Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
Mistä löytyisi hyvä ja ammattitaitoinen kenkäsuutari, joka osaisi käsitellä vanhoja nahkasaappaitani kunnolla ja esim. vaihtaa niihin pohjat etc. pikku hommaa olisi, ilman että onnistuisi pilaamaan niitä? :P
Olis edessä työsopimuksen irtisanominen ja täyspäiväiseksi opiskelijaksi siirtyminen. Mä oon ollu pitkään liiton jäsenenä ja aina maksanut jäsenmaksuni ja tiedän siis että mun työssäoloehto täyttyy ansiosidonnaista päivärahaa ajatellen, mutta onko mulla oikeutta siihen jos mä itse otan lopputilin ja siirryn opiskelemaan aivan toista alaa?
Ymmärtääkseni karenssin jälkeen (3kk) saat ansiosidonnaisen päivärahan, mikäli siis olet vielä kolmen kuukauden jälkeen työttömänä, etkä opiskelija. Kannattaa varmistaa liitosta kuitenkin, noissa saattaa olla ja varmasti onkin ihan liittokohtaisia eroja.
Melko monta leffaa pääsee kattomaan neljällä huntilla :P
Riippuu naisesta
No tietty toi vaihtoehto 4, viet naises leffaan! ^____________^
Melko monta leffaa pääsee kattomaan neljällä huntilla :P
[size=1]Ainii mut eihän mulla ole naista ;)[/size]
---
Kun meen klabbariin tietokoneella, on käytössä toi oranssi teema.
Kun meen puhelimella (n900) klabbariin, on käytössä toi harmaa teema.
wot.
kuisenynii? :)
---
Mun käsittääkseni toi tieto tallentuu kekseihin, eikä suinkaan klubbarin palvelimelle. Ehkä..
mjaa a. en tiä. ennen ne vaan on ollut samat molemmil.... kai... :p
Olis edessä työsopimuksen irtisanominen ja täyspäiväiseksi opiskelijaksi siirtyminen. Mä oon ollu pitkään liiton jäsenenä ja aina maksanut jäsenmaksuni ja tiedän siis että mun työssäoloehto täyttyy ansiosidonnaista päivärahaa ajatellen, mutta onko mulla oikeutta siihen jos mä itse otan lopputilin ja siirryn opiskelemaan aivan toista alaa?
Kovasti olen yrittänyt googletella mut selkeetä vastausta ei löydy enkä viitsisi vielä mennä työkkäriinkään jonottamaan.
Jos mulla ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen niin mistä helvetistä mä olen maksanu noita maksuja vuosikaudet?
Veronpalautuksia tulis n. 400e, eli mitäs kivaa sitä ostais itselleen joululahjaksi?
1. Uus puhelin, vaihtoehtoja olis näillä näkymin lähinnä N900. HTC Desire HD vaikuttais kivalta mutta siinä ei ole fyysistä qwerty-näppistä. Desire Z:ssa olis fyysinen näppis mutta se taas on jostain ihme syystä downgradettu tuosta HD:sta prosessorin ja muistin osalta ja ei sen takia innosta.
2. BluRay-soitin. Mieleen tulee PS3 kun sillä olis niin paljon muutakin käyttöä, mutta onks se hyvä tuohon leffakäyttöön? Muistelisin että oli pitkään paras BD-soitin hinta-laatu suhteeltaan mutta mikäs nykyisellään on tilanne? Tietty vaihtoehtona olis myös BluRay asema tietokoneeseen mut sitten joutuisi päivittämään myös näyttiksen että sais suoraan hdmi:llä ulos. Tai oikeastaan koko koneen sisuskalut pitäis päivittää että leffat edes jaksais pyöriä.
3. Kunnon rumpusetti jolla soitella bändipelejä, mutta koska en itse omista mitään konsoleja niin joutuisin viemään nämä kavereiden kämppään ja käydä siellä soittelemassa. Enkä usko että tässä nykyisessä kämpässä edes pystyisin juurikaan soittamaan häiritsemättä liiaksi alakerran naapuria. Ja sitten taas ottaen huomioon tuon kakkoskohdan niin kavereilla onkin kaikki bändipelit Xboxille eli jos ostaisin rumpusetin Xboxille niin en voisi hyödyntää sitä mahdollisen PS3:n kanssa vaan pitäis olla molemmat, tai sitten ihan vaan erillinen BluRay-pyöritin + Xbox.
Elikkä joo.. No, onhan tässä vielä aikaa jouluun :)
No tietty toi vaihtoehto 4, viet naises leffaan! ^____________^
wot.
Mun käsittääkseni toi tieto tallentuu kekseihin, eikä suinkaan klubbarin palvelimelle. Ehkä..
Veronpalautuksia tulis n. 400e, eli mitäs kivaa sitä ostais itselleen joululahjaksi?
1. Uus puhelin, vaihtoehtoja olis näillä näkymin lähinnä N900. HTC Desire HD vaikuttais kivalta mutta siinä ei ole fyysistä qwerty-näppistä. Desire Z:ssa olis fyysinen näppis mutta se taas on jostain ihme syystä downgradettu tuosta HD:sta prosessorin ja muistin osalta ja ei sen takia innosta.
2. BluRay-soitin. Mieleen tulee PS3 kun sillä olis niin paljon muutakin käyttöä, mutta onks se hyvä tuohon leffakäyttöön? Muistelisin että oli pitkään paras BD-soitin hinta-laatu suhteeltaan mutta mikäs nykyisellään on tilanne? Tietty vaihtoehtona olis myös BluRay asema tietokoneeseen mut sitten joutuisi päivittämään myös näyttiksen että sais suoraan hdmi:llä ulos. Tai oikeastaan koko koneen sisuskalut pitäis päivittää että leffat edes jaksais pyöriä.
3. Kunnon rumpusetti jolla soitella bändipelejä, mutta koska en itse omista mitään konsoleja niin joutuisin viemään nämä kavereiden kämppään ja käydä siellä soittelemassa. Enkä usko että tässä nykyisessä kämpässä edes pystyisin juurikaan soittamaan häiritsemättä liiaksi alakerran naapuria. Ja sitten taas ottaen huomioon tuon kakkoskohdan niin kavereilla onkin kaikki bändipelit Xboxille eli jos ostaisin rumpusetin Xboxille niin en voisi hyödyntää sitä mahdollisen PS3:n kanssa vaan pitäis olla molemmat, tai sitten ihan vaan erillinen BluRay-pyöritin + Xbox.
Elikkä joo.. No, onhan tässä vielä aikaa jouluun :)
wot.
[q]rose, 7.6.2006 08:46:
---
zasga, 7.6.2006 07:38:
Voikos opiskelija hakea työttömyyskorvausta kesän ajalle? Vai millä mää noi vuokrat maksan?
---
No ei työttömyyskorvausta, mutta asumistukea voi hakea. Jos sun kuukausitulot on tarpeeksi alhaset, voit saada sitä asumistukea. En nyt osaa laittaa linkkiä mistä vois lisätietoo saaha
[/q]
varmaan http://www.kela.fi
---
Epäilen vahvasti joko munan tai kanan aiheuttamaa geenivirhettä! Narkomaniahan on ihmisen sisäisen opiaattiherran aiheuttama HUUMEaddiktio. Sanan "endorfiini" etymologiahan kun tulee sanoista endogeeninen morfiini (peptidiyhdisteitä jotka kroppa tuottaa ihan ite). Käytännössä kaikki mistä tulee mielihyvää tai mikä ei anna tarpeeksi mielihyvää on opiaattiherran opioidihanan säätelyä. :) ja se on siis mielipidesairaus. Tai näkökantasairaus. Joku vois maksaa siitä, ettei tarttis maksaa diilerille. Nii. Addiktei kaikki!
---
Eikös kumminkin dopamiini ole se palkitsemisaine ja endorfiini kivunlievitysaine?
Wikipedia <3
http://fi.wikipedia.org/wiki/Dopamiini
Aika jännä aine tuo dopamiini, mutta itse ymmärsin, että dopamiini ei olisi palkitsemis aine, vai ymmärsinkö pöjänä ja väsyneenä tämän väärin?
---
---
---
---
Kyseesä on kuitenki liukuluku, eikä binääristä desimaaliseen muunto. http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_754-2008#Basic_formats
Formaatti toimii siis näin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Single_precision_floating-point_format
ensimmäinen bitti = 1, eli luku on negatiivinen
seuraavat kahdeksan bittiä = 1000 0010, koodattu eksponentti on siis 130
loput = 110 0000 0000 0000 0000 1010, johon lisätään implisiittinen 1 vasemmalle, eli merkitsevä luku on 1110 0000 0000 0000 0000 1010 eli 14680074
sitten lasketaan n=(-1)^1*(14680074*2^-23)*2^(130-127)
eli -14.0000095367431640625
Arvelinkin että tässä on jokin juttu.. Nyt tiedän (en tiedä kiinnostaako, mutta tiedän kumminkin *pepsodent*)..
jos poistaa viestin tippuuko viestiä määrä?
---
osaako joku laskea?
Laske seuraavan IEEE-754-standardin mukaisen yksinkertaisen tarkkuuden liukuluvun arvo desimaalisena:
1100 0001 0110 0000 0000 0000 0000 1010
omalla tuurilla on kuitenkin hyvin yksinkertainen mutta kun ei tajuu niin ei tajuu *toktok*
---
3244294154 ?
Windows: Käynnistä -> Apuohjelmat -> Laskin -> bin= 1100 0001 0110 0000 0000 0000 0000 1010 -> vaihda täppä dec ja voilá..
Kyseesä on kuitenki liukuluku, eikä binääristä desimaaliseen muunto. http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_754-2008#Basic_formats
Formaatti toimii siis näin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Single_precision_floating-point_format
ensimmäinen bitti = 1, eli luku on negatiivinen
seuraavat kahdeksan bittiä = 1000 0010, koodattu eksponentti on siis 130
loput = 110 0000 0000 0000 0000 1010, johon lisätään implisiittinen 1 vasemmalle, eli merkitsevä luku on 1110 0000 0000 0000 0000 1010 eli 14680074
sitten lasketaan n=(-1)^1*(14680074*2^-23)*2^(130-127)
eli -14.0000095367431640625
osaako joku laskea?
Laske seuraavan IEEE-754-standardin mukaisen yksinkertaisen tarkkuuden liukuluvun arvo desimaalisena:
omalla tuurilla on kuitenkin hyvin yksinkertainen mutta kun ei tajuu niin ei tajuu *toktok*
3244294154 ?
Windows: Käynnistä -> Apuohjelmat -> Laskin -> bin= 1100 0001 0110 0000 0000 0000 0000 1010 -> vaihda täppä dec ja voilá..
[q]Verano, 5.6.2006 14:27:
---
Foxmagon, 5.6.2006 13:43:
OT, mut mä voin tulla kylvämään hiuksiani niitä haluaville, metrihintaan!
---
OT part 2. Vinkkinä muillekin runsashiuksisille, joilla sattuu maton pinta olemaan polypropeenia. (Esim Ikean ihanat matot...) Sen hiuskuorrutuksen saa näppärästi juuriharjalla pois
[/q]
Tai imuroimalla maton niin, että imurin suulakkeessa on ne karvat ulkona (eli siis lattia"asetus" tms).
osaako joku laskea?
Miksi vademecum kellastuu itsekseen pullossaan?
[q]Onysablet, 21.12.2008 02:45:
-Miksi ihmisten oksennukset ovat tätä nykyä lähinnä oransseja?
[/q]
*tirsk**lmao*
(Tähän kyllä tekee mieli esittää jatkokysymys, että minkä värisiä ne ennen ovat olleet?*vink*)