Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

miks lämmin sytkä toimii paremmin kun kylmä? *täh*

Miks aina sillon, kun toinen on hirveen kaukana, huomaa, kuinka paljon tätä tarvitsee? Viimeaikoina ollu paljon tällasia fiiliksiä. Just tällä hetkellä esim systeriä kaipaan hirveesti, mut se idiootti on jossai toisel puolel maapalloa. Mailitkaa ei auta, haluais olla läsnä.

[q]mayah, 7.7.2007 20:00:
Miks kuulantyöntäjät on läskejä? Miten se höllyvä vatsa auttaa tossa touhussa?
[/q]

Mut sit on Conny Karlsson. Vaiks se ny lopettikin sen urheilun mut silti, mä aina katoin sitä et sil ei oo hyllymahaa, ja et sil o reisilihakset. En ny si löytäny mitn hyvää kuvaa tietenkään.

Kai tos o joku sellanen, et ku tyypit menny ylipainoisina johonkin urheiluseuraan et "mä haluisin alkaa urheileen", ni valmentajat kattonu hetken ja todennu "sä oisit varmaa hyvä työntää kuulaa."

[q]JussiS, 4.7.2007 19:11:
Niin tietty jos sun telkkarissa ei oo HDMI-liitäntää, niin silloin ei tosiaan kannata ostaa tollasta, jos et meinaa telkkariakin vaihtaa samalla.
[/q]

Telkun vaihto ei kyl oo ajankohtanen. Enkä tiedä onko siinä sitä liitäntää, en usko ainakaan että on. Toi o joku "uus" philipsi, tyylii viimesiä putkitelkkumalleja.

[q]JussiS, 4.7.2007 19:05:
no veikkaisin ettei kannata ostaa vielä digiboksia, jossa on hdmi. väkisinkin hd-kuvan tulemiseen menee se 5 - 10 vuotta, ja siinä ajassa ehtii jo standarditkin vaihtumaan sen verta monta kertaa, että se boksi tuskin enää tukee HD-kuvaa siinä vaiheessa.
[/q]

Tämä on ssis veikkaus. Selvä, kiitos infosta. Mä elän viel siinä toivos et joku 3-5 tyyppiä viel sanois perusteita että miksi ei, niin mä voisin hyvillä mielin ostaa halvemman.

[q]JussiS, 16.5.2007 21:13:
Sellasii rinkuloita, joiden avulla se rumpu pyörii akselinsa ympäri helpommin. Kai ne vaihtaa voi, mut veikkaan et pesukoneen ollessa kysessä se ei mikään ihan maailmankaikkeuden helpoin homma oo.
[/q]

Pitääks ne vaihtaa?

[q]Kauluspaita, 29.4.2006 01:27:
Jees, sit samaa ajattelin ja tosiaan jotkut linnut laulaa myös iltapäivällä mutta suurin osa lopettaa leikin viimeistään kuudelta. Eikä millään jaksais uskoo et ne nukkuis 12 h päivässä. Ja miks ne ylipäätänsä laulaa?
[/q]

Meiän talon takana on tommonen metikkö jossa ne tirpat sirpittää 24/7 kesäsin ja vieläpä suht voimakkaasti
Kun muutettiin tähän ni ekana kesänä meinas palaa käpy. Sit siihen pikkuhiljaa vaan tottui ja nykyään vaan tykkään niiden laulelusta, kun siitä tulee ihan kesäfiiwis

[q]Bio, 14.2.2008 08:20:
Juu, jos joskus satun vastaamaan puhelinmyyjälle niin samantien sanon "Kiitos ei" ja luuri kiinni. Mut ne on ovelia perhanat, kun ne aloittaa puhumalla: "Onneksi olkoon, olette voittaneet tälläisen tuotteen blaa blaa blaa.. .. .. ja tämä vain jos tilaatte lehden vuosikerran blaa blaa blaa"
[/q]

Mul oli paras eilen, ku hesarin myyntipalvelusta soittivat.
Myyjä: "Nyt meillä ois aivan loistava tarjous!"
Minä: "Mä en kiitos just nyt tilaa yhtään mitään."
Myyjä hetken hiljaa ja sitten: "Elikkä sunnuntai-hesarit ainoastaan.."
Johon minä jyrkemmin ja kovemmalla äänellä "Mä en kiitos just nyt tilaa yhtään mitään!"

Myyjä on hiljaa tovin, sen jälkeen sanoo ylipirteellä ja yliystävällisellä äänellä "Seelvä juttu, kiitos, heeeii!"

huoh. :D

[q]sapeli, 24.3.2006 21:52:
Nyt ihan oikee kysymys mihin ois kiva saada vastaus (yleensä noi mun kysymykset on lähinnä retorisia pohdintoja *nauru*): jos soittaa jollekin ja sieltä kuuluu se "tavoittelemanne henkilö puhuu toista puhelua, odottakaa linjalla sulkematta puhelinta", niin jos pistää heti puhelun poikki kun kuuluu tuo eka sana niin kuuleeko se toinen henkilö silti sen "odotus-piippauksen", ja huomaako se mitenkään että en enää ole odottamassa? Eli lopettaako se kuitenkin sen oman puhelunsa ihan turhaan?

Hirveen ahdistavaa kun tietää että toinen joutuu äkkiä hätäilemään loppuun puhelunsa
[/q]

Kyllä huomaa

nimimerkki "yritin joskus pommittaa eksää joka ilmoitti mukavasta 26 vastaamattomasta puhelusta"

Siis niin, se ehtii piipata kyllä, mutta nopeasti sen huomaakin ettei ole linjoilla.

Lisätään nyt vielä tähän mun sekavaan kirjoitukseen se, että yleesä kännyt myös itse huomaavat että toinen puhuu puhelimessa = sanoo ennen kuin rupeaa tuuttaamaan että "koputtaa". mutta tällöinkin on jo liian myöhäistä säästyä siltä että se ei piippaisi

Pilviasiantuntijoita paikalla? Wikipedia tai lukuisat pilviin kohdistuneet sivustot ei auttaneet.

http://reya.pp.fi/pilvi.jpg

http://reya.pp.fi/pilvi2.jpg

tuollaisia kummallisia pilviä näkyi Pohjammaalla perjantaina. Peite oli hyvin paksu ja kuvio oli aaltoileva. Ekassa kuvassa näkyy vähä erilaisempi, mutta taivaalla oli myös sellasia pilviä jotka oli kuin tuossa ekassa kuvassa, mutta niissä oli reiät ja niistä tietysti sitten loisti aurinko.

Kysymykseni siis kuuluisi, että minkä nimisiä pilvet ovat joita kuvissa esiintyy?

[q]Steven Hoaks, 18.1.2006 21:30:
Mites tämän kanssa?

http://www.netanttila.com/webapp/commerce/command/ProductDisplay?prmenbr=1444&prrfnbr=29348397&shop=20&click=112&last=0&cgrfnbr=1311
[/q]

Bootsit

Miksi juuri kuuma kanakeitto auttaisi flunssaan? [size=8]Ku ne aina jenkkisarjoissa ja leffoissa sitä tyrkyttää.[/size]

[q]Amma, 13.7.2009 09:48:
Mikä alkoholilainsäädäntö on voimassa esim. Hki-Vantaan lentokentällä? Olen ollut havaitsevinani, että siellä anniskellaan myös klo 4-9 välillä, mikä ei taida olla ihan yleinen käytäntö tässä maassa.
[/q]

Lentokentäl on erikoisluvat, mutta neljältä siellä ei saa vielä tarjoilla. Muistaakseni oli viideltä kun anniskelu alkaa. Vai olikohan se kuudelta? Hmm. En muista.

[q]hemuz-, 3.4.2007 10:17:
Oisko Tiimari taikasana tässä asiassa.
[/q]

voi hemmetti enhän mä ees muistanu sen olemassaoloa mieleen tuli vaa kirjakaupat ja akateeminen

[q]Karski, 4.4.2007 17:34:
---
MiMoSa, 4.4.2007 08:00:
Tänään töihin pyöräillessä tuli mieleen et jos talo on kahden kadun kulmassa, niin miten määräytyy se et kumpi niistä on sit sen talon katuosote?

---

Tsägällä, ja parhaassa tapauksessa taloyhtiön
virallisissa papereissa lukee jotain ja posti
tuntee toisen osoitteen. Valintaan vaikuttaa
sekin, kumpi kadunnimi kuulostaa fiinimmältä,
ts. jos talo on Sörsselinkujan Guggenheiminkadun
risteyksessä niin todennäköisesti virallinen osoite
jälkimmäinen.
[/q]

Mä luulin aina et se menee sillä, et se puoli, jolla talo on ns. pidemmältä puolelta, on kadunkin nimi sitten. Tai sit seki on ollu joku vaasa-juttu.

[q]Avernian, 17.9.2006 09:06:
Miksi hitossa noita mehiläisiä pörrää koko ajan mun ikkunan ympärillä?
[/q]

Meil o jotai kuningatarampiaisia Kämpässä pakahtuu, kun ei voi avaa ikkunoita.. Mut mielummin niin, kuin kuolisin kauhusta

Mulla menee seuraavasta liksasta veroprossa auttamattomasti liian korkeelle lisäprosentille, ellen tee asialle pikaisesti jotain. Eli, pitääkö mun käydä verotoimistossa fiksailemassa asioita vai riittääkö että palkanlaskijalle sanon että laittaa hieman korkeemman prossan mut ei sitä huh-niin-korkeaa lisäprossaa?
Ja tuleeko uudet verokortit voimaan vuoden alusta vai koska mitä hä?

[q]phanatic, 15.1.2006 13:16:
---
Freja, 15.1.2006 13:13:
---

Kääh. Nyt tunnen itteni si tyhmäks mut ittekseenkö se niitä vaan randomisti pakkailee?

[size=9]Ihan tyhmä sitte se ikkunatyyppi.[/size]

---

No kuten Apo kertoi niin jos sinulla on jostain valittuna joku "pakkaa vähän käytetyt tiedostot levytilan säästämiseksi" tms niin se pakkailee vähän käytettyjä tiedostoja:

---
Windows? Onkohan se pakannu "vähän käytetyt" tiedostot. Sinisellä merkatut on pakattuja, mustat normaaleja. Tarkista auttaako tämä asetus: Windows Explorer > Tools > Folder Options > View > Advanced Settings > Show Encrypted or compressed NTFS files in color.
---
[/q]

Aha.

Tyhmää.

No mut kiitos. Rautalangasta vääntö auttaa joskus

[q]sapeli, 21.11.2007 14:21:
Olenko ainoa jolla on vaikeuksia erottaa toisistaan puhelimessa kirjaimia "s" ja "f", tai "b" ja "d"?
[/q]

et. Myös "m", "n", "e", "t", "i" ja "j" ovat mulla tällä samal listal.

...*nauru* "moi mä en erota kirjaimia"

Editointia: mulla vaikeuttaa ihan hemmetisti kuulemista se, et täs toimistos on suunnittelu vähä pieles ja kaikki hälinä häiritsee mua. Ei kuule ees omia ajatuksiaan, kun täällä hälistään nii paljon.

[q]pirpeli, 3.5.2006 09:47:
teh answer
[/q]

ah loistavaa!! Oikein paljon kiitoksia tästä mieltä mietityttäneen asian selventämisestä
Ja hah, mahtaa Valiolla naureskella että eikö ole muuta tekemistä kuin kummien asioiden kysyminen

O