Itse tehdyt bilevaatteet?

Back to yleinen bilehöpinä O

joo mageet oli Ak1ran vaatteet Hallmarkissa ja mallejakin ehdin jo käydä ihailemassa... sä tosiaan osaat tehdä bilereleitä

Huomasin vähän aikaa sitten, että oma äiti kykenee tekemään kohtalaisia vaatteita. Nyt vain ruinaamaan lisää ja lisää*iloinen*

mistäköhän löytäisin sellaista kiiltävää hopeista (venyvää)kangasta... ei ainakaan eurokankaasta löytynyt..

Joo nyt pitäis vihdoin ja viimein hankkii sellaset. Löysin jo kohteenkin kuka tekis nää mulle....rahaa vastaan veikkaisin??? Aiheeksi valitsin canadan, jostain kumman syystä. Jos vaik vappu illuihin sais jo ne päälle.paita ja housut*dissaa*

ahhah, onkohan mahdollisesti sama tekijä mitä itse käytän?

-M

mä oon kans tehny jotain ite ja puolisen vuotta sitten ostin kasan kaiken maailman kankaita mut tuolla kasassa ne vieläkin on kaupoista (tampereella) ei kyllä löydy juuri mitään..

Mark:[q]ahhah, onkohan mahdollisesti sama tekijä mitä itse käytän?

-M[/q]
sama tyyppi

[q]muuten asiasta toiseen.. mistä saa käytettyä inttikamaa? maastohousuja ym ? bileisiin[/q]
Joo M-62 housut ois aika roheet! Muijat varmaan diggais niistä sivu halkioista! Ja särmärit tottakai...!

[muokattu 28.4.2003 22:32]

Nyt oon vihdoin saanu koriste reijät hameeseen kiinni (kiitos vikelle avusta)*hymy*
Äsken sain myös ketjut pujotettuu hameeseen joten nyt se on vihdoin valmis!*plur*

Ihmeiden aika ei ole ohi, mä oon tehny mun ekan hameen...ja sen kehtaa jopa laittaa päälle...*hih*

..Muistakaahan sitten kaikki te joilla on omat releet päällä
hyppiä kameroiden eteen niin nähdään upeat tuotoksenne

Taitaa vaatteiden teko kuitenkin olla lähinnä naisten homma
itseltä jää ainakin neulan käyttö lähinnä sukkien paikkaamiseen,eh..

plääh... suomessa ei oikeasti ole kangaskauppoja joista löytyisi hienoja kankaita just esim. bilevaatteita varten! suurimmaksi osaksi löytyy vaan sellasta, josta voisi kuvitella tekevänsä jonkun vanhojentanssipuvun...

avernian: no ainakin bilevaatteena se voisi olla aika kuuma

siis mä en löydä edes kiksukarvaa mistään oliskohan stockalla?

voisi olla aika nätti, mutta satiinista voi olla aika hankala tehdä vaatetta... valitsen ainoastaan venyviä kankaita, koska niiden kanssa ei haittaa, jos ei vaatteen muoto ole ihan täydellinen, on vähän joustoa.. kuten tuo, joka on mun profiilissa, mutta se olikin ihan helppo tehdä

nyt kun löytyisi jostain sellasta turkoosia, vähän erikoista (?!) ja tietenkin venyvää kangasta, niin tämä tyttö olisi onnellinen

niin, kyllhän noiden venyvien kankaiden kanssa on tullut ongelmia juuri siinä ompeluvaiheessa... mutta esimerkiksi biletoppia (jota tulee käyttämään ehkä pari kertaa) tehdessä ei tarvitse miettiä vetoketjujen tms. kanssa Tein puolisen vuotta sitten farkkukankaasta korsetin, ja vaikka olen kuinka yrittänyt pitää sitä, niin on pakko myöntää, ettei se istu! juuri se istuvuus on hankala saada aikaan. Mutta mulla onkin aika peukalo keskellä kämmentä näiden ompelujuttujen kanssa...

30 metrissä kangasta onkin jo aika paljon nk. epäonnistumisvaraa itse taitaisin tarvita saman verran

tekisin mielelläni vaikka kaapillisen vaatteita jos vaan osaisin..mun käpälistä ei taida syntyä edes suoraan ommelta, saati sit vaatetta paitsi jos mulla on jotain piileviä kykyjä siis todella piileviä!

ei multakaan suoraan sanottuna kovin suoraa ommelta synny mutta tuskin kukaan sitä pimeässä bileissä katsoo... en muistaakseni ala-asteella ikinä saanut edes "ompelukoneen ajokorttia"

Hyzenthlay:[q]

siis mä en löydä edes kiksukarvaa mistään oliskohan stockalla? *nauraa*[/q]

sörkän ja hakaniemen välissä on yx spora pysäkki.. ihan siinä vieressä on pieni kangaskauppa jossa oli ainakin viel uudenvuoden aikoihin paljon erivärisiä kiksukarvoja.. maksoi 25e metri muistaakseni..
mä ostin silloin keltaista...
silloin siel oli ainakin sinistä, pinkkii,punaista, oranssia, mustaa, valkoista, violettii...

Lisää asiaa:
http://www.accesss.org/index.php?aid=55

Vaatteita on tullut väsättyä nyt noin 18 vuotta...ensin nalleille (osan niistäkin tein itse;), sitten itselleni.

Tosin olen todennut että basic-vaatteet kannattaa ostaa kaupasta. Löysin esim. tosi kivat turkoosin kesähousut H&M:ltä, 9.90e (kuinkakohan monella meistä näkyy ens kesänä tollaiset housut;)...tolla hinnalla ei kyllä kannata alkaa itse tekemään. Sama on normi-paitojen laita.

Mutta sitten kun mennään vähän erityisempiin kuteisiin eikä kukkaronnyörit annan periksi lentää kerran kuussa Lontooseen Cyberdogin kauppaan ostelemaan (kyllä, tiedän että niitä saa Suomestakin mutta Lontoossa on _hieman_ laajempi valikoima), pitää visitoida Fabrissossa ja pistää kone laulamaan...

[muokattu 3.5.2003 19:55]

Kuinka moni täällä väkertää itse bilevaatteensa tai ainakin osan niistä? Mitä luomuksia olette tehneet ja mistä löydätte kankaat ja kaavat niihin? Ajattelin ruveta itse tekemään vaatteeni kun ei kaupoista löydy mieleisiä (tai siis yhtään mitään, varsinkin kun en asu Helsingissä)...

(Toivottavasti tämä ei nyt mennyt ihan väärälle palstalle, uusi kun olen. *blush*)

O