Klubituksen kilonpudotus
Sain vihdoin ja viimein aloitettua kuntoilun maanantaina. Vähän siitä tuli hyvä fiilis Keskiviikko iltana jumppasin kotona naapureiden iloks Eilen venyttelin vain vähän kotona. Kohta oon taas lähdössä kuntosalille rehkimään*hikoil* Lihosin reilun 5kg kun lopetin tupakan polton(kohta 6kk ilman *hehkuttaa*). En myöskään ole viimeisen vuoden aikana kuntoillut yhtään. Ei ihme, että prrss levii! Olen myös ruvennut syömään terveellisemmin ja jättänyt herkut karkkipäivälle(pitäähän sitä joskus saada herkutella*joo*). Tavoitteena mulla on saada edes muutama kilo pois ja päästä parempaan kuntoon kuin ikinä Motivaatiosta ei ainakaan ole puutetta, joten uskon pääseväni tavoitteeseeni
[q]Infiana, 23.2.2006 10:14:
Musta tulee niin helposti treeniaddikti= käyn salilla kuus kertaa viikossa jos en väkisin hillitse itseäni.
[/q]
Tiedän tunteen. Kun kuntoilukärpänen pistää niin sitä haluaa koko ajan kuntoilla! Aamulla kun on käynyt kuntosalilla niin tekis vielä illalla mieli mennä Liika on kuitenkin aina liikaa. Nyt kuntoilemaan!-->
[q]hardikaveri, 23.2.2006 13:29:
kyl lepopäivät pitää muistaa.. se on olennainen osa kuntoilua..[/q]
Toki.
[q]
6x/vk on ihan liikaa
[/q]
Riippuu siitä mitä tekee.
Jeps, mut kuus kertaa viikossa treenaava voi tulla myös nopeasti ylikuntoon, huonovointiseks ja kärsiä univaikeuksista...
Lisäksi noista palautusjuomista on sanottava, et kyl niiden jälkeen (noin tunnin päästä) olis syötävä myös ihan kunnon ruokaa jos haluaa treenistään tuloksia. (lihaksia, kiinteyttä, hyvää oloa, you name it)
[q]La Petite, 23.2.2006 12:53:
Jeps, mut kuus kertaa viikossa treenaava voi tulla myös nopeasti ylikuntoon, huonovointiseks ja kärsiä univaikeuksista...[/q]
Voi ja voi. Ihmiskroppa pystyy kyllä aika uskomattomiin suorituksiin (oikeasti urheilevat kun voi vetää 2-4 kovaa treeniä päivässä, noin niinkuin esimerkkinä), kunhan se ensin totuttautuu niihin. Ei kannata alkaa treenata kovaa heti, vaan hiljalleen lisätä määrää haluamalleen tasolle.
[q]
Lisäksi noista palautusjuomista on sanottava, et kyl niiden jälkeen (noin tunnin päästä) olis syötävä myös ihan kunnon ruokaa jos haluaa treenistään tuloksia. (lihaksia, kiinteyttä, hyvää oloa, you name it)
[/q]
Amen.
[q]Avernian, 23.2.2006 14:12:
---
hardikaveri, 23.2.2006 13:29:
kyl lepopäivät pitää muistaa.. se on olennainen osa kuntoilua..
---
Toki.
---
6x/vk on ihan liikaa
---
Riippuu siitä mitä tekee.
[/q]
Näin on. Mä tiedän ihmisiä, jotka pystyy käymään salilla vaikka päivittäin. Sehän on vain palautumisesta kiinni, joka on niin yksilöllistä. Jos lihasryhmät, aerobiset ja venyttelyt fiksusti jakaa viikolle, niin riittäähän siitä jokaiselle päivälle..
Oisko Turussa immeistä, naista nyt lähinnä, kuka haluais lähteä liikkumaan yhdessä?
Mulla on se vamma päässä, etten saa yksin itteäni liikenteeseen, vaikka tarvetta ois. Jonkun sellasen kanssa, joka voisi lähteä kävelylenkille ja salillekin kaksilleen, ois paljon kivempaa. Enkä halua esim. just salilla kuluttaa aikaa jutusteluun, vaan ihan siihen liikuntaan. Mutta se lähteminen on vaan niin paljon helpompaa jonkun keralla...
ipe aina valittaa, että mitäs siinä ruikutat, senkun menet ja laihdutat, mutta eipä oo helppoa, kun on saamaton luonne. Sitten kun sais sellasen rytmin päälle, ois paljon parempi vaikka yksinkin lähteä. Mut todella tarvin sen lähtökaverin :)
[q]trusti, 23.2.2006 18:33:
Tällä hetkellä 188cm/88kg ja tarkoitus olisi pudottaa 8kg reilussa parissa kuukaudessa HIIT:llä ja säätämällä ruokailuja. Aloin käymään tuossa 5kk sitten enemmän tai vähemmän säännöllisesti salilla ja paino on noussut jotain 5kg siitä, varmaankin sen takia että aloin syömään enemmän. Jotain minimaalista lihasten kasvua saattaa olla havaittavissa mutta suurin osa on tullut läskinä vyötärölle. Penkkimaksimi on tosin noussut jostain 55-60 kilosta 80-85 kiloon. Tämän vuoden loppuun mennessä olisi tarkoitus saada sen verran lihasta että se 100 kiloa nousisi ja itse painaisin vielä 80kg. Vuoden 2007 loppuun mennessä 120 kiloa penkistä ja itse vielä kireät 80kg
[/q]
pitää kyl tähän väliin viel muistuttaa kaikkia hiitistä.. true laihdutus business!!
siin hiki lentää, rasva palaa ja kuntokasvaa
parhaita treenei mitä tiedän..
10 min ihan piippuun aamulla.. thats it
[q]La Petite, 24.2.2006 10:21:
Anyways esim. kilpailuihin treenaavat kehonrakentajat useimmiten treenavat 4-5 kertaa viikossa ja pyhittävät todellakin lepopäivät. Mut hyvä jos joku jaksaa painaa joka päivä treeniä, mä en näe siinä edes mitään järkeä. Usein ne jotka valittavat että treenistä ei kasva, vaik mitä tekis salilla, syövät päin peetä ja lepäävät liian vähän. Kas levossa se lihas KASVAA *slurps*[/q]
Kaikkihan eivät tietysti sitten etsi sieltä salilta lihasKASVUA, vaan tavoitteita voi olla muitakin. Hyvänä esimerkkinä esimerkiksi voiman hankkiminen. Väsymistä kannattaa välttää, ja toisaalta niitä perusnostoja treenata usein. Joten työn jakaminen mahdollisimman monelle kerralle on hyvinkin järkevää.
Kuten tuli sanottua, riippuu täysin siitä mitä siellä tekee (ja henkilön ominaisuuksista).
[q]
*nimimerkillävuosisittenpuolessavuodessakymmenkiloalisäälihaaneljäkertaaviikossatreenilläjasäännölliselläjaoikeallaruokavaliolla*
[/q]
*kuulostaaaikauskomattomanhyviltägeeneiltätuokymmenenkiloalihastapuolessavuodessaonneksiolkoonhih*
[q]niomic, 11.3.2009 13:59:
Haluaisin kuitenkin taas painottaa sitä, että ruokavalio on huomattavasti kriittisempi osa tätä laihdutusyhtälöä _suurimmalle_ osalle ihmisistä. Liikunnasta on toki hyötyä monella eri tasolla ja ehkä sen kautta pääsee helpommin käsiksi parempaan elämänrytmiin safkankin suhteen.
edit: ja joo, se viinaki kuuluu siihen ruokavalioon >;)
[/q]
Mjoo, mä olen huomannut tässä mun painojojoilussa, että liikunta on se joka auttaa huomattavasti nopeammin. Tokihan koetan jättää herkkuja pois, mutta mulle liikunta on se, josta tulee paremmin hyvä olo. Tämä ajatus kannattas varmaan pitää mielessä aina, niin se lähteminenkin ois helpompaa :DD Onneksi syön monipuolisesti ja aika paljon kasviksia ja muuta terveellistä. Ja totta, viina kuuluu ruokavalioon, ja sen takia en niinkään juo mitään äkkimakeita juomia bilettäessä tms. vaan enemmin vaikka punaviiniä ja kirkkaita. Tosin siiderin voisin vaihtaa kuivempaan...
armoton treeni pääl ja paino vaan nousee.. toisaalta se ei haittaa, ku se on lihasmassaa.. ..vatsan seudulla treenaan "isoa vatsalihasta"
ei ihan pysytty tavoitteessa.. nyt pitäis olla kilo poissa, mut kaks tuli lisää.
Harvemmin niitä kirkkaita kuitenkaan litratolkulla juodaan. Tai sit oon vaan nynny.
[q]Avernian, 6.3.2006 12:06:
Yksinkertaista : syö enemmän kuin kulutat.
Mitä sä syöt päivittäin?
Mitä teet, urheiletko paljon tms. muuten vaan juoksentelet paikasta toiseen?
[/q]
Syön vähintään kerran päivässä kunnon ruokaa, sen lisäksi tulee päivittäin vedettyä sipsejä tai poppareita, yleensä myös suklaata tai muuta mässyä, leipää tai muroja aamuisin, käytän ruuan valmistuksessa aika paljon rasvaa ja suolaa ja juon päivittäin myös pullokaupalla limpparia ja yleensä myös maitoa/kaakaota.
Ai mitä teen? En juuri mitään.. Löhöän sängyllä, istun koneella, ajan autolla...
Ja kun on bileet, tanssin kuin hullu...
[q]Freja, 11.3.2009 14:49:
Kirkkaissahan on iha hemmetisti kaloreita, joten suosittelen vaihtamaan joko light- tai kuivaan siideriin. Lightia itse juon.
[/q]
Lightia en tosiaan juo, koska vihaan kaikkia makeutusaineita. Kirkkaitakin aika vähän...tai riippuu bileistä :D
hitto kun nyt ei ole muutamaan kk päässy treenaa ollenkaan.. läskit entisellään..
toivottavasti elämä jo kohta normalisoituis
Joo maa liityn nyt kylla tanne !
Ottaa paahan kun just popsin suklaarasian putkeen. Ei siita tullutkaan sit kun 900 Kcal !! Olis eri asia jos kerkeis saannollisesti kaymaan salilla mut kun ei kerkee. Valitettavasti taysi herkuttomuuskaan ei ens viikolla tule onnistumaan kun vietan 4 paivaa Lontoossa mutta sen jalkeen kylla ei mitaan herkkuja ainkaan kuukauteen ja niin paljon liikuntaa kun kerkee !
[q]Dementation, 6.3.2006 00:53:
Voitteko joku lahjoittaa mulle joku 5-10 kiloa?
Kun en liho millään ja se on oikeesti mulle ongelma...
[/q]
Yksinkertaista : syö enemmän kuin kulutat.
Mitä sä syöt päivittäin?
Mitä teet, urheiletko paljon tms. muuten vaan juoksentelet paikasta toiseen?
haluun joko pudottaa kilon, kiinteytä tai hankkii lihaksia.. vikaa haluisin eniten, mutta oon liian laiska
[q]Dementation, 6.3.2006 22:03:
Syön vähintään kerran päivässä kunnon ruokaa, sen lisäksi tulee päivittäin vedettyä sipsejä tai poppareita, yleensä myös suklaata tai muuta mässyä, leipää tai muroja aamuisin, käytän ruuan valmistuksessa aika paljon rasvaa ja suolaa ja juon päivittäin myös pullokaupalla limpparia ja yleensä myös maitoa/kaakaota.
Ai mitä teen? En juuri mitään.. Löhöän sängyllä, istun koneella, ajan autolla...
Ja kun on bileet, tanssin kuin hullu...
[/q]
Kulutus ei varmaan ole siis kovin iso. Enpä osaa kovin tarkasti arvioida paljon kuluttaisit, tai tolla kuvailulla edes paljon syöt, mutta esim. http://www.kalorilaskuri.fi auttanee sua. Lääketieteellisiä epätavanomaisuuksia lukuunottamatta ihminen kyllä kasvaa kun syö enemmän kuin kuluttaa.
[q]pyhimys:
Ennen lenkille lähtöä kannataisi juoda mustaa kahvia, jotta aineenvaihdunta paranisi.[/q]
Tai cofi-tabsei (100kpl 100mg maksaa 3,55) ..ja myydäähän noita jotain rasvanpolttokapseleitakin.
Ja ananasta menee pari purkkia päivässä..mmmm
tosin mä en oo laihduttamassa ;-)