Mikä ärsyttää?
[q]serotonot, 21.7.2005 08:38:
---
Android, 21.7.2005 07:18:
[pieni](mut tällä kertaa en haluu et painostat mua pistää sitä jonnekin mihin mä en haluu. ja silleen kans, et me tällä kertaa saadan se kynä sielt takas ulos. jooko?)[/pieni]
---
[pieni]en lupaa mitään :( Mut hei! Eiks nii et mieluummin kuitenki kynä ku sakset? Eli asiat (ainakin teoriassa) menee parempaan suuntaa[/pieni]
[/q]
[pieni]no joo...mut q...mä tavallaan haluaisin luottaa suhun...mut q se o viime kertojen jälkeen niin vaikeeta. mä tiedän et oot sanonu et en saa vetää niit juttuja taas esiin, et oot muuttunu. q muuten oot nii ihqraxu, mut aina q vedät sen kameran esiin niin muutut jotenki. pelottavaks tai sillee. en osaa selittää...[/pieni]
[q]serotonot, 20.7.2005 15:35:
Pistä ihqraxu privaa ku oot päättäny mitä teet ni mä lataan kameran akut
[/q]
Okei, mä pistän
[pieni](mut tällä kertaa en haluu et painostat mua pistää sitä jonnekin mihin mä en haluu. ja silleen kans, et me tällä kertaa saadan se kynä sielt takas ulos. jooko?)[/pieni]
[q]:Derotonot, 21.7.2005 10:35:
---
Android, 21.7.2005 10:31:
Ei oo [iso]TISSEJÄ[/iso] eikä [iso]HIEROMASAUVAA[/iso]
[pieni](on vaan sakset ja serotonor)[/pieni]
---
mä oon jotenki samaan aikaan iloinen ja säikähtänyt siitä että toi hymiö on ton ekan rivin perässä :D
[/q]
Nii varmaa oot :(
[pieni](q oikeesti luulin et...tai siis. q viimeks jäi vaa yhet sakset sisään. nyt niit on neljä. siis tottakai ihqraxu haluun sua miellyttää mut en tiiä onx tää sen arvost enää. pelkkä kynä olis riittäny)[/pieni]
[q]Mark, 22.7.2005 09:24:
---
Tyeicha, 22.7.2005 08:46:
" :D "
---
indeed. what the flying fuck?! menee karvattomuus topikinki alapuolelle..
-M
[/q]
Erohousesta se alkoi...täällä se jatkui...ja tähän se johti...
[q]Miksan, 9.2.2006 18:41:
Itellä aina ollu hakusessa yhdyssanat ja välimerkit ku en oo ikinä niiden opiskeluun jaksanu panostaa. Tuntenu aina siltä et on tärkeempiäki asioita opiskeltavana. En oo onneks joutunu viettää aikaani sellasten ihmisten kans jotka niistä käyny valittamaan, paitsi tietenki muutaman opettajan.
[/q]
Kyllä minäkin koen, että on olemassa tärkeämpiä asioita enkä itsekään opiskele kieliä. Olen kuitenkin huomannut, että opinnoissa on hyötyä oikeinkirjoituksesta. Aika itsestäänselväähän se on.
Minusta on myös kohteliasta lukijaa kohtaan panostaa siihen, että teksti olisi mahdollisimman selkeä ja virheetön. En minäkään kirjoita viheettömästi, mutta pyrin välttämään virheitä, koska ne johdattavat helposti lukijan huomion epäolennaisuuksiin.
Kieli on toistaiseksi tärkein työkalumme kommunikaatiossa. Mitä vähemmän virheitä, sen paremmin viesti menee perille. En usko, että olen ainoa, joka mieluummin lukee hyvin kirjoitettua tekstiä kuin täynnä virheitä olevaa. Kirjoittaminenkin voi olla taiteenlaji - mutta ainaisten yhdys sana virheiden ym takia se muistuttaa yhä vähemmän taidetta.
Hyvin ja taidokkaasti kirjoitettu teksti vangitsee huomion, täynnä virheitä oleva teksti taas on luotaantyontävä, eikä sitä yhtä mielellään lue.
[q]serotonot, 21.7.2005 09:26:
I say SAKSET
[/q]
Been there, done that.
[q]Fyraett, 2.7.2006 12:20:
Ku ihmiset floodaa herätettä messengeris, vaikka se ei ole käytös niin aika ikävää luettavaa jos on idlannu hetken, ja sit tullu metrin verran herätettä prkl!
miksi?
[/q]
No mesessä on sellainen toiminto kuin "poissa", tai esim "varattu", et ne saattais auttaa =)
[q]Jusna666, 9.2.2006 18:29:
(Ei se mitään että ihmisiä tapetaan ja naapurit syö pieniä lapsia mut VITUTTAA KU TOI EI OSAA YHDYSSANOJA!!) <---- että näin.
[/q]
Onko kukaan väittänyt, että yhdyssanavirheet olisi suurempi ongelma kuin, vaikkapa ilmaston lämpeneminen tai muut globaalit ongelmat? En usko.
Ja jos sinua kerran saa ärsyttää se ettei yhdyssanoja saa kirjoittaa niin kuin huvittaa, niin miksei ihmisiä saisi ärsyttää itse yhdyssanavirheet? Mistä lähtien sinä olet ollut se joka päättää, mitä muita ihmisiä saa ärsyttää?
Se, että on olemassa suurempiakin ongelmia, ei silti poista niitä pieniä. Vaikka kansanmurha on pahempi rikos kuin ylinopeus, on ylinopeus silti rikos.
[q]Jone, 4.7.2006 08:55:
-clip-
[/q]
Jep, tähän joutuu kyllä sanomaan, että "WORD!". Blogit voivat toisinaan olla hyvin kiinnostavia ja viihdyttäviäkin, mutta klubituksen blogien taso ei kyllä tasollaan ole huimannut (toki poikkeuksia löytyy).
Ja nyt joku varmaan sanoo, että "ei ole pakko lukea". No Shit? Ei kukaan ole niin sanonutkaan, muttei se blogien tasoakaan millään tavalla nosta. Itseasiassa jos näiden aivottomien oneliner-blogien kirjoittajat ja biisienlyriikka-copypasteajaat ottaisivat itseensä tästä kritiikistä, voisime jopa nähdä enemmän blogeja, jotka sitältävät asiaakin ja joita mielellään jää lukemaankin.
[q]phear, 4.7.2006 09:12:
---
mayah, 3.7.2006 12:05:
---
Android, 3.7.2006 11:36:
No mesessä on sellainen toiminto kuin "poissa", tai esim "varattu", et ne saattais auttaa =)
---
Uskomatonta kyllä, ei auta näissä tapauksissa. Ainakaan omalla kohdallani.
---
Joo noista toiminnoista ei ole mitään hyötyä, jengi pommittaa siltikin.
Ainoa, joka auttaa, on logout-toiminto. Se toimiikin sit varsin hyvin.
[/q]
No sitten kirjautuu ulos. Luulisi, että sekään nyt ei ole erityisen vaikeaa. Voisi kysyä, miksi ylipäätään sitten pitää olla kirjautuneena, jos ei itse ole koneella ja herätteet ym häiritsevät niin paljon.
haltya:[q]Liikaa aikkaa, liikaa rahaa
loska toi paskakeli
se et kortti lähti vuodeks 194km/h tutkaan
kuolu
duuni
[/q]
*nauraa**nauraa**nauraa*
niin varmaan
[q]Freja, 4.7.2006 11:53:
---
Android, 3.7.2006 11:36:
---
auttaiski
[/q]
Quotaan nyt itseäni;
[q]
Mutta, sellainen toiminto on kätsy, kuin "näy muille offline-tilassa". Voit sitten kertoa niille henkilöille, joiden kanssa haluat jutella, että et oikeasti ole offline, ja ne jotka luulevat ettet ole mesessä, tuskin lähettävät mitään herätteitä yms häritsevää =)
[/q]
[q]mayah, 4.7.2006 09:48:
Pitäiskö mun siis kirjautua ulos mesestä joka kerta kun puhelin pirahtaa, koska seuraavan kolmen minuutin aikana en pysty kertomaan että "Mitä mulle kuuluu, hymiö hymiö hymiö heräte hymiö olio hymiö hymiö" ?
[/q]
No, mulla kun on modattu versio mesestä eli olen pitkälti mukauttanut kaikki toiminnot omia tarpeitani varten, niin en pahemmin kärsi tuosta. Ei sillä että myöskään mesessä hirveästi ole henkilöitä jotka mulle mitään kirjoittaa.
Mutta, sellainen toiminto on kätsy, kuin "näy muille offline-tilassa". Voit sitten kertoa niille henkilöille, joiden kanssa haluat jutella, että et oikeasti ole offline, ja ne jotka luulevat ettet ole mesessä, tuskin lähettävät mitään herätteitä yms häritsevää =)
[q]Freja, 4.7.2006 11:59:
Jeah, mut siin o just se, ettei voi sitten laittaa kellekään viestiä :/ aattelin ehkä testaa tota blokkaustoimintoa seuraavaks
[/q]
Hmm, itse kyllä pystyn lähettämään viestejä, tosin mulla ei olekaan se mesen normaaliversio.
[q]Annakins, 30.4.2007 10:23:
---
hallucinogen, 30.4.2007 08:39:
Oma ajo menettää rentouden kun vilkuilee vähän väliä sitä nopeusmittaria kun parempi ois olla katse tiessä ja sen reunoilla eikä siinä perkeleen mittarissa koska väitän, että 10km/h tai vajaa tunnissa liikaa on pienempi paha hyvällä säällä kuin se, että ajo on hermostunutta ja ei katsoa ympäristöään niin tarkasti.
---
hanki auto mis on vakionopeudensäädin.
[/q]
Entisellä tuttavalla oli Saudi-Arabista hankittu auto (tuttava asui siellä pienenä perheensä kanssa), jossa oli "nopeushälytin". Aina kun auto ylitti 100km/h niin rupesi hälyttämään. Sinänsä varmaan toimiva ratkaisu, mutta Suomen moottoriteillä tuota oli harvinaisen piinaavaa kuunnella.
(Ei tämä kyllä tähän liity mutta anyway :D)
Niin tai ladatkaa sopiva patchi ja ruvetkaa säätämään sen mesen kanssa..
[q]Karski, 20.6.2007 09:32:
Vitun urpot jotka parkkeeraa autonsa miten
sattuu
[/q]
Tuosta tuli mieleen toinen juttu autoihin liittyen, joka viime aikoina on ruvennut ärsyttämään; ihmiset jotka eivät voi katsoa peiliin ennen kuin sen autonoven paiskaisee auki. En tiedä montako (kymmentä) kertaa on sattunut omalla "kotikadulla", joka on kapea ja jonka takia ihmiset pysäköivät puoliksi kävelytielle, että ne ovet paiskotaan auki suoraan niin että osuvat minuun kun kävelen ohi. Suuri osa ei edes tajua pyytää anteeksi, "oho" on yleensä eniten mitä niiltä voi odottaa. Ei, tähän asti ei ole sattunut mitään sen suurempia vahinkoja tämän johdosta, mutta voisin kuvitella että esim pieni lapsi jo voisi jonkinlaista damagea tuosta ottaa.
[q]sapeli, 4.6.2007 14:37:
Se ärsyttää kun hammaslääkärissä tehdään huolimatonta jälkeä
[/q]
Tuosta tuli mieleen että itselläni on kolme kertaa korjattu yhtä hammasta josta on lohjennut iso pala (melkein puolet hampaasta). Joka kerta se palanen on "korjauksen" jälkeen irronnut parin päivän sisällä. Ja vieläpä eri lääkäreiden "korjaamaana". Nyt en enää jaksa käydä hammaslääkärillä sen takia. Puuttukoon puolet siitä sitten.
[q]hallucinogen, 12.8.2008 15:33:
Se kun kiinalaiset olympiakatselijat buuavat koko ajan kun joku pelaa kiinalaista joukkuetta vastaan ja vastustaja saa hyökkäysvuoron.
[/q]
Oletko ikinä katsonut jalkapallo-ottelua? ;)
Kyllä se buuaaminen on osana urheilua ihan muualla kuin Kiinassakin. Vastustajien psyykkaaminen on jopa suotavaa. Jos sen pystyy tekemään yleisö, sen parempi. Kaikkia lajeja tätä ei mielestäni pidä koskea, mutta esim. jalkapallossa se on ainakin osa yleisön käyttäytymistä ja on aina ollut niin. Koripalloa en seuraa, mutten ymmärrä miksi se pitäisi olla eri juttu.
[q]hallucinogen, 12.8.2008 22:08:
Se, että jalkapallo-ottelussa buuataan tekee siitä hyväksyttävää? Jalkapallo nyt kerää aika ison kasan myös niitä idareita katsomoon.
[/q]
Se on hyväksyttävää. Ihan samalla tavalla kuin vastustajia ja sen kannattavia herjaavat laulut. Tarkoituksena on psyykata ja häiritä vastustajia. Jos se auttaa omaa joukkuetta, se ei ole pelkästään hyväksyttävää vaan jopa toivottavaa.
[q]
Mun mielestä vastustajalle buuaminen, jos ei olle syyllistytty esimerkiksi väkivaltaan tms. on täysin asiatonta.
[/q]
Minusta ei. Millään "asiallisuuksilla" ei ole mitään väliä. Tärkeintä on että oma joukkue pärjää. Vastustajien herjaaminen on tärkeä osa kannattajakulttuuria monissa lajeissa.
Olympiahengestä on vähän vaikeaa sanoa mitään. Omaa pärjäämistä ne urheilijat siellä tavoittelevat kuten kaikissa muissakin kisoissa.