Klubituksen kilonpudotus

Back to häröily O

Hessu -22Kg ja toinen miinus parikytä on vielä tavoitteena...

5 viikkoa ollu dieetillä ja reilu kilo pudonnut :D oon aika sankari. Viel kun toisen sais pois..

Olisi aika pienelle syysdieetille, mutta ongelmaksi nousee se, että treenit tulee kovenemaan exponentiaalisesti tossa muutaman viikon päästä, ja palautuminen on varmasti vaarassa.

-7kg .. -13 viel jäljellä

[q]katai, 17.8.2006 11:51:

Tähän väliin on pakko kertoa se mitä olen töissä huomannut... elikkäs jos ihminen on ollut jonkinlainen, vaikka 5 vuotta sitten, niin hän muistaa millainen oli ja kokee olleensa parempi ihminen silloin. Hän koittaa kaikkensa päästäkseen siihen lopputulokseen minkälainen on joskus ollut...

On todellakin positiivinen asia että antaa itselleen mahdollisuuden muuttua eikä mielenrauha järky. Jotkut menevät tässä jo yli rajojen...
[/q]

Toi on niin totta. Varsinkin, kun nyt painosta puhutaan niin ihan normaali painon lisääntyminen on aina "lihomista" ja automaattisesti paha asia. Uudet kilot ovat aina ylimääräisiä - ihan kuin lähtöpaino olisi jotenkin absoluuttisen oikea. Elämäntilanne muuttuu, ajat muuttuvat, ihmisen sisäinen maailma muuttuu väistämättä vuosien mittaan. Miksi (vieläpä jonkun niin vähäpätöisen seikan kuin) painon pitäisi pysyä kaikesta huolimatta muuttumattomana? Kertooko se, jos on onnistunut vaikka nyt perheen perustamisen, uran luomisen tms. aikana pitämään painonsa kurissa, että ihminen on erityisen onnistunut, monipuolinen ja tehokas? Ihan kuin esimerkiksi vanhenemisen voisi estää vaakaan tuijottamalla.

Itse olen sisäistänyt ja hyväksynyt asian kunnolla vasta tänä vuonna. Kiloja on tullut viisi lisää ja tunnen nyt itseni terveemmäksi, vahvemmaksi ja energisemmäksi kuin suunnilleen koskaan aikaisemmin. Toki tämä on yhteisvaikutusta muutoksista useammalla alueella ja onkin hauska huomata kuinka vääristyneesti on itsensä aikaisemmin nähnyt. Kun on paininut koko nuoruusikänsä järjettömien itsetunto-ongelmien kanssa, tuntuu hienolta vaihteeksi pitää itsestään. Kävin kesän alussa vaa`alla ja päätin ettei minun tarvitse tehdä sitä enää - tästä eteenpäin olen aina ihannepainossani.

Sitä paitsi Cosmopolitaniin pitäisi laittaa ikäraja, se on ehdottoman vaarallinen nuorille tytöille.

[q]hardikaveri, 4.8.2006 15:53:
ootko vaavu turvautunut mittanauhaan.. ettei kaikki olisi vaan silmänlumetta tahi luulosairautta?
[/q]

En ole mittanauhaan turvautunut, mutta sen sijaan olen kyllä katsonut peiliin ja kokeillut vaatteita päälle.

Tässä nyt muutaman viikon asiaa mietittyäni olen jo päässyt epätoivosta niskan päälle. Oikeastaan sen teki havainto, että liikkumisella ja liikunnalla alkaa olla mun elämässäni muitakin motivaatioita kuin pelkästään kiinteytyminen. Liikunta auttaa jaksamaan, lievittää stressiä, vähentää sairastumisalttiutta, ja on auttanut mua kuntoutumaan vuoden takaisesta kolarista. Toki liikunta vie aikaa, mutta niin vie moni muukin asia elämässä. Se, että ovatko reidet nyt sitten vähän isommat vai ei, on aika pieni haitta siitä, että pysyy noin yleisesti terveempänä.

Niinpä mä ajattelin jatkaa ihan rauhassa pumppitunnilla käyntiä ja ladata niitä painoja jalkakyykkyihin. :D

[q]vaavu, 15.8.2006 17:06:
Niinpä mä ajattelin jatkaa ihan rauhassa pumppitunnilla käyntiä ja ladata niitä painoja jalkakyykkyihin. :D
[/q]

Niin, noista pumpin jalkakyykyistä tuli mieleeni vielä yksi syy liikkua: koska se tuntuu hyvältä!

On ihan sairaan mahtava fiilis piiskata ruumis äärirajoille ja lihakset täriseviksi. Kun pumpin jalkakyykkybiisin ensimmäiset tahdit kajahtaa, muhun iskee samanlainen pavlovinkoiramainen reaktio kuin sähköjäniksen perässä juoksevaan vinttikoiraan: kohta mennään!

[q]Cjet, 15.8.2006 22:21:
Kamalaa.. Antaisitte ne kilonne mulle.. Mä en saa painoa ylös vaikka syön kolmen edestä.. Yritin koko kesän oluellakin mutta en saanut edes ykspäkin alkua.. Ois se kiva kun ois jotain massaa mitä muotoilla.. Muovailuvahaa tietysti sais leikkikaupasta..
[/q]

No kerros meille mitä/paljon sä syöt päivässä?

Kamalaa.. Antaisitte ne kilonne mulle.. Mä en saa painoa ylös vaikka syön kolmen edestä.. Yritin koko kesän oluellakin mutta en saanut edes ykspäkin alkua.. Ois se kiva kun ois jotain massaa mitä muotoilla.. Muovailuvahaa tietysti sais leikkikaupasta..

[q]Cjet, 15.8.2006 22:21:
[/q]
*släp* hyvältä sä näytät

[q]Cjet, 15.8.2006 22:35:
Aamiainen: Leipää, kahvia, jogurttia, ehkä banaania..

300-400kcal

Lounas: Työpaikan ruokalan mukaisesti, järkyttävä annos, mutta monipuolisesti laidasta laitaan leipää salaattia ja kaikkee.

500-800kcal (kevyempi/raskaampi ruoka)

Välipala: hedelmää, tai jotain muuta pientä kahvin kans.

20-300kcal (tomaatti/pulla)

Kotona illallinen: Jotain poikamies-ruokaa mitä huvittaa tehdä kerta syö yksin. Mutta yritän senkin aika monipuolisesti.

300-1200kcal (esim. tunaa ja kasviksia/pizza)

Iltapala: Riippuu mitä ohjelmaa tulee töllöstä, mutta aina sitä jotain pientä keksii.

20-600kcal (kevyttä kasvista/täytetty patonki)

Ja Salin tai muun urheilun jälkeen proteiinipirtelöt tietysti, riippuu mihin aikaan käy treenaa miten sen jälkeen syö.

150-400kcal (pelkkää prodea/gaineri)
[/q]

Hmm... riippuen siitä mitä noi "pienet" on ja kuinka paljon ja mimmoista ruokaa noihin sisältyy niin saatat syödä päivittäin vaikka vain 1250/jopa 3700kcal. (KA 2475kcal). Viitearvo ton ikäselle miehelle olisi 2175kcal/päivä ilman liikuntaa, että paino pysyisi missä on. Liikunta kuluttaa tietysti siihen päälle sitten energiaa.

blääh alkais painontsekkaus ja liikunnan lisäys- kausi taas syksyn myötä. Koko kesä on mennyt siidereiden ja epäsäännöllisten syömisten parissa, enkä salilla ole käynyt toukokuun lopun jälkeen. tuntuu ett on saletisti saanut ihan hirveesti ylimääräisiä kaloreita siidereistä.
Kauheata ajatellakin miten paljo sitä joutuu rehkimään syksyllä vaan sen takia ettei kesällä oo laittanut tikkua ristiin *toktok* en ole edes fysioterapiassa muistanut juoksentelemisiltani käydä, joten niska, hartia, selkä -alue on huolella paskana. Kun saa taas ne kuntoon, voi aloittaa salilla käynnin ja siitä voi aloittaa parin kilon painon pudotuksen. Sellanen 165/51 ois sellanen mihin päästessä voisin olla tyytyväinen.

Tämän kaiken tueksi kuitenkin ostin uuden vaa'an. Se mittaa nestepitoisuutta, rasvaprosenttia ja tietty painoa. Siihen laitetaan pituus ja ikä omaan muistipaikkaan ja käytetään sitä samaa muistipaikkaa aina. Muistaa edellisen tuloksen, niin helpottaa tsiikailla mitä eroa tekee eri päivien eri juoma/ruokavaliot.

Mietin vain, että kuinka luotettavia on tollaset nestepitoisuus ja rasvaprosentti-mittaukset mitkä perustuu johonkin sähkövastus ?? juttuihin?

kävin eilen ekaa kertaa elämässäni ryhmäliikuntatunnilla.. oli pakko alkaa vetää vähä aerobista kun lihakset vaan muuten kasvaa läskinalla= isompaa ja isompaa miestä :D

testissä oli satsin cykling easy!

eli pyöräilyä.. alun pyöränsäätelyn jälkeen alkoi sit sulve edessä kertoa tunnin kulun..
ja sit se alkoi..

ekaksi tunnelmat oli aika alhaalla kun pyörän satula oli niiiin kivikova että häpyluu/nivunen/lonkkaluu whatever luu tuolla rektumin tienoilla meni kipeeks..

tuli havahduttua siinä polkiessa kun ohjaaja sanoi että nyt vähän lisää vastusta että saadaan sykettä vähän ylöspäin.. mähän läähätin jo!!

otin vähän rennommin sit ja kuuntelin vähän paremmin ohjausta..

alun totaalinen väsähtäminen helpotti (kun rasva alkoi palaa) ja sain lisää voimia keskiosa tunnista meni helposti..ihan lopussa tuli se 1.2 min seisontaosuus jossa jalat kyl huusi hoosiannaa mutta sekin kestettiin kuin mies (ilman kuntoa) :D

overall oli kyl hyvä hikijumppa ilman mitään aerobikhöpinöitä tai tanssisarjoja.. hikeä sit kans lens ihan tajuttomasti..eli ottakaa oma pyyhe messiin!
on sitten ihan eri pyöräillä yksin punttiksella tai mennä cyklingtunnille! motivaatio x100..

ja aremmillekkin tämä toimii.. nimittäin pyöräily tapahtui pimeässä huoneessa ja reunapaikkojen määrä oli korkea :D

tänne sit 2x viikossa

Mulla lakaa nyt syyskiristys :) Tuota massaa nyt viime talvi ja kesä kerätty...nyt salilla pitkiä sarjoja ja rasvanpolttoa notta saadaan ne hiellä työstetyt lihakset esiin

Nicole Ritchie taitaa olla ottanut tuon kilojen pudotuksen hieman liian vakavasti...pahaa tekee:

65 kuvaa "ennen ja jälkeen":

http://showbiz.sky.com/showbiz/article/0,,50001-1230888,00.html

Hmm.. Nyt on pakko kyllä tähän väliin sanoa, että toi yhden tytön tavoite 165/51 kuulostaa mun korvaan aika hemmetin rajulta vaatimustasolta...

Ite oon 160cm pitkä ja koko aikuisikäni (siitä asti kun aloitin e-pillereiden syönnin) oon (olin) painanut 52kg. Ja silloin mulla ei tosiaan ollut yhtään mitään ylimäärästä.

Noh, tietyn lääkkeen myötä mitä jouduin syömään, lihosi tossa about 1½ vuotta sitten todella lyhyessä ajassa todella paljon. Parissa kuukaudessa tuli lisää painoo melkeen 20kg. Okei, sillon tuntu itestä siltä että oonpa tosi läski. Koska oli tottunut olemaan niin pieni koko ikänsä. Mutta hei oikeesti, silloinkaan ihan lääketieteellisesti mulla ei ollut kun lievää ylipainoa.

No joo, tossa nyt siis vähän taustaa vaan, mutta mun pointti tässä jutussa on se, että nyt olen (sen lääkkeen lopettamisen myötä) laihtunut viime joulukuusta noin 8kg, eli kilon per kuukaus vauhtia, ihan ilman että olen ees yrittänyt laihduttaa. Enkä tästä eteenpäinkään aijo yrittää laihduttaa. En vaan nää siinä mitään järkee että pitäis aikuisiässä enää mahtua johonkin koon 34 housuihin, tai pystyä välttämättä pitämään napapaitaa. Miks ihmeessä reilusti yli kakskymppisten edes pitäis näyttää samalta kun jonku teinien, ja olla samoissa mitoissa?

Tällä hetkellä omat mitat on siis about 160/61, enkä todellakaan oo asettamassa itelleni mitään tavoitepainoa että "koska olisin tyytyväinen". Ne asiat minkä takia itteeni tai elämääni oon tyytyväinen liittyy kyllä johonkin ihan muuhun kun siihen mitä lukuja vaaka näyttää.

Sanottakoon nyt vielä, että tämä ei sitten ollut mikään henkilökohtainen hyökkäys kyseistä "tavote 165/51"-tyttöä kohtaan. Jokainen taplaa tyylillään. Se vaan sopi niin hyvin vertaukseks omaan tilanteeseen, koska omat lähtökohdat aikoinaan on olleet sen 160/52. Ja pisti miettimään tätä asiaa...

Toivoisin vaan että sekä se tyttö että monet muut osaisivat olla tyytyväisiä siihen että on normaalipainoinen ja terve. Pienet liikakilot kun eivät edes ole pahasta. Hyvä vaan että aikuiset naiset näyttää aikuisilta naisilta. Antaa niiden teinityttöjen ahtautua niihin koon 34 housuihin ja napapaitoihin.

[q]Sallakat, Mietin vain, että kuinka luotettavia on tollaset nestepitoisuus ja rasvaprosentti-mittaukset mitkä perustuu johonkin sähkövastus ?? juttuihin?
[/q]

Tulokset suuntaa antavia, jos sitäkään... mutta pitkässä juoksussa näkee kyllä muutoksen. esim. itsellä 24% --->13%

nm. samanlaisen omistava

[q]bubbelgum, 16.8.2006 14:14:
..Pitkä höpinä..
[/q]

..Ja täysin asiaa.

[q]Reetta, 16.8.2006 18:44:
ylimääräisiä kiloja otetaan vastaan, kiitos!

ei tälläsellä sirpullakaan aina niin helppoo oo!!!
[/q]

Saat multa yhden, tuu hakemaan!

[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.

Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm

tosin mä en oo laihduttamassa ;-)

O