Itse tehdyt bilevaatteet?

Back to yleinen bilehöpinä O

unity: Joo, me suunnistettiin kaverin kanssa sinne pari viikkoa sitten ihan ihmisiltä kysymällä... lopulta löydettiin kauppa, mutta jäljellä oli enää oranssia, mustaa ja sellasta leijonankeltasta karvaa todettiin sitten, että varmaan koko suomen klubikansa on vieraillu tässä putiikissa...

joo-o.. harvemmin sitä kyl on noin paljon valinnanvaraa joten ne karvat on menny hyvin kaupax... hitto nyt hermittaa kun en ostanu sitä violettii ja pinkkii.. ne on kummiskin mun lemppari värit..*pihkassa*


Hmm.. nyt mulla on pää ihan tyhjä mitä sitä seuraavax ompelis... ainakaan vähän aikaan en virittele ketjuja hameeseen...

mikäs ketjuissa on vikana?

itse haluaisin valkosta, sähkönsinistä tai punasta kiksua, mutta tosiaankin stockalta ei taida löytyä... Luulis kyllä, että jossain kangaskauppabisneksessä on huomattu mikä menee kaupaksi

no ei ketjuissa oon mitään vikana.. mä sain valmiix just sopivasti gloorian bileisiin mun kirkkaan punaisen hameen jossa oli ketjuja mut ne oli pienen työn alla saada ne hyvin siihen hameeseen kiinni. Mut kyl mä oon ihan tyytyväinen lopputulokseen ja niillä oli ihan helppo tanssiakin et ne ei häirinny yhtään.*hymy*

Mut seuraavax tahdon jotain uutta... kixukarvat löytyy.. sit neon väriset vaatteet löytyy, sit on noi ketju vaatteet.. joten nyt tahdon jotain mitä mulla ei vielä ole...*iloinen*

ostin just sinistä karvakangasta ja hopeista sekä sinistä satiinia... että saa nähdä mitä niistä hallmarkiin syntyy

Bilevaatteisiin ja käyttövaatteisiin saa vinkkejä ainakin seuraavista kirjoista:

The Supermodern wardrobe, Andrew Bolton
ISBN: 1851773436

Style Surfing
Ted Polhemus
Thames and Hudson Ltd 1996
ISBN 0500278954

Streetstyle
Ted Polhemus
Thames and Hudson Ltd 10.10.1994
ISBN 050027794X

Radical Fashion
Claire Wilcox
V & a Publications 30.05.2003
ISBN 1851773525

t.
R2D2*hymy*

Suurin osa vaatteista tulee tehtyä itse, niin arkikäyttöön kuin muuallekin. Ainoastaan sitten erikoisemmat vaatteet, joita ei oikein kotikonstein saa tehtyä tulee yleensä ostettua. Yleensä paitoja, housuja, hameita on tullut tehtyä. Muutamia luomuksia tehty myös kavereille.

Muutamista peruskaavoista on tullut muokattua vähän erilaisempia, kun en kaavoittamista alusta alkaen hallitse. Kankaat tulee pääasiallisesti ostettua Eurokankaasta. Fabrissonistakin on tullut myöskin jotain osteltua.

[q]Taika:
BPM:
Itikses on yks ja Sanomatalos toinen..Ja sit Sörnäisis on yks kiva pikku liike mistä ainakin löytyy kivoja kiksukarvakankaita..Ja suht halpoja..*pihkassa*
[/q]

Iikiik, mikä sen kixukarva-kaupan osote onpi? Teen sinne pyhiinvaelluksen heti jos vaan saan koordinaatit!

teen lähestulkoon kaikki vaatteeni itse ja valmistan myös tilauksesta. opiskelen kaavoitusta ja ompelua että hankalammatkaan materiaalit eivät ole este.
nahkaa en tosin voi tehdä, kun ei ole sitä tehdasompelukonetta...
ottakaa ihmeessä yhteyttä jos on kiinnostusta

Mullekin kelpaisi bilevaatteet, vähän liian taviksen näköisenä käyn nykyisin tanssimassa. Jos joltain löytyy kykyä ja mielenkiintoa niin saa ottaa yhteyttä. Kyselen täältä, koska vaatekaupan hintaluokkiin ei ole varaa.

hmm.. miä olen teetättänyt melkeenpä kaikki mun bilevaatteet.. koska ite oon niin onneton ompelee. Pitäs varmaan taas kehitellä jotain uutta vaatetusta tai sit vaan yhdistellä vanhoja :D suurin ongelma on syntynyt tuosta neonkeltasesta lycrasta...ku ei sitä täältä lahes seudulta tuppaa löytymään.. kiksukarvaa kyllä löytyy :)

[q]wishwa:
Iikiik, mikä sen kixukarva-kaupan osote onpi? Teen sinne pyhiinvaelluksen heti jos vaan saan koordinaatit! *jiihaa*[/q]

Unity(f):n puheista päätellen toi on ilmeisesti siinä Hämeentiellä, bussilla/sporalla Helsingin suunnasta tultaessa eka pysäkki Hakaniemen jälkeen..

Malmilla oli myös joku liike, josta sai eri väristä kiksukarvaa. Itselleni tarttui mukaan violettia karvaa ja siitä olisi tarkoitus saada jotain mielenkiintoista tehtyä *sydän*
En kuollaksenikaan muista liikkeen nimeä, vielä vähemmän osoitetta, mutta voin ottaa asiasta selvää

[q]kilobitti:
Unity(f):n puheista päätellen toi on ilmeisesti siinä Hämeentiellä, bussilla/sporalla Helsingin suunnasta tultaessa eka pysäkki Hakaniemen jälkeen..
[/q]

Joo-o, kaupan nimi on Matan kangas, tosin en oo koskaan käynyt siellä, harvemmin ite teen mitään kiksukarvasta

[q]Saara:
---
kilobitti:
Unity(f):n puheista päätellen toi on ilmeisesti siinä Hämeentiellä, bussilla/sporalla Helsingin suunnasta tultaessa eka pysäkki Hakaniemen jälkeen..

---


Joo-o, kaupan nimi on Matan kangas, tosin en oo koskaan käynyt siellä, harvemmin ite teen mitään kiksukarvasta
[/q]

ja tänne on tullu just viime viikolla iso kasa karvakankaita ja laaja väri valikoima... mustaakseni tällä hetkellä siel on ainakin punaista, pinkkii, violettii, sähkönsinistä, mustaa, kirkkaan vihreetä, ym ym ym.. ja hinta on 25e/m
Ja metrin palalla saa tehtyy.. kixut jalkoihin, karvalaukun, kixukarva-rannekkeet ja vaikka karvatopin joka on naruilla takaata kiini ja viel nähän karbvaa jääkin et se on ihan riittosa..

Jotain on tullu itse tehtyäkin ja ihan oon tyytyväinen aikaansaannoksiini ollu *joo*, vaikka saumat ei takuulla oo ihan suoria jne.

Pari ongelmaa vaan kyllä on kun ei näiltä leveyksiltä oikein löydy kankaita tms.(eikä valmiita bilevaatteitakaan juuri) mutta pitää vaan käyttää mielikuvistusta ja sitähän löytyy

Sit ei oo itsellä ompelukonette eli pitää sit aina pitää ”askartelu” viikonloppuja äitin luona, jonne on sit taas täältä matkaa 70km...

Pitäis kyllä taas lähteä tarkistaman paikallisten kangaskauppojen anti, tahtoo jotain uutta

mä olen sittemmin siirtynyt enemmän ostelemaan bilevaatteita, sillä mun taidot on sitä luokkaa, että ostetaan vaan jotain ihme kangasta ja tehdään siitä tuubitoppi aika monet itse tehdyt vaatteet on jääneet kertakäyttöisiksi... mutta jos olis taitoa ja oma ompelukone, saattaisi olla, että tekisin vaatteita edelleen.

tulee taas mieletön määrä visioita millasii kuteita vois alkaa kyhäilee... ainoa vain että se ihana toteutus

Mistäköhän sais ostettua jotain jolla vois värjätä vaatteita uv-hohtaviksi
Ajattelin housuista nauhat saada hohtaviks

Hmm.. Tässä mietin ku ajattelin mennä ostoksille tässä joku päivä että ostaisko ihan valmiin bilehameen vai tekiskö itse. Itse tekeminen vois tosin olla halvempaa mutta tuntuu että mun kärsivällisyys ei riitä ompelukoneen kanssa sekoilemiseen. Että taidan vaan tyytyä kauppojen antimiin, tietty voi ite sitten kehitellä jänniä yhdistelmiä niistä ;)

O