Virallinen "kysy tyhmiä"-thread
[q]andi--, 21.8.2009 12:19:
---
Yallu, 21.8.2009 11:20:
Paitsi että Office 2007 tiedostomuoto on docx, ei doc..
---
Kiitos, tiedän kyllä tämän. Tiedän myös sen että ihmiset väittävät tiedostoa .doc-päätteiseksi vaikka se on .docx.
[/q]
Tiedän että tiedät tämän. Tiedän myös että tiedät että ihmiset väittävät sitä .doc-päätteiseksi. Tiedän myös että ihmiset sanovat mopoa moottoripyöräksi ja päinvastoin. Heitä pitää kouluttaa.
[q]vala, 21.8.2009 11:24:
---
vala, 19.8.2009 20:18:
Pystyykö yli cd pituuden olevia miksauksia polttaa cd:lle? Jääkö se vaan kesken vai eikö sitä pysty polttaa ollenkaan?
---
pump
[/q]
Tämä on nyt vähän mutulla kun ei ole tullut varmaan viiteen vuoteen poltettua mitään cd-levylle ja äänilevyn polttamisesta vielä pidempi aika mutta:
Riippunee sekä ohjelmistosta, polttavasta asemasta että levystä. joillekin levyille mahtuu enempi tavaraa kuin toisille ja jotkut ohjelmistot ja asemat tukevat ylipolttamista. Nämä ylipoltetut levyt toimii joissakin soittimissa ja joissakin ei.
Useimmat ohjelmistot varmaan katsoo että mahtuuko se levylle vai ei ja jos ei mahdu niin ei aloita edes polttamista.
Kokeilemalla selviää parhaiten...
edit: hidas olin :P
---
Pystyykö yli cd pituuden olevia miksauksia polttaa cd:lle? Jääkö se vaan kesken vai eikö sitä pysty polttaa ollenkaan?
---
pump
[/q]
Riippuu ohjelmasta, levystä, asemasta ja tuurista. Suurin osa ohjelmista tarjoaa mahdollisuuden ylipolttamiseen, mutta toimivuus onkin sitten kiinni ihan tuurista (lähinnä levyn laadusta).
Omien kokemuksien perusteella en suosittele.
http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/ylipoltto.cfm
---
---
pump
[/q]
Jossain vanhassa Nerossa oli ainakin sellainen feature kuin overburn, joka "venytti" tallennusaikaa (ei kapasiteettia).. En saanut koskaan toimimaan oikein ja ainoa ohje mikä siihen löytyi, oli italiaksi.. Tätä ominaisuutta tarvittiin 100min "pitkissä" CD levyissä..
Muussa tapauksessa poltto-softa alkaa herjaamaan ettei kohde mahdu levylle..
[q]whispering, 21.8.2009 07:03:
---
Jutu, 20.8.2009 17:13:
Blondi tarvitsee taas apua. Eli sain sähköpostissa muutaman liitteen, jotka on tallennettu siihen doc-muotoon. Kysymys kuuluukin, että miksen mä pysty avaamaan sitä yhtä tiedosta, vaikka ne kaksi muuta saan näkyviin ongelmitta? Mitä mä en taas tajuu ja mitä mun pitää tehä? :D
---
Meillä on noita aika paljon töissä, kysyykse aina et mitä koodausta tjsp käytetään? Tod näk tallennettu uudella officella siihen uuteen doc muotoon. Pitäis avata sillä uudella officella ja tallentaa siihen 1997-2003 doc muotoon et aukee muillakin koneilla.
[/q]
Tällä saa auki Office 2007 -formaatissa olevat tiedostot Office XP:ssä ja 2003:ssa: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en
[q]andi--, 21.8.2009 11:02:
---
whispering, 21.8.2009 07:03:
---
Jutu, 20.8.2009 17:13:
Blondi tarvitsee taas apua. Eli sain sähköpostissa muutaman liitteen, jotka on tallennettu siihen doc-muotoon. Kysymys kuuluukin, että miksen mä pysty avaamaan sitä yhtä tiedosta, vaikka ne kaksi muuta saan näkyviin ongelmitta? Mitä mä en taas tajuu ja mitä mun pitää tehä? :D
---
Meillä on noita aika paljon töissä, kysyykse aina et mitä koodausta tjsp käytetään? Tod näk tallennettu uudella officella siihen uuteen doc muotoon. Pitäis avata sillä uudella officella ja tallentaa siihen 1997-2003 doc muotoon et aukee muillakin koneilla.
---
Tällä saa auki Office 2007 -formaatissa olevat tiedostot Office XP:ssä ja 2003:ssa: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en
[/q]
[q]Jutu, 20.8.2009 17:13:
[/q]
[q]whispering, 20.8.2009 14:27:
---
peikkolapsi, 20.8.2009 00:29:
mikä tää lamajuttu oikeen on?
---
Ei vaikuta suoraan Suomeen, eli muiden maiden taloudellisen tilanteen takia vienti laskenu. Yksityinen rakentaminen (sis kerrostalot jne) kans laskenu (lähti laskuun jo ennen tätä taantumaa).
--
Ostokäyttäytymistä seurataan kokoajan eikä mun tietääkseni taantuma oo vaikuttanu siihen paljoakaan. Huonot paikat tulee sitten kun teollisuuden nykyiset tilaukset loppuu, eikä suuria isoja tiedossa. Työttömyys nousee, ostovoima laskee ja siitä sitten lähtee kertautumaan muille aloille.
[/q]
että sitä odotellessa, et tää joko levii vielä ihan käsiin tai sitten loppuu kokonaan o_o
[q]Amma, 20.9.2009 13:36:
Kuulostaako jonkun muun mielestä oudolta se, ettei lääkäri voi pistää rokotetta, koska ei osaa pistotekniikoita (hoitajien heiniä kuulemma)? Jotenkin mulla ois sellanen lähtökohta, että lääkärinkin pitäisi kyetä suorittamaan toimenpide, koska rokotteet ois niinku aika perusjuttu. Vai?
[/q]
Jos sillä oli tosi paha piikkikammo jota se ei halunnut myöntää? :P Mutta ei se lekuri välttämättä osaa sitä tekniikkaa jos se ei oo sitä pahemmin tehnyt. Ei jotkut lekurit osaa laittaa kanyyliakaan, koska yleensä hoitajat yleensä tekee nuo hommat.
[q]flatstick, 12.1.2010 09:36:
---
Yallu, 12.1.2010 09:28:
Kuinka moni maadoittaa ittensä? Enihau, blou, duu nat sak.
---
Esim: kaikki jotka on tehny tota hommaa iso 9000:1994 -standardil aikoinaan kuten itse?
sak änd plou pör fävör. Mut nii. *slurps*. Mut jos toikaan ei oo tiedos ni ei kandee siis ite mennä roplaa vaan tuoda vekotin mulle :)
[/q]
Mutta kuinka moni tätä threadia lukevista tekee tuota hommaa standardien mukaan? Kuka tahansa perus jantteri osaa avata pari ruuvia ja puhaltaa vähän pölyä pois. Enempää en suosittele tekemään jos ei ole aivan varma mitä tekee. Mut joo, eiköhän me periaatteen tasolla olla aika samoilla linjoilla.. *släp**hali**pepsodent*
[q]Yallu, 21.8.2009 11:20:
[/q]
Kiitos, tiedän kyllä tämän. Tiedän myös sen että ihmiset väittävät tiedostoa .doc-päätteiseksi vaikka se on .docx.
[q]Jutu, 20.8.2009 17:13:
[/q]
Saattaa olla vaan viallinen liitekin. Kokeile asentaa Word Viewer, jos se näyttäis, sillä ei tosin voi editoida. Tai sit pyydä vaan lähettäjää laittamaan uusiks.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=3657CE88-7CFA-457A-9AEC-F4F827F20CAC&DisplayLang=en
Miksi en saa liitettyä liitetiedostoa koneeltani nettisähköposteihin (Saunalahti, suomi24.fi)?
Jaa-a, kylältä lähtee ensivuonna tuo Tura-Enson tehdas, tulee aika tiukat paikat monelle.
Itsehän en Ensolla työskentele, mutta ~600 ihmisen potkuista kyllä lähtee dominoefekti liikkeelle joka vaikuttaa myös alihankkijoihin ja muihin palveluihin.
Jos tekisi tämän projektin loppuun ja jos ei uutta duunia ensivuonna tule niin kamppeet läjään ja muutto jonnekin muualle.
[q]peikkolapsi, 20.8.2009 00:29:
en tiiä ainaka ketään kuka ois muuttanu mitenkään ostotottumuksiaan.
onko meillä ns. tavallisilla taatelintallaajilla mitn tekemistä koko asian kanssa?
porukkaa vaan jää työttömäks ja firmoja kaatuu, mut miten ihmeessä o_O maailmantalous? ulkomaankauppa heikentynyt?
joku vitsi?
[/q]
Ei vaikuta suoraan Suomeen, eli muiden maiden taloudellisen tilanteen takia vienti laskenu. Yksityinen rakentaminen (sis kerrostalot jne) kans laskenu (lähti laskuun jo ennen tätä taantumaa). Asuntojen yli suuret hinnat normalisoitunu josta sit monet vetäny johtopäätöksen et romahdus tulossa.
Omalla työpaikalla vedettiin firman paras vuosi sillon ku piti uutisten mukaan mennä alaspäin, ja oon sellasella alalla johon taantuman pitäis vaikuttaa heti ku rakentaminen vähentyy. Tiedä sitten.
Ostokäyttäytymistä seurataan kokoajan eikä mun tietääkseni taantuma oo vaikuttanu siihen paljoakaan. Huonot paikat tulee sitten kun teollisuuden nykyiset tilaukset loppuu, eikä suuria isoja tiedossa. Työttömyys nousee, ostovoima laskee ja siitä sitten lähtee kertautumaan muille aloille.
en tiiä ainaka ketään kuka ois muuttanu mitenkään ostotottumuksiaan.
onko meillä ns. tavallisilla taatelintallaajilla mitn tekemistä koko asian kanssa?
porukkaa vaan jää työttömäks ja firmoja kaatuu, mut miten ihmeessä o_O maailmantalous? ulkomaankauppa heikentynyt?
joku vitsi?
[q]wiwi, 19.8.2009 22:12:
---
ezzy, 19.8.2009 13:22:
---
wiwi, 19.8.2009 12:17:
---
vala, 19.8.2009 10:32:
Kun kysyy asiallisesti jotain, niin minkä takia joskus tekee tiukkaa saada siihen asiallinen vastaus:)
---
All of the above.
8) Toivoo, että ihmiset näkisivät joskus edes vähän vaivaa. Turhaan.
---
Niin, tai ei mitenkään käsitä sitä että ne asiat jotka itselle ovat helppoja ja selkeitä, eivät välttämättä ole sitä toiselle. :P
Mutta anyway, kyllä asiallinen voi olla lähes aina. Enkä nyt koita vihjata, että sinä et olisi ollut.
[/q]
tjoo, olisin voinut neuvoa kädestä pitäen, mut en käytä enää mesee joten ei ollu päällä+huono päivä, tsorge
[q]ezzy, 19.8.2009 13:22:
---
wiwi, 19.8.2009 12:17:
---
vala, 19.8.2009 10:32:
Kun kysyy asiallisesti jotain, niin minkä takia joskus tekee tiukkaa saada siihen asiallinen vastaus:)
---
All of the above.
8) Toivoo, että ihmiset näkisivät joskus edes vähän vaivaa. Turhaan.
[/q]
Niin, tai ei mitenkään käsitä sitä että ne asiat jotka itselle ovat helppoja ja selkeitä, eivät välttämättä ole sitä toiselle. :P
Mutta anyway, kyllä asiallinen voi olla lähes aina. Enkä nyt koita vihjata, että sinä et olisi ollut.
[q]Avernian:
---
hyperventilaatio:
Miksei oo jo talvi.
---
Koska mikä tahansa on parempi kuin talvi.
[/q]
Eikä ole. Talvi on ainoa oikea vuodenaika.*hih* Nojoo, kuka mistäkin tykkää.*piis*