Mikä ärsyttää?
[q]Siren, 23.6.2008 19:47:
Saakelin jalat. Tai iho. Tai mikä ikinä onkaan ton helvetillisen kutinan syy. Jos ei raavi nii ei pysty ajattelemaan mitää muuta ku kutitusta ja jos raapii ni sattuu ku menee ihan verille *auts*
[/q]Hodginssin syndroomaa on hypoteesini. Myös maksakirroosi tulee mieleen näin äkkiseltään...
[q]satumetsä, 25.6.2008 03:21:
Hodgkinin tauti (sitä varmaan meinattiin, tai non-Hodgkin lymfoomia) eli Hodgkinin tauti on yksi imukudossyövistä eli lymfoomista.
Voi olla suurentuneet imusolmukkeet, kuumetta, kutinaa, laihtumista, yöhikoilua jne. tai sitten voi olla oireeton, vähäoireinen (kuten usein). Mutta luonnollisesti nuo oireet voivat löytyä monista muistakin sairauksista.
Toivotaan, että sinun kutinaan on jokin hieman tavanomaisempi syy =) kuten vaikkapa atooppinen kuiva iho/ atooppinen ihottuma, tali-ihottuma, herkkä iho, lääkkeen sivuvaikutus, ötökän pistot tms.
[/q]
No mutta syövät on suurimmassa osassa tapauksia oireettomia kunnes on jo liian myöhäistä.
Myöskin haima voi tulla kyseeseen...
:D Kyllä se varmaan atooppista ihoa on :D
Kissa ja hiiri -leikit... Luulis että tässä iässä niitä ei tarttis enää harrastaa.. Mut emt... Hyvää kannattaa aina odottaa:P
[q]Mar6, 28.6.2008 01:00:
+1
Paitsi luotan siihen jos se on oikeesti hyvää niin sillon ei ole merkkiäkään em leikeistä ;)
[/q]
Niin... ihan totta... Kyl mäkin uskon siihen et ku se oikee sit tulee nii molemmat vaan tietää sen ja siitä on leikit kaukana:D
Se, että sain (taas) tehdä ihan turhaa työtä.
Se, ettei voida antaa palautetta tehdystä työstä.
Se, että ihmiset on niin v*tun tyhmiä ja sisälukutaidottomia!
mut muuten on kyl ihan hyvä päivä :)
[q]ipe, 21.7.2008 12:29:
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/thread.jspa?messageID=5962437&tstart=0
---
Haluan pärjätä ITSE!
Olen 16v ja olen raskaana. Lapsen isä on 17v työtön joten hän ei voi avustaa meitä. Haluan oman asunnon ja haluan pärjätä ITSE! Mitä tukia minä saan? Saako sossussa toimentulotukea? Entäs Kelalta asumistukea? Pitääkö ylä-aste käydä loppuun vai voinko ruveta heti työttömäksi ja saada työttömyys korvauksia? Saako lapsilisä? Haluan pärjätä ITSE!
Ei nimimerkkiä
---
Vittu morjes! Nimimerkki "Ei nimimerkkiä" haluaa siis pärjätä IHAN ITSE yhteiskunnan kustannuksella. Tarkoittaako se nyt sitten sitä että ihan riittää että pankkitilille kilahtaa riittävästi rahaa kerran kuussa. Että ihanko itse meinasit tehdä ruokasi, pestä pyykkisi ja jopa ehkä hoitaa sen äpärälapsesikin!? Pitikö hankkiutua raskaaksi 16-vuotiaana jos ei edes tajua tiedustella ensisijaisesti Kelalta/sossusta näitä tukiasioita? Onko Suomessa liikkellä muutenkin joku epidemian lailla leviävä tyhmyys-virus?
[/q]
Tuskin ton ikästä noin vaan duuniin pestataan?
Ja jos kyse on yksinhuoltajasta niin ei se sitä lasta voi suoraan
tarhaan pistää sen synnyttyä. Toki noi tukiasiat olis voinu hoitaa
paremminkin. Mm. Olla hankkiutumatta raskaaksi. Toivottavasti
noi teiniraskaudet ei ole leviävä epidemia.
Älä ipe suotta polta hihojas totaalisesti, tuolla saitilla on paljon
ihmisiä jota tarkoituksella trollaavat, sitten kala tarttuu syöttiin ja toiset
yh-äidit esittävät omat mielipiteensä ja joku tylsyydestä kärsivä nörtti
nauraa partaansa ja pistää WOWin pyörimään saatuaan halutun tuloksen.
[q]mayah, 28.7.2008 21:06:
HAHA Luin ton Josben viestin jo aiemmin päivällä, joten kun nyt aloin lukee sun viestii, luin josben viestistä vaan ekan lauseen, ku tiesin et oon lukenu sen jo aiemmin. No, tuoreimpana mulla siis mielessä, että josbe ei oo jaksanu tehdä mitään, ei edes syödä, ja sit putkeen sun viestis, et sulla oli vähän yli kymmenen kiloo ylipainoo ku muutit Brysselistä eikä sulla ollu mitään ongelmia. Hetken ehdin täs jo ajattelee, et mitä vttua, oonko mä missannu nyt jotain totaalisesti, et onks josbe valittanu jossain et on lihonnu kymmeniä kiloja ja käsittääkseni petraxx on ollu aina aika timmissä kunnossa, et mistäs se on kymmenen kiloa tempassu vyötärölle No joo, sit ku päästiin käsimatkatavaroihin, ni tajusin jo asiayhteyden :D
[/q]
lol no on tota ylipainoo kyllä vyötäröllekin kertynyt muttei ehkä ihan kymmentä kiloa vielä kuitenkaan
[q]Akrid, 31.7.2008 13:13:
Moraaliton rahan takominen Unity lippujen myymisestä aivan törkeään hintaan, välittämättä Unity järjestön ja koko tapahtuman konseptista: pidetään hauskaa porukalla ja koko rahan edestä, tekemästä kuitenkaan voittoa. Täysin moraalitonta, oli sitten kuinka tarvetta rahalle!
Menkää itseenne ja syvälle sinne. Anti-PLUR(espect!)-peelot.
EVH!
*toktok**senkin**dissaa**grr**eiei**hmph*
[/q]Mä pyytäisin vielä enemmän jos kerta maksetaan. Ei se ole tyhmä joka pyytää, se on tyhmä joka maksaa. Eipä kyllä ihme että on vikat Unityt jos hypetys on tätä luokkaa. Varmaan järjestäjiäkin vituttaa :D Mietityttää vaan sitten minkälaista possea sinne edes sitten menee.
Vaikuttaa vähän samanlaiselta kuin Playboy mansionin kekkerit. Sitä se ei ollut, mutta sitä se nyt ainakin on. Kävijät on ihan itse raiskanneet tapahtuman.
[q]Akrid, 1.8.2008 07:38:
Ja ei voi muuta sanoa, kun että sulla on hyvin hämmentä mielikuva Unityn kemuista (et liene koskaan niissä ollut?) ja siitä fiiliksestä.. Noh, kuten tuossa jo sanoin, meitä jo joka junaan.
[/q]Joo olen moraaliton jos se ei vielä ole tullut selväksi. Mua ei ainakaan kiinnosstais mennä minnekkään josta jengi maksaa hysteerisenä vaikka 300%
Toki se on varmasti joskus ollut hyvä tapahtuma kun siitä maksetaan, mutta nyt se vaikutaisi sieluttomalta tapahtumalta jossa kaikki yrittää luoda illuusiota siitä ajatsa kun vielä osattiin pitää hauskaa. Itse muuten juuri itsekkin korotit osaltasi huutokauppahintoja.
[q]Hitchhiker, 1.8.2008 18:08:
En saa aseteltua subia huoneessa minnekkään sellaiseen asentoon, jottei se soisi nurkissa taikka iskisi seinän lävitse aaltoa. Mahdollisuudet ovat toki pienet olohuoneessa, mutta ärsyttää se ettei se soi tasaisesti joka paikassa.
Tai toki saisi, mutta paikka olisi keskellä olkkaria ja se ei ole niin hirveän optimaalinen paikka kulkemisen kannalta *prkl*. Ja jos subin ottaa pois käytöstä, niin kaiuttimien bassoelementit eivät pysty toistamaan samoja taajuuksia *doublePrkl*. Välillä pienetkin asiat ärsyttävät, eli tällainen tällä kertaa.
Edit:
Mikä helvetin järki on tumpata rööki maahan jos vieressä on tuhkis, sanoin asiasta ja sain vain pottumaisen ilmeen päälle.
[/q]Ei ole mitenkään mahdollista asettaa subia niin että se soisi tasaisesti joka kohdassa. Nurkat ovat vielä mahdottomampia koska se ääni summautuu niissä. Joudut siis valitsemaan yhden kohdan huoneesta, jossa haluat sen kuuluvan mahdollisimman tasaisesti ja se kohta on symmetrisessä huoneessa symmetrisesti myös toisella puolella huonetta. Eli huonekalujen siirtäminen on ainoa tapa saada monille hyvä bassotoisto. Pidä subi kuitenkin poissa pinnoilta, koska se luo 3db korostuksen per pinta, eli kulmassa se on jo 9db. Valmistajilla on suositellut etäisyydet ainakin sivuillaan. Nämä ovat kuitenkin ohjearvoja ja erikokoisissa tiloissa pitää niitä speksejä soveltaa.
Osta/tee equ/parametrikorjain.
ja ehkä se vittuuntu jos sä olit vittuuntunut edellisen vuoksi ja olit ehkä tökerö ilmottaessasi asiasta. Tai ehkä hän ajatuksissaan ei edes kiinnittänyt huomiota stögikseen ja ajatteli että kansalaispoliisihan se päivää. Sana tsori on aika kätevä Kyllä mäkin näytin keskisormea kun vanha pappa tuli räyhää. (siinä ei tosin ollut stögistä)
[q]lohikarme, 2.8.2008 08:12:
Kyllä se itseasiassa akustoinnilla on aika pitkälle mahdollista toteuttaa niin ettei tuu kauheita korostuksia pinnoista. Kunnon subbarilla saa sen alapään toistumaan huolellisesti ja tarkasti (ja kukapa subbaria musankuuntelussa ees käyttää???) .
[/q]Noo joo onhan näitä tuubeja ja jne. mutta ne maksaa, ovat vaikeita toteuttaa ja vievät ihan tajuttomasti tilaa matalila taajuuksilla. Liian epäkäytännöllisiä ja kalliita toteuttaakseen pieneen tilaan.
Kunnon subbarillakaan ei tee mitään, jos se ei vastaa tilan vaatimuksia. Se vaan hölisee ja puuroutuu ihan samalla tavalla kuin huomompikin. Huone joka on akustisesti suljettu, on osa sitä subbaria ja siksi se pitää olla tarpeisiin sopiva. Jos nyt ruvetaan siis viilaamaan hifismistä...
[q]tiiainen, 13.8.2008 17:34:
Onneks sä vastaat asioihin aina toinen toistaan laadukkaammilla postauksillas*hihu*
Sori dear, et ees sä yllä ihan tuollaiseen kasaan herneitä vaikka kuinka imartelisit ittees*hihu*
[/q]*sydän* (platoninen)
Hehheheheh, aaarg *toktok* Nää työkaverit jolla on muksuja.. Ne on jatkuvasti poissa kun lapsi sairastaa, vaikka just ovat olleet 2 vuotta äitiyslomalla/ hoitovapaalla. Sitten toiset joutuu tekee niiden työt, tai odottaa että pääsee neuvoo miten työt kuuluisi tehdä, kun ei ne mitään osaa tehdä 2 vuoden "loman" jälkeen..
Entä jos minä en hanki kakaroita? Mulla on myös naisena huonompi palkka ja huonommat etenemis mahdollisuudet etc. Ja just näiden Äitien takia.... Kiitokset siitä..
En taida olla kovin lapsiystävällinen.. Huoh..
[q]Super-Kerttu, 19.8.2008 09:06:
Tää HELVETIN firma..
[/q]
Otan osaa.. Mutta täälä vähän sama tilanne..
[q]Hyzenthlay, 19.8.2008 19:04:
Heh, mä ajattelin sanoa (joskus, jos työhaastattelussa kysytään) että en voi saada lapsia
[/q]
Ei oikeesti paskempi idea. Niin todellakin kannattaa tehdä. Mä ainakin teen, kun haastattelun aika koittaa
No toi Suomen äskönen peli Venäjää vastaan... EI NÄIN!
Jos on laittanut jonkun noreen niin silti ko. henkilö voi nähdä sun forumpostaukset ja vastaa niihin *toktok*
Käsittääkseni poitti kuitenkin on että ei halua olla missään tekemisissä ko. henkilön kanssa
[q]dj soulfucker, 5.9.2008 19:24:
ei saa ikinä porukkaa kotibileisii :D
[/q]
ei oo kututtu:D
[q]Jutu, 25.8.2008 21:34:
Prkl. Ihana tupakanhaju ollut koko päivän täällä kämpässä kun toi saatanan alakerran mamma vetää tota sätkää sisällä. Helvetin v*ttu sentään. Luulis, että ihmisellä olis ees joku oikeus olla omassa kämpässä ilman tota helvetin hajua jota täytyy muutenkin haistella kun liikkuu kaupungilla. Prkl. Tekis mieli syöttää jokaiselle tupakoitsijalle ne syöpäkääryleet ja sen jälkeen tunkee ne pieneen koppiin ja laittaa monta tuhatta röökiä palamaan sinne, niin siinähän helvetti tukehtuis omaan käryynsä. *igor**igor* Ja en todellakaan tunne sääliä niitä ihmisiä kohtaan jotka saa koppitaudin, keuhkosyövän, suusyövän etc. Mun puolesta jokainen tupakoitsija ansaitsis sen kohtalon.
[/q]
Haukut väärää puura. Toistaiseksi Suomen fasistihallinto antaa ihmisten polttaa sisällä.
Se ei ole alakerran vika että ilmanvaihtonne on susi. Se on talkkarin vika. (Oikeestaan se on sun vikas) Vaikka Takyon opastaa isännöitsijälle, ei sulla todennäköisesti ole oikeutta valittaa, ellei säännöt kiellä sisällä tupakointia.
Joissakin paikoissa taasen on parveketupakointi kiellettyä.
Tähän kohtaan voisin laittaa kaikenlaista sälää metabolisesta syndroomasta ja ansaitusta kuolemasta jne., mutta jätän sanomatta...
Päässä soiva Wham - Last Christmas