päivän o_O

Back to häröily O

[q]Amma, 8.10.2009 18:48:
---
pululu, 8.10.2009 16:14:
Inssi meni kerralla läpi, en olisi koskaan uskonut....

---

Onneks olkoon!
[size=5]Muista sit aina kertoo, jos oot liikenteessä... :P[/size]

---
pululu, 8.10.2009 17:39:
...Ja mihin näistä tisseistä olisi ollutkaan :( :(

---

Pienet tissit = parhaat tissit. Ei oo tiellä, ei läiski naamalle jos on rintsikat unohtunu ja pitää vaikka juosta johonkin, ei pitäs olla niistä johtuvia selkävaivoja eikä vanhemmiten roiku polvissa.
[/q]

Plus että näyttääkin vielä kivemmiltä kuin sellaset ilmapallot ;)

[q]ezzy, 11.11.2009 23:33:
---
Takyon, 11.11.2009 23:17:
Puhelimen softapäivitys: 133 Mt o_O

Ja vieläpä ihan pikkupäivitys.. Taitaa tuo NSU latailla aika paljon muutakin siinä mukana..

---

vedä päivitys foa:n läpi?
[/q]

Mä jo latasin ja asensin sen.

foa?

[q]Meke, 2.8.2009 22:37:
---
yertle, 2.8.2009 22:30:
---
Meke, 2.8.2009 22:16:
Kännykkä taskussani oli vahingossa soittanut hätänumeroom (tuli soitto takaisin hätäkeskuksesta). Noh, ei siinä mitään ihmeellistä mutta kun katsoin soittohistoriaa niin numero oli 000. Olen aika varma että hätänumero on 112. Kyllä se on...googletin asian: "Soita hätänumeroon 112 kiireellisissä, todellisissa vaaratilanteissa hengen, terveyden" Ei kun se onkin 000...vai siis ?!

---

Mun vanha puhelin soitti hätänumeroon, jos siihen näppäili 08. Niis on vissii jotain tollasii tosi kätevii vammoi *sydän*

---

Eikös yksi osa syy ollut juurikin nämä vahinko näppäilyt että hätänumero muutettiin 112 numeroisiksi. Eli homma minkä pitäis toimia, ei toimikkaan (tai toimii vähän liiankin monella yhdistelmällä), just näin.
[/q]

Alunperin se 000 muutettiin 112:ksi koska vanhoilla pyöritettävillä numeronvalitsimilla se 000 on liian hidas kun se 0 on viimeinen numero siinä rullassa..

[q]Umbala, 16.2.2009 19:26:
---
SyndroDome, 16.2.2009 19:01:

=D Nyt tuli salkkareita ikävä :)

---

Mä mietin eka hetken, miten hemmetissä voi tulla salkkareita ikävä, varsinkaan etelän lämmössä, mutta totta tosiaan voihan sitä syöpääkin tulla ikävä niin miksei salkkareita.
[/q]

:D

Voicen aamun uutisotsikoissa, "tutkimus: tupakka tappaa rikkaan siinä missä köyhänkin". Siis mitä vittua? Mikä tässä ylittää uutiskynnyksen? Ja miks yleensäkään kukaan tekee tollasta tutkimusta itsestäänselvyydestä? On jumankauta näköjään tutkijoillakin tylsä elämä..

[q]wiwi, 18.2.2009 17:09:
Mä miettisin median roolia tuossa ennen kuin tutkijan mielenterveyttä. Se on aika uskomatonta, kuinka päin helvettiä noista "uutisoidaan" ja miten tuloksia tulkitaan. Vaikea uskoa, että jonkun tutkimusongelma olisi että tappaako tupakka sekä köyhän että rikkaan.

Edit. Ja esimerkkejä löytyy. Satun istumaan just tällä hetkellä tiedeviestinnän luennolla.
[/q]

Juu, totta. Varsinkin nää iltapäivälehdet ja muut kohujulkaisut saa noi otsikot väännettyä jotenkin niin väärin ymmärrettävään muotoon että jos lukis pelkkiä lööppejä niin tää maailma näyttäis aika erilaiselta. Mut koska tuolla voicella näkyy vain otsikot eikä oikeasti huvittanu pätkääkään alkaa ettimään tuosta mitään lisädataa niin näin se sitten näkyy.

Kuinka kauan voi pankilla kestää laskea muutama kolikko kun kävin tyhjentämässä säästöpossun? Eikö noikin pistetä vaan koneeseen joka laskee ne vai onko siellä ihan oikeasti joku käsin laskemassa niitä? Nyt mennyt 1,5 viikkoa jo siitä kun vein, ja se täti silloin sano vielä että siinä voi kestää pitkäänkin..

Irssigalleriassa saamani kommentti tänään:
"minä xx xx oon allekastelija ja tarvin siksi vaippoja nauratteko oon alle kolmikymppinen ja käytän vaippoja"

Öh. Joo. Mitä tohon nyt muuta sanois ku "WTF".

Mä eilen huomasin että mä en ole koskaan käyny Tikkurilan pinkussa, vaikka oon asunu tässä lähistöllä kohta 2,5 vuotta. Noh, eilen tuli sitten sekin koettua.. Ei tarvii mennä uudestaan :D

Joku aika pelottavan oloinen teini yritti saada mua vielä tanssimaankin :P

[q]tanhutytto, 11.10.2009 16:22:
Toki mustakin ois ollut täysin buenoa, jos rekkarilla olis haettu nimi ja nro kun tulee siinä automaattisesti kaupan päälle, ni sit laitettu vaikka tekstaria/soittanut.
[/q]

Numero ei tule mukana siinä rekkarihaussa, vaan sit pitää erikseen lähettää vielä nimen perusteella haku et saa numeron ja sehän maksaa. Halvempaa siis laittaa feissarissa josta sitten voikin taas päätellä että kuinka suuri se kiinnostus taas loppujenlopuksi olikaan (or not) ;D

Irc-gallerian ilmoitus uudesta mobiiligalleriasta jossa kuvia voi lähettää mms-viesteillä ja selata galtsua kännykällä, eiks niillä ole tollanen ollu jo pari vuotta? Itse olen kännykälläkin toki käyttäny sitä täysversiota jos on tarvetta ollut.

Mut on tuossa sentään jotain hauskaakin: m.irc-galleria.net

[size=5]jos äm-irk ei sano mitään niin (Invalid youtube)

[q]Zeratul, 5.10.2008 18:15:
---
Takyon, 4.10.2008 19:09:
Joku just tiputti mun postiluukusta vuoden -88 Hevoshullu lehden o_O

---

Kylläpä oli ystävällinen ihminen joka ton teki, sait sit säki nähdä vaihteeks oikeen rotutammoja! ;D
[/q]

Mä oon tän viikonlopun aikana nähnyt n. miljoona "rotutammaa" enkä edelleenkään ole tarttunut ensimmäiseenkään :D

Ei oo pöliisi saanu vieläkään Kaisaniemen hottentottijengiä kiinni. Saa nähdä monta ihmistä pitää hakata ennenkö saadaan sinne pöliisit tahi vastaavat partioimaan.

Somen keelen kehitys:

1500-0 eKr. (oikealla merkistöllä täällä)
*Istuj meccäsnä kivelnä ukkoi, tuppestan veiccem ottei jah puuhen sem shejttäi. "Perkunis!", kirotai ukkoi, "olencejpa eðes ükte kala verkohenni ujnut, nüküt kalaktama olen.

1500 jKr.
Istui metseszä kiwelle vkko, tupestahân veitzen åtti ia pwhun sen heitti,
"Perchele!", cirozi vkko, "olisipa edhes yxi cala werkkoheni uinvt, nyt calattonnâ olen"

1950 jKr.
Istui metsässä kivellä ukko, tupestaan veitsen otti ja puuhun sen heitti.
"Perkele!", kirosi ukko, "olisipa edes yksi kala verkkooni uinut, nyt olen kalaton"

2000 jKr.
Skuts1s sitt4s st3mul jäbä ja veti m0ran kortsust ja vippa5 sen vittu puuhu.
"Vittuperkelehomo!" neg4ili jäbä, "ois 33s yks vitun f1Su TuLLu mu WITTu webbii, nyt ei oo vittu oo sit zafgaaa meen vittu mäggäriih!!1".

Pitää vielä 4000 eKr lisätä kunhan olen tutustunut kantauralin rekonstruktioon.

Miun gardenia kukkii.
Dos gardenias para ti...

[q]mekaanikko, 8.4.2005 21:17:
---
alek száhala, 8.4.2005 17:33:
Luinpa tossa just kirjaa, josta löytyi päivän o_O: Kettu onpi tullut sanasta kettää 'nylkeä' (samaa settiä kun kesi, orvaskesi jne.). Jei!

---

Eiks se oo ihan loogista? Tai siis, kettuhan tarkoittaa oikeastaan nahkaa, sen eläimen alkuperäinen nimihän on ollut repo. Muinaissuomalaiset vaan olivat vähän taipuvaisia tohon sanamagiaan että esim. eläimistä ei saa puhua niiden oikeilla nimillä tai ne saattaa tulla paikalle tms. Tässä tapauksessa moinen kiertoilmaisu on loppujen lopuksi korvannut alkuperäisen sanan.
[/q]

Loogista hyvinkin, mutta enpä ennen ajatellut noiden kahden sanan liittyvän toisiinsa. Aina tulee samanlaisia ahaa-elämyksiä sanojen etymologiaan tutustuessa. Mm. etelä, jossa -lA johdin on sama kuin esim. kahvilassa. Eli käytännössä paikka, jossa "ete" on, muistaakseni taisi alunperin tarkoittaa sitä suuntaa mihin kodan ovi osoitti > ete-inen.

Toi sanamagia on kanssa ihan oma mielenkiintoinen lukunsa. En nyt mene vannomaan, mutta muistaakseni myös metsästäminen, pyytäminen ja kaikki eläinten tappamiseen viittaava oli kiellettyjen sanojen joukossa. Eläimiä vain "etsittiin".

Luinpa tossa just kirjaa, josta löytyi päivän o_O: Kettu onpi tullut sanasta kettää 'nylkeä' (samaa settiä kun kesi, orvaskesi jne.). Jei!

Tää nyt ei oo mikään päivän o_O, vaan on itse asiassa ollut jo viimeiset 7000 vuotta (eikä tuskin kiinnosta ketään muuta kuin minua). Sumerin kielen metaforisuudella ja humoristisuudella ei ole rajoja:

giš-nu-zu 'neitsyt' (kirjaimellisesti: penis-ei-tietää)
munus-kar-kid 'huora' (kirjaimellisesti: nainen-markkinapaikka-olkimatto)

Lauseoppikin jaksaa ihmetyttää:

ì-du8 é-gal šeš lú-gal-lak-ak-a 'kuninkaan veljen palatsin portinvartija'
(kirjaimellisesti: hän-avaa talo-suuri veli mies-suuri-sen-sen-sen)

nimim. kyseisen kielen kurssia suorittamassa.

[q]mayah, 9.1.2006 22:24:
No ei mulla tähän sit oikeestaan enää muuta oo, ku et

"suomalaiset äijät ovat suurin osiin pelkureita,kukaan ei selvitä asiat miesten tavoin vaan poliissi on takana,naurettavaa,tämmösestä..."

[/q]

Suomen korruptiotasolla (ts. linnakeikkaa ei vältetä muutaman tonnin lahjuksilla) jätän mutkan mieluusti kaappiin ja selvitän asiat poliisin kautta, pidettiin sitä kuinka pahana pelkuruutena hyvänsä.

[q]mayah, 10.2.2006 11:39:
---
Mimir, 10.2.2006 11:34:
Tässähän tulikin ihan uutta infoa, kiitos :)

---

Koko toi homma siis perustuu aika pitkälti vapaaehtoisuuteen. Jos vartijasetä ei ole konkreettisesti nähnyt sun varastavan mitään, ei se voi tehdä mitään. Se voi tulla jututtamaan sua ja kysyä, et "katsottaisko kassiin" mut siihen voi sanoa, et eipä tällä kertaa ja kävellä pois.
[/q]

Nää on taas näitä ihmeoikeuksia. Onks niillä oikeus soittaa poliisit jos ne ei oo nähny itse rikosta? En oo perehtyny noihin juttuihin. (Vaikka tilanne jossa pultsari kävele alkosta pois ja alkaa piippaamaan)

Voiskojan junassa sanoa tarkastajille, että on ostettu lippu kassissa, muttei teillä oo oikeutta kattoo sinne kassiin, enkä mä jaksa kaivaa sitä sieltä kun on kädet niin kipeet. Soittakaa poliisit tai viekää mut kyttikselle?

O