Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]sapeli, 14.9.2009 10:55:
Miksi puhelimessa ja tietokoneen näppäimistössä on eri päin numerot? Eli puhelimessa on 123 ylinnä ja tietokoneen näppiksessä alinna. Loogisemmin tuo jotenkin tuntuu puhelimissa olevan.
[/q]
No mä maallikkona ajattelisin, että siksi koska kompuutterissa toi ykkönen on lähimpänä kättä. Siitä sitten vaan numerot loogisesti järjestyksessä ylöspäin. Kännykässä taas numero 7 on kauempana peukalosta, kuin näppäin "1".
[q]sativa, 2.6.2009 16:24:
Miksi hampaita kansanomaisesti (*hymy*) kutsutaan "Legoiksi"? Eihän niissä ole juuri mitään yhteneväisyyttä?
[/q]
Tää oli jo oikeasti varmaan niin typerä tai/ja itsestäänselvä kysymys, ettei kukaan oo jaksanut vastata. Mutta iloluontoisesti voin ilmottaa, että mä(kin) kekkasin tän eilen. Olin vaan jumiutunut ajatteleen etuhampaita, mutta tosiaan takahampaathan yhteenpurettaessa ovat kuin Lego-palikat
[q]ezzy, 28.9.2009 10:36:
---
sativa, 26.9.2009 04:14:
Miks nainen on ruvennu pitään pitkää tukkaa ja mies lyhyttä? Kai ne kutrit on yhtälailla imetyksen tiellä ku metsästyksenki?
---
Missä sä tälläsen totuuden näit?
[/q]
*täh* Yleistä ihmettelyä vuan. Onhan toi vallitseva trendi ollu jo jonkin aikaa ja luulis, että pakko tonki takana olla joku syy. Eikö miehillä ollu vielä keskiajalla yleensä pitkä tukka? Miks se on yhtäkkiä pitäny leikata lyhyeksi? Näin yleisesti, tiedän kyllä että nykyäänki on (onneksi) pitkätukkainen miesvähemmistö.
[q]Jone, 9.9.2009 13:36:
---
Lost-Soul, 9.9.2009 13:35:
Jos sulla ei ole sitä invakorttia, niin sakot siitä rapsahtaa ja valittamalla ne ei hävii.
---
Joo, tosta mä olen tietoinen toki. Mut mikä on se peruste tolle hyvän tavan ja toisten huomioonottamisen lisäksi?
[/q]
Se, että liikenne on ikäänkuin peli ja siihen ruutuun pääsevät vain ne, joilla on tietty kortti. Jos jäät kiinni saat rangaistuksen fuskaamisesta.
Oon tässä miettinyt, että miten saisin maksimoitua kirpputoritavaroideni myynnin.
Mun lähellä on yks kirpputori, jossa on ikäänkuin kaksi osaa. Ensimmäinen osio on heti sisään-/uloskäyntiä vastapäätä, ja toinen taas siinä sivussa. Puljun pohjapiirustus on ikäänkuin L-kirjain, jossa kassa on suorakulma (? onko toi se sana :D) ja sen vieressä ovat ovet.
Mulla on pari kertaa ollut kamat myynnissä sillä puolella, joka on heti ovien lähettyvillä ja jonka ihmiset loogisesti kollaavat ensin. Siinä on se riski, että he päättävät ostaa jotain, mutta sitten kun he kiertävät koko puljun ja katsovat rättiä uudestaan, he huomaavatkin ettei se olekaan niin hieno. Sitten ne voivat heittää sen minne sattuu, kun eivät jaksa palauttaa takaisin lähtöpisteeseen.
Kannattaisiko mun kuitenkin ottaa tällä kertaa pöytä siltä puolelta, jonka ihmiset kiertävät viimeisenä? Oon ainakin itse huomannut, että jos löydän jotain kirpparilta on kuin päässä syttyisi valo "tätä on saatava lisää". Tällä periaatteella kamat olis hyvä sijoittaa tälle viimeiselle puolelle. Lisäksi kassoille on lyhyempi matka, joten he eivät ehkä kerkeisikään perumaan ostopäätöstään.
Vai väsyvätkö he kiertelyyn, eivätkä enää jaksa edes katsoa niitä viimeisimpiä kojuja huolellisesti?
Jos jollakin on mieluiten faktoihin perustuvaa tietoa, niin otan ilomielin vastaan.
Ja jos joku tietää jonkun hajun, mitä käytetään menekin suurentamiseksi niin jakakaa tieto kanssamme
Miksi purkkivitamiinien huhutaan imeytyvän huonommin elimistöön kuin oikeasta ravinnosta saatujen? Samaa reittiähän ne kulkee, kuoleeko ne hiukkaset siinä valmistamisvaiheessa vai hä? Mitä jos ne pureskelee/jauhaa, auttaako?
...Tulee mieleen, että miten ne edes saa eriteltyä labroissaan niinkin pienet jutut kuin vitamiinit. Onko noi vitskushaisset siis pelkkää rahastusta? Aina ei kuitenkaan kykene syömään niin monipuolisesti, että kaikki tärkeät systeemit tulis suoraan ravinnosta, joten noita tulee napsittua. Itse tapaan ottaa aina 1,5 tabua multitabseja per päivä (vois ottaa kai parikin?), vaikka onkin yli rajoitusten. En oo kuitenkaan huomannut mitään sivuvaikutuksia. Inspiraationa toimi eräs artikkeli, jossa on mielenkiintoista asiaa vitamiineista ja joka kritisoi lääketeollisuutta.
http://www.minaolen.com/lehti/art2_302.html
[q]daffy, 3.7.2009 13:21:
---
Lyylikki, 3.7.2009 12:49:
Jos saa joskus lapsen ja antaa sille nimeksi Oljo, niin kiusataanko sitä koulussa?
---
"Messukylän seurakunnassa kastettu: Ebba Aitu-Lumia Serafia Haverinen."
[/q]
Mun mumman toinen nimi on Serafia, ja se vihaa sitä
Huomatkaa myös, että usein nimenomaan AIKUISET ovat - tietämättään - niitä kiusaajia. Eivät kai tarkoita mitään pahaa, mutta kun saman läpän kuulee jatkuvasti niin se alkaa lapsesta tuntua pahalta. "Mikäs se tämmönen Olio oikein on poikiaan?" (Oletan, että pojannimi?)
Mun mielestä Oljo on kiva nimi, ja mä en ite ainakaan huomannut, että se vois taipua Olioksi. Oljo on tosin aika vaikea sana pyörittää suussa, joten oletan että pojalle (tytölle?*hymy*) tulis joku helpompi lempinimi, esim. Olde, Oltsu, Oldemar, Olé! Oksu.
Nyt tulee mulle tosi tärkeä kysymys:
Meillä on työpaikalla ollut sääntö, että nettiä ei saa käyttää jotteivät "madot" pääse sotkemaan kassajärjestelmää.
Mä (ja muutkin) olen siellä kuitenkin surffailtu silloin tällöin, ja nyt vasta olen saanut tietää että nämä pääjehut pystyvät pääkonttorista käsin (500 km:n päässä) seuraamaan kaikkea, mitä sillä koneella tehdään. Saatiin se selville, kun yksi tyttö oli surffaillut Iltalehden sivuilla ja "joku" oli vain napsauttanut sen kiinni. Meille ei ole annettu ymmärtää missään vaiheessa, että "netin tarkkailu" tapahtuisi tuolla lailla!
Tämä asia kuitenkin häiritsee minua tosi paljon, sillä oon kirjotellut niitä näitä esim. galleriassa, klubbarissa ja jopa sähköposteja ja olen varmuuden vuoksi salasanatkin vaihtanut. Eikö tämä ole yksityisyyden loukkaamista vai onko se oma mokani, kun kiellosta huolimatta olen surffaillut...?
[q]Takyon, 17.7.2009 11:18:
Miks sanotaan et hevoset karkaa jos on sepalus auki? Mitkä *tun hevoset..?
[/q]
Wikipwdia : "Avoimen sepaluksen häpeällisen luonteen vuoksi on syntynyt useita kiertoilmauksia, joilla kertoa henkilölle, että hänen sepaluksensa on auki. Yksi käytetyimmistä on viitata aukinaiseen sepalukseen hevosien karkaamisena.
En kyl tiiä kuka ton on sitten keksinyt jos paikkansa pittää, ja miksi siitä on tullut niin yleinen ilmaus.
Mun kyssäri:
Jos oon saanu potkut laittomasti, muttei kuitenkaan oo jaksanut viedä asiaa oikeuteen vaan on maksettu hiljaiseksi, niin miten pitkälle voi ilman mitään seurauksia mennä yksityisen firman julkisessa dissauksessa?
[q]2la, 16.6.2009 22:32:
---
sativa, 16.6.2009 21:17:
Miksi biisit jää soimaan päähän? Onko niiden tarkoituksena pitää ihminen valppaana?
---
---
2la, 5.10.2007 09:12:
Kuulin että kun päässä soi biisi, on sama alue aivoissa aktivoitunut kuin silloin kun kutisee jostain. Tätä kutinaa pitäisi sitten raapia kuuntelemalla se nimenomainen kappale alusta loppuun tarpeeksi monta kertaa niin kutina lakkaa.
---
Lähde: ei ole.
[/q]
Hmmm, pitänee koklata käytännössä ennenkuin ton nielen Kuulostaa kyllä aika uskomattomalta, joku lähdejuttu vois tosiaan olla jees jos jollain olis.
Tosta ei kyl tuu ilmi että miksi se "kutina aivoissa" sitten alkaa, vai onko sillä ollut edes mitään merkitystä ihmiselle.
Miksi jotkut ihmiset puhuvat ihan tajuttoman hitaasti ja miksi toiset nopeasti? Onko se periytyvää, opittua vai tietoisesti valittua? Se on kyl aika hassua, miten järjetön sana per minuutti -ero ihmisillä voi olla
[q]whispering, 7.9.2009 19:56:
--
http://www.yle.fi/extrem/ ?
[/q]
Kiitos... Mut olis paree jos olis riikinruotsia
[q]Inferno@Tre, 7.9.2009 19:23:
---
sativa, 7.9.2009 16:19:
Ei kukaan sattuis tietään RUOTSALAISTA (netti)radiota, jossa tulis puheen lisäks konemusaa ja reggaetakin?
---
Miks sen pitää olla just RUOTSALAINEN shoutcastista löytyy haulla sadalla miljoonalla englannin kielellä.
http://www.shoutcast.com/radio/Reggae
[/q]
No koska mä opiskelen sitä ja oon ehkä about ainoo tunnilla, jolla on ylitsepääsemättömiä vaikeuksia muodostaa sujuvia lauseita. Pakko siis kuunnella kotona kieltä 24/7, oon yrittäny kuunnella jotain perus ruotsalaista poppiskanavaa, mutta noi biisit on niin pelottavia ettei pyge. Liekö tehty maahanmuuttajavähemmistöille, ku hirveen biiseissä nopee biitti, itämaisia rytmejä ja lauletaan "Jalla jalla". Oli vielä "Populär"-kanavalla.
[q]sapeli, 30.7.2008 10:34:
Imuri meni rikki ja vastaan tuli uusi ja outo tilanne - ostaakko uusi vai korjauttaakko vanha? Korjauttaminen olisi luultavasti se ekologisempi valinta, mutta kun itse imurikin maksoi vain noin 80e niin korjaus voisi olla jopa kalliimpaa... Plus en meinaa millään löytää kodin läheisyydestä mitään kodinkonekorjaamoa.
Kysymyksiä:
- Kannattaako tuo korjauttaa vai suosiolla ostaa uusi?
- Mistä löydän hyvän korjaamon?
- Onko kodinkonekorjaamot / -huoltoliikkeet merkkikohtaisia?
[/q]
Ei kannata ostaa uutta - ota käyttöön wanha kunnon harja ja kiffeli! On ekologista ja saa meidät helppoutta tavoittelevat laiskat länsimaalaiset skarppiintumaan. Lisäksi jälki on hyvää ihan omasta tarkkuudesta riippuen, eikä tarvi kuunnella sitä %&#¤!! meteliä, mitä imuri pitää.
Nimim. Piheyttäni/saamattomuuttani 11 kuukautta ilman imuria
[q]Epailija, 22.5.2009 12:46:
-vastaukset-
[/q]
Kiitti.
MP3-soittimeen liittyvä vastaus oli itelleni yllätys, aattelin et tommonen veis eniten virtaa
Harmi tuo yo-titteli, että en voi sitä ilman yliopisto-opintoja käyttää. Aattelin, että päden sillä jossain työhakemuksis (jos joskus niitä pitää lähetellä)
Kiitos myös KooKielle! (en osaa quotata kahta eri viestiä yhtäaikaa)
Heippa,
Wiksun mukaan vihreä tee eroaa mustasta siten, että sitä ei ole hapetettu. Voisiko joku ystävällisesti kertoa kansankielisesti, että mitä tuo hapettaminen tarkoittaa ja mitä se edes hyödyttää. Tackar!
Miksi silmät eivät jäädy päähän tai edes siitä ulkopuolelta pakkasella?
Kun joku väittää olevansa "luonnontieteiden ylioppilas", niin mikä on sit semmonen joka on kirjottanu kieliä ja reaaliaineen?
Jos mulla on MP3-soittimes ihan törkeen vähän virtaa jäljellä, mikä näistä on fiksuin vaihteoehto jos haluaa akun kestävän mahdollisimman kauan: laittaa virta pois ja myöhemmin takasin päälle, laittaa pauselle vai antaa soida ihan vaan normaalisti (auttaako volyymin pienennys)? *täh*
asia koskee lentomatkustamista:
kuinka helppoa on saada ostettua lentoja vasta kentältä? ja onko se todella kalliimpaa lähtee ihan extemporee noin vai varata ne piletit hyvissä ajoin? käykö käteinen maksuvälineeksi vai tarvitaanko visa? miten noi hommat toimii halpalentoyhtiöiden kohdalla?
edit. siis käykö käteinen maksuvälineenä jos ostaa vasta kentältä lipun :E
1) Mihinkä vaatekauppat pistävät vaatteet, jotka eivät alennuksista huolimatta mee kaupan? Toivottavasti
ei juurikaan sinne, minne luulen..!!
2) "Lentääkö" bakteerit oikeasti paskaisen jääkaapin sisällä, että pitäis tosiaan aina pitää kansia ja kaikkia
ruokien päällä?
3) Kauanko avatusta säilyketölkistä uskaltaa syödä ruokaa ilman, että se lyijy on kerinnyt imeytyä sisältöön?
4) Miksi tuotteista, joita ei saa uudelleenpakastaa tulee niin hassun umpijäisiä jos ne kuitenkin laittaa takas
pakastimeen (esim. kerran sulanut jäätelö)?
5) Onko vain urbaania legendaa, että jotkut ruokakaupat laittaisivat rotanmyrkkyä tuotteisiin, jotka heittävät
roskiin?
E. Ja nyt kun tuli mieleen mua kauan vaivannut kysymys :D :
6) Montakohan prosenttia tv-chat-juontajista on selvinpäin ruudussa, 1%?
[q]Takyon, 24.1.2010 20:08:
Ei ne "osoita" mihinkään tiettyyn suuntaan
[/q]