SINKKULUUKKU
[q]Peppi, 27.6.2008 14:46:
---
Samu*, 27.6.2008 13:21:
---
ezzy, 27.6.2008 13:05:
---
Samu*, 27.6.2008 12:42:
-klipsis-
---
Mustakin riikinruotsi on kauniin kuuloista. Joskin kundien suusta kuultuna aluks hieman hymyilytti :) Kysyin yhdeltä ruotsalaiselta, miltä suomi kuulostaa niiden korvaan. Kuulemma siltä, että kiroilis koko ajan...
[/q]
Word!
Jopa niitä äijiä kuuntelee ihan mielikseen. Viimeksi tuossa ennen juhannusta olin lounaalla pomon kanssa. No ko. ravintolassa oli sitten jotain ruotsalaisia liikemiehiä naapuripöydässä ja vaikka kuinka ne väänti ties mitä bisnesasioita, ei siitä kielestä saa rumaa.
Toisinkuin vaikkapa täälläkin mainittu enkku ala känniset brittituristit..
Lisäksi tuntuu, että sielläpuolen lahtea on sukupuoleen katsomatta ihmiset kauniimpia, tyylikkäämpiä, hymyilevämpiä, ym. Eli siis klassinen ruoho on vihreämpää aidan toisellapuolella -fiilis :D
Aaahh, ruotsalainen kansankoti *sydän* Sinne jos pääsisi edes kuukaudeksi kesää viettämään. Tai no, vkloppukin kävis :)
[q]ezzy, 27.6.2008 13:05:
---
Samu*, 27.6.2008 12:42:
Kyllä vaan noista ulkomaisista kielistä se on riikin ruotsi joka saa ainakin meikäläiseltä jalat alta
Lisäksi sitä on mukavaa kuunnella ihan vain sivusta jossain kahvilassa Stokiksessa istuessa :)
---
Itellä hajoo pää noihin epäruotsia puhuviin. Espoossa asuvana niitä on vaan aivan kaikkialla missä tulee liikuttua kaupoilla jne. karmeen kuulosta raiskausta ilman oikean ruotsin pehmeyttä.
En erityisemmin ruotsista muuten tykkää, mutta kielen raiskaaminen on joka tapauksessa hirveetä. Rallienglantikin hajottaa päätä :)
[/q]
Nyt meni hiukan ohitta :D
Yritin tuossa sanoa nimenomaan sitä, että se aito ruotsi, se mitä ne puhuu lahden toisella puolella, on mitä kauneinta kuunneltavaa :) Sellainen suomenruotsi, jossa joka 4. sana on puoliksi suomea, on minustakin aika karseaa kuultavaa.
Itsellä suom. ruots. serkut asuivat 15 vuotta meiltä 1,5km päässä, sitä mongerrusta sai kyllä kuunnella aivan tarpeeksi. Ylppärikirjoituksien kuuntelussa se auttoi, mutta muuten :D
Tuo rallienglanti by Tommi Mäkinen on enemmänkin huvittavaa kuunneltavaa kuin ärsyttävää :D Thö roud vös veri sliperi but thö kaar vös gut. Siitähän se joku suomalainen (Ruonansuu?) väsäsi sen Tommi -biisinkin :D
reipas 4 vuotta ihanaa aikaa takana ja nyt taas sinkku.. eh*dissaa*
[q]Avernian:
Eli ota mikä vaan, ja vaihda vähän väliä hiukan parempaan ?
[/q]
Exactly.
[q]Avernian:
No, onhan se niin että polttavan ihmisen suuteleminen on kuin tuhkakuppia nuolisi. Osoittaa myös musta kohtuullista järjen käytön vähyyttä ja omasta terveydestä huolehtimattomuutta.
[/q]
Allekirjoitan. Mutta kaikki eivät polta 2½ askia päivässä ja purukumi on olemassa, jos se hiukan pelastaa. :)
Ja kuitenkin kannattaa pyrkiä ottamaan tapaukset yksilökohtaisesti, koska omissa kriteereissä turhan jyrkällä linjalla pysyminen on mielestäni sokeutta omalla tavallaan. Huipulta on hankala aloittaa. ;)
[q]En mä ainakaan menisi sanomaan naiselleni mitä se saa ja ei saa tehdä.
[/q]
Ei tietenkään, enkä sitä tarkoittanutkaan. Mutta toimivassa parisuhteessa on pystyttävä tekemään kompromisseja aikuismaisella tasolla, jos ne mahdollisesti parantavat suhteen laatua.
Mä en pääse täältä ikinä pois, vaikka niin kovasti haluaisin...
[q]larzizi, 1.7.2007 18:09:
Niinpä niin. Sitten kun sieltä kaverin kolmekymppisiltä löytyy kivan näköinen poika, niin eikös se sitten tietenkin ole a) kaverin veli b) yh-isi
[/q]
Ei kato tarvi sit enää harjotella lapsentekoo ;)
Millanen mies on kun se on liian kiltti?
[q]isokeksi, 6.5.2008 21:27:
Vielä muutama päivä peliaikaa.. Pitäis heila löytää!
[/q]
[q]isokeksi, 21.3.2008 17:28:
Mullakin oli reffit eilen ja oli muuten tosi kivaa! Yhtä hymyä minäkin, vähäisestä unesta huolimatta.
[/q]
[q]isokeksi, 21.3.2008 17:40:
Feels greeat!
[/q]
*pökr*
Parittaja "joutuu" liittyymään teidän mukavien ihmisten seuraan myös...*grr*
[q]Avernian:
Miksi kaikki lupaavat tyttökandidaatit joko vetää röökiä tai huumeita? Todellakin hylkäävä peruste.
[/q]
Onko tupakointi todellakin niin vahva kriteeri? Huumeet ymmärrän erittäin hyvin, mutta körssi?
Eiköhän monissa suhteissa ole mahdollista saada stoppi tuon kaltaiselle paheelle? ;)
[q]aada, 12.6.2009 23:13:
vuorovaikutusta kun on niin monenlaista. vuorovaikutus voi myös olla haastavaa ja sellaista joka jättää jotain arvailujen varaan. joku kaljojen tarjoaminen on ihan jees, kunhan on muuten vaikea. jos tarjoaa koko illan ja osoittaa koko ajan, että tykkää, niin mun kiinnostus ainakin vähän lopahtaa ja tulee pikkasen tukahdutettu fiilis.
[/q]
Mä haluisin tästä vuorostani kysyä, että minkä takia pitää aina olla niin perkeleen vaikea? Miksi asioista pitää tehdä vaikeita?
Juu en minäkään lähtis ensitreffeillä jne tarjoamaan koko iltaa, vaan olettaisin että molemmat maksaisivat omat juomansa/tarjottaisiin vuorotellen. En oikeen jaksa uskoa että anniharhakaan sellainen olisi.
Itsekin olen tässä koko ajan puhunut parisuhteesta, ja silloin on kuitenkin toinen jo niin tuttu että tuollaiset pienet eleet (esim kaljan kantaminen kaupasta) tekisi mieleni vaan iloiseksi, huomatessani että se, kenelle niitä kaljoja vein, olisi onnessaan että nainen hyväksyy miehen kaljanjuonnin sen sijaan että olisi sellainen tyttöystävä mistä koomisen usein tehdään pilkkaa - nalkuttava eukko joka ei anna miehensä rentoutua töiden jälkeen parhaimmalla katsomallaan tavalla.
Mä ainakin tykkäisin, että parisuhde olisi molemminpuolin sujuva ja mukava, ilman että toinen leikkisi jotain vaikeasti tavoiteltavaa taikka muuten vain vaikeaa (eli mitä vittua, eikö parisuhteessa saakaan olla avoin ja näyttää kiinnostustaan toiseen?)
Kukin tyylillään, mut mäkin kai si lukeudun näihin sun mittapuun mukaan helppoihin ihmisiin.
Miksi leikkiä vaikeaa, kun voisi olla (ja TYKKÄÄKIN olla) mielummin oma itsensä? Huolehtiva, välittävä, toisen hyväksyvä.. Itelle ainakin vaikean ihmisen rooli parisuhteessa kuulostaa niin kamalalta ja kaukaiselta ajatukselta, ja vielä vähemmän itseltäni se, että pitäisi olla jotakin mitä ei ole.
Mä tykkään siivota, kokata ja muutenkin pitää miehen iloisena, onko siinä jotain vikaa? Itseäni ainakin vain huvittaa huomionkipeät nartut, jotka luulevat että juuri sillä vaikeana olemisella voittaisi jotain, taikka saisi toisen kiinnostumaan yhä enemmän? Öh.
Ois kiva miehiltäkin kuulla mielipiteitä; onko se liikaa jos nainen tykkää miellyttää?
[q]ezzy, 24.2.2010 10:17:
---
Freja, 24.2.2010 08:04:
---
aada, 24.2.2010 00:38:
Mun mielestä tämä on jotenkin kauhea ajatus, ihan liian suoraa ja läpinäkyvää.
---
Miten sun mielestä hyväntekeväisyys on kauhea ajatus?
---
Ja mä en oikeen hiffaa mikä tossa "näkyy läpi" :D Kun tarkoituksena ei ole ostaa seksikumppania, vaan lähinnä lahjoittaa rahaa. Tuskin sille ostamalleen tuotteelle TARVITSEE tehdä mitään
Läpinäkyvää on se seksin ostaminen drinkeillä ja niiden hyväksyminen baarissa.
[/q]
No nimenomaan. Pointtina on vaan erilainen rahankeruu hyväntekeväisyyteen, joka ainakin mun korvaan kuulostaa hupaisalta ja piristävältä. Itseasiassa muistan lukiossa jengeillä olleen jonkinlaisia huutokauppoja myös.. Oiskoha ollu et abit sai ostaa ekaluokkalaisia tms. Ja ne oli aina menestys! Itehän en siis käyny lukioo, ja amikses oltii kateellisia kaikista tällasista yhteisistä kivoista. Niillä rahoilla tuettiin silloin oppilaskuntaa.
Tuossa on hienosti yhdistetty hyväntekeväisyys ja leikkimielinen deittailu. Mikäs siinä jos oikeesti sieltä löytyiskin joku, mutta tuolla ei missään sanota että tuolla koitettais saada ihmisiä yhteen. Sen sijaan siel lukee et mihin rahat menee.
Emt minkä takia tosta pitäis tehä kauhea ajatus tai "läpinäkyvä", kun tapahtuman kuvaus on mitä selkein. Toki ymmärrän että aadalla noi mielipiteet ovat hmm sanoisinko suht konservatiivisia, mut ny vois tulla sieltä prinsessahuoneestaan ja ottaa sen kermakakun perseestään ja tutustua oikeaan maailmaan.
Hyvällä asialla tapahtuman järjestäjät ovat.
[q]aada, 19.12.2009 16:16:
---
Freja, 19.12.2009 16:02:
---
aada, 19.12.2009 15:51:
Ahdistavaa kun on ihastunut, muttei nää siinä mitään järkeä tai yhteistä tulevaisuutta. Nyt sitten koitan vältellä kyseistä ihmistä parhaani mukaan, ettei siitä mitään kehkeytyisi. Ristiriitaista - toisaalta koitan koko ajan päästä hänen seuraansa, koska yhdessä on niin kivaa, mutta taas toisaalta koitan vältellä kyseistä ihmistä, etten innostaisi liikaa.
---
Ite taas toivoisin tollases tilantees sitä suoraa puhetta.. Mikään ei oo ahistavampaa tai masentavampaa kuin se, että yhtäkkiä toinen alkaa välttelemään eikä itse ymmärrä syytä, miksi.
---
Niin, olisihan se ihan reilua. Olen vaan jotenkin niin kaino tälläisissä ihastumisissa, etten millään kehtaisi asiasta puhua.
[/q]
Yritä kuitenkin, ettei satuttaisi toista enempää.
Ehkä siks itel osuu tää niin pahasti, ku ei oo yks tai kaksikaan kertaa, ku mulle tehty just noin, ja se on aina jättänyt muhun jälkensä, joka ilmenee sitten epävarmuutena ja tunteiden piilottamisena. Jossain vaiheessa jos uskallan sitten näyttää tai kertoa tunteistani, olen jo ehkä hieman valmiiksi luovuttanut, kun "aina mulle käy näin" että kaikki menee vituiks vaikka kuinka olis vaikuttanut lupaavalta aluksi.
[q]opmdevil, 1.2.2009 20:54:
Hyvä on, vinkkejä siitä kuinka isket kaupan kassan jota ei näe missään muualla kuin kaupan kassalla?
[/q]
Onko se niin vaikea olla puhumatta siinä kassalla? Itselleni ei ole tullut komeaa kassapoikaa vastaa jotta voisin oikeasti antaa testatun ja toimivan vinkin, mutta miten olisi jopa se, että kehuisit vaikka tytön silmiä tai hymyä tai mikä ikinä nyt hänessä sinun huomiosi kiinnittikin? Ja jos menet joskus toiste saman tytön kassalle, voit ihan hyvin pyytää kahville. Tai laittaa siihen kuittiin minkä allekirjoitat myös puhelinnumerosi. En minä osaa tuosta kassatytön iskemisestä antaa vinkkiä, mutta sen on lähdettävä itsestäsi, mikä on sinun "tyylisi" puhua ihmiselle.
Tiedän muuten yhen tapauksen, missä kaveri alkoi tapailemaan erästä kaupan tyttöä (miltä lie kalatiskiltä tms), kun hän oli kirjoittanut pienen runon tytölle ja laittanut sen kaupan palautelaatikkoon nimensä ja puhelinnumeronsa kera. Tytön mielestä se oli söpöä.
[q]Umbala, 1.2.2009 14:36:
Ymmärsinkö mä nyt oikein, että sä olet kyllästynyt siihen, että omista aloitteistasi huolimatta ei ole löytynyt mr. Oikeaa, ja miesten tekemät aloitteet ovat oleet riittämättömiä? Mun on nimittäin todella vaikea käsittää naisia jotka valittavat ettei oikeaa löydy.
[/q]
Et ymmärtänyt.
En missään vaiheessa valittanut sitä, ettei oikeaa löydy. Rehellisesti sanottuna, en sitä edes etsi. Tiedostan, ettei vastaani ole vielä kävellyt miestä, joka olisi mulle Se. Mä en myöskään usko, että mä yhtäkkiä törmään johonkin mieheen, ja sillä sekunnilla tietäisin sen olevan mulle tarkoitettu. Mä oon ihminen, joka oikeasti haluaa tutustua ensin ihmiseen kunnolla, ennenkuin uskaltaa sanoa olevansa edes ihastunut - jos kiinnostun ihmisestä, niin tottakai haluan tutustua häneen paremmin (ja tässä luetaan siis ihan kaikki naiset miehet nuoret vanhat jne, kiinnostumisella tarkoitan ihmistä jonka kanssa huomaan tulevani juttuun hyvin). Jos sitten kiinnostus on edennyt ihastukseksi, niin edelleen haluan tutustua paremmin ennenkuin julistan elämäni rakkautta ja ikuista avioliittoa ja kuinka monta lasta hänen kanssaan haluan yms.
Tästä päästään siihen, että ne ihastumiset ovat sitten vaihtuneet siihen välittämiseen ystävänä, ja olen siitä iloinen että olen tavannut niin ihania ihmisiä.
Olen kerran elämässäni seurustellut, ja kerran elämässäni siis ollut rakastunut. Rakkaus ei kuitenkaan edennyt enää tietystä pisteestä, ja molemmat ns. luovuttivat sitten jossain vaiheessa. Huomasimme olevamme enemmän ystäviä kuin avopari, ja sen seurauksena tiemme erkanivat lopulta. Välit kyseiseen mieheen ovat kuitenkin säilyneet loistavina, ja rakastan häntä edelleen, mutta vain ystävänä. Hän on minulle yhä yksi tärkeimmistä, mutta eri tavalla kuin "silloin joskus".
En siis valita, ettei oikeaa löytyisi - se tulee jos on tullakseen, mä en odota sen tulevan nurkan takaa kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Mä en myöskään ole kyllästynyt siihen, että elän tällä hetkellä sinkkuna. Miksi olla suhteessa joka ei miellytä, tai jolle ei näe tulevaisuutta? Mä en vaan ymmärrä ns "turhaa" seurustelua, eli ajatustyylillä "ei oo muitakaan ni mul on ny si sut kunnes löydän paremman" yhdessä olevat pariskunnat.
Mä saatan olla kuitenkin lievästi ärsyyntynyt juuri siitä, että miehet eivät osaa tulla puhumaan ilman >2 promillen humalaa ja yhdenillansuhteita mielessä.
[q]Jone, 18.3.2009 20:06:
Kun jostain toisesta ihmisestä välittää, niin keksin äkkiseltään 20 kivempaakin tapaa osoittaa se kuin minkäänasteinen mustasukkaisuus. Jos se on jonkun hankalaa hanskata, niin mun mielestäni vika ei ole mun tavassani ajatella.
[/q]
Ja mä lukisin tän vaan luottamuksena
Taas vedän tähän edellisen suhteeni, mutta siinä oli niin paljon hyvää (kestihän se sen 3,5 vuottakin), että täytyy vähän vielä kehaista ja antaa pisteitä eksälle hänen mustasukkaisuudestaan. Sitä nimittäin ilmeni, mutta jotenkin aika ihanalla tavalla - jos esim baarissa juttelin jonkun tuntemattoman miehen kanssa, eksäni tuli ja halasi minua, tai muuta vastaavaa, eli näytti että "tää on mun", joka oli musta oikeasti vain hyvä asia. Se, että hän näytti ylpeästi kuuluvani toiselle, ja noinkin herkällä tavalla, oli vain aika muikeeta.
Hmmh selitin ehkä vähän kökösti, mutta eiköhän tuosta saa selville kuitenkin pointtini.
Mua ei siis häirännyt ollenkaan hänen 'vähäinen' mustasukkaisuutensa. Oon horoskoopiltani Vesimies ja oon aika hemmetin tyypillinen sellainen, eli tarvitsen sen oman vapauden, oon hieman haihattelija, oman tieni kulkija ja ahdistun jos toinen liiaksi haluaisi minua omistaa, koska se ei tule ikinä olemaan mahdollista kenellekään. Omistaudun toki parisuhteelle, mutten tahdo olla omistettu liiaksi, kahlitulla tavalla. Jos toinen ei antaisi minun mennä tarpeeksi vapaasti, ahdistuisin hyvinkin pian ja lähtisin litomaan. Jokaisella täytyy olla se oma elämä! Me emme ole puolikkaita ihmisiä yksin (vaikka toisesta puoliskosta itsekin puhun) ja kokonaisia yhdessä kun kumppani on vierellä, vaan me olemme kaikki jo yksin kokonaisia - yhdessä vain enemmän. Silloin olemme "me", olemme "kaksi".
Ja se tuosta yhteenlaskusta, jokainen tietää että 1+1=2, eikä ihminen voi olla puolikas. Parisuhteen asia ei ole tehdä ihmistä kokonaiseksi, vaan pikemminkin täydentää kokonaisuutta.
Vielä alkuperäiseen pointtiini, joka lähti hieman sivuteille: Se, että toinen osoittaa mustasukkaisuutensa noin "kevyesti", mutta noin hyvällä tavalla, oli vain oikeinta, mitä toinen olisi voinut tehdä.
[q]Katzcu, 11.11.2007 22:14:
Ahdistaa Vituttaa suoraan sanottuna.
[/q]
Vaikka mä niin kovaa oonkin hehkuttanut täs luukus olemista, ni täytyy kyl myöntää että muakin aina sillon tällön ahistaa ja vituttaa tää :/
[q]Avernian, 11.5.2007 13:55:
Mun sängyssä ei kyllä kukaan nukkumassa viihtyisi, kun aika usein yöllä herään paiskaamaan ärsyttävän tyynynkin täysillä lattialle.
[/q]
Mä osaan potkimisen ja unissani puhumisen ( =toisen lyttyyn haukkumisen)
Varastan myös peiton ja tyynyt
[q]sativa, 20.11.2008 13:05:
No, en mä sitten voinut sille kuitenkaan mitään että rakastuin hänen sisimpään parin viikon hengailun jälkeen. Ja voi sitä aivokemioiden sotkua seuraavat puoli vuotta.
------
Itse oon aina kuitenkin osannut nauttia yksinolosta. Ja pakko kai se on ollut oppiakin nauttimaan, koska olen todella hidas syttymään yhtään kellekään.
[/q]
Sori oli pakko quotata, ku tää oli ni hauska