Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]juu-zo, 27.3.2010 19:00:
Millaiseksi ääni muuttuu?
[/q]

Se rupeaa särkemään. Lisäksi träkkäys tietty huononee jonkin verran (eli joutunet lisäämään neulapainoa). Omissa neuloissasi/rasioissa tuli varmaan mukana ohjeistus soittotuntien määrästä ennen vaihtoa. Muistelisin että esim Stantonin 500:ssa tää ois ollut 500 tuntia. Tietty siihen vaikuttaa miljuuna tekijää (painot, hinkkaamisen määrä, jne) eli your milage may vary.

[q]Cloud, 8.6.2007 00:12:
naps
[/q]

Mua närästää tosi harvoin et mistään yleisestä oireesta ei oo (onneks) kyse. :) Tää on vaan suht vituttava tunne ni ois kiva saada tää pois mahollisimman äkkiä. Soodan oon kans kuullu auttavan, pitääki lähtee haistelee jos sellasta löytyis.

[q]Jinkso, 26.6.2007 10:48:
---
mayah, 26.6.2007 10:45:
---
typ0, 26.6.2007 10:45:
miksi gramex ja teosto haluaa väkisin vaikeuttaa kaikkia ihmisiä? esim. nettiradiot suljetaan nyt sitte...

---

Siis täh? URL tai oo vittu hiljaa.

---

En tiiä puhunko nyt samasta tapauksista, mutta monet suuret nettiaradiot taitaa pitää tänään hiljaisuutta uhkaavan rojaltinoston takia. Mukana esim. DI.fm. Harmi kun ei itse oikein pääse asiaan vaikuttamaan.

http://www.savenetradio.org/
[/q]

Niin, siis eihän tämä nyt mun käsittääkseni liity Teostoon tai Gramexiin mitenkään, koska kyseessä on Yhdysvaltojen kongressin päätös. Eli amerikkalaiset nettiradiot hiljenee.

Edit. siis jos puhutaan samasta asiasta.

mikä tää "liian hapokasta" "ei vaan pysty" läppä on?

[q]uana, 4.1.2007 19:22:
tuollapain ei vaan ole sukunimia kaytossa vaan toinen nimi on isan nimi. al-tikrit tarkoittaa taas etta on syntyjaan/kotoisin Tikritista

ts
Saddam Hussein al-Tikrit
[/q]

Arabialainen/islamilainen nimenantokäytäntö on aika monimutkainen ja periaatteessa henkilöllä voi olla 5 nimeä: ism eli henkilökohtainen nimi (esim. Muhammad), nasab = isän nimi (esim. ibn Yaqub), nisba eli kuvaileva nimi (esim. al-Tikriti), laqab eli kunnianimi (esim. Majd al-Din, uskonoppinut) ja kunya eli pojan (harvoissa tapauksissa tytön nimi, esim. abu al-Tahir). Koko nimi olisi siis Majd al-Din abu al-tahir Muhammad ibn Yaqub al-Tikriti. Niin, ja noita isän ja pojan (tai tytön) nimiä ei voi erottaa, eli esim. jos Mahmud Abbasista puhutaan Abu Mazenina, niin sitä Abua ei voi ottaa pois siitä edestä ja puhua vain Mazenista (tuolloin puhuttaisiin hänen pojastaan, jonka nimi oli Mazen). Tosin tuon Saddamin nimestä kertovan artikkelin perusteella ibn/abu -sanaa ei aina käytetä (mikä oli mulle uus juttu).

Saddamin nimeen liittyen löysin oheisen: http://www.cbc.ca/news/indepth/words/saddam_hussein.html

Saddam Husein al-Majid al-Tikriti. Olit tosiaan oikeassa, Husein oli Saddamin isän etunimi. Al-Tikritin tiputti pois nimestään, koska ba'ath-puolue kielsi "heimo"nimet.

Tässä vielä oheisesti artikkelista: "With clan and tribal terms eliminated, a name had to be picked from the two remaining choices (Saddam or Hussein), and Iraq's ruler endorsed the first. Virtually everyone in the region knows him by this name, not by "Hussein," and he encourages its use – cultivating a sort of Grand Uncle persona to go with some of his other roles, including Direct Descendant of the Prophet."

menipä sekavaksi :D

[q]duvin, 27.3.2010 18:45:
---
juu-zo, 27.3.2010 18:41:
Kuluvatko levarien äänirasiat? Mistä tietää että neula on vaihdon tarpeessa?

---

Sen kuulee.
[/q]

Millaiseksi ääni muuttuu?

[q]Freja, 9.6.2010 10:54:
Plyyh, en nopeel etsinnäl löytäny täält joten:
Provinssirockiin on kiellettyä tuoda ammattimaiset kamerat.
Miten määritellään ammattimainen kamera?
[/q]

Siellä on porteilla ihan normaajia tallaajia, ja he sitten itse päättelevät onko kyseessä ammattimainen kamera. Suurin osa varmasti ihan vain katsoo ja toteaa että tuo on varmasti järjestelmäkamera kun se on noin iso.

Näin ainaki kokemuksen perusteella.

Virpipi

perustiedot
kaupunki: Rauma
aktiivisuus
kommenttia: 3
kuvakommenttia: 0
rekisteröityi: 14.6.2009 18:48
käyntejä: 40
- viimeinen: 27.3.2010 18:58
profiilia katsottu: 301
profiilia muutettu: 1.1.1970 02:00

?? profiilia muutettu ??

Tämmöinen vain pisti silmään.

[q]Freja, 9.6.2010 10:54:
[/q]
Yleensä kai järjestelmäkamera.

http://www.provinssirock.fi/jarjestyssaannot

"TALLENNUSTOIMINTA

Valokuvaaminen alueella on sallittua, mikäli otat kuvia omaan käyttöön.
Pidätämme kuitenkin oikeuden asettaa tiettyjä rajoituksia, joista ilmoitetaan ajoissa.

Esityksien luvaton videointi ja äänittäminen on ehdottomasti kielletty (Tekijänoikeuslaki 2. ja 45. pykälä). Tästä johtuen porttihenkilökunta saattaa estää nauhureitten ja videokameroitten tuomisen alueen sisäpuolelle. Pyydämme, että jättäisittekin ko. laitteet kokonaan kotiin tai narikkaan. Järjestyksenvalvojilla ja yhtyeiden edustajilla on oikeus tarvittaessa takavarikoida tallenteet tai poistaa ko. tallentaja alueelta.

Järjestelmäkameran tuonti alueelle on kielletty ellet ole työn puolesta valokuvaustehtävissä, anonut etukäteen Provinssirockin PHOTO-passia ja sinulle on myönnetty kyseinen passi = kuvauslupa. Jotkut artistit asettavat välillä erittäinkin tiukkoja rajoituksia kuvauksen suhteen, mutta näistä ilmoitamme etukäteen kaikille niille, joille on myönnetty kuvaukseen oikeuttava PHOTO-passi. Ajankohtaisin tieto kuvausrajoitteista löytyy Pressirekasta, joka sijaitsee Päälavan takana ja jonne pääsee kulkemaan MEDIA/PHOTO-passilla. Esitysten luvaton taltiointi on kielletty."

[q]juu-zo, 27.3.2010 18:41:
[/q]

Sen kuulee.

[q]jokke_, 26.3.2010 21:09:
Jos virustorjuntaohjelma löytää troijalaisen ja asettaa sen karanteeniin, onko se riittävä toimenpide? Siis troijalainen on karanteenissa täysin toimintakyvytön? Ja jos siitä haluaa kokonaan eroon, niin onko ohjelmat asennettava uudelleen?
[/q]

Yleensä virustentorjunta ohjelmassa on vaihtoehto tuhota troijalainenkin kokonaan. Aja virustentorjunta tarkistus ja katso mitä vaihtoehtoja se antaa löydetyille viruksille.

[q]kinderi, 8.6.2010 23:39:
Minkähän takia mun läppäri hukkaa äänet? En jaksa aina sammutella tätä, eli siis käytön välillä pistän vaan läpyskän kiinni odottamaan seuraavaa käyttökertaa.

Yöks sammutan kokonaan, ja aamulla löytyy äänetki, mutta seuraavalla käytöllä ei löydykkään. Kaikkien asetusten mukaan äänet on päällä, mutta hiljasta on.

Pitääkö mun oikeesti sammuttaa tää vähän väliä?
[/q]

Ohjauspaneeli -> Äänet ja äänilaitteet. Avautuvasta ikkunasta Oletukset -välilehti. Onko Äänen toiston Oletuslaite oikea?

Minkähän takia mun läppäri hukkaa äänet? En jaksa aina sammutella tätä, eli siis käytön välillä pistän vaan läpyskän kiinni odottamaan seuraavaa käyttökertaa.

Yöks sammutan kokonaan, ja aamulla löytyy äänetki, mutta seuraavalla käytöllä ei löydykkään. Kaikkien asetusten mukaan äänet on päällä, mutta hiljasta on.

Pitääkö mun oikeesti sammuttaa tää vähän väliä?

Mistä nauru tulee ja mikä sen aiheuttaa, miten ihmisen aivot käsittelee ja erottelee "hauskan" asian josta sitten seuraa naurua?

[q]Freja, 19.5.2010 07:02:
Oon menossa maanantaina tsekkailemaan Hunter Valleyn viinitiloja (AUS), ja tottakai mieleni mielisi ostella sieltä hieman kotiinkin pulloja. Esitteessä lukee "Winemakers will assist you in your selections and provide packing and shipping to anywhere in the world", mutta joudunko mä maksamaan sitten tullimaksuja jos ostan täältä viinit ja laitan ne postilla menemään itelleni kotiin? Oon vähän pihalla tän tyylisestä käytännöstä.

Someone help me please.
[/q]
Kannattaa myös huomioida, että EU:n ulkopuolelta ei saa tuoda kuin 4 litraa viiniä EU-maahan. Eli käytännössä EU:n ulkopuolelta ei juuri kannata tuoda viinejä. Mikäli haluat tuon 4 litraa tuoda, aletaan soveltamaan sitten Yallun ohjeita, eli lähetettäessä viinit täytyy maksaa kohdemaahan ja lähettää riippumattomalla kuljetuksella lahjana itselle.

[q]Freja, 19.5.2010 08:23:
---
Yallu, 19.5.2010 08:16:
---
Freja, 19.5.2010 07:02:
Oon menossa maanantaina tsekkailemaan Hunter Valleyn viinitiloja (AUS), ja tottakai mieleni mielisi ostella sieltä hieman kotiinkin pulloja. Esitteessä lukee "Winemakers will assist you in your selections and provide packing and shipping to anywhere in the world", mutta joudunko mä maksamaan sitten tullimaksuja jos ostan täältä viinit ja laitan ne postilla menemään itelleni kotiin? Oon vähän pihalla tän tyylisestä käytännöstä.

Someone help me please.

---

Edit. koko paska.

Eli tuossa ohjeita:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/alkoholi_tupakka/index.jsp

---

Kyl mäkin tuon _tuomisen_ ymmärrän, mut sitä mä täs just hain että entä kun _lähetän_ ne postissa, päteekö silloin jotkin eri säännökset (vrt. ostat netistä viiniä itelles ulkomailta)?
[/q]

Tuossa, ostamisen ohjeita:

http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf

Ja tuossa sitten "lahjan" ohjeet:
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/010.pdf

Käytännössä lähetät itsellesi lahjan, eli merkitse se pakkausselosteeseen.

edit.

Äsh, kun joskus jaksais lukea loppuun..

EU:n ulkopuolelta tulee myös tuo arvoraja vastaan.. Lukase tuo jälkimmäinen läpi..

[q]Freja, 19.5.2010 07:02:

Someone help me please.
[/q]

Edit. koko paska.

Eli tuossa ohjeita:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/matkailijat_muuttajat/alkoholi_tupakka/index.jsp

Olenko ainoa mies maailmassa, jonka mielestä Eric Prydz - Call On Me-musiikkivideo on järkyttävää paskaa?

O