päivän o_O
[q]kimono, 3.9.2008 11:24:
sain mailia Suomen poliisilta:
"Soitatko tai tule käymään poliisilaitoksella. Asia koskee passiasi.
Meillä on rekisterissä epäselvyyttä." o___O
apua, mitäköhän mä olen muka tehnyt?! pitää vielä hetki odotella
ennenkuin voin sinne soittaa...
[/q]
haha :D mailia poliisilta.
Päivän kysymys HS.fi:ssä:
Antaisitko poliisille rajattomat toimivaltuudet huumerikosten torjunnassa?
Kyllä 36% Ei 64%
O___o
Oonks mä ainoa, jota pelottaa ajatus _rajattomista_ toimivaltuuksista yhtään kellään?
[q]kimono, 3.9.2008 11:24:
sain mailia Suomen poliisilta:
"Soitatko tai tule käymään poliisilaitoksella. Asia koskee passiasi.
Meillä on rekisterissä epäselvyyttä." o___O
apua, mitäköhän mä olen muka tehnyt?! pitää vielä hetki odotella
ennenkuin voin sinne soittaa...
[/q]
selkiskö jo??
[q]ezzy, 3.9.2008 11:38:
---
haha :D mailia poliisilta.
[/q]
niinpä... ainakaan en siis mitään kovin vakavaa
ole tehnyt kun ei ole tullut garda repimään mua
duunipaikalta mukaans :P
[q]LiiNa, 3.9.2008 12:30:
Oon täs muutaman päivän ihmetelly, miten oon ihan pirtee päivisin, vaikka tuntuu etten nuku nykyään ollenkaan. Meen nukkuu siin 22-23 aikaan, nukun muutaman tunnin ja rupeen heräilee pitkin yötä. Joko heräilen vähän välii tai sitten sitten valvon yhellä kertaa jonku tyylii tunnin putkeen ja jatkan nukkumista. Kello soi 6.00 ja herään ihan pirteenä ja olo on kokopäivän kuitenkin semmonen kun ois nukkunu 8h sikeesti ja päikkäreitäkään en tarvii, enkä kahvii tms.. o_O
[/q]
Ollaan ku yö ja päivä ku vertaat tohon mun tän sivun postaukseen...
Sapsu =
Liina =
[q]LiiNa, 3.9.2008 12:30:
Oon täs muutaman päivän ihmetelly, miten oon ihan pirtee päivisin, vaikka tuntuu etten nuku nykyään ollenkaan. Meen nukkuu siin 22-23 aikaan, nukun muutaman tunnin ja rupeen heräilee pitkin yötä. Joko heräilen vähän välii tai sitten sitten valvon yhellä kertaa jonku tyylii tunnin putkeen ja jatkan nukkumista. Kello soi 6.00 ja herään ihan pirteenä ja olo on kokopäivän kuitenkin semmonen kun ois nukkunu 8h sikeesti ja päikkäreitäkään en tarvii, enkä kahvii tms.. o_O
[/q]
Ite tuskin koskaa nukun yli 7 tuntia yössä. Viime yönä esim. 5 tuntia eikä väsytä lainkaa, todella harvoin muutenkaan väsyttää päivisin enkä nuku päikkäreitä. Oon myös huomannu et jos unet jää lyhyeks niin on pirteempi jos uni on ollu katkonaista verrattuna sikeeseen nukkumiseen.
Johtuu varmaanki siitä, että jos sikeet unet jää lyhyeks niin herää kesken rem-vaiheen ja sillon on ihan tokkurassa (joku korjatkoon jos tää oli ihan hakuammuntaa).
Ihminen tulee hyvin toimeen vajaa 8 tunnilla unta päivässä.
Kävin aamulenkillä
...pulssi about 200, perhosia mahassa, ja naama kuin ois henkari suussa nukkunut... *plur**pihkassa* mageeta.
[q]Takyon, 18.2.2009 09:15:
Voicen aamun uutisotsikoissa, "tutkimus: tupakka tappaa rikkaan siinä missä köyhänkin". Siis mitä vittua? Mikä tässä ylittää uutiskynnyksen? Ja miks yleensäkään kukaan tekee tollasta tutkimusta itsestäänselvyydestä? On jumankauta näköjään tutkijoillakin tylsä elämä..
[/q]
Mitä omiin silmiini on viime vuosina osunut erilaisia uutisoituja tutkimustuloksia, niin varsin moni niistä on tuntunut menevän kategoriaan: "Wtf? Mä oisin voinu kertoa ton teille ihan ilmaseks ja tutkimattakin..." Mutta kun lähtökohta on se, että kaikki pitää kyseenalaistaa ja siitä vielä maksetaankin.
[q]Miksan, 3.9.2008 12:39:
Ihminen tulee hyvin toimeen vajaa 8 tunnilla unta päivässä.
[/q]
Sanoisin että tämä on huimaa yleistystä, vaikkakin monen kohdalla varmasti pitääkin paikkansa. Mistä tahansa julkaisusta tai lähteestä asiaa tutkiikaan niin siellä mainitaan että vieläkään ei tiedetä varmuudella miksi jotkut tarvivat enemmän unta kuin toiset. Ikähän tähän vaikuttaa paljonkin, mutta käsittääkseni myös oma aivokemia vaikuttaa asiaan (mm. miten aivoissa melatoniinia muodostuu).
[q]crissy, 3.9.2008 12:57:
---
selkiskö jo??
[/q]
tavallaan selkis joo, sain tällasen mailin takas:
"Aiemmin kesällä lähetin sinulle kirjeen, että noutaisit passisi meiltä.
En tiedä mitä on kesän aikana tapahtunut, mutta passiasi ei ole enää
meillä laatikossa eikä kukaan muista sitä luovuttaneensa sinulle.
Mysteerion selvittämiseksi pyytäisin tietoa siitä, mikä on tällä hetkellä
sinulla olevan passin nro ja koska olet sen poliisilta hakenut. Näillä
tiedoilla saisimme passirekisterin kohdaltasi kuntoon."
MUTTA en kyllä ole hakenu mitää uutta passia, enkä ole saanut
mitään kirjettä o_O
[q]sapeli, 3.9.2008 12:38:
---
LiiNa, 3.9.2008 12:30:
---
Ollaan ku yö ja päivä ku vertaat tohon mun tän sivun postaukseen...
Sapsu =
Liina =
[/q]
Vielä unentarpeesta. Mä oon enemmän ja vähemmän lomaillu pari kuukautta (*pepsodent*), joten aikaisia "pakkoherätyksiä" on ollut harvoin. Mun unirytmi on nyt vakiintunut sellaiseksi, että nukun helposti 12 tuntia yössä ja silti herääminen tapahtuu aina itsensä ylös pakottamalla. Jos laitan herätyskellon soimaan, sammutan sen poikkeuksetta ja nukahdan heti uudestaan.
En muista koskaan nukkuneeni näin paljon, hyvä jos vuosiin edes 7 tuntia yössä. Nyt tuntuu, että voisi vaan nukkua ja nukkua. Vähän arveluttaa, kun pitäisi huomenna jatkaa opiskelua että pääseekö ylös enää ollenkaan.
Nukuin vähä liian pitkät päikkärit, ja sen jälkeen oon nähny vähä omiani. Kaikkee pientä mut silti. O vähä hönö olo.
[q]kimono, 3.9.2008 14:33:
maili tuli osoitteesta etunimi.sukunimi@poliisi.fi
[/q]
Lähettäjän osoitetietoja ei missään nimessä kannata uskoa, koska niitä voi sähköpostiohjelmasta muuttaa miten lystää. Headerien tutkiminen voisi olla tässä tapauksessa ihan mielenkiintoista. Niistä voisi saada vähän paremmin vihiä mitä kautta posti on kulkenut.
maili tuli osoitteesta etunimi.sukunimi@poliisi.fi, enkä ole
vielä tehnyt asialle mitään... olen kysnyt asiaa Vaasan
poliisista ja suurlähetystöstä.
mutta olen kyllä antanut poliisille mailiosoitteeni passia hakiessa,
eikä heillä ole irlantilaista numeroani... eikä minulla myöskään
ole juuri tietoa onko entiseen Suomen osoitteeseeni lähetelty
mitään.
mut onhan toi nyt kieltämättä hieman epäilyttävää :/
[q]Epailija, 3.9.2008 13:36:
Poliisiko lähettäisi sinulle mailia?
[/q]
Miksei lähettäisi kun on kyse vähemmän tärkeästä ja valonarasta asiasta?
Ei sikäli että passin nro on mitään mitä kannattaa paitaansa painaa, mutta
ei kyse mistään pankin tunnusluvustakaan. En kyllä itsekkään ilman vakuuttavaa
lisäselvitystä sitä lähettäisi, mutta en siltikään pidä mitenkään mahdottomana
että poliisi olisi osittain siirtynyt 2000-luvulle.
[q]Jódís, 10.7.2009 14:57:
o_O
No ei ainakaan mun ikkunasta näkyny mitään lumen tapaistakaan... Pelkkää vesisadetta. ;)
[/q]
Mittessä oli tullut viitisen minuuttia vanhojen duunikaverien mukaan.
...ja joo, on se kummallista totta tosiaan. :D
[q]kimono, 3.9.2008 15:07:
no mut saas nähdä miten käy :P
[/q]
lähetystö vastasi, että:
"Katsoimme täältä tiedot passistasi ja asia vaikuttaa ihan
legitiimiltä. Ilmeisesti passin aikanaan sinulle luovuttanut
viranomainen unohti merkitä sen passijärjestelmään
luovutetuksi ja nyt se oli merkitty luovutetuksi vasta tänään."
:)
[q]Anselmi, 3.9.2008 14:49:
Miksei lähettäisi kun on kyse vähemmän tärkeästä ja valonarasta asiasta?
Ei sikäli että passin nro on mitään mitä kannattaa paitaansa painaa, mutta
ei kyse mistään pankin tunnusluvustakaan. En kyllä itsekkään ilman vakuuttavaa
lisäselvitystä sitä lähettäisi, mutta en siltikään pidä mitenkään mahdottomana
että poliisi olisi osittain siirtynyt 2000-luvulle.[/q]
Koska kyse on kuitenkin ihan virallisesta henkilöllisyystodistuksesta ja yhdestä sellaisesta tiedosta, jota voi käyttää väärin. Jos pankitkaan eivät kysele minkään henkilökohtaisen tiedon perään mailitse (oletan syyt tähän itsestäänselviksi), miksi ihmeessä poliisi moiseen sortuisi?
[q]wiwi, 3.9.2008 16:42:
Päivän kysymys HS.fi:ssä:
Antaisitko poliisille rajattomat toimivaltuudet huumerikosten torjunnassa?
Kyllä 36% Ei 64%
O___o
Oonks mä ainoa, jota pelottaa ajatus _rajattomista_ toimivaltuuksista yhtään kellään?
[/q]
No gallupin mukaan et.