päivän o_O
[q]Timce, 8.1.2010 12:44:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Naiseksi+pukeutunut+huoltamon+ry%C3%B6st%C3%A4j%C3%A4+tuomittiin+vankeuteen/1135251972831
"..Grönfors piilotti erään naisen avustuksella hameen sisään ainakin kahdeksan neljän litran öljykanisteria ja joitakin yhden litran öljypulloja Nesteen Muuralan-huoltamolla Espoossa."
Olen kuullut legendoja mustalaisnaisista, jotka varastavat kodinkoneita piilottamalla ne hameensa alle. Ilmeisesti kyse ei olekkaan pelkästä legendasta.
[/q]
Kyllähän mannet on varsin veikeetä ja kekseliästä kansaa, mitä varasteluun tulee :D
Senkin ajan ja energian kun käyttäis johonkin järkevään, ni niistä vois muutaman tuhannen vuoden päästä tulla yhteiskuntakelpoisia ihmisiä :)
[q]Freja, 12.1.2010 12:59:
---
kinderi, 12.1.2010 12:29:
Mä näin unta että olin raskaana, eikä se edes tuntunu mitenkään maailmanlopulta.
---
Ei kiesus, nyt kun luin tän ni muistan oman uneni. Mä olin synnyttämässä, eikä se sattunut oikeastaan ollenkaan
Mul oli oikeen söpö vauvamaha! En vaan muista kumman sitten synnytin.
[/q]
Tollaset unet ei kyllä välttämättä ole kivoja, kun sitte herää ja muistaa et ainii, ei oo edes sitä miestä.. *möksäil*
Niin joo, se munkin maha oli oikeen söpö kun siellä joku jumppaili. Huoh..
Kellokoskella oli maanjäristys. Mukavasti tärisi korkea rakennus.
[q]tuuls, 29.7.2005 14:36:
Äsken Pasilan asemalla jäi vähän suu auki kun yks täti veti nassuun semmosta lauantaimakkarapötköä. Semmonen kilon pötkylä. Oli se jo puolet ehtinyt tuhoamaan
...intohimonsa kullakin
[/q]
Eilen näky dösärillä ku joku ukko veti huuleensa puolen kilon edamia =D
[q]Epailija, 8.10.2006 13:18:
:D [/q]
Nyt ihan tyhmä kysymys. Seuraatko lainkaan jääkiekkoa? Oletko itse pelannut?
Isä opetti tänään about 5v poikaansa bussissa, kun poliisiauto ajoi ohi: "Katso, nuo on vihollisia, nuo on sikoja, nuo yrittää estää meitä elämästä normaalia elämää!"
Ja yllättäen poistuivat bussista Kontulassa
Vartti-lehdestä poimittua:
"Nivelten naksuttelija sai Nobelin
Joukossamme on tyyppejä, jotka ilahduttavat muita naksuttelemalla niveliään, tyypillisesti rystysiään. Se tuottaa naksuttelijalle jonkinlaista tyydytystä, mutta kauhistuttaa muita. He varoittelevat naksuttelijaa nivelten kulumisella tai muulla pilaantumisella.
Samanlaisia varoituksen sanoja kuuli lapsena äidiltään ja tädeiltään sekä myöhemmin anopiltakin sittemmin lääkäriksi opiskellut mies. Hän päätti tutkia asiaa. Jo 50 vuotta sitten hän aloitti vertailevan tutkimuksen.
Hän naksutti vasemman käden rystysiä kahdesti päivässä, mutta jätti oikean käden rystyset rauhaan. Vuosikymmenten aikana hän laski naksutelleensa testikätensä rystysiä ainakin 36 500 kertaa.
50 vuoden jälkeen voitiin todeta, että vasemmassa kädessä ei ollut nivelkulumia eikä muitakaan vaurioita oikeaan käteen verrattuna. Tutkija pitääkin osoitettuna, ettei rystysten naksuttelu aiheuta nivelongelmia. Hän jopa asettaa epäilyksenalaisiksi muutkin äitien uskomukset, kuten pinaatin syönnin terveysvaikutukset.
Tälle tärkeälle tutkimukselle myönnettiin tänä vuonna lääketieteen Ig Nobel-palkinto. Tätä ns. huumori-Nobelia on jaettu jo lähes 20 vuotta tutkimuksille, joita ei voi eikä pidä toistaa."
[q]wiwi, 3.12.2009 11:33:
Pystyittekö muuten oikeesti kuuntelemaan ton Timcen linkittämän puhelun loppuun asti? :O
[/q]
Noup. Muutama sekunti riitti.
Oon muuten huomannut, että ahdistun ihan hirveesti, jos nään tai kuulen tappelua, kiivastumista jne. Esmes Konemetsässä oli tosi kiva alottaa päivä kuuntelemalla jonkun pariskunnan tappelua heti aamusta - uhkailua, kiristystä jne. Siinä muistaakseni käytettiin jo lastakin sota-aseena. :/
[q]Takyon, 9.12.2009 23:55:
Vartti-lehdestä poimittua:
"Nivelten naksuttelija sai Nobelin
Joukossamme on tyyppejä, jotka ilahduttavat muita naksuttelemalla niveliään, tyypillisesti rystysiään. Se tuottaa naksuttelijalle jonkinlaista tyydytystä, mutta kauhistuttaa muita..."
[/q]
Mulla ainakin tuntuu välillä siltä, että rystyset on jotenkin lukossa (samoin vasen vammapolvi) ja siksi pitää naksauttaa. Toisaalta esim. osteopaatti, jolla taannoin kävin, naksautteli sormet, varpaat ja kaikkea muutakin auki. Että eroaako omat naksauttelut jotenkin ammattilaisen tekemistä? Kanske.
[q]ezzy, 10.12.2009 10:00:
---
niomic, 10.12.2009 03:38:
---
Tekis mieli kyllä nähdä kunnon tutkimustulostakin. Itselle on jäänyt (hyvin pienellä etsinnällä) semmoinen mielikuva että naksuttelu voisi mahdollisesti edistää / ennenaikaistaa reumaa ja sen oireita. Ite kyllä naksauttelen sormia, niskaa, nilkkoja ja varpaita pitkin päivää :) Sormet on ainakin murtunu / menny sijoiltaan niin monta kertaa, et eiköhän siitä tule vanhempana pahemmat ongelmat, kun ei esim. olla saatu ihan tarkalleen takaisin uomiinsa joitain asetettua :P
---
Itsellä rutisee niskakin oikeen urakalla :D Koskakohan pää putoo?
[/q]
Mä lisäisin tohon listaan vielä selkärangan. :D
Mutta niin, mullakin on aina ollu tosi naksuvat nivelet ja ne tuntuu (just niin kuin Amma kuvaili) että on pakko naksauttaa. Muistan kyllä kun skidinä peloteltiin reumalla ja vaikka millä, mutta yhtään järkeviä perusteita en ole väitteille saanut. Kai se selviää tässä muutaman kymmenen vuoden sisällä. :O
[q]pirpeli, 11.11.2006 17:15:
Selkeästikään ei, useiden kohdalla. Ja varsinkin jos niitä juodaan 2-3..Ja mä en yleensäkään ymmärrä, miks lasten pitäs noita vetää.
[/q]
Miks aikuisten pitää? Miks kenenkään pitää?
Jos ne tykkää siitä?
edit: vai oonko mä vaan missannu jonku batteryn väärinkäyttämisen trendin nykynuorisossa? Onko toi oikeesti ongelma?
[q]Epailija, 8.10.2006 21:15:
Toisaalta mikään ei kuitenkaan estä viranomaisia kieltämästä tällaista toimintaa ja täten rajoittamasta lajia.
[/q]
Eikö?
Onko mielestäsi todellakin moraalisesti oikein, että virkavalta saa määrätä mitä aikuiset ihmiset omalla suostumuksellaan vapaaehtoisesti (tässä tapauksessa jopa elannokseen) tekevät?
Ja oletko tosiaankin samaa mieltä, mikäli virkavalta kieltäisi esimerkiksi Amin Asikaista nyrkkeilemästä tai sinua harrastamasta itsepuolustuslajeja?
[q]Kolera, 11.1.2008 14:30:
Aa eli mä voin mennä näyttelee mun alastonkuvia ja muuta runkkausmateriaalia ihmisten nenän eteen kadulla ilman että ne voi siihen mitään sanoa vastaan. Hyvä tietää jatkoani ajatellen.
[/q]
Nyt on kyseessä hieman eri asia. Oikeusasioissa kaikki tapaukset ovat yksittäistapauksia, ellei Korkein oikeus ole käsitellyt asiaa ennakkotapauksena.
[q]Kon-tiki, 11.1.2008 14:02:
En nyt jaksa tässä rikoslain pykäliä ruveta pläräämään, mutta itsensäpaljastelijoita ym. seksuaaliahdistelijoita on tuomittu pikku rangaistuksiin ihan käräjilläkin. Lakipykälät mainitun tyylin runkkaajia vastaan ovat olemassa. Ahdistelusta tuossa oli kysymys, kun vastapuolelta ei ollut saatu suostumusta eikä kysyttykään. Mä olisin ottanut ip-osoitteen ylös ja kiikuttanut poliisille.
[/q]
Edellä kuvattu menettely ei täytä rikoslain 20 luvussa määriteltyjen seksuaalirikosten tunnusmerkistöä. Sitä vastoin, jos sellaista tapahtuisi työyhteisössä, olisi se seksuaalista ahdistelua, joka on työturvallisuuslaissa kiellettyä, lähinnä henkiseen työsuojeluun liittyvää työapaikkakiusaamista. Jos teidän mielestä joku 20. luvun pykälistä täyttyy, niin kertokaa nyt ihmeessä minullekkin!
[q]
(http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L24)
RL 24:9
Kunnianloukkaus
Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen.
[/q]
Ensimmäinen momentti ei täyty, koska mitään tietoa tai vihjausta ei ole Jocularista esitetty. Toinen momentti voisi täyttyä, jos Jocular on mieltänyt teon juuri häntä itseään halventavaksi. Ilmeisesti tässä tapauksessa hän lähinnä huvittui. Lausahdus "Oon ihan shokissa suorastaan" tuskin tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, että Jocular on shokissa ja peloissaan. Jos hän ei koe tekoa halventavaksi, teko ei ole rikos.
Tarkoitukseni ei ole puolustella tekijää, vaan haluaisin tietää millä perusteella teko on kriminalisoitua, koska olin itsekin aikoinaan melko yllättynyt siitä, että tämäntyyliset teot eivät ole suoraan ja yksiselitteisesti laissa rangaistaviksi säädettyjä.
[q]ALIEN, 9.10.2006 00:23:
Mut mielestäni mitä tähän aiheeseen tulee sen pitäisi olla ihan samat säännöt kuin lajeissakin kun otetaan erää, mutta vasta siinä vaiheessa kun molemmat lyövät hanskat jäähän ja alkaa paiskoo. Sen pitäisi olla se "kling!" ja matsi alkakoot -merkki koska molemmat siihen lähtivät. Mut ei mua paljon huvittais rehtinä mailan heiluttajana jos luistin käväsis maalialuuella niin joku poliisi AHL:stä vetäis nyrkillä naamariin. Vittu syytteenhän mä siitä laittaisin pahoinpitelystä yhtälailla kuin jos joku tempasis mua naamariin sählymatsissa.
[/q]
Noinhan se suurinpiirtein meneekin. Ennen kuin kummaltakin tippuu hanskat, ei lyödä.
Naiset, ohhoh...
http://www.yle.fi/uutiset/24h/id96578.html
Oli mielenkiintosta olla tapahtumista vain yhtä kerrosta ylempänä ku poliisit huutaa rapussa ettei saa tulla ulos kämpästä jne...
[q]josbe, 21.8.2009 12:12:
Tämä o_O tapahtui jo pari päivää sitten. Saimme isännöitsijältä nootin, jossa todetaan, että käytämme autoamme ennen kello kuutta (kun pitää duuniin ehtiä kuudeksi) ja aiheutamme siten meteliä. Menetämme autopaikkamme, jos emme noudata sääntöjä, joihin olemme sitoutuneet autopaikan vuokratessamme (tällaista sopimusta en muista). Nootin mukaan autoa ei saa käyttää klo 21-6 välisenä aikana. o_O
Osaakohan joku sanoa, voiko taloyhtiö rajoittaa autopaikan käyttöaikaa? Tuntuu aika kohtuuttomalta, ettei ennen kuutta saa töihin lähteä... Varsinkaan kun julkisilla ei sinne pääse.
[/q]
Asutko vuokralla? Vuokrasopimuksen allekirjoituksella hyväksyit noudattavasi taloyhtiön sääntöjä. Simple as that.
edit: katoppas vuokrasopimus että lukeeko siellä "...sitoutuu noudattamaan...plaa plaa plaa"
[q]Epailija, 8.10.2006 20:31:
Luin juuri Individualin pistämän linkin takaa kirjoituksen Urheilulehdestä. Kirjoitus oli selkeästi henkilön, joka tuntee jääkiekon, mutta joka ei vastaavasti tunne kamppailulajeja, enkä näe syytä merkittävästi poiketa kannastani. Ok, tappelut ovat kuuluneet jääkiekkoon kautta aikojen, mutta lähtökohtaisesti näiden nujakoiden vertaaminen mihinkään kehässä tapahtuvaan on jo mainitsemistani syistä epäreilua nyrkkeilyä ja muita vastaavia lajeja kohtaan.
[/q]
Pointtinani siis tuossa nyrkkeilyyn vertauksessa oli se, että miten jääkiekkoilija voidaan lajinsa harjoittamisesta pistää poliisitutkintaan, kun kerran nyrkkeilijöitä ei haasteta oikeuteen?
[q]Individual, 5.10.2006 22:46:
Mutta nyt kun pahin savu on kaikonnut korvista, niin voisi hetken miettiä, että jos tästä tulisikin molemmille tuomio pahoinpitelystä. Tuleeko sitten lajista Suomessa, siis ainoana maana, jossa tätä maata harrastetaan, sellainen, jossa tappeluista pelin sisällä tulee tuomio pahoinpitelystä? Okei, entäs seuraavaksi? Eikö taklauksetkin ole tällä samalla logiikalla yrityksiä tuottaa vahinkoa toiselle ihmiselle. Vamman tuottaminen, mitä näitä termejä nyt onkaan? Otteluissa ovat kentällä pelaajien kanssa kolme tuomaria, heitä valvomassa erotuomaritarkkailijat ja pelaajien toimia tuomareiden lisäksi valvomassa sm-liigan kuripitovaliokunta. Ihmettelen, että eikö se riitä, koska ei mielestäni liiga kuitenkaan ole niin väkivaltainen, että siihen pitäisi puuttua tällaisten näytelmien avulla ihan valtiovallan taholta. Fyysinen, kyllä. Mutta sikailua, ei.
[/q]
Niin ja siis, voinko mä nyt vaatia jo etukäteen hartwall arenalle poliiseita, kun siellä pitäis olla Amin Asikaisen EM-nyrkkeilymatsi, jossa on oikein luvattu lyödä! Käsittämätöntä väkivaltaa, joka ei missään tapauksessa kuulu Suomalaiseen urheilukulttuuriin.
Kerrottakoon nyt siis niille, jotka ei tiedä, että jääkiekkoon kuuluu tappelut. Ne kuuluu siihen mm. siten, että niille on oma säännöstönsä ja toimintatavat tuomareille (rehelliseen kaksinkamppailuun ei mennä väliin, rangaistusasteet jne). Se, onko jonkun mielestä oikein, että kentällä tapellaan showmielessä, on sitten asia erikseen. Käsittämätöntä, että urheilulajin pelaamisesta voidaan tehdä poliisitutkinta.
[q]Epailija, 8.10.2006 19:42:
NHL-kiekkoa, joka on poliiseineen ja vähän muutenkin oma eläimensä, ei ole tullut nähtyä kuin vahingossa, MM-kiekkoa on tullut yleensä seurattua Suomen matsit plus mahdollisesti kiinnostavat, SM-liigaa en seuraa yhtään. Joskus kersana olen tainnut käydä paikan päällä katsomassa yhden matsin verran junnulätkää, kun kaveri sattui harrastamaan kiekkoilua. Itse en ole pelannut kuin sen verran, mitä koulussa pelattiin. En siis ole ehkä paras ihminen arvioimaan lätkän taktisia kuvioita tai ketjustrategioita, mutta kaukalotappeluista (joita on kyllä tullut nähtyä myös NHL-versioina) voin oman taistelulajikokemukseni pohjalta sanoa vähintään sen, mitä tuli jo sanottua. En tiedä milloin tappeluista on tullut sellaisia, että niihin ei tuomarin tarvitsisi hirveästi puuttua, mutta on vaikea uskoa sen olleen lajin kehittäjien alkuperäinen ajatus.
[/q]
Mielipiteeseen on tietty oikeus kenellä vaan, mut en mäkään käy kertomassa omia mielipiteitäni sellasissa ketjuissa joista en tajua juur mitään.
Päinvastoin kuin luulet, niin siinä alkuperäisessä kanadalaisessa jääkiekossa tappelut ovat _aina_ olleet _huomattavasti_ tärkeämmässä osassa kuin Suomessa, jossa vasta viimeisinä vuosina ollaan voitu puhua edes todellisista gooneista, eli tappelijoista (näitäkin liigassa on siis lähinnä käynyt muutamia, suomalaisia vain muutama). Modernin jääkiekon sääntökirjassa on aina ollut tuomarille pykälät tappeluista, jokaisella liigalla tietysti omansa. Näinollen, tappelut kuuluvat jääkiekkoon, halusivat keskustalaiset populistiministerit tai klubbarin wannabehumanistit sitä tai eivät. Ei nyrkkeilijöitäkään (tai muita itsepuolustuslajien harrastajia) pidätetä heidän harrastaessaan lajiaan.
Ei tunnu löytyvän pösöstä virtajohdolle läpivientiä auton sisältä akulle Pitääköhä lähteä ihan porailemaan.. Hmm..