Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]Nelli, 4.4.2008 09:51:
---
akir0, 4.4.2008 08:15:
---
Nelli, 3.4.2008 09:33:
Mitähän mun stereot tekee? Laitan ne ihan normaalisti päälle, jolloin ääni on sopivalla. Hetken päästä, ilman mitään näkyvää syytä, ääni yhtäkkiä laskee pari pykälää. Silloin joko kuuntelen hiljasella tai käännän kovemmalle. Sitten taas hetken kuluttua ääni pomppaa sen pari pykälää ylöspäin, joka yleensä säikäyttää aika hyvin, varsinkin jos oon aikasemmin kääntäny sitä kovemmalle.
Oon tarkistanu kaikki piuhat ja antennin, ja tuntuu ettei tohon vaikuta mikään, vaan se vaihtelee tota ihan oman mielensä mukaan. En tajuuuu. *eikä*

---

Ettei sul olis päällä joku dynaaminen äänenvoimakkuuden säätö niissä stereoissa?

---

Eeeei mun tietääkseni. Toi koko homma alko yhtenä päivänä vaan yhtäkkiä, ilman et olin koskenu muuhun ku on/off-nappiin.
[/q]

Aika longshot, mutta:

Tuleeko tuo äänenvoimakkuuden heittely vain radiota kuunnellessa vaiko myös CD:tä?
Onko sterkkasetissäsi RDS?

Radiota kuunnellessa se saattaa aiheuttaa tuollaista tunnetta, ikäänkuin ääni hiljenee vaikka todellisuudessa ko. viritelmä vaihtaa mukamas paremmalle taajuudelle (AF -ominaisuus). Ja hetken perästä takas.

http://fi.wikipedia.org/wiki/RDS

Kannattaapi selailla se käyttöohjevihkonen lävitse ja kokeilla disbaloida tuota RDS:ää tai muita hienoja ominaisuuksia :)

[q]pyhimys, 17.7.2007 12:53:
Mitenkäs on käytäntö noiden omien eväiden viemiseen tuonne lentokoneeseen. Enkä nyt tässä tarkoita, että olisin viemässä mitään mummon tekemää lihapataa koneeseen, vaan lähinnä ajattelin noita proiteiinipatukoita. Saako niitä viedä sinne koneeseen ihan noin vain, vaan pitääkö niistä ilmoittaa jossain vaiheessa jollekin? Ja missä vaiheessa pitää ilmoittaa, jos pitää... Proteiinijauheet taitaa kyllä jäädä ihan suosiolla kotiin.

Hieman pihalla, kun ei ole tullut ikinä mentyä lentokoneessa ja nyt olisi tarkoitus vaatimattomasti lähteä tuonne Australiaan... Ei silleen, että jännittäisi yhtään :)
[/q]

Ne ei ole nesteita, saat viedä :)

[q]wiwi, 9.11.2009 20:55:

Hyvä herra, kiitos yrityksestä mutta vastauksenne ei tyydytä.

Entä jos bussi juuttuu ruuhkaan? Ajastus ei silloin natsaa. Ja automaattisesti, mutta miten?
Häh!
[/q]

Sil bussil, millä mä kuljen, on ainakin GPS käytössä. Kuskin yläpuolel on ruutu, missä lukee aina seuraava pysäkki, on kartta, missä näkyy myös metrimäärä seuraavaan pysäkkiin, sekä kilsamäärä määränpäähän. Tämä on siis yhteydessä bussimatkustajille näkyvään tauluun, missä lukee seuraavan pysäkin nimi. Kätsy vempele, tänään viimeks ihmettelin sitä hienoutta.

MUTTA tää ei silti ratkase sitä mietintää, et miks esim ne pysäkit menee ihan eri suuntaan tai väärin, niinkuin mainitsit. Ei siinäkään voi enää GPSsää syyttää :D

[q]whispering, 15.9.2009 13:56:
RCA / 3,5mm johto
[/q]

Tänks! Näyttääkin siltä et mul ehkä saattais vahingossa jopa olla tollanen kotona :P

Toinen kysymys, ei liity nörttimaailmaan:
Pitäis saada jonkinlainen valaistus mun talon vieressä olevalle mettäreitille, mut kaikki palava taitaa olla kiellettyä tollasella yleisellä alueella tulipalovaaran vuoksi tms?
Eli en voi viedä minkäänlaisia lyhtyjä/kynttilöitä?
Oisko jollain ideaa että miten sitä valaisisi, muuta kuin kotini parvekkeelta jollai jumalattomal valonheittimel?

[q]Super-Kerttu, 14.10.2009 13:06:
---
Freja, 14.10.2009 12:59:
Aiheeni koskee kaloreita.

Olen juonut tänään 2 litraa mehua, jossa on 42 kcal per desi. Se meinaa mukavaa yli 800 kcal satsia.
Kysymys kuuluukin, että koska suuren nesteen määrästä johtuen käyn suht usein kuitenkin tyhjennyksellä, niin vaikuttaako tämä saamiini kaloreihin jotenkin.. Tarkoittaen, että kun nyt olen jo 800 kcal nauttinut, niin lihottaako tämä minua nyt sitten enemmän koska suuresta kalorimäärästä huolimatta tämä neste ei minun nälkää kuitenkaan poista?
Eli olisiko 800 kcal mehun juonti verrattavissa esim 800 kcal edestä irtokarkkien syöntiin?

[size=6]sori jos olin epäselvä mut toivottavasti joku tajus mun pointin[/size]

---

Vastaan ihan mutulla.. Kyllä mielestäni kalori on aina kalori on se sitten nautittu kiinteässä tai nestemäisessä muodossa. Useinhan juuri varoitellaan nesteiden sisältämistä turhista kaloreista, koska nesteitä on helppo nauttia, mutta ne eivät kuitenkaan vie nälkää. Myös erilaiset kalorilaskurit laskee nesteen ihan samoin kuin kiinteät ruuat.. Eli valitettavasti sun tän päiväisestä kalorimäärästä on 800 kcal tullut nesteinä.. Nyt vain jotain kevyttä kunnon ruokaa sit loppu päivän, niin pysyy kulutus ja syödyt kalorit tasoissa..
[/q]

Näin mä vähän arvelinkin.. Jotenkin säälittävästi vaan toivoin että kun se ei kuitenkaan pahemmin sisällä pysy niin se ei tekis asiasta niin julman pahaa :D
Onneks lounaaks oli saldee ja taitaakin pysyä siinä loppupäivän. :)

[q]ezzy, 14.9.2009 10:42:
Ok eli haluat vain pöytäkoneen etkä halua olla yhtään mobiili. No sit toi läppäristä kasattu pöytäkone ei ole ehkä paras vaihtoehto vaikka se on kyllä kätevä monessa mielessä. Vie vähän tilaa ja sähköä esim.
[/q]

En nää sillee itselleni tarvetta raahailla läppäriä joka suuntaan, vaikkei uskois ni en oo nii nettiaddikti :D mobiililaajakaistaa en oo hommaamas, joten mihin meenkin niin siellä joko on kone mitä käytän, tai si raahaan ton läppärin mukanani (esim jos lähden matkalle ja haluan päivittää matkablogia), mut mul ei oo sillee tarvetta sitä käyttää siis joka hetki (esim juuri matkan päällä). Pärjään ilmankin.

Eipä tuo pöytäkonekaan niin paljoa tilaa vie, järjestelykysymys. Sähkönkulutuskin on vähän niin ja näin koska se ei olisi päällä kuin muutaman tunnin arkipäivisin.

Tykkään oikean kokoisesta näytöstä, hiirestä ja näppäimistöstä. Olisi rahanhukkaa ostaa läppäri ja siihen nuo tarpeet, kuin että ostan pöytäköneen/pöytäkonepaketin missä on kaikki mukana. :)
En siis vaan oo läppäri-ihmisiä :D

[q]ezzy, 14.9.2009 09:58:
Onko sillä väliä onko se pöytäkone vai kannettava? Ostat vaan erillisen ulkoisen näytön, näppiksen ja hiiren siihen. Valkkaat vaan sopivan tehokkaan läppärin siihen, ihan yhtälailla "pöytäkoneena" se toimii. Kannettavan saat vaan mukaan, JOS tarvitsee. Ei sitä pakko siirrellä ole.
[/q]

Mul on jo läppäri jota voin halutessani siirrellä. Turhaa toista läppäriä hommaan, vaan haluan pöytäkoneen, kunnon näppiksen, hiiren ja näytön.

[q]JussiS, 19.3.2009 10:57:
---
Freja, 19.3.2009 10:51:
haluisin jotain sellaista, missä näkyy pieni osa kuvasta (tai pienempi versio koko kuvasta), ja sitä klikkaamalla aukeaisi nätisti (joko uuteen ikkunaan tai sitten ..no, jotain) koko kuva.
---

Jos saitti tukee flashia, niin simpleviewer on hyvä ratkaisu:

http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/
[/q]

uuh, voispas ollakin! ja sitä taitaa pystyy itse kustomoimaan jotenkin, että saisin sivusta itseni näköisen?
Pitääkin heti tsekata kotona toi. :) Kiitos!

[q]Timce, 14.3.2009 09:52:
Oikeaan silmäluomeen ilmestyi elohiiri. Miten siitä pääsee eroon?
[/q]

Mul oli elohiiri joskus viikkoja. Se kai kyllästyi, siten siitä pääs eroon.

Minähän en mikään ruudinkeksijä ole, joten tämmöinen mietityttää: Miten ihmeessä jostain pahvitötteröstä, missä on sisällä ruutia, voi tulla tyyliin sydämenmuotoisia räjähdyksiä tai spiraalimaisia valojuovia? Tähtään siis siihen, että kun olin lintsillä eilen, niin rupesin vain miettimään että jopas jotkut on vaan älykkäitä kun semmoisia osaa väsää.. Vai onko? Ja olis mukava tietää et mikä on ilotulitteiden rakenne tai jotain kun niistä saa erivärisiä ja varsinkin eri muotoisia *täh*

Kuinka monta finrexiniä/buranaa voin ottaa turvallisuuden rajoissa? Entä jos otan molempia, niin kuinka monta?

[q]serotonot, 22.9.2005 12:05:
---
Freja, 22.9.2005 11:33:
Kuulin että Vaasas PaNee ei enää ole.
Onko/oliko se siis rempassa? Ja mikä on sitten uusi nimi? Ja onko se parempi ku ennen?

---

SuperStereo se kuulemma nykyään on. Muuta en osaa sanoa ku en oo käyny
[/q]

*whaat**eikä* Nohou! PaNe ois ainaki nimenä ollu parempi.. Täytyypä silti käydä tsekkaamassa paikka kun seuraavan kerran pääsen kotona käymään

[q]Avernian, 14.4.2007 09:27:
Miksi ihmeessä mun ikkunan ympärillä ja siitä sisään lentelee ötököitä niin usein? Mikä siihen voisi olla syynä? Mehiläisiä varsinkin ilmaantui viime kesänä ja eilen tuli tämän kevään eka.
(Mitään pesää siis ei ainakaan ikkunalaudalla näy, kerros on kuudes.)
[/q]

Mä voisin jopa veikata, että pesä on jossain sun ikkunan lähellä, vaikkei sitä näykään. Mehiläiset on netistä löytyvien tietojen mukaan myös hyvin paikkauskollisia, eikä hylkää kotiaan ennen kuin koko yhteiskunta on tuhoutunut.
Mehiläiset lähtee lentelemään ulos kun lämpötila nousee +10:een. Ne kai sit tykkää kun sun luona on vielä lämpimämpää ja siks lentelee sisälle?
Tai sit sul on vaa nii makee koti :D

Kun kattelin kaiken maailman kuvia mehiläisistä, niin kylmät väreet vaan kulki pitkin selkärankaa ja sydän rupes tykyttään. Ne o viel pelottavamman näkösiä ku meiän jättiampparit

[q]domi, 13.11.2006 17:42:
Miten silmävoidetta käytetään ja ennenkaikkea, miten sen saa pysymään siellä mihin se on tarkoitettu.
[/q]

Hyvin se pysyy. Kunhan räpsyttelee rauhallisesti silmiä. Imeytyykin aika nopsasti, eikä pidä turhautua vaikka se ehkä välillä tuleekin ulos heti. Itellä toi rauhallisesti räpsyttely ei kyl toiminu, ku silmä meni automaattisesti kaks päivää jatkuvalla räpsytyksellä ku vähä teloin sitä :D

Häröilyttääkö kukaan sillon tällöin samalla kuin minä - eli joskus, kun kirjotan näppiksellä, alankin kirjottaa tekstiviestinkirjoitustyyliin

vvvääääähhääääänn nniii iiinnkkuuiiinn nnäääääiiinn

[q]sapeli, 14.11.2008 11:01:
Yleensä kun menen kotiin töistä, menen bussilla vain yhden pysäkin. Jos kävelisin, minun pitäisi kulkea pikkuteitä ja siinä menisi arviolta 20min pitempään - bussi taas menee hämeenlinnanväylää, minkä viertä olisi vähän nihkeä kävellä.
[/q]

[o]Joo mut Kaupintieltä siitä passelin luota siihen Sampoa vastapäätä.. Jes :D[/o]
Eiku sori se jäikin siinä näyttelijäntiellä pois. no silti :D alle 10 min kävelymatka.

[q]nini, 25.10.2008 19:56:
Njet. Oon vaihtanu sen ku oon ostanu ton ja luulin muistavani mikä se on. Usko pois oon nyt yritäny miljoonia eri vaihtoehtoja ja oon pikkuhiljaa tulos siihen tulokseen et mun on ollu pakko typottaa se. Kaks kertaa samallai :D
[/q]

Mee liikkeeseen. En kyl tie paljo ne velottaa, mut siel ne saa sen purettuu.

Tuli toisesta topikista mieleen, onko se siis tasapainoelin, mistä mun helpot pahoinvoinnit johtuu? Bussimatkat töihin on joka päivä helvettiä, ja jopa metrossakin on tullut joskus pahoinvointia. Koomisinta on kyl varmaan mun hienot "hei mä seison tukevasti paikoillani ja yhtäkkiä horjahdan"-tyyppiset tapahtumiset, mutta ei sekään mitenkään kivaa oo..
Mutta että, voiko sitä korjata jotenkin? Ei noi horjahtelut mua nyt niin haittaa, mutta tuo pahoinvointi on aika ikävää, kun aina meen töihin lähes yrjö kurkussa ja kun pääsen töistä kotiin, oon yrjö kurkussa..

[q]Jutu, 9.5.2007 12:26:
---
crissy, 9.5.2007 11:30:
tos oli 60 kysymystä ja 45p pitää saada et pääsee läpi.. mäki jouduin meneen 70km päähän sen suorittaan ku täälä ei ollu paikkoja enää ja sit se oli 20e kalliimpi siellä ku täälä vittu 60e pelkkä koe! paree ois mennä ekalla läpi.. ei huvita maksella montaa kertaa..

---

Onneks meille työpaikka järkkäs ton anniskelu- ja hygieniapassin niin ei tarvitse itse maksaa. Ja tietenkin kerralla läpi. Se nainen joka piti sen meille, niin tuli jostain Tampereelta ja oli kyllä helppo koe. Ainoa mikä tuotti ongelmia oli kesä/talviaika kysymys :P
[/q]

onneks mul tuli toi koulutuksen kanssa, ei tullu mitään kiperiä kysymysjuttuja eteen siis. En tiedä olisinko läpäissy sitä testiä jos ois joutunut ihan "muuten vaan" sen tekemään.

[q]Annakins, 8.5.2007 15:31:
Valkoinen, vihreä, oolang ja musta tee tehdään kaikki camillia sinensis -kasvista, yrttiteet taas erilaisista yrteistä.

Esimerkiksi kofeiinin määrä on sitä suurempi, mitä tummempaa tee on:

Tea contains varying amounts of caffeine, depending primarily on the type. In order, from less to most, are whites, greens, oolongs, and blacks. Green tea has about 8-36 mg of caffeine per cup, black has 25-110 mg per cup. Coffee, for example has 60-180 mg per cup. (http://www.elixirtonics.com/index.asp?PageAction=Custom&ID=10)

Myös esim. vihreässä teessä on ilmeisesti paljon antioxidantteja.
[/q]

Hmm. Eli niil ei oikeen oo muita eroja kuin kofeiinimäärät? Ja mitäs tuo ihmiselle auttokaan, siis antioksidantit? Mul ny o vähä piuhat sekasin.

[q]josbe, 8.5.2007 15:31:
Mä luulen, että jengi on sekoittanu maustetun mustan teen ja todelliseen yrttiteehen, jossa siis ei ole käytetty mustaa teetä, jossa taas on kofeiinia. Eli puhutaan yrttiteestä kun pitäisi puhua maustetusta mustasta teestä.

Ja yrteillähän tunnetusti on parantavia vaikutuksia. Kamomillaa ainaski juon, kun on maha kipee. Joku hippi vois auttaa vastaamaan tarkemmin. :D
[/q]

Mä puhuin ite ainakin nyt ihan yrttiteestä enkä maustetusta mustasta teestä. Kamomillaa join joskus duunissa pitkän työpvän jälkee et tulis si paremmin ja nopeemmin uni, kun se rauhotti. Ihan scheissen makustahan se silti oli.

Join siis rooibos-teetä, joka onkin kuulemma vaan teenkaltaista juomaa. Hmm. Mä tiedä mistään enää mitään.

O