mulle pääsääntöisesti tuttuja, useista asioista olen samaa mieltä, joistain en. [/size]

Mutta ei siitä minunkaan puolestani enää enempää.

O