Itse tehdyt bilevaatteet?

Back to yleinen bilehöpinä O

Jep... itehän noita on tullu suunniteltua ja osittain tehtyä. Koska edustan tätä kotitöissä avuttomampaa sukupuolta.. joudun turvautumaan äipän apuun ainakin kaavoitus asioissa.
Pääasiassa kaikki bilevaatteet on omaa työtä, toki jotain on tullut ostettua koska esim muovin tai kumin käyttö vaatteissa on jo haaste tämäntasoiselle kotiompelijalle
En nyt tiedä ovatko tekeleeni mitenkään hienoja tai korkea tasoisia mutta kyllä niissä viihtyy ja bilettää ihan mukavasti

myös jotain vanhoja valmiina ostettuja on tosi kiva pistää uuteen uskoon modaamalla... ihan näppärää ja puolet vaivattomampaa kuin alusta asti tekeminen

Juuri eilen tuli lähdettyy hämeenlinnaan asti hakeen pinkkiä ja limenvihreetä karvaa...

Kyl oma tehdyt kuteet on aina omanlaisii, mulle kamut antaa tilauksia jatkuvasti, ja pitäis vloppunakin tehdä parit kuteet...
Kyl sitä melkein joka toisiin bileisiin teen uudet tai yhdistelen vanhoja... Vaikka samalla kaavalla yleensä teen pitkän hameen ja sit jonkun topin, mut noin kirkkaaat tai neonvärit vaihtelee ja paljon

itse kyllä teen vaatteita, se on melkein pakko koska kaupoista ei löydy tai sitten maksavat aivan liikaa (esim. netti). ja niistä saa silloin sellaiset kuin haluaa. nytkin on parhaillaan housut ja toppi työn alla..
kankaita täytyy kyllä ettimällä ettiä. joskus tekee mahtavia löytöjä ja taas joskus ei löydä kirveelläkään minkäänlaisia hyviä kankaita. ideoita varmasti riittäisi vaikka kuinka paljon, mutta taas toisinaan rahoittajat puuttuvat ja ideat jää sitten siihen..

mulllekki sais suunnitella vaatteita ;)

*tahtoo kaverin jolla on ompelukone* tai joka on ompelukone
nimittäin tänään kaupassa juuri huomasin että aika vaikeaa on enää
löytää vaatetta jota voisi pitää päällä..
mulla on liikaa haluja uusiin vaatteisiin,
ja kaavat on vain mun päässä,
kankaat kaupassa ja ompelukone karkuteillä

[q]fairi:
ompelukone karkuteillä
[/q]

sama täällä :( tahtois koneen jotta vois tehä niitä kiksuvermeitä joita kuitenkin pitää vaan kerran ja sen jälkeen vaan jos on jotain spesiaalia (lue: eli ei koskaan)

Sain oman koneen Yhden muhkeanpitkän hamosen väänsin tuossa viime viikolla jo, enää pitäisi keksiä siihen jotain koristetta - niitä on vähintään yhtä vaikeaa löytää kuin kohtuuhinnan kankaita.

Onko kukaan muuten käynyt Tallinnassa kangaskaupoissa? Tiedossa on jo yksi kauppa sataman läheisyydessä(Kangas & Nööp), mutta hintatasosta ei ole haisuakaan. Onko ompeluroina siellä reilustikin edullisempaa?

Jesspoks...vähäsen tullu tehtyä jotain, ja miksailtua muista vaatteita uuteen uskoon, mutta eiköhän se tästä lähe kukoistamaan jos saan ompelukoeen synttärilahjaksi!

ois kyl oikeen pop ja mahtavaa jos joku suostuisi lainaamaan konettaan joskus, kun
en millään kykene maksamaan omaa konetta *sydän*

[q]fairi:
*tahtoo kaverin jolla on ompelukone* tai joka on ompelukone
[/q]

onneksi omistan ihanan ystävän, joka tekee aina kaikki bilevaatteeni..*sydän**pihkassa**sydän*

Ompelukone löytyy (ei kylläkään mikään tuliterä) ja vähän kai jotain taitookin on taskussa mut en oo viel ehtiny kamalasti mitään vaatteita säätään. Ehkä vielä joskus sitte enemmän

[q]fairi:
ois kyl oikeen pop ja mahtavaa jos joku suostuisi lainaamaan konettaan joskus, kun
en millään kykene maksamaan omaa konetta *sydän*

[/q]
mun konetta saa tulla käyttämään jos haluut väsää mullekkin jotain kivaa*juonittel**joo*

[q]Maihku:
---
fairi:
ois kyl oikeen pop ja mahtavaa jos joku suostuisi lainaamaan konettaan joskus, kun
en millään kykene maksamaan omaa konetta *sydän*


---

mun konetta saa tulla käyttämään jos haluut väsää mullekkin jotain kivaa*juonittel**joo*
[/q]
kiitos kiitos, jos teen sullekki jotain maksatko matkat *reps*
ehä mä oikeesti osaa ees tehä mitään, mä haluun laittaa kankaan vaan ojennukseen!!
voisin ihan tosissani nimittäis tulla joku päivä.. alkaa oleen jo liian tuttu vaatevarasto.

Juuh..! Itte väsään kyl lähes poikkeuksetta kaikki bilekledjut, näiltä korkeuksilta kun ei niitä oikein tahdo löytyä. Muutenkin kuulun siihen kastiin, joka ei löydä oikein mistään mitään sopivaa, joten aina oon joutunu itte kyhäilemään omii väkerryksiäni.. Ja kivahan se on jättää omat "kädenjäljet" valmiisiinkin vaatteisiin! ;) Niistä kun saa muokattuu vaikka mitä! Opiskelen vaatetusmuotoilua joten rättien kanssa vehtaaminen on tuttua puuhaa sinänsäkin. Jotain pientä oon tehny myös kavereille, mut enimmäkseen ittelleni.
Oon järkkäämässä muutaman luokkakaverini kans muotinäytöstä tammikuun lopussa, ja ideana on valmistaa sinne vaatteita vanhoista matskuista (vaatteet, kodintekstiilit jne.). Nuo kledjut tulee olemaan aika retroja, uuden ja vanhan yhdistämistä, mut haaveissa ois joskus järjestää näytös myös bilevaatteista xD Dj soittamaan humppaa ja bilekaverit hengaamaan lavalle. Oih, kun se ois ihanaa!
Kaverin kans on kyl suunnitteilla näytös ensikesäksikin järven rannalle dj´n rytmittäessä iltaa.. Ehkä sinne ehtis sit jotain bilekampettakin väsäämään.. ;) Siitä tulis huikeeta!

Tää meni vähän topicin ohi mut jos tiedätte *täh* mistä saa kirkkaanpunaista tai neonkeltaista karvaa, ni kertokaa... Pakko saada niitä

hmmhmm, pitäis vissiin mennä taas katsastaan kauppoihin valikoimat ja ommella jotain kivaa mustaa remmillistä äitee on kuitenkin haka ompelussa, niin apuakin saa.

Semmosta kyselisin, kun olen asunut Helsingissä niin vähän aikaa vielä, et missä helsingissä on kangaskauppoja. Ainoat mitkä tiedän on Sanomatalon ja Itiksen Eurokankaat. Mut onkos muita? tai varmasti on, mutta missä?

Kiitos jo etukäteen..*hymy*

[q]Keeerin:
Mut onkos muita? tai varmasti on, mutta missä?
[/q]

Ainakin pari mitä tiedän: yksi on Hämeentiellä, lähempänä Sörnäisten metroasemaa kuin Hakaniemeä. Siellä on paljon kiksukarvaa ja muita erikoiskankaita ainakin. Toinen kauppa on Kampissa ihan sen bussiaseman kyljessä - sen voi bongata jos menee rautatieasemalta päin Feveriin päin.

[q]Keeerin:
Semmosta kyselisin, kun olen asunut Helsingissä niin vähän aikaa vielä, et missä helsingissä on kangaskauppoja. Ainoat mitkä tiedän on Sanomatalon ja Itiksen Eurokankaat. Mut onkos muita? tai varmasti on, mutta missä?

Kiitos jo etukäteen..*hymy*
[/q]

Kel-kel-kel-keltaiset sivut?

Minuutin etsimisellä tuolta löytyi kuutisenkymmentä kangaskauppaa "Helsingin seudulta" ja noista useat on ihan oikeasti Helsingissä.

[q]Keeerin:
Semmosta kyselisin, kun olen asunut Helsingissä niin vähän aikaa vielä, et missä helsingissä on kangaskauppoja. Ainoat mitkä tiedän on Sanomatalon ja Itiksen Eurokankaat. Mut onkos muita? tai varmasti on, mutta missä?

Kiitos jo etukäteen..*hymy*
[/q]

etelä-esplanadi, siinä svenska-teatterin päässä. Sisäpihassa Eurokangas :)

O