Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
Huoh. Palkastani meni siis veroja 40% vaikka veroprosenttini on 21.5%. Tuo 40 on lisäveroprosentti, enkä todellakaan tajua miks palkanlaskija tällasen yllärin teki. Kaiken lisäks se on taktisesti nyt talvilomalla kun soittelen asian perään.
Jos nyt sitten kuitenkin todetaan, että multa on menny liikaa veroja, niin mä tuskin saan niitä rahana, vaan ne tulee takaisin ens vuoden joulukuussa, onko näin? Vai tulisko ne jo tän vuoden joulukuussa, kun työsuhteeni päättyi 20.2 mutta loppuliksa maksettiin 7.3? Missä se raja ees menee et mikkä saa tän vuoden veronpalautuksis ja mikkä seuraavan? Ja kai mä ny saan ne veronpalautuksis takas vai HÄ.
[q]jjkobsson, 4.4.2008 09:47:
Jaa no sitten asia on vähän hankalampi. Tosin en tiedä sitten kuinka hasardi se kaupan lötkö simapullokin on siellä lentokoneen ruumassa.
[/q]
Siiderit ja limut testattu, joten siten ois iha ok. Kotitekoisesta simasta ei oo kokemuksia :]
[q]jjkobsson, 4.4.2008 09:14:
Kannattaa jättää suosiolla ne kaupan simat hyllylly ja tehdä omaa. Itse tekemä on niin paljon parempaa ja varsin helppoa, että sitä kannattaa se 3-7 päivää odotella. Pitäiskin pistää kevään eka satsi kohta tulemaan.
[/q]
Mul o vaa se ongelma, et mun pitäis viedä sitä ulkomaille, ja niitä omatekeleitä en oikeen uskaltais laittaa lentokoneen ruumaan. :/ Harmittaa hirveesti.
[q]Samu*, 2.11.2007 08:54:
Tiesitkö että renkaissa käytetään ihan spessukaasuja sisällä että ne kestäisivät sitä mieletöntä rasitusta.
[/q]
No en, siks mä täällä asiasta kysyinkin.
Duunikavereiden kaa vain tästä keskusteltiin, ja jäätiin miettimään.
Miksi ihmiset tulevat myöhässä elokuviin? Mikä hemmetti siinä on niin vaikeeta tulla ajoissa, ettei tarvitse sitten leffan jo alettua alkaa kännyn valolla valaisemaan että löytäisi oman paikkansa? Se on niiiiiiiin vituttavaa. Ja miksi ihmiset eivät osaa avata niitä helvetin sipsipussejaan etukäteen, ettei sitten leffan alettua tarvitsisi alkaa rapistelemaan?
[q]Lyylikki, 4.12.2006 15:03:
Otitko ton Hepatiitti A:n Havrixina? Nykytiedon mukaan se nimittäin on voimassa vähintään 10 vuotta:
[/q]
En tiiä minkä otin :/ rokotekortissa lukee vain että hepatiitti A.
Otin nyt sitten vaan jäykkäkouristuksen, poliolle ei kuulemma vielä ollut kiireellistä tarvetta, ja hepatiitti A+B:hen ne antoi mulle mietintäaikaa, niitä kun tarvii kuulemma 3 rokotetta kolmen viikon sisään ja neljäs sitten vuoden päästä. Ja ne maksaisi 50,50e PER KERTA. Tuli vähä sellai fiilis et öh, no, mietin asiaa. Tiedän, että kyse on terveysjutuista (ja vaikka ausseihin ei noi sinänsä ole pakollisia rokotteita), mutta on se silti aika iso raha. Varsinkin paskapalkkaselle tarjoilijalle jonka äijä jää työttömäks vuoden vaihtees.
[q]Avernian, 19.11.2006 13:18:Mut eiks o kivempi tulla myöhässä ja sit kysellä vieressä istuvalta, että mitä on jo tapahtunut?
[/q]
Voi mä niin raivostuisin.
[q]lohikarme, 13.11.2006 13:03:
Miksi onnenpotkut ja epäonni eivät tule sekalaisessa järjestyksessä, vaan niillä on kummallakin selkeät kautensa.
[/q]
Mäkin halun tähän vastauksen
[q]Tomb, 17.7.2007 23:13:
---
xcft 17.7.2007 22:21
Ei tietenkään. Tai ite en ainakaan antais voittaa. Näkeehän siinä sit hyvin sen, et miten se kauniimpi osapuoli kestää pettymyksen, jos niitä vaikka tulee sit suhteen edetessä enemmänkin vastaan
---
Oikein. Tuulettelee vaan aina ihan hulluna omille onnistuneille suorituksilleen.
[/q]
Mua ainakin vituttas vaan. On käyny pari kertaa nii et joku antanu tahallaan voittaa, ja se näkyykin läpi helposti. Tulee sellane olo et "pidäks mua tyhmänä, et en muka ite osais?"
[q]pyhimys, 17.7.2007 13:12:
Pikkaisen sitä voi olla pihalla jossain Heathrown kentällä... Mutta se on toinen tarina se. Ja onhan tässä vielä reilut pari kuukautta näin alustavasti aikaa matkaan, joten ehtii vielä tulla tänne kysymään monesti näitä elämää suurempia kysymyksiä...
[/q]
Heathrow on salee kaaos. Kantsii kyl pienimmätkin kynsileikkurit yms jättää suosiolla ruumaan, ja nesteet tosiaan niihin pusseihin jo valmiiks.
...Vaikka eihän se loppujen lopuks estä muita olemasta vähemmän viisaita taikka turvatarkastajia oleen nopeempia.. (systeri tuli ausseist viimeks lontoon kautta, sil oli kai jotai 2-3h "luppoaikaa" ja aikaa vaihtaa konetta, mut se meinas myöhästyä aka sitä kuulutettiin jo nimeltä. Se oli jumissa turvatarkastuksissa joita oli "varmaan miljoona"..)
[q]sativa, 13.11.2008 19:05:
Ootteko huomanneet, kuinka tavarataloissa Suomessa on liukuportaat noudattaa aina (tai ainakin usein)vasemmanpuoleista liikennettä? Mietin vaan, että onkohan maissa joissa on oikeanpuoleinen liikenne liukuportaatkin laitettu sitten sillai, että vasen kaista vie ylös ja oikea alas... Kukaan kiinnittänyt huomiota?
[/q]
Ausseis ainaki. :D
Tuli siel aina hetki feilailtuu ku olin vääräl puolen liukuportaita, ja ihan normaalis kadulla kulkemisessakin väistin aina "väärälle" puolelle :D
miksi 2dl:n jugurtti-, rahka-, viili- jne purkeissa on se uloke siinä reunassa mistä joutuu kuopimaan kaikki loput pois? Miks se reuna ei voi olla suora?
[q]lohikarme, 20.3.2006 13:43:
---
Snaggo, 19.3.2006 22:52:
Mikä tarkoitus on tuolla mysteerisellä sinisellä lampulla jonka voi nähdä vanhemman mallin lähijunissa, kyljessä, edessä??
---
Junan vessoissa siniset lamput ettei nistit pääse piikittämään Samoin monilla huoltoasemilla/julkisissa tiloissa...
[/q]
Mut jos puhutaa si tosta kyljestä? Ei kai ne nistit ny kuitenkaa ikinä siinä vierellä oo juossu..
[q]akir0, 4.7.2007 20:27:
Kerrot nyt vaan, että mitä sä sillä boksilla haluat tehdä niin kyl me kerrotaan sopivat vaihtoehdot :)
[/q]
Mä halun et se on kestävä, mä halun ostaa jonku kivan kanavapaketin, mä halun tallentaa siihen ohjelmia, mä halun et se toimii viel kymmenenkin vuoden päästä.
[q]akir0, 4.7.2007 20:21:
Sellasia bokseja ei taida kyllä juuri löytyä, joilla pystyis kattomaan leffoja, jotka sulla on tietokoneella..
[/q]
No emmä tiä, jotai siirtää jotai plaa jotain emmätiiä. Ahistaa vaa boksien kalleus ja kaikki.
[q]Freja, 19.1.2007 21:27:
Mun mietintämyssynä on tällä kertaa ne uudehkot bussit. Kun ne jotkut rämisee _ihan tuhottomasti_ jos on mukulakiveä alla tai muuten vaan pomppuja.
Onko mahdollista, ja jos on, niin kuinka paljon, että jonkun bussin kaikki ikkunat rämähtää rikki tärinän voimasta? Ahdistaa joka kerta kun on sellases bussis
[/q]
Mä halun vastauksia.
Nii ja si sellanenkin kysymys, et lukeeko kukaan ikinä edellisen sivun tyhmiä kysymyksiä?
Mun mietintämyssynä on tällä kertaa ne uudehkot bussit. Kun ne jotkut rämisee _ihan tuhottomasti_ jos on mukulakiveä alla tai muuten vaan pomppuja.
Onko mahdollista, ja jos on, niin kuinka paljon, että jonkun bussin kaikki ikkunat rämähtää rikki tärinän voimasta? Ahdistaa joka kerta kun on sellases bussis
[q]ella_, 6.6.2007 09:30:
Minkä takia ampiaiset nyt jo toista päivää yrittää rakentaa pesää mun PARVEKKEELLE ?! Oon onneks huomannut tän jo hyvin alkuvaiheessa ja tänä aamuna jo toisen pesän alun vetäisin harjanvarrella alas... mutta en oo kyllä aiemmin törmännyt siihen, että parveketta yrittäisivät valloittaa.. Mikä mun parveekkeesta tekee otollisen pesäpaikan? Kukkia siellä ei ainakaan ole..
[/q]
Wikipedia osas joskus kertoo jotain mehiläispesistä, ja siin oli et ne ei ihan hevillä sit sitä paikkaa vaihda vaikka aina huidotkin niiden kopperon alas.. Kai se pätee si amppareihinkin?
(en siis osaa vastata kysymykseesi että miksi juuri sinä. No mut onneks pääset pian pois, sit sun partsille yrittää vaa asettua aloilleen torakoita.)
:D
[q]2la, 5.6.2007 10:09:
Juu, sitten voi kätevästi vastata "kato siält topikist noob!" Ja kätevä tapa saada mut klikkaamaan taas kerran 5R-nappulaa.
[/q]
[q]Annakins, 5.6.2007 10:07:
En mä ainakaan muista jos joku mun kaveri on 3 kuukautta ennen bileitä maininnu topikin sivulla 3/9 että ei ole tulossa syyn x takia.
[/q]
No mä vaa yritin miettiä jotai järkevää vastausta mut ei si
[q]2la, 5.6.2007 09:42:
Miksi ihmisten pitää täyttää tulevien tapahtumien topikit selvittämällä, miksi he eivät pääse paikalle? Ymmärrän vielä narinan siitä että kaksi samantyyppistä tapahtumaa järjestetään päällekkäin, mutta miten SINUN henkilökohtaiset retkesi mummolaan tai Ibizalle ovat niin vitun tärkeitä mainittavia?
[/q]
Kätevä tapa ilmoittaa kaikille siitä, ettei tarvitse erikseen jokaiselle selittää syytä miksi ei tule / estää näin miljoonat kyselyt että "tuuksä?"