päivän o_O

Back to häröily O

[q]Jutu, 23.6.2008 19:46:
Iskä soitti puhuakseen jalkapallosta o_O
[/q]Empä usko.

Mun mäkkärihampparist puuttuu se alimmainen sämpylä. o_O

[q]zenny, 19.6.2008 23:02:
Kuulin just että mun serkku ja hänen vaimo saa perheenlisäystä ja laskettuaika on jo ylihuomen.. Eipä taida oikee meijän suvussa toi informaatio kulkee...
[/q]

Onko tossa jotain erityisen kummallista?

Ei mullakaan ole mitään käryä serkkujeni elämistä. Useimpia en ole edes nähnyt vuosiin ja musta se on aika normaalia aikuisten ihmisten keskuudessa.

Mun klubbarin "synttäri" kalenterissa on kolmen kaverin synttärit ja kaikki täyttää jotakin, joka alkaa numerolla 3. Vittu mä oon tulossa vanhaksi, kun kaveritkin käy jo kolmea kymmentä

Johtuneeko hyökkäys minusta vai feminismistä?

[q]REivaaja, 23.6.2008 12:29:
---
Lyylikki, 23.6.2008 12:24:
Katselen tässä taas vähän noita työpaikkailmoituksia. Hei c'moon nyt niitten "tarjoustenne" kanssa.

Tarjoamme:
-liukuva työaika klo 7-16 välillä.

jepkjep

---
Se tarkottaa sitä että voit tehdä työtä 'pankkiin' tai 'pankista' Esim. ½timmaa ylitöitä 4xviikos ja 2timmaa aikasemmin perjantaina kotiin. Ihan hyvä systeemi.
[/q]
Eih.. toi tarkottaa että voi lähtee ma-to 1/2 tuntii aikasemmin ja perjantaina 2 tuntii aikasemmin... Ihan hyvä systeemi.

Päivän :DDD ja O_o:

Kuuntelen duunin ohella jotain randomia ulkomaista chillikanavaa ja tällä hetkellä soi biisi, jossa suomalainen miesääni sanoo "Laitoitko ikkunan paskaks? Kyllä taisit laittaa. Kuka siellä alhaalla huutaa?"

Pikkasen nousi kulmakarvat kun ensimmäistä kertaa kahteen tuntiin tuli voksuja, ne olivat suomeksi ja sisältö tollanen.

[q]moksu, 23.6.2008 13:10:
Siis vau..

Työpaikkahaku ja omat referenssit:
- Lähes puolet enemmän "vaadittua" alan operativiista työkokemusta
- Koulutus täytti vaaditut määritelmät ja enemmänkin
- Suosittelijana mm. kyseisen työn entinen esimies
- Työntekijänä ollessa ainoastaan kiitettävää palautetta (työtodistuksessa ja muutenkin)

ja en edes haastatteluun päässyt.. o__O ...vau.. oon sanaton.. tai no, yllä olevan sain sentään kirjotettua.. mut siis.. vau.
[/q]

Taisit vain olla liian pätevä kyseiseen hommaan siis. Itse ajattelisin näin.

Saksassa hotellin respassa juttelin respan tytölle lontooksi varaustani ja olin valmis tavaamaan haastavaa sukunimeäni. Hiukan hämmennyin, kun se ilmoitti sujuvasti suomeksi varauksen olevan ok. En melkein saanu sitä halvatun vierailulappua täytettyä. =D

Siis vau..

- Työntekijänä ollessa ainoastaan kiitettävää palautetta (työtodistuksessa ja muutenkin)

ja en edes haastatteluun päässyt.. o__O ...vau.. oon sanaton.. tai no, yllä olevan sain sentään kirjotettua.. mut siis.. vau.

Iskä soitti puhuakseen jalkapallosta o_O

[q]niomic, 10.12.2009 03:38:
---

Tekis mieli kyllä nähdä kunnon tutkimustulostakin. Itselle on jäänyt (hyvin pienellä etsinnällä) semmoinen mielikuva että naksuttelu voisi mahdollisesti edistää / ennenaikaistaa reumaa ja sen oireita. Ite kyllä naksauttelen sormia, niskaa, nilkkoja ja varpaita pitkin päivää :) Sormet on ainakin murtunu / menny sijoiltaan niin monta kertaa, et eiköhän siitä tule vanhempana pahemmat ongelmat, kun ei esim. olla saatu ihan tarkalleen takaisin uomiinsa joitain asetettua :P
[/q]

Itsellä rutisee niskakin oikeen urakalla :D Koskakohan pää putoo?

Mystistä. Palanu hehkulamppu katossa meni yhtäkkiä itestään päälle. Säikähin jo että ufot hyökkää.

[q]Lauruska, 23.6.2008 14:52:
---
moksu, 23.6.2008 13:10:
Siis vau..

---

Taisit vain olla liian pätevä kyseiseen hommaan siis. Itse ajattelisin näin.
[/q]
Jos näin tosiaan, niin erittäin nihkeetä kyllä.. noh, kohti uusia mahdollisuuksia sitten vain

[q]crissy, 18.5.2007 10:21:
opettaja vs. oppilas..

samalla päivän :(

[/q]

Löytyy Ilta-Sadusta viimestään maanantaina... *toktok*

(henkkoht mielipide että ois heittänyt kusipään ikkunasta, mut ikävä kyllä niin ei vissiin saa tehdä *uuh*)

[q]Hyzenthlay, 23.6.2008 22:29:
meidän 4kk vanha tyttökani yritti just nylkyttää mun jalkaa
[/q]

Ei se oo mitään tavatonta. Sille on luultavasti tulossa uhma ja se saattaa jatkaa tota vaik kuinka kauan. Mun uroskanille uhma tuli vasta 1,5 vuoden iässä ja se yritti jatkuvasti paritella mun äidin villasukan kanssa, joka oli siis äidin jalassa :D

[q]REivaaja, 24.6.2008 08:53:
Tai sitten itsevarmuus paistoi siinä taustavalossa että työnantaja uskoi sinusta olevan harmia.
[/q]

:D olen kyllä sitten aika lahjakkaasti hakupaperit kirjoittanut, että pelkästään paperista näkee, että minusta olisi harmia. Työhistoriaani hieman selailemalla tämä väite osoittautuu täysin huuhaaksi. Tosin, en sitten tiedä näkeekö sitä niin selkeästi pelkästään papereista.. Selvitän itse tänään vähän mutkan kautta, millä perusteilla ne palkkasi väkeä tällä kertaa..

[q]
plaa plaa plaa...
Sehän tietenkin oli nuorille maailman omistajille usein liikaa.
[/q]

Oliko nyt tarkoitus hieman vihjailla jotain mun suuntaan, tiedä sitä sitten, mutta voin nyt kyllä sanoa viitaten tekstissäsi mainitsemaan toimintatapaan, että on erittäin typerää firmalta olla käyttämättä osaajiensa potentiaalia. Olen kyllä sitä mieltä, että työssä kuin työssä täytyy tuntea oman yrityksen toimiala ja sen oppimiseen on hyvä välillä käydä koko yrityksen tuotantotehtävät läpi (työskennellä hetken aikaa niissä tehtävissä).

[q]
Myöskin suosituksia kannattaa katsoa IMO ohimennen, koska kyseessä voi olla usein perheyritys tai sitten kaverin yritys. Ei ole vaikeaa löytää suosittelijoita. Yksi henkilö opiskelee oppisopimuksella sihteeriksi faijansa firmassa ja kyllä sitä voisi sanoa naurettavuuden huipuksi kun tyttö käytännössä ei tee mitään ja suositukset on taattuja.
[/q]

Tämä nyt kuulosti yleispätevältä neuvolta rekrytoijalle.. vai oliko tässäkin tarkoituksena vihjailla jotain mun suuntaan. Oma toimintani suosittelijoiden kanssa on se, että kun olen tehnyt työn ja siihen on oltu tyytyväisiä, pyydän että saisin hänestä myös suosittelijan itselleni. Omalla alalla suosittelijat on ikävä kyllä yksi tärkeimmistä kohdista CV:ssa, koska ala on sen verran sisäänpäin kääntynyt ja pieni.

[q]
Meinasin jättää aluksi sanomatta koska tota on mahdotonta sanoa ilman loukkaantumisen mahdollisuutta, varsinkin kun olen nuorempi, mutta kiusaus kävi liian suureksi.
[/q]

No tällä kertaa, että kyllä sivaltanut sen verta henkilökohtaisuuksiin, että olisi ollut tarpeen loukkaantua.. tai muutenkaan provosoitua. Ja niin, en kyllä yllä yleensä loukkaannu nuoremman ihmisen puheista, se vähän rajaisi keskustelukumppaneita mulla.

[q]
Mutta tiedä sitten syitä. Etköhän löydä hyvän duunin noilla papereilla*piis*
[/q]
Tähän tähdätään..

[q]Hyzenthlay, 23.6.2008 22:29:
meidän 4kk vanha tyttökani yritti just nylkyttää mun jalkaa
[/q]

[q]REivaaja, 24.6.2008 12:14:
---
moksu, 24.6.2008 12:01:
Tähän tähdätään..

---
Tähän se sitten meni :D

Se mainitsemani yritys on maailman johtavimpia analogisten mikropiirien suunnittelijoita. Ne on päässyt siihen mainitsemallani 'mentor' periaatteella, jota useiden lähteiden perusteella tullaan tulevaisuudessa taas näkemään enemmissä määrin. Mun mielestä se ei ole typerä idea. mun mielestä se on nerokas idea. Tosin siinä ajetaan yrityksen etua pitemmällä aikavälillä kuin kvartaali, tai edes vuosi.
Ei se ole potentiaalin hukkaamista, vaan sen jalostamista. kyse on kuitenkin luovasta työstä jota ei voida toteuttaa ilman riittävää taustatietoa.

Tässä ei nyt vihjailtu siihen suuntaan. Perustelin mahdollisia skenaarioita lukemallani.

Eihän ne suositukset ole pahasta, mutta ei niihin voi niin hirveästi luottaa. Itse en ainakaan luottaisi.
[/q]

No hyvä, että kyseinen menetelmä toimii siellä. Se, että pyritään pistämään nuori kolli "ruotuun" antamalla duuniks pelkästään puhelimeen vastaaminen, ei kyllä taida ihan täyttää mentor-menetelmää. Jos siis tarkoitit tällä yhtä työssäoppimismenetelmää. Tällä kertaa kuvasit kuitenkin yrityksen ideankin kouluttamisesta työtehtävään. Mentorointi monella alalla on mielestäni erittäin hyvä, jos mentoroija on pätevä tehtäväänsä. Sen sijaan ensimmäisessä viestissä kuvaama "otetaan luulot pois"-menetelmä, on suorastaan typerä.. eikai ne nyt pelkästään siihen puhelimeen vastaile? Noh, kuitenkin näyttää siellä toimivan, itselle varmaan pelkästään puhelimeen vastailemisesta nousis sen verta iso kyrsä otsalle melkoisen pian (jos siis oikeasti pelkästään sitä, jos sut on palkattu vaikka prosessien kehittämiseen tähtäävään toimeen). Noh, empä nyt viitsi enempää mussuttaa, kun ei tässä nyt ole kyllä enää mitään mussutettavaakaan. Lisäksi alkaa olla sen verta OT:tä taas..

Joo siis oon itseasiassa lukenutkin, että tyttöpupuillekin toi on ihan normaalia käyttäytymistä. Mut toi on jotenkin huvittavaa

O