Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

[q]kilobitti:
MIksi ihmiset eivät osaa seistä metrossa?

Oli ruuhka millainen tahansa, kukaan ei käytä käytävätilaa hyväkseen, vaan 99% jengistä tungeksii oven edessä "koska juuri MINUN pitää päästä tästä ovesta ensin ulos". Lopputulema; kukaan ei pääse metrosta sisään eikä ulos ilman kyynärpäiden käyttöä, ja ovien välisessä tilassa on tyhjää tilaa.
[/q]

Hei, ei Helsingin metrossa edes ole ruuhkaa.

(ps ja kyllä, olen matkustanut stadissa metrolla aamulla ja siihen aikaan kun ihmiset pääsee töistä)

[q]Hetu:
Jotenkin luulisi, että latva heiluisi tuulessa enempi, josta johtuen ylhäällä olevat lehdet tippuisi ensin..
[/q]
Tai sit se on toisinpäin, eli ylhäällä olevat lehdet olis vahvoja just sen takia kun ne on tottunu kovaan tuuleen..

[q]POSER:
---
Ana:
Tollanen veitsen ojentaminen on tosi typerää ja tunteetonta touhua, se voi olla että "vitsi" kääntyy itseään vastaan jos vartin päästä se kaveri löytyy kylpyammeesta ilman pulssia. Oli kyseessä sitten millanen huomiohuora tahansa.

---

Kuin niin muka, jos ihminen haluu päättää päivänsä, niin kyllä nyt perkules aikuinen ihminen sen saa tehdä. Millä oikeudella sä saat päättä jottei se sais sitä toteuttaa?
[/q]

Huh! Toivottavasti tää oli vaan paskin läppä
mihin olen ikinä törmännyt!

Säkö et sitten tekis asialle mitään jos
sulla olis mahdollista estää itsemurha?
Entä jos olis kyseessä sun perheenjäsen tai ystävä?
Onks niillä väliä? Idioottimaisin juttu mitä mä olen ikinä
lukenut miltään foorumilta!

[q]AnderS:
Huh! Toivottavasti tää oli vaan paskin läppä
mihin olen ikinä törmännyt!

Säkö et sitten tekis asialle mitään jos
sulla olis mahdollista estää itsemurha?
Entä jos olis kyseessä sun perheenjäsen tai ystävä?
Onks niillä väliä? Idioottimaisin juttu mitä mä olen ikinä
lukenut miltään foorumilta!

[/q]

Paskin läppä, miksi? Omasta mielestäni jokaisella ihmisellä on oikeus päättää elämänsä jos siltä tuntuu, mikä mä oikeesti oon sanomaan frendilleni että: koita nyt elää, elämä on ihanaa jos siltä tuntuu päinvastaiselta.

Jos taas haluan pakottaa oman frendini tai perheenjäsenen elämään vastoin tahtoaan, niin eiköhän kysymyksessä ole vain omat itsekkäät motiivit. Tottakai se ois perseestä mun kannaltani, mutta elämä välillä on...

[q]Astaroth:
Harvemmin ihminen kuitenkaan tekee itsemurhaa täysjärkisesti. Omasta mielestäni lähtökohtana on kuitenkin se, että kaikkien ongelmat pyritään hoitamaan. Vaikka itsekin monesti ajattelen nimenomaan juuri tuollaisista asioista kyynisesti, niin en kuitenkaan haluaisi tietämättäni panostaa ketään itsesä vahingoittamiseen.
Ja jos nyt vitsilläsi tökkäset jollekin pissikselle moran käteen ja se sitten silpaiseekin valtimon auki, niin en minä ainakaan sitä asiaa voisi unohtaa ihan vain hartioita kohauttamalla. Tuollainen teko varmaankin tulkittaisiin vielä kuolemantuottamukseksi.
[/q]

En toki lähtisi avustamaan ihmistä itsemurhan teossa lykkäämällä Moraa käteen, tiedän jotta tuo on laitonta ja itselleni en halua ongelmia kenekään henk.koht ratkaisusta. Ongelmia toki voi yrittää ratkoa ja itsekin estäisin kaveriani mikäli hän kännipäissään tahtoisi hypätä parvekkeelta, mutta jos kyseessä todellakin on vakavasti harkittu teko, niin mikä minä oikeasti olen häntä estämään...

[q]andi--:
Oox huomannu et tossahan jätetään puis kirjaimia pejpejä -> pejpej, kisuja -> kisuj Nii ja sen äxän käyttö on tosi Qlia.
[/q]

No entäs sit ihan käsittämätön monikkomuoto

KUVEJ

AAAARGH

suosikkilauseeni klubbarilta spotattuna onkin:

Onx kuvej wendin bileist?

WTF WTF WTF

[q]Amma:
Onko autoissa samanlainen "vasemmalta oikealle"-vaihteisto riippumatta siitä, kummalla puolella ratti on?
[/q]

On.

[q]Jone:
---
Oliwer:
Missä vois olla vika kun en saa näytönsäästäjiä pyörimään Windows XP käyttiksessä, vaikka asetukset pitäs olla kohallaan? *näyttöösammuttelee*

---

Näytönsäästäjien käyttämisellä ei ole nykynäyttöjen kanssa käsittääkseni hevonhännän merkitystä, koska kuva ei "pala" niihin kuten aikoinaan teki. Correct me if I'm wrong.
[/q]

Näin sen pitäisi olla. Näytön sammuttamalla säästää sitäpaitsi ihan himpun verran energiaa

[q]Juhgu:
Mutta mistä sen nimi tulee?
[/q]

Nimi on kivan trendikäs ja erilainen. Sen avulla saadaan ihmiset kiinnostumaan ja kokeilemaan tuotetta ja sitä kautta ihastumaan siihen...

[q]äm:
Miksei ihminen voi sulkea korviaan?
[/q]

Sen takia, että korvat on ollu mm. lepotilassa
ollessa kätevin väline ympäristön tarkkailuun,
ts. ympäristöstä kuuluvien äänten perusteella
on ollu helpompi astia lähestyvät uhat kuin
esim. näköhavaintojen perusteella.

Eli yks havaintokanava on koko ajan auki, ja
(kuten suurimmalla osalla muistakin maalla elävistä
nisäkkäistä) se on ihmisellä korvat.

minkä takia klubituksessa on entistä enempi idiootteja?

[q]sapeli:
No siis jos terminal velocity on jo saavutettu niin silloinhan sä leijuisit ilmassa etkä juuri pystyisi hyppäämään ollenkaan.
[/q]

Menee taas arvailuksi mutta menköön: Veikkaisin että terminal velocity on vakio vain normaalin putoamiskiihtyvyyden vaikuttaessa. Hissikorissa hyppäävä ihminen aiheuttaa hissiin lisävoiman joka lisää hissikorin kineettistä energiaa. Ilmanvastus tosin kumoaa energialisäyksen jossain vaiheessa, mutta alkuperäisessä kysymyksessä hyppy tapahtuu juuri ennen törmäystä eikä tuota kumoutumista tapahdu

Tarkentaisin edellistä vastaustani sen verran että hypätessä jalkoihin kohdistuu törmäyksen aikana enemmän voimaa ja ylävartaloon vähemmän. Hypyn ponnistus aiheuttaa ihmisessä painopisteen suhteen erilaista kineettisen energian jakautumista. Tuon takia elintärkeisiin elimiin saattaa kohdistua vähemmän törmäyksen voimasta, jalkojen kustannuksella.

Yhdyn tosin sapelin arvioon hyödystä ja muussautumisesta, tosin optimistina varmaan itse hyppään jos joskus tippuvaan hissiin satun jäämään

p.s. Tästä tuli mieleen karatessa opittu kaatumistemppu, kaatuessa kädellä lyödään tatamia. Teoria menee niin että lyönnissä käden lyönnin kineettinen energia kumoaa osan kaatumisen energiasta. Omien kokemusten mukaan siitä tatamin lyömisestä oli hyötyä, käteen ehkä sattui enemmän mutta muu kroppa säilyi ehjänä.

Uhmaako kapillaari-ilmiö paino voimaa?

[q]Coon:

Hih, peikkoseni siekin bongannu sen... biisin nimi on I will follow him *hymt*
[/q]

mut mä haluun tietää esittäjän ja just sen alkuperäisen esittäjän...
sitten voin alkaa metsästää sitä biisii.... tahon sen niin omaksi paha mennä levyliikkeeseen vain biisin nimen kanssa..

[q]UnityF:
HMM....

Mikä biisi on mainoksessa joka tulee mm. subtv:ltä
Siinä on mies joka kävelee ja kodinkoneet alkaa seuraa sitä....
jos nyt kuulin oikeen se on joku uusi sähkö mainos...

Nainen laulaa.. vanha biisi... "i was follow him.,.. follow him..jotain.. meni ohi... sit jossain vaiheessa i lov him i lov him... jne jne"

selkeetä eikö totta?
[/q]

Hih, peikkoseni siekin bongannu sen... biisin nimi on I will follow him alkuperäisestä laulajasta ei oo kyllä tietoo

[q]kuilu:

Tai englanninkielistä tekstiä? Eivätkö he edes itse ymmärrä siguaan, ja eivät siis pysty sitä suomentamaan? (Toki joillain se saattaa olla tehokeinona ja/tai joskus merkitys katoaa käännettäessä, mut niit on nii paljon?!)

[/q]

Aivan, kerettiläiseksi sinäkin lukeudut, kun olet vesittänyt tuon Nietzsche-sitaatin suomennoksella. Alkukielellä kaikki filosofia qluu artikuloida.

"Jos ei uni muuten ole ihmiselle tullakseen, niin tämän pitää lukeman muutama luku Heideggerin Sein und Zeitia alkukielellä." - akateemisen viidakon sananlasku

[q]Essi:
Ja alkuperäiset?
[/q]

esim tuolla on miltei kaikki:

http://www.gaarde.org/acronyms/

[q]Ana:
Noei, must tuntuu et tieteellinen selitys varmaan antaa aika hyvän kuvan siitä, miten näköilmiö
tapahtuu; kuulohan ei varsinaisesti eroa siitä kovinkaan paljoa. Tai siis tietenkin eroaa, siinä missä kuulo havaitsee välittäjäaineen värähtelyitä, ja näkö valosäteilyä, mutta siis.. niinku. you know.[/q]

Joo, mutta sokean ajatusmaailmasta puuttuu ymmärtääkseni käsite valosta tai näkemisestä kokemuksena kokonaan. Ääniaallot on helpompia, koska ne voi ilmiönä kuitenkin jotenkin hahmottaa värähtelyn kautta.

Itse asiassa luulen, että sokean ihmisen kuvitelma näkemisestä voi olla lähtökohtaisesti aika samanlaista kuin näkevän kuvittelu siitä ettei ole ikinä nähnyt*nauru* Ainakin mun on varsin vaikea kuvitella ajattelevani, uneksivani tai kuvittelevani mitään ilman minkäänlaista visuaalista ajatusta. Lähes minkä tahansa ajatteleminen tuo mieleen kuvan jostain, tai ainakin vertauskuvan. Jopa äänen ajatteleminen, esim. syvä junkkabasso tuo mieleen erilaisia visuaalisia mielikuvia*hih*

Miksi asiat yleensä menevät perseelleen kuin onnistuvat?

Miksi wc:n kraanasta otettu vesi maistuu erilaiselta kuin keittiön kraanasta?

Mitä se 47 tarkoittaa?
Miten se voi olla maailman tarkoitus...
jos se edes oli 47

Vai oliko se 42?
Voi kun voi pieni ihminen olla aamusin höveli

[q]mayah:
Minkä takia valkoinen leivinpaperi muuttaa värinsä uunissa ruskeaksi ja ennen kaikkea, onko se ihan turvallista?
[/q]
Jos se muuttuu sellaseks palaneen ruskeeks, nii sit se ottaa varmaan niihin uunin vastuksiin kiinni, et älä käytä liian paljon leivinpaperia. Jos se muuttuu muuten vaan ruskeeks, ni en sit tiä

Edit: Mun paketis näköjää lukee et se kestää vaan sen 250 astetta.

O