Virallinen "kysy tyhmiä"-thread

Back to häröily O

mul tuli tos yks päivä mieleen et miten ihmiset on joskus aikojen alussa älynny alottaa harrastaan seksiä?*ding*..hmm..jospas tunkisin tän mun kepukkani tohon sun reikääs ja testataan mitä tapahtuu?vai onks ne kattonu eläimilt mallia?..*iloinen*..mut mistä eläimet on sit tajunnu alottaa sen puuhan??*ding**täh*

juu ei tajuu/osaa Irccaamista, eli et miten pääsis klubituksen Irciin ja pitääkö lataa jotain ohjelmii tms? ohjeita kiitos?? ;)

[q]UnityF:
---
idi:
mihin ne kaikki tekstarit menee/mitä niille tapahtuu mitkä vahingossa lähettää johonkin numeroon mikä todennäköisesti ei ole edes olemassa esim '7'?
---
hitto mie mietin tässä ihan samaa koska vkl aikana tuli vähän niin tehtyy pariikin kertaan että ne meni ihan jonnekkin muualle mm nro 8002 on saanu multa viestin..
[/q]

Luulen että operaattorin viestikeskus ottaa ne vastaan ja kun se ei niitä saa lähetettyä eteenpäin niin ne siirretään mappi ö:hön. Hmm oli pakko kokeilla, jotain ”sdfjkdf” numeroon 567 ja puhelin sano ”check operator services” kun yleensä tulee ”message sent” tms.. Ja sitten numeroon 040-1111111 (arvelin ettei tollasta oo olemassa) niin välitystiedot sano ”pending” eli se ei oo ainakaan vielä saanu yhteyttä, mutta ei heti sitä siirtänyt ”roskakoriin”. Viesteillehän voi puhelimesta määrittää tietyn ajan jonka ne ”pysyy hengissä” eli kuinka kauan vastaanottajan on mahdollisuus saada ne jos puhelin on suljettuna. Hmm, pitää kysyä tota huomenna luennolla, jos sinne kouluun saakka jossain vaiheessa herää/eksyy

[q]Tres:
---
jos me ei kommunikoitais
ni yhtä hyvin voitais olla vaikka
kiviä.
[/q]

mut entä jos kivet alkaisi kommunikoimaan keskenään? *täh* ...

[q]anqqa:
---
äm:
Miten nosturit kasataan työmaille?! *täh*

---

voisin vaikka vannoa kysyneeni tätä aiemmin täällä, mutta en ollu.. o_O eli tahtoo tietää kanssa. jatkokysymyksenä jotta miten ne roudataan työmaille? ikinä nähny mitään kuorma-autoa viemässä moisia rakennuspalikoita mihinkään.
[/q]

se firma jolta nosturi vuokrataan toimittaa sen (usein yön pimeinä tunteina) paikalle ja ensimmäiset kaksi työpäivää kasataan nosturia tai riippuu sen koosta.näin ainakin niillä raksoilla joilla mä oon ollu jotain tekemässä.

[q]GoA:
---
Anne:
Saako äitipuolen pistää kilon paloiksi, kun se on niin v*tun tyhmä?!!?!?!!!

---

Saa. Mut pollarit saattaa suuttua.
[/q]

Jep..tuo kannattaa suunnitella hyvin tarkasti jos aikoo toteuttaa sen ettei jää kiinni

[q]alien:
mistä johtuu tai tulee deja-vu -tunne?
[/q]

mä oon jostain kuullu, että se johtuu siitä, että ihmisen aivopuoliskot ei tajua asioita samaan aikaan, niin sitten tulee tunne, että tää on tapahtunu ennenkin... tai jtn.

Onko sinappi epäterveellistä? Onhan siinä ainakin lisäaineita tietty...

[q]Rocka:
---
alien:
---
mä oon jostain kuullu, että se johtuu siitä, että ihmisen aivopuoliskot ei tajua asioita samaan aikaan, niin sitten tulee tunne, että tää on tapahtunu ennenkin... tai jtn.
[/q]

jep, eli tapahtuma tulee muistin kautta ennen kuin ehtii tulla kokemuksen kautta, karkeesti ottaen =)

[q]alien:
[/q]

Meillä on kaksi aivopuoliskoa, kun toinen niistä ei aina kerkeä serotoniinin liikkumisen takia mukaan syntyy de ja vu, koska silloin toinen puolisko kompensoi sitä vajetta muistista. Tällaisen selityksen kuulin ystävältäni.

Voi olla totta tai tarua, mut uskottavalta se kuulostaa.

[q]anqqa:
jep, eli tapahtuma tulee muistin kautta ennen kuin ehtii tulla kokemuksen kautta, karkeesti ottaen =)
[/q]

Aika mielenkiintoista itseasiassa. Viimeksi eilen kokenut tollasen. Varmaan päässä vikaa enemmänkin.

[q]Jone:
---
anqqa:
---
Aika mielenkiintoista itseasiassa. Viimeksi eilen kokenut tollasen. Varmaan päässä vikaa enemmänkin.
[/q]

erityisen häiritseviä noi on sillon kun ton sattuessa on muistavinaan koska sen tapahtuman ekan kerran 'muisti', eli jos vaikka nyt kaadan pullon ja muistan että muistin sen kokemuksen esim noin 2 viikkoa sitten, mutta ei pysty tarkemmin muistaa, koska oikeastihan sitä ei muista :D

[q]alien:
[/q]

Se on ”Bon Voyage”-tunne, kysy vaikka Nykäsen Masalta. x)

[q]anqqa:
erityisen häiritseviä noi on sillon kun ton sattuessa on muistavinaan koska sen tapahtuman ekan kerran 'muisti', eli jos vaikka nyt kaadan pullon ja muistan että muistin sen kokemuksen esim noin 2 viikkoa sitten, mutta ei pysty tarkemmin muistaa, koska oikeastihan sitä ei muista :D
[/q]

Nimenomaan. Vielä häiritsevämpiä ovat sellaiset, joissa itse deja vu:n aiheuttanut tapahtuma on vain osa sitä asiaa, jonka luulee muistavansa. Itse koin joulun tienoilla kolmiosaisen deja vu:n, jossa ensin ”muisti” sen tapahtuneen asian, sitten ”muisti” yhden asian, joka ei ollut tapahtunut vielä ja sitten tuli vielä kolmas ahaa-elämys toistaiseksi tapahtumattoman asian suhteen. Kyseiset tapahtumat olivat vielä varsin epämukavia (ensimmäinen tunnelmaltaan ja toinen itsessään), joten ensimmäistä kertaa elämässäni deja vu onnistui hieman pilaamaan iltaani. x) Käytännössä tuossa oli luultavasti kyseessä unessa nähtyjen asioiden linkittäminen ensimmäiseen ”muistihäiriöön” tai niin, että deja vu palautti muistiin jo unohtuneen unen. Tätä tukee muistikuvien epämääräisyys ja koko muistikuvan jäsentyminen varsin unenomaisesti. Hassua sinänsä, että jälkimmäinen noista ”muistamistani” asioista oikeasti tapahtui myöhemmin samassa kuussa. Taikauskoiset voivat sitten huvikseen repiä tuosta vaikka mitä tulkintoja. *g* Itse sanoisin, että olin jollain tasolla jo aiemmin stressanut kyseisen tapahtuman realisoitumismahdollisuudesta ja tämä pelkoni oli sitten heijastunut uniini, jotka deja vu siis palautti mieleeni.

Jepa je, tai sit oot ollu bileissä aivan tajuttomis kaasuissa joskus ja jonai kauniina päivänä esim sama biisi soi samaisessa paikassa ja tulee semmone ahaa ilmiö

[q]Cera:
Miksei sitä huomaa, sitä hetkeä, kun nukahtaa.[/q]

Jos ei ole ihan täysin selvinpäin, niin silloin joskus pystyy kyllä huomaamaan sen hetken kun nukahtaa. Se on aika friikki tunne.

[q]BMT:
Mistä johtuu nälän tunne mahalaukussa. Mitä siellä mahassa tapahtuu kun tulee sellanen olo...?[/q]

Tästä mä en ole ihan 100% varma, mutta olen kuullut, että vatsan kurniminen johtuu suoliston tekemästä eteenpäin pumppaavasta liikkeestä. Ts. normaalisti mahalaukussa ja suolissa on aina vähän massaa, jota ympäröivät tahdostariippumattomat lihakset työntävät eteenpäin. Kun on tarpeeksi kauan syömättä, ryhtyvät suolet siirtämään tyhjää ilmaa eteenpäin, joka aiheuttaa sitä kurnivaa tunnetta.

Tietysti jos tarpeeksi kauan on syömättä, vatsalaukku ja suolet puristuvat kasaan, jolloin vastaavasti kurnivaa tunnetta ei tule niin helposti.

Edit: tämmöinen linkki löytyi asiasta: http://www.madsci.org/posts/archives/dec96/836256182.An.r.html

[muokattu 31.1.2004 15:35]

minnes ne tekstarit menee, jotka poistaa puhelimesta...???

[q]BMT:
Mistä johtuu nälän tunne mahalaukussa. Mitä siellä mahassa tapahtuu kun tulee sellanen olo...?*täh*
[/q]

Ihminen voi tuntea nälän omalaatuisena tunteena vatsassaan. Ruuansulatuskanaven tyhjyys tai mahalaukun nälkäsupistukset eivät kuitenkaan ole tärkeitä näläntunteen kannalta. Näläntunne perustuu ennen kaikkea veren glukoosiin. Hypotalamuksen kylläisyysalueissa on glukoreseptoreita, erityisiä glukoosia mittaavia soluja. Niin kauan kuin ne pystyvät käyttämään hyväkseen veren glukoosia, ne stimuloivat kylläisyysalueita.

[q]cheat:
... ja ensimmäiset kaksi työpäivää kasataan nosturia ...[/q]

Niin mutta miten? Minenymmärrä

[q]Catha:
Miksi ihmiset toistavat samoja virheitä uudestaan ja uudestaan eivätkä tajua niitä itse, vaikka kaikki muut tajuavat?
[/q]

koska ihminen on erittäin tyhmä ja jääräpäinen luomus... sitä voi myös kutsua vapaaksi tahdoksi. (ja joku on väittänyt meitä viisaiksi??)*ding**igor**hahjust*

O