Itse tehdyt bilevaatteet?

Back to yleinen bilehöpinä O

Mä kyhään itte kuteita.. Hameet yms, jos niitä jaksaa pitää on ihan simppeleitä tehä. Kuvioissa menee sit enempi aikaa... Mut housuihin on kiva tehä kaikkia modauksia... Ei osaa selittää...

[q]Kaizu:
Mistäköhän sais ostettua jotain jolla vois värjätä vaatteita uv-hohtaviksi
Ajattelin housuista nauhat saada hohtaviks
[/q]

Värjää ne valkosiksi kloorilla

kyl mä ainaki kun ostan jotkut housut ni lisäilen itte jotain kanssa sinne ni tulee paremmat aina...

[q]Kaizu:
Mistäköhän sais ostettua jotain jolla vois värjätä vaatteita uv-hohtaviksi
Ajattelin housuista nauhat saada hohtaviks
[/q]

Huomiokynä on halpa ratkaisu. ;-P

mun profiilis oleva t-paita on itse tehty, mielikuvitksen puutteessa laitettu cyberdogin logo rintaan

ensi kerralla omaa logoa, itse ideoin ja tyttö yst. toteuttaa...

[q]DiamonDie:
---
Kaizu:
Mistäköhän sais ostettua jotain jolla vois värjätä vaatteita uv-hohtaviksi
Ajattelin housuista nauhat saada hohtaviks

---


Huomiokynä on halpa ratkaisu. ;-P
[/q]
Ajattelin kans samaa Pitäisköhän kokeilla

teen yleensä itse bilevaatteet on kalliita ja ei löydy useinkaan sellasta mistä tykkäis..
normaalisti teen visioin ja asukokonaisuuden meikkeineen ja kampauksineen jonkun keksimäni teeman mukaan..isoja bileitä varten tulee usein alotettua jonkun asun ideointi kuukausia etukäteen..
eurokankaasta ostan yleensä kankaat yms..
yleisesti on tullut positiivista palautetta ja eli vaikka vihasin tekstiilitöitä ala-asteella ja
menin teknisiin mielummin värkkäileen löylykauhoja niin huomaa että kun haluaa niin kaikkeen pystyy..

Vaatefetisistina seuraan kyllä jonkin verran muiden kamppeita, varastelen ideoita ja silleen. Yritän kiinnittää huomiota omaankin pukeutumiseen, että tilanteen mukaan ja mukavasti ja käytännöllisesti ja näppärän näköisesti (vaikka suosisin nakubileitä, jos sellasia ois.. *iihhih*) ja omaperäisesti. Olin koulussa puu- ja metallitöissä joten se ompelu ei suju ihan niin hyvin kuin toivoisin..
Yhdistelen yleensä valmiita vaatteita omatekemiin, sekä korjailen/ muutan/ kierrätän/ koristelen vanhaa.. ja satsaan lisukkeisiin eli korut, hiuslaitteet, meikit..
Kengät vaan on aina ja ikuisesti ne samat vanhat skedetossut, jotka on monesti karseassa ristiriidassa prinsessa-, domina- tai geisha-vaatteitteni kanssa! Vaan muapa ei haittaa..

[q]meisi:
kaupoista (tampereella) ei kyllä löydy juuri mitään..
[/q]

Sanopa muuta :S

On tässä tullut ommeltua muutama vuosi sitten valkoista nyöriselkäistä pvc-toppia, hametta ja kaiken maailman kiksuvermettä. Kaappiinhan ne jäi kertakäytön jälkeen :S

Siirto tuolta "bilevaatteita haussa"... >

[q]Elikkäs Honestyn lisäks on ainakin Streetbeatit (toinen Forumin alakerrassa - vieressä myös Blippo jota myös suosittelen - ja toinen Lönnrotinkadulla? Ja sitä vastapäätä joku toinenkin ihan asiallinen kauppa, joka ei tosin meikäläisen tyyliin sovi). [/q]

Pikku korjaus..siis Forumin alakerrassa ja Lönnrotinkadulla on Backstreet:it ( ei streetbeatit ), kuten myös citykujallakin*joo* asemalle eurokauppaa vastapäätä on avattu jonkin aikaa sitten pikkuinen liike, josta löytyy myös oikein muksevia vaatteita.*hymy*

[q]Mizfir:
Pikku korjaus..siis Forumin alakerrassa ja Lönnrotinkadulla on Backstreet:it ( ei streetbeatit ), kuten myös citykujallakin*joo* asemalle eurokauppaa vastapäätä on avattu jonkin aikaa sitten pikkuinen liike, josta löytyy myös oikein muksevia vaatteita.*hymy*[/q]

Bläh - joo siis multa ei _koskaan_ kannata kysyä neuvoa mihinkään, mulla menee just näin aina nimet sekasin

Ja se pikkukauppa on muistaakseni nimellä Cybershop (tai jotain sinnepäin)

alotin eilen uuden kyhäämisen tulee taas jotain tosi über sekavaa..ja neonvihreetä

mist oot löytänyt neonvihreetä? mä maksaisin mitä vaan, jos löytäisin jostain esim. neonvihreetä nylonia

Mä teen myös omat bilevaatteet ja kaverillekin kerran - viimeisin luomus oli tehty jouluverhoista jotka muuton yhteydessä jäi turhaksi.

Eurokankaasta ja sieltä verhopuolelta on lähes kaikki kankaat löytyneet.

[q]Kaizu:
Mistäköhän sais ostettua jotain jolla vois värjätä vaatteita uv-hohtaviksi
Ajattelin housuista nauhat saada hohtaviks
[/q]
Sinooperissa on UV-hohto värejä Maraboulla. Ne tosin on poistumassa myynnistä, joten rynnätkää ostamaan koko varasto tyhjäks. edit: Siis värien merkki on Marabou...

Periaatteessahan normaaleissakin maaleissa on hohtavia... Pitänee vaan testata.
Itse sain duunista Honeywellin vihreenä jälkiloistavaa pigmenttiä. Sotkin sitä valkoseen kangasväriin ja maalasin paitaa sillä. Halluissa sitten testataan, toimiiko.

Backstreet ja Honesty on kyllä parhaat bilevaate kaupat tietty jos ois tosi hyvä ompelemaan niin sittenhän ois vaan mielikuvitus rajana....*hih*

mulla on taas tuhat ideaa päässäni.... on vaikka millaista asustetta taas mielessä.. Mut nyt on pieni ongelma... hiton ompelukone.. pitää jostian repäistä sellainenkin..


nimimerk. kohta taas uusia vaatetuksia mun kaapissa (ihan kun jo nyt niitä ei olis tarpeeksi *justjoo**nauru*)

no mulla olis ompelukone mut ei minkään näköistä ideaa vaikka kuinka paljon haluis tehdä vaatteita*igor*

Ompelukone löytyy, ja saan saumurin lainaan.
Tilasin kaksi yllätystrikoo ja -Lycralaatikkoa Eurokankaasta. Ja sitten eikun ompelemaan ja piirtelemään!

Jostain ajattelin kaivella pari perus t-paidan ja topin kaavaa. Niistä muuntelemalla 4 kg kangasaineistosta saa aika monta toppia... ja ehkä jotain muutakin!

Kaikki kemuvermeet (ja osa himavetimistä) teen aina itse, saa just sellaisia kuin haluaa
Kangaskauppojen ym.liikkeiden nimet ei koskaan muistissa mutta niitähän nyt löytää kiertelemällä joka puolelta.
Kaavat ynnä muu asiaan kuuluva väkrääminen hoituu myös omien kätösten kautta.

Jos on tosi kova nypertelemään ja kehittelemään erikoisia vermeitä niin erilaisista rautakaupoista (?!) löytyy paljon mielenkiintoista pikkusälää joilla/joita voi asentaa mukavan näköisiä yksityiskohtia.
Ja askarteluputiikeista löytyy myös paljon varteenotettavaa pikku näperrettävää ja jos jonkinlaista killutinta vaatteisiin/hiuskoristeiden tekoon.

vaatetusalalla "vierailu" on auttanut paljon, tietää miten kaavat ym.ym. tehdään jne.
Kun vaan pääsis toteuttaa kaikki ideansa muuallekin kuin paperille niin aijai

O