Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
Miksi silmätipat valuvat nielua pitkin mahaan, vaikka ne olisikin silmiin laitettu? Ja miks ne ei noin nautittuna tyrmää?
[q]DJ Rx, 24.4.2009 22:33:
Miksi Coca Cola maistuu paremmalta lasipullosta kuin muovipullosta *täh*
[/q]
Veikkaisin, että se liittyy siihen määrään ilmaa mikä mahtuu juodessa kulkemaan suuhun? Koska mun mielestä tölkistä Cola maistuu parhaimmalta. Siinä se juomisasento on paljon luonnottomampi kuin pullosta juodessa, ja ilmaa mahtuu virtaan enemmän suuhun. Eli, ehkä makuasioita...?
Niin miksi joissakin tuotteissa on semmoinen silikonipussi mukana? Imee kosteuden vai hä?
Ja miksi se pitää heittää pois, onko pakko?
Miksi niin monen Afrikan valtion nimi on samanloppuinen? Gambia, Sambia, Kenia, Tansania, Namibia, Tunisia?
Tappaako tietokone luovuuden? Onko täällä tietokonelakkoja pitäneitä, jos on, kerro miten lakko vaikutti elämääsi.
Paljonko kuluu kaloreita, kun maksa polttaa alkoholia? Ja jos alkoholin kanssa nauttii runsaasti vettä, eikö painon pitäisi laskea kun nesteenpoisto vauhdittuu -> hyvää laihduttajalle? (Tietenkin sokeriton vaihtoehto ja niin, ettei kaloreita tule yli kulutuksen)
[q]Takyon, 13.11.2008 19:44:
---
sativa, 13.11.2008 19:05:
Ootteko huomanneet, kuinka tavarataloissa Suomessa on liukuportaat noudattaa aina (tai ainakin usein)vasemmanpuoleista liikennettä? Mietin vaan, että onkohan maissa joissa on oikeanpuoleinen liikenne liukuportaatkin laitettu sitten sillai, että vasen kaista vie ylös ja oikea alas... Kukaan kiinnittänyt huomiota?
---
Nyt kun aloin miettimään liukuportaita joita mä olen käyttänyt täällä pk-seudulla niin kyllä niissä on oikeanpuoleinen mennyt ylös ja vasen alas, eli siis oikeanpuoleinen liikenne. Mut enpä sit tiedä, itsehän en noita edes käytä muuten kuin jos on pakko. Liukuportaat on mordorista
[/q]
No voi vinetto, tarkotin siis että oikeanpuoleinen! Siis että Suomessa on oikeanpuoleinen, mutta onko esim. Englannissa vasemmanpuoleinen liukuporrasliikenne?
(Mä en ymmärrä miks mun on niin vaikea oppia noita vasen-oikea-termejä vaikka on ihan täysin loogisia, nytkin muka katoin oikein Wikipediasta, että kumpi Suomessa nyt olikaan mut silti laitoin väärin, äääääh!! *tirsk*)
Jos sekarotuisella koiralla on rotukoiravanhemmat, niin eikö pennulla ole riski saada kumpaankin lajiin jalostuneita sairauksia? Vai jos sekarotusen ottaa, niin kandeeko ottaa monen polven seko?
Kekekekeket tolle kekekekekelle Ylihyvä Pitää ruveta käyttään! Se on kans hauska, kun espanjankieliset laittaa, että Jajajajajajaja (j:hän äännetään aina h:na).
Mut joo, sarjassamme vähemmän tärkeät mutta mieltä askarruttavat kysymykset:
Ootteko huomanneet, kuinka tavarataloissa Suomessa on liukuportaat noudattaa aina (tai ainakin usein)vasemmanpuoleista liikennettä? Mietin vaan, että onkohan maissa joissa on oikeanpuoleinen liikenne liukuportaatkin laitettu sitten sillai, että vasen kaista vie ylös ja oikea alas... Kukaan kiinnittänyt huomiota?
[q]yana, 6.8.2009 00:08:
---
sativa, 5.8.2009 23:37:
---
1. Minkähänlainen olis maailma, jossa kellään ihmisellä ei olis minkäänlaista egoa/kuorta?
---
ikina istunut metsassa vain katselemassa muurahaisia?
[/q]
En kyllä, mutta toi kuulostaa siltä että se on pakko yhdistää tulevaan mustikkaretkeen. Eläimet on kiehtovia, niin myös ihminen... Mut jos totta puhutaan, en ymmärrä sun pointtia tuossa jutussa, koska en muurahaisista juuri tiedä. Kaikki sulassa sovussa, vai?
[q]Reivaaja, 17.12.2009 21:32:
---
sativa, 17.12.2009 21:26:
Kokonaiset ovat kalliimpia, en kai muuten olisi kysynytkään.
---
Kokonaisina niitä on vaikeempaa käsitellä, jotta ne säilyis kokonaisina. Risat kokonaiset voi laittaa viipaloitujen sekaan?
[/q]
Totta. Silti outoo et ne myy ne halvemmalla. Okei, onhan ne rumemman näkösiä, mut kätsympiä joihinkin ruokiin ku normitatit.
[q]SamHard, 17.12.2009 21:21:
---
sativa, 17.12.2009 21:14:
Miks kokonaiset herkkusienet on kalliimpia kuin viipailoidut?
---
Luulisi että viipaloidut on kalliimpia kun niissä on
enemmän duunia valmistajalla*ding*
Tarkoitat ilmeisesti kilohintaa
purkin sisällölle? Muuten kysymys
menettää sisältönsä..
[/q]
Kokonaiset ovat kalliimpia, en kai muuten olisi kysynytkään.
Miks kokonaiset herkkusienet on kalliimpia kuin viipailoidut?
[q]X-fever, 11.8.2009 12:06:
---
sativa, 10.8.2009 19:51:
Miksi silmätipat valuvat nielua pitkin mahaan, vaikka ne olisikin silmiin laitettu? Ja miks ne ei noin nautittuna tyrmää?
---
Silmistä on tiehyet tuonne kolviin ja sitä kautta nieluun. Ja se miks ei ne tyrmää...olisko vääränlaiset tipat kyseessä?
[/q]
No minkä takia sitten edes keksitään silmätippoja, jotka tyrmäävät jos ne kerran joka tapauksessa valuvat nieluun? Luulis, että täystyrmäykseen vaadittais kuitenkin aimo annos, mutta että pienempikin annos vetäis täten edes jonkinlaisiin "oloihin".
Oon kauan miettinyt, että mikä on se aine mitä rupee erittymään suussa kun joutuu oikein kovasti miettimään jotain asiaa pidemmän aikaa? Se on niin vahva, et se monesti myös hajottaa purkan suuhun pieniksi palasiksi. Oon huomannut tän ilmiön useasti koulussa kokeiden aikana, tai koneella kun oon 'yrittänyt' tuottaa jotain tekstiä. Joku makukin siihen liittyy, tosin hyvin mieto, ehkä vähän metallinen? *täh*
Kiitos pojat! Enköhän mä sen näillä avuilla saa toimimaan.
Mutta voi vittu, miten rasittavaa pikku puuhastelua...
[q]JuBe-Q, 14.3.2010 22:02:
---
sativa, 14.3.2010 21:46:
---
JuBe-Q, 14.3.2010 21:37:
---
sativa, 14.3.2010 20:36:
Miksi mun Creative muthafucking Zen Nano ei suostu lataamaan itseään muutakuin mun omalla tietokoneella? Jos sen kytkee mihin tahansa muuhun koneeseen, niin se vain menee päälle ja alkaa soittaa musaa. Ostin siihen ihan turhaan tommosen pistorasiaan liitettävän laturin, ku ei se saatana toimi.
---
Luultavasti se kyllä lataa sitä, vaikka näyttö ei sitä näyttäisikään. Kokeile! ;)
---
Ei se lataa :( Low battery-paska palaa niin kauan, kunnes rakkine kaikessa hiljaisuudessa sammuu eikä enää käynnisty, vaikka olis kuinka piuhoissa kiinni. Ei auttanu, vaikka hakkas tiiliseinään.
---
Taisit just vastata omaan kysymyksees... :D
Mut tosiaan kuulostaa kyl melkosen oudolta, koska ei sen noin pitäisi olla toimimatta.
[/q]
Vitsi hei. Mikäli se rikki olis, niin ei sen luulis mun koneellakaan lataavan. Se on aina tehny noin. Olin 2 vuotta sitten Turkissa ja siellä huomasin ekaa kertaa tuon vian - ominaisuuden - kun yritin ählämin läppärillä ladata. Omituista on juu, en mä muuten täällä kyseliskään. On meinaan niin ärsyttävä juttu toi, että pitää pian ostaa uusi soitin. Matkoilla ainoo ilo tosta toosasta on suurin piirtein noi korvatulpat, jotka voi tunkee korvakäytäviin kun on sylivauvan kanssa samassa lentokoneessa.
[q]JuBe-Q, 14.3.2010 21:37:
---
sativa, 14.3.2010 20:36:
Miksi mun Creative muthafucking Zen Nano ei suostu lataamaan itseään muutakuin mun omalla tietokoneella? Jos sen kytkee mihin tahansa muuhun koneeseen, niin se vain menee päälle ja alkaa soittaa musaa. Ostin siihen ihan turhaan tommosen pistorasiaan liitettävän laturin, ku ei se saatana toimi.
---
Luultavasti se kyllä lataa sitä, vaikka näyttö ei sitä näyttäisikään. Kokeile! ;)
[/q]
Ei se lataa :( Low battery-paska palaa niin kauan, kunnes rakkine kaikessa hiljaisuudessa sammuu eikä enää käynnisty, vaikka olis kuinka piuhoissa kiinni. Ei auttanu, vaikka hakkas tiiliseinään.
[q]wiwi, 7.12.2009 19:35:
---
Ja anteeks nyt mut mikä helvetin ovulaatiohehku? :O
[/q]
En nyt jaksa lähteitä etsiä, mutta jostain oon kyllä lukenut jostain tutkimuksesta, jonka mukaan miehet rankkasivat ovulaatiossa olevat naiset paremman näköisiksi kuin muut. (Täytyy tosin sanoa, että en tiedä tehtiinkö tää kuvien perusteella vai livenä - jos naamatusten on tehty, niin sitten tulee jo "feromonit" peliin eikä kyse ole välttämättä enää pelkistä lookseista.) MUTTA oon kuitenkin itse ollut hyvin kiinnostunut ovulaatiosta ja vaikka viimeinen asia mitä tällä hetkellä haluan on tulla raskaaksi, olen silti seurannut kuukautiskiertoani erityisesti ovulaation aikana. Oon huomannut, että iho on silloin helvetin paljon paremman näköinen kuin yleensä (yleensä ennen menkkoja tulee pari finniä), ikäänkuin hehkuu! Oon paasannut tästä myös kavereilleni, ja kauneinta mitä multa onki kysytty on, että onko sulla ovulaatio kun niin sädehdit Sillon muuten vielä oli, tarkistin jälkeenpäin.
E. Kai sen hehkun täytyy liittyä lisääntyneen estrogeeniin, kun naisen iho on muutenkin pehmeämpi kuin miehen, tai sit jos se ruumiin (ihana sana) lämpötilannousu vaikuttaa jotenkin kans. Mene ja tiedä tarkasti sitten, jos joku tietää niin kuulen mielelläni.
[q]wiwi, 3.12.2009 11:50:
Miksi ihminen peseytyy saippualla? Onko se välttämätöntä? Entä jos vaan lopettaisin saippuan käytön?
Tuli mieleen kun luin ihmisistä, jotka ovat lopettaneet shampoon käytön. Sanovat että kun totuttautumisaika on ohi, hiukset voi paljon paremmin ja pysyy ihan yhtä puhtaina kuin ennenkin. Ei .
Niin joo, entäs sitten huulirasva. Oon ollut addikti varmaan 10 vuotta ja yhä enemmän tulee mietittyä että miksi. Onko huulirasvan käytölle mitään järkevää perustetta muuten kuin erityistapauksessa (esim. jossain rankoissa sääolosuhteissa, missä huulet kuivuu pahasti)?
[/q]
Tos tuli joku pari kuukautta sitten dokumentti eräästä n. 45-vee naisesta, joka lopetti kokonaan suihkussa käymisen. Ne olivat kans kuulleet tosta, että hiusten pitäisi pysyä totuttamisajan jälkeen ihan yhtä puhtaina kun pestessäkin. Taiskäydä erään miehen luona, joka ei ollut pessyt hiuksia vuosiin. Sillä oli tosi lyhyt tukka, mutta se oli puhtaan näkönen. No, sen naisen tukka oli kyllä neljän viikon jälkeen niin rasvainen kuin voitte kuvitella sen olevan. Sitten siitä tehtiin bakteeritestit, ja ne lukemat olivat jotain ihan päätähuimaavia puhtaisiin hiuksiin verrattuna. Sen naisen iho tosin näytti erittäin hyvältä, ihan kuin ovulaatiohehkussa 24/7. Se pesi naamaa hanasta vedellä.
Mä voisin pitkille tukalle suositella vaan käytön harventamista. Mulla on nyt pari vuotta ollu rastat, pesen niitä noin yhdeksän päivän välein. Viikon päästä vasta alkaa tuntua pikkusen rasvaselta päänahka.
Huulirasvaa ei varmasti tarvitsisi kuin äärettömän kovassa pakkasessa tai aurinkokertoimella olevaa seiloreille. Huulirasva-addikti oon itekkin, ja varmasti se että koko ajan rasvaan tekee vaan hallaa omalle rasvoittumiselleni. Vartalon rasvaamisen oon lopettanut samasta syystä, ettei iho oppis siihen. Huulirasvaa on vaan niin vaikea lopettaa.
E. Niin ja itse en oo varmaan ikinä pessyt koko kroppaa saippualla. Ainoastaan kainalot hinkkaan saippualla, mut muuten en. Eikä se kroppa silti tunnu paskaselta, tai oo ikinä tuntunu. Eli siis aika turhaa kamaa muihin kuin käsiin.
Mulla on tässä netillinen pöytäkone, ja tossa vieressä uus läppäri, niin miten mä saan tän mun netin toimimaan tos toises toosas vai pitääkö sille hommata oma? Tiedän vain, että tämä on Elisan netti ja siihen ne faktat sitten loppuvatkin.
Ei viitti tänne ketään äijiäkään pyytää sen takia, että en heti osaa ite.
[q]larzizi, 5.8.2009 23:23:
---
Jutu, 5.8.2009 23:14:
No siis sen takia se kysyy, ettei se paikka jää koholle, koska muuten sulle voi kehittyä purentaongelmia ja siitä taas voi tulla leukaniveleen ongelmia ja päänsärkyä ja kaikkea :P
---
Kyllä sen tajuan miksi sitä ylipäätään kysyttäisiin, mutta itse en ainakaan koskaan ole osannut vastata varmaksi onko se nyt hyvä kun suu on puuduksissa enkä tunne mitään. Yleensä itsellä on ainakin mennyt niin, että hammaslääkäri hioo hampaan aluksi "oman mielensä" mukaan. Silloin yleensä lääkäri on saanut hampaan sellaiseksi ettei se tunnu mitenkään erityisen paljon olevan koholla, koska kyllä sen aika hyvin näkee ulkopuolinenkin jääkö pahasti koholle. Lopuksi lääkäri on kysynyt aina omaa mielipidettäni, että onko se nyt sellainen ettei se tunnu häiritsevän. En tiedä muista, mutta ainakaan itse en osaa sanoa onko hammas hiottu täydellisesti, jos en edes tunne koko hammasta tai kyseistä puolta suusta.
[/q]
No mä veikkaisin mututuntumalta, että hoolääkäri haluaa vaan itselleen mielenrauhan? Verrataan esim. parturiin, nekin aina kysyy että onko hyvät kutrit. Paineet tommosissa ammateissa on varmaan aika kauheet. Ja ne haluaa kuulla sen "On hyvä", että voi tuntea jopa ylpeyttä itsestään, mennä savukkeelle ja siirtyä seuraavaan potilaaseen? Tai sitten jos siellä on vaan totaalisesti joku systeemi koholla, mutta en mäkään ikinä mitään ole tuntenut kun suu on niin puuduksissa, ettei tiedä onko se ruokaa vai alahuuli.
Omat kyssärini:
- tiddidii -
1. Minkähänlainen olis maailma, jossa kellään ihmisellä ei olis minkäänlaista egoa/kuorta?
2. Paljonko aivot kuluttaa energiaa ajatellessaan intensiivisesti?
Kaveri on kääntäjä ja puhuttiin sen kanssa. miten hänelle tulee kamala nälkä vaikka istuukin vaan tietokoneella duunissa. Muistan itse samaa koulusta, jossa jo tunti ennen ruokailua tuli aina ihan sairas nälkä vaikka olisikin syönyt aamupalan.
[q]whispering, 30.1.2010 14:47:
---
sativa, 30.1.2010 14:45:
Hola,
saan välillä korviin sellasia minisähköiskuja mun mp3-soittimesta.
---
Mulla sama homma. En usko et on millään laitteella hirveesti merkitystä. Mut mulla Creative MuVo ja Sonyn kuulokkeet.
[/q]
No milläs sitte?