Klubituksen kilonpudotus
kahdessa kuukaudessa hävinny johonki melkein 7 kiloa O_o
no,en jää kaipaamaan
Mun kilot vaa nousee kevään myötä.
Lounasseteli-etu, prkl. kekek.
Nyt rupes lähtee läskit saatana! Pientä kaventumista selkeesti käynnissä, ku sain tänää kiskottuu jalkaan farkut jotka meni päälle joskus helmikuussa 2006 viimeks :D Täl menol mun doitslandiabissekilot kualee sukubuuttoon koht ahhah!
Mä aloitin kevätkilonpudotus projektin helmikuussa. Nyt on lähteny sellainen 6 kg ja vielä olis sellainen 10-11kg jäljellä. Tämä kevät on sujunu jotenki kivuttomasti ku lähtöpaino ei ollu niin kova kuin viime vuonna.
Osallistun.
Noniin, nyt on taas kevät, eli taas saa pudottaa painoo ;)
No hehheh. Niin siis mulla on vajaa kaks viikkoo takana ja puhutaan jo muutaman kilon painonpudotuksesta... :) jee!
Heh, tuli huomattua tammikuussa, että stressaaminen pudottaa painoa aika tehokkaasti kuukauden aikana 2kg pois enkä tehnyt yhtään mitään. Tiedä sitten, miten hyvästä se oli, ja onko tullut takaisin. Parin kilon kevätpinceytyminen vois olla paikallaan. Heti kun tervehdyn, niin alkaa aamulenkit ja salit + pieni ruokavalioremontti
Tän taudin potemisella pari viikkoa sai hyvän lähdön laihdutukseen kesää kohti, ei oo paljoa ruoka maistunu ja muutenki ollu huono olo nii ei oo tullu syötyäkään. 1.4. jatkuu kuntoclubin jäsenyys ja sillon aletaan kasvattaa lihasta ja kiinteyttää pyllyä!
paljos pitäs tiputtaa?
[q]vaavu, 29.9.2006 15:50:
Olin 3 viikkoa urheilematta; tästä 2 viikkoa ulkomailla ja viikon flunssassa. Tulos: 1 kg lisää painoa, lihakset surkastuneet ja pömppövatsa tilalle. En muista että koskaan aikaisemmin olisin ollut näin painava. Melkein on sellainen fiilis, että kolmen viikon rötväyksellä tuhosin vuoden treenaamisen tulokset. :([/q]
Tarvitseeko yhden kilon muutoksia edes laskea? Viikossa paino saattaa helposti vaihdella tuon kilon ja jos menee sopivina hetkinä vaa'alle, saatta tuo ero syntyä yrittämättä vuorokaudessa-parissa. Ylimääräiset (tai vajaat) yksittäiset kilot lähtevät (tulevat) varsin nopeasti pois (takaisin).
Oma tavoite kesälle: Itselläni paino on pysynyt vakaasti 58:n ja 60:n kilon välillä viimeisen kahdeksan vuoden ajan, eikä sitä ole tuosta juuri syytä pudottaa tai nostaa. Rullistelulla, säkkitreenillä, tanssilla, lenkkeilyllä ja yksinkertaisella lihaskuntotreenillä olisi tarkoitus jäntevöittää tätä nykyistä massaa, pitää se tuossa 58:n tienoilla ja varmistaa mahdollisten lisäkilojen menevän kasvavien lihasten piikkiin.
Joo-o, kilon-parin painonvaihtelut on kovin normaaleja varsinkin naisilla. Tietty aika kuukaudesta tuo nestettä mukanaan. Toki vielä jos on JUURI tullut ulkomailta, on kehossa vielä se lennon jälkeinen turvotus, mikä saa olon tuntumaan jokinorsulta.
Ja vaikka ne lihakset tuntuis kadonneen, ne saa kyllä nopeasti taas näkymään, jos ne viel pari viikkoa sitten näkyivät. Onneks lihas ei ole ihan niiiiiin katoavaista.
Mulla on oma kampanja menossa viime vuoden loppupuolen vuoksi. Erinäisten syiden vuoksi paino nousi viime syksynä 54 kilosta 56 kilon tietämille, eli uuteen ennätykseen koko painohistoriani aikana. Kävin kyllä koko ajan suhteellisen tasaisesti liikkumassa, mutta siltikin ylimääräinen ihra alkoi ahdistaa. Häpesin jopa jossain vaiheessa itseäni bileissä, kun päälle piti laittaa jotain paljastavampaa vaatetta.
Otinkin tavoitteeksi kesään mennessä saada peilikuvan taas sellaiseen kuntoon, että sitä voi katsoa ärsyyntymättä. En varsinaisesti halua laihduttaa, mutta yritän saada pikkuhiljaa kroppaa kuntoon. Nyt pääsin takaisin 54 kiloon, ja peilikuva näyttää paljon paremmalta. Mielenkiintoista on myös huomata, että syksyllä ja talvella ostetut vaatteet ovat väljentyneet aika paljonkin.
[q]La Petite, 22.3.2007 19:19:
Ja tähän väliin klassikko (mutta totuus) : Lihakset painaa enemmän kuin läski.
[/q]
Totta. Juuri eilen olin salilla laatimassa fysioterapeutin kanssa mulle uutta saliohjelmaa ja samalla tehtiin säännölliset punnitus ja rasvaprosentin mittaus (aina 3 kk välein). Ihmettelin kun paino oli noussut vajaan kilon kun silti on viime aikoina tuntunut, että vaatteet on löysempiä kuin ennen. Mutta tosiaan, rasvaprosentti oli pudonnut prosentilla viime mittauksesta, joten salilla rehkiminen ja fiksu syöminen oli tuottanut juuri toivotun tuloksen.
Mua ei ainakaan hirveästi kiinnosta kuinka paljon vaaka näyttää jos vanhat vaatteet tuntuu hyviltä ja peilikuva näyttää samalta (tai ehkä jopa kiinteämmältä *nauru*)
On taas kiva fiilis aloittaa uuden ohjelman kanssa, vielä vaan kun saisi vanhat urheiluvammat hoidettua niin kaikki olisi kuntoilun kannalta hyvin...
[q]vaavu, 22.3.2007 18:38:
...paino nousi viime syksynä 54 kilosta 56 kilon tietämille
...Häpesin jopa jossain vaiheessa itseäni bileissä, kun päälle piti laittaa jotain paljastavampaa vaatetta.[/q]
Jos olet kutakuinkin "normaalipituinen" (esim. yli 165 cm) niin tuo 56 kg ei kuulosta kyllä alkuunkaan läskiltä, pikemmin melko hoikalta. Tässä kontekstissa kuulostaa, anteeksi vaan, melko typerältä hävetä painoaan. Kauneusihanteet ovat toki yksilöllisiä, mutta sivullisen korvaan kuulostaa lähinnä siltä, että ongelman ydin ei ole "läskeissä" vaan enemmänkin korvien välissä.
Tulipa paha mieli, kun luin, kuinka joku täällä itkee 2 kg painon lisäystä. Ihan hävetti mennä bileisiin kuulemma. Mulla on tullu reilun vuoden aikana palttiarallaa 15 kg lisää, ja olen nyt selvästi ylipainoinen.
Vakavaa masennusta ja tietämättäni myös kaksisuuntasta sairastaessa en tajunnu kiinnittää asiaan huomiota. Mutta nyt on vointi sen verran parempi, että oon saanu syömiset kuriin ja liikuntaakin harrastan taas. Tavotteena on olla entisissä mitoissa Sensation Blackiin mennessä.
[q]siveys, 15.1.2010 05:50:
---
KooKie, 13.1.2010 20:38:
Säästöliekin tieteellinen tutkimus on käsittääkseni kuitenkin aika vauvanaskelissa, ja sen epäillään koostuvan monesta eri osatekijästä.
---
Jos joku haluaa tietää vähän lisää nykytietämyksen tilasta niin olen muistaakseni lukenut tämän joskus kokonaan ja kokenut sen hyvin laadukkaaksi populaarijulkaisuksi:
http://keho.net/artikkelit/naytaartikkeli/Mika-ihmeen-saastoliekki-441
Artikkeli on kuitenkin pitkä ja jos sitä ei jaksa lukea niin tässä pari pelkistettyä pointtia nopean uudelleenselailun pohjalta:
* Jos ihminen laihduttaa pitkään, perusaineenvaihdunta hidastuu
* Tämän seurauksena kokonaisenergiankulutus laskee korkeintaan 7%
* Liikunnan ei ole havaittu vähentävän perusaineenvaihdunnan hidastumista
Huomionarvoisia asioita, jotka toisinaan liitetään "säästöliekkiin" ovat myös seuraavat:
* Hyötyliikunnan määrän on usein havaittu vähenevän laihdutuksen aikana
* Jos syö vähemmän, ruoansulatukseen kuluu vähemmän energiaa
* Kun painosi putoaa, kulutat kevyempänä vähemmän energiaa
Oma mielipiteeni:
Unohtakaa koko juttu.
[/q]
Katselin jo aikaisemmista postauksistasi tota teoriaa siitä miten vanhenemista saisi hidastettua. Katsoin joskus itekin tuon dokumentin ja aloin silloin miettimään, että mitenkähän nää jutut menee. Urheilullinen energiasyöppö henkilö elää terveellisesti omastakin mielestäni, mutta voisiko olla että tämä kuluttava elämä karaistaa elämiseen ja antaa erilaista jaksamista siihen, mutta eliniän pidentämisessä tuo toimisi päinvastoin.
Mulla oli myös tossa melkeen 3 vuoden ajan tapana punnita itteni kerran viikossa ja merkkailla niitä ylös. Joskus viime syksyllä luovuin tästä tavasta. Pikkuhiljaa huomasin, ettei oikeen meinannut kaikki vaatteet mahtua. Sitten tossa viime viikolla astuin puntarille n. puolen vuoden tauon jälkeen ja HERRANJESTAS en oo kans ikinä ollut näin painava ja painoa on sellaset 8,5kg yli ihanteen (mun oman ihanteen siis, painoindeksin mukaan en vissiin vieläkään oo ylipainonen).
Nyt rupesinkin sitte pistään (taas) elintapoja remonttiin. Tavoitteena ois tehdä kuutena päivänä viikosta jotain (jumppa,sali tai lenkki) ja muistaa syödä aina aterialla 1/4 lihaa 1/4 lisuketta ja 1/2 kasviksia.
Tossa kun kävin tällä viikolla puntarissa, olin muka laihtunut 2kg alle viikossa, mutta luulempa, että tuo eroavuus johtuu juurikin siitä ajankohdasta.
LOL
toissakesänä tiputin sen 10kg /kk ja nyt kaikki tullut takaisin.
1) vähähiilarinen "dietti" jonka vetäsin pisti mun mahan ihan kovaksi eikä aineenvaihdunta toiminut kunnolla moneen kuukauteen
2) ei oo enää ollu aikaa eikä energiaa mennä liikkumaan
3) itsehillinnän puute ja niin tullu mässäiltyä
ehkä tänä kesänä pitäis taas sivaltaa mahaa pois jollain keinolla
herkuton helmikuu teki tehtävänsä, -3kg!
ei tee ees mieli mitään herkkuja
[q]nini, 23.3.2007 14:21:
Noniin. Tavoittena olis tipauttaa ~4 kg kesään mennessä, sit oltas suurinpiirtein ihannepainossa. Ja vieläpä silleen et ne myös pysyis pois
[/q]
lol wtf
Sähän olet niin ruipelo ettei sulla ole mistä nipistää
Mulla sentäs on mahaa. Täytyis varmaan taas elvyttää tota lenkkeilyharrastusta nyt kun alkaa aurinko lämmittää. Pahasti jäi liikunta vähälle huomiolle talvikuukausina mutta karkki tuntui maistuvan. Jenkkakahvoista vois päätellä että vararavinto on löytänyt paikkansa