päivän o_O
[q]Epailija, 8.10.2006 22:09:
Jääkiekko:
1. Paljaat nyrkit.
2. Kraivelista kiinni ja nyrkkiä naaman-tason teknisyys. Ei sen kummempia taktiikoita tai strategioita.
3. Tappelun panee alulle kiehuvat tunteet.
4. Päämääränä on vähintäänkin nöyryyttää toista.
5. Tuomari puuttuu peliin "sitten joskus", eikä tappelun sisäisiä sääntöjä varsinaisesti ole.[/q]
Toi juurikin paljastaa, ettet tiedä kirjoittamastasi asiasta mitään. Korjaan suurimmat virheesi:
2. Usko pois että tekniikkaa vaaditaan aika helvetisti siihen, että tappelet luistemet jalassa ja n. 15 kiloa varusteita päällä.
4. Päämääränä on voittaa tappelu
5. Tuomari puuttuu peliin, kun toinen osapuoli häviää, tai tappelu menee painimiseksi. Sisäisiä sääntöjä (herrasmiessääntöjä ja ihan sääntökirjoihin kirjoitettujakin) löytyy taas niin paljon etten niitä edes tässä ala luettelemaan.
Kirjoitit harrastavasi itsekin itsepuolustuslajeja. Eikös niissäkin tapella paljain nyrkein? Onko niissäkin samalla logiikalla päämääränä nöyryyttää toista?
[q]Epailija, 9.10.2006 00:27:
Valtaosassa useimpien lajien otteluita häviäjä ja voittaja onnittelevat toisiaan ja toistensa tiimejä yhtä lailla. Milloinkas viimeksi jääkiekossa on näin käynyt tappeluiden suhteen? Kuinka usein vastustaja pyritään NHL-tappeluissa nöyryyttämään vetämällä pelipaita pois tämän päältä?
[/q]
Jälleen kerran huomaa ettet tiedä mistä puhut.
Tappelujen jälkeen on erittäinkin tarkat säännöt, mitä saa tehdä. Suurin osa esimerkiksi NHL:n tappelijoista arvostaa vastapuolta, ja onnittelee voitosta. Etiikkasäännöstö on erittäin vahva, jopa vahvempi kuin muissa kaukalon tapahtumissa. Pelipaita taas vedetään pois päältä sen takia, ettei toinen pääsisi lyömään.
Jokatapauksessa, mun pointti ei ollut se, että onko jääkiekkotappelu kauniin näköistä, tai edes lajissa tarpeellista. Vaan se, että mielestäni on väärin, että voidaan nostaa syyte kun ammattilainen harjoittaa lajiaan sen sääntöjen puitteissa. Koska olet itsekin jo myöntänyt, että tappelut kuuluvat jääkiekkoon, on mielestäni yhtä absurdia nostaa syyte esimerkiksi Amin Asikaista vastaan, kuin Nielikäistä ja Vandenbusschea. Tässä tapauksessa on yksinkertaisesti kyse tiettyjen poliittisten tahojen mediapelistä vaalien lähestyessä. Valtavaa jeesustelua johon kukkahattutädit ja klubituksen wannabehumanistit yhtyvät suuressa kuorossa.
Jos et tykkää jääkiekosta, niin suosittelen seuraamaan vaikka kaukalopalloa. Siinä ei tapella, ja pelaajien taitotasot ovat hyvin lähellä jääkiekkoa. Peli on jopa hetkittäin nopeampaa kuin jääkiekko.
[q]Epailija, 9.10.2006 11:19:
Muistelin vain sitä mitä on NHL:ää aktiivisesti seuranneiden serkkujen puheista kuullut (plus ne pari tappelukohtausta selostuksilla, jotka näin nauhalta).[/q]
Jep, näin oletinkin
[q]Poliisin toiminnan suhteen ollaan pääosin samaa mieltä, mutta viranomaiset ovat todennäköisesti jossain vaiheessa historiaa erikseen hyväksyneet nyrkkeilyn harjoittamisen. En tiedä onko jääkiekon tappeluita koskaan tarkasteltu siltä kantilta, että voidaanko tämä sallia vai ei. Voi olla, että tämä tapaus on merkki siitä, että näin ei tosiaan ole käynyt ja että nyt on aika päättää miten asiaan suhtaudutaan.[/q]
"Todennäköisesti".
Tsekkaapa vaikka faktaks toi ennen ku väität sitä edes todennäköiseks...
[q]Epailija, 9.10.2006 11:42:
Eli jos asiaan tutustuneiden serkkujeni puheiden perusteella plus sen, miten selostaja näkemissäni matseissa reagoi paidan repimiseen pois päältä, vedän sen johtopäätöksen, että pelipaidan vetäminen pään yli on toisen nolaamista, olen ihan yhtä heikoilla jäillä kuin jos en seuraisi lajia yhtään?[/q]
Lähes. Joskus aikoinaan jossain tappelussa (Rob Ray?) on pelipaita viety vastustajan päältä, jonka jälkeen siihen on syljetty, ja muuten "häpäisty". Yleensä pelipaita revitään vain vastustajan pään päälle, jolloin vastustaja ei näe mitään, eikä saa käsiään liikkumaan.
[q]Pikainen googletus ei auttanut. Voi tietysti olla, että kansainvälistä hyväksyntää nauttinut Queensberry-säännöillä käyty nyrkkeily joutunut Suomessa sen kummemmin viranomaisten hampaisiin, vaikka olisi luontevaa olettaa kukkahattutätien nostaneen kulmakarvojaan tämänkin lajin suhteen.[/q]
Mä väitän ihan yhtä kovalla varmuudella ettei Suomessa ole yhtään lakiin kirjattua päätöstä että missä urheilulajissa saa lyödä ja miten. Edelleen - siviilioikeuden lait pätevät urheilussa ihan samoin kuin muuallakin, ja esimerkiksi pelaaja, joka kokee joutuneensa kaukalossa pahoinpitelyn uhriksi, voi nostaa syytteen pahoinpidellyttä pelaajaa vastaan.
Jokatapauksessa, mä en jaksa enää aiheesta sen enempää keskustella. Ihmettelen vain, että minkä takia ihmiset, jotka omien sanojensa mukaan eivät seuraa juuri yhtään sm-liigaa esiintyvät yhtäkkiä lajin asiantuntijoina - vailla mitään käsitystä esimerkiksi lajin säännöistä tai jääkiekkopugilismin etiikasta ja historiasta. En minäkään kannata kaukaloväkivaltaa, erityisesti vihaan tahallisia vahingoittamisyrityksiä (Jarkko Ruutu), typerää rottailua ja "sovittuja tappeluita" (Nielikäinen). Mutta. Jääkiekkoon kuuluvat rehelliset mies miestä vastaan tappelut, halusivat sitä ihmiset tai eivät. Maksava yleisö ainakin haluaa.
Kyllä ihmiset osaa olla tyhmiä... Soittavat työpaikallensa ja kertovat että paikassa x palaa (n. 20km:n päässä työpaikasta) ja pyytävät soittaa palokunnan kyseiseen paikkaan x...
Ööh... *toktok*
[q]Kolera, 11.1.2008 11:51:
Joono noihin ku tajuis ni olis hyvä pistää viesti takas että "keskustelu" ja video on otettu talteen ja lähetetään mitä pikimmin viranomaisille jatkotoimenpiteitä varten. ja söpöttää samalla et ip:t sun muutki on tallessa.
Saapahan kuumoteltavaa hetkiseks.
mut hyvä etten jääny kii
[/q]
Kerros mulle mikä tossa on rikollista? Rikoslaki, luku 20: yhdenkään teon tunnusmerkistö ei täyty, eikä kyseessä myöskään ole kunnianloukkaus, koska kohdetta ei ole halvennettu.
[q]Kipinä, 6.8.2008 10:13:
*eiei**hmph*
Nyt pomot töissä meinaa alkaa määräämään siitä, missä me juodaan aamu- ja ip-kahvit... "koska yhteisöllisyys ja työpaikkademokratia on niin tärkeää". Paraneeko yhteisöllisyys sillä, että juo kahvinsa meluisassa 100 hengen salissa? Olisko parempi sellainen 15 hengen kahviporukka, joka tekee töitä yhdessä? Ja mitä helvetin työpaikkademokratiaa tää nyt on olevinaan, häh?
En ala.
[/q]
Kahvitauot on työntekijän omaa aikaa ja ne voi juoda vaikka kotonaan jos haluaa.
[q]Kipinä, 6.8.2008 14:56:
Kiitti vinkistä
[/q]
Eipä mitään ;)
Työnantajalla on tietty oikeus määrätä tilojen käytöstä, eli jos tein entinen kahvihuone määritellään alueeks, jossa ei saa juoda kahvia, niin sit siel ei kyl saa juoda. Mut ei mikään estä teitä menemästä silti vaikka johonkin lähikahvilaan.
Tollanen työpaikan sisäisen synergian hakeminen käskemällä tai muutenkin "väkisin" on aika pitkälti väärä tapa tehdä se...
Olin menossa äsken röökille, niin naapurin rouvalla oli ovi auki, nin lyhyehkö keskustelu meni näin:
Minä: Ai sori, en huomannutkaan et sul oli ovi auki... (ovet siis kolahti yhteen)
Naapuri: Ei se mitään. Ollaanko sitä vielä lähdössä johonkin ulos vai?
Minä: Eii... Tupakille vaan tohon partsille...
Naapuri: Sun pitäis kyl lopettaa toi polttaminen! Siitä voi tulla keuhkoahtauma.
Minä: Juu, niin siitä kai voi tulla...
Naapuri: Eikä kannata alkaa juomaankaan! Minä otan vaan lasin viiniä illalla...
Minä: Ok! Yritän muistaa...
Naapuri: No, hyvät illan jatkot!
Minä: Kiitos samoin!
Wtf oikeesti!
[q]Jone, 10.9.2007 18:10:
Niin, selvennetään siis sen verran et joku kaupallinen taho on siis pöllinyt ton kundeille tekemäni logon, teurastanut sen ja myynyt lapsille.
[/q]
Rosikseen vaan koko pulju, jos selviää kuka tota tekee!
Käärit vielä hyvät korvausrahat samalla omaan taskuun... :D
[q]mayah, 14.9.2007 16:32:
Oon yksin töissä. Kuuntelen kiksua täysillä.
[/q]
Vittu! Multa ne vei kajarit pois, eivät ilmeisestikään tykänneet, ku paukutin junkkaa täysillä täällä... :D
[q]innae, 8.11.2005 22:02:
Rekisterin mukaan lähin klubituksessa rekisteröitynyt asuu 160m päässä minusta.
Kaikkea sitä löytyykin :D
[/q]
Mun lähin "Klubbari-naapuri" asuu 0,08km:n päässä... o_O
[q]UnityF, 8.2.2006 23:30:
mun profiili tiedot
on tullu muutama kerta oltu klubbarissa ja ehkä pari viestii kirjoittanu:
aktiivisuus
kommenttia: 11518
kuvakommenttia: 2079
rekisteröityi: 29.9.2002 11:28
käyntejä: 5945
- viimeinen: 8.2.2006 21:24
profiilia katsottu: 187581
profiilia muutettu: 4.2.2006 14:13
nappi: 788888, #16
nappi 2: 13177, #104
nappi 3: 1336, #122
[/q]
Mä rekisteröidyin 7.10.2002 ja mul käyntejä ainoastaan 1996 tällä hetkellä...
Onnkohan mä "hieman" epäaktiivinen tai jotain...?
[q]Jää~*, 26.5.2006 21:52:
---
astaroth, 26.5.2006 21:44:
---
Juhgu, 24.5.2006 15:07:
Samaa vikaa. Kummitytöllä on kohta rippijuhlat ja se on aina ollut sellainen vaahtosammuttimen kokoinen pikkutyttö. :/ ja tosiaan toi -88, huh.
---
yhdyn kuoroon. en millään voi käsittää oman pikkuveljeni täyttävän ensi kuussa 18. muuten kyllä ymmärtäisin, mutta kun toi kolmekin vuotta nuorempi sukupolvi on suhteutettuna ihan älyttömän pieniä vaahtosammuttimia - ainakin ne mitä omasta tuttavapiiristäni löytyy. ne kaikki näyttää samalta, kun minä joskus seiskalla
---
Mun pikkuveli (-90) menee lukioon syksyllä
Sehän on ihan pentu vielä.
Niin ja sillä oli himo möreä ääni *pökr*
(Nähny sitä viimeksi jouluna...)
Mut huomaa kyllä itekin olevansa vanha,
kun kyselee tyhmiä.
Minä: No millanenkas todistus sulle tuli?
Veli: No ei meillä oo koulu vielä edes loppunu.
[/q]
Mun pikkusysteri täytti kans helmikuussa 18...
Missäköhän välissä aika on noin paljon liikkunu...
Eihän se viel voi olla 18, se on vasta kakara...
[q]Umbala, 12.3.2009 16:05:
Siis kun rupesin pelaa tota Travianii, ja siin pitää allekirjotella kans jonkun verran viestei. [/q]
OT: Pelaat ykkösservulla? :D
Näin meillä:
Päiväys Aika Paikkakunta Tarkistuspisteen tiedot
--------------------------------------------------------------------------------
marraskuu 05, 2007 13:46 Helsinki - Finland Lähetys noudettu
marraskuu 05, 2007 16:58 Helsinki - Finland Lähetyspaikka
marraskuu 05, 2007 22:32 Helsinki - Finland Lähtenyt
marraskuu 06, 2007 00:21 Brussels - Belgium Saapunut
marraskuu 06, 2007 03:02 Brussels - Belgium Käsittely
marraskuu 06, 2007 03:02 Brussels - Belgium Lähtenyt
marraskuu 06, 2007 06:11 Arlanda - Sweden Saapunut
marraskuu 06, 2007 08:26 Arlanda - Sweden Lähtenyt
marraskuu 06, 2007 12:20 Tallinn - Estonia Saapunut
Helpompaa ja nopeampaa olis ollu pistää paketti eri firman kyydissä suoraan lahden yli... :D
Viime yön uni Olin yhen työkaverin kanssa jossain bilessä ja parvelta kateltiin kun porukka tamppas. Siihen sitten tokaisin: "V*ttu että noi klubbarilaiset on sisäsiittosta porukkaa!" Heräsin siihen kun nauroin
[q]Jocular, 17.9.2007 20:31:
---
gnomex,
Ei oo sun ottama kuva. Lohikarme otti Nousu Shop Launch Partyssä 2004.
---
miks se löyty mun rush 2004 kansiosta alkuperäsenä mis oot jonen kans? :P
[/q]
http://klubitus.org/kuva.php?id=5582
Kaks pissistä pyys ärrällä ostaa 4 siideriiiiiii, sit ku en ostanu ni olin "vitun homo!"
Ei tunnu löytyvän pösöstä virtajohdolle läpivientiä auton sisältä akulle Pitääköhä lähteä ihan porailemaan.. Hmm..