SINKKULUUKKU

Back to häröily O

[q]pululu, 25.2.2010 10:42:
Niin onko joku menossa (oikeasti) tuonne sinkkuhuutokauppaan? Ei sinne kyllä yksinkään uskalla mennä
[/q]

Mä voin tulla sun kaa :)

Ajattelin etten osallistu tähän kinaan mut pistän nyt tähän Facebookin Sinkkuhuutokaupan sivuilta lainattua tekstiä, jotta jokainen saisi oikean käsityksen homman ideasta. Kursivoin kohtia, jotka mielestäni kertoo jutun jujusta ja hauskuudesta, eikä niinkään vakavastiotettavasta ja nöyryyttävästä ihmiskaupasta:

Huutokaupan sääntöjä!

*Huutaminen alkaa eurosta, ja minimikorotus on euron.

*Huudon voittaja lunastaa itselleen seuraa baari-illaksi.

*Pidetään hauskaa, ei oteta vakavasti!!!!
Tuhansia, tai edes satoja euroja ei meidän kukkaroista välttämättä saada irtoamaan joten nyt leikkimielisyys peliin.

*Voittaneet huudot on tilitettävä illan aikana.
Kaksi ennaltamäärättyä laskutaitoista henkilöä laskevat illan saldon, julkaisevat sen, sekä toimittavat rahat valittuun hyväntekeväisyyskohteeseen seuraavana arkipäivänä ja postaavat kuitista kopion ryhmään kaikille muille todisteeksi.

*Ei kannata lähteä vertaamaan toisen saamia huutoja itseensä mikäli karvas tappio koettaa, se toinen on saattanut värvätä paikalle äitinsä ja veljensä huutamaan varmuuden varaksi ;)
Jokainen euro hyväntekeväisyyteen on kuitenkin hyväksi, ei se keskinäinen arvostelu.

*Käyttäydytään hienotunteisesti, mutta ollaan valmiita pitämään hauskaa ja tutustutaan uusiin ihmisiin!

[q]aada, 25.2.2010 12:55:
---

Oman näkemykseni mukaan suurin osa ihmisistä toimii melkeinpä samalla tavalla miehen ja naisen välisissä suhteissa (ainakin siis alussa) kuin minäkin, mutta he eivät vain voi myöntää sitä itselleen.
[/q]

Voisin väittää tuntevani aika paljon ihmisiä, ja voin kyllä varmana sanoa etten tunne yhtäkään(mielenterveydeltään tervettä) joka suhteen alussa tuntis että toista pitää lahjoa.

Mihin tää sun näkemys perustuu? Onko toi normaalia käytöstä sun ystäväpiirissä?

[q]aada, 24.2.2010 23:16:
---
Mielestäni tuo huutokauppa on liian suora ja läpinäkyvä ja sen vuoksi nöyryyttävä.

Tiedän, että lahjojen ostelu ja tarjoilu on pohjimmiltaan itsensä myymistä, sen takiahan siitä vitsailenkin. --clips--
[/q]
Eli toisin sanoen; itsensä myyminen on ihan suotavaa, kunhan sen suhteen ei ole avoin tahi rehellinen?
Ei jotenkii meinaa oikeen upota mulle tämä logiikka

[q]Jone, 24.2.2010 21:59:
---
aada, 24.2.2010 20:39:
En tarkoittanutkaan sitä noin. Toki juttu perustuu vapaaehtoisuuteen ja monet voivat pitää sitä hauskana ideana, eli he eivät koe juttua nöyryyttävänä millää tavalla. Omasta mielestäni kuitenkin koko kuvio on nöyryyttävä ja tunnen lähinnä jonkinlaista myötähäpeää niitä kohtaan, jotka itsensä tuollaiselle alistavat.

---

Mä en kertakaikkiaan pysty ymmärtämään miten hupailuhyväntekeväisyyshuutokauppa on sun mielestäsi kuviona nöyryyttävä, mutta lähes samaan hengenvetoon kaupittelet ideaa perseesi myymisestä kulutushyödykkeitä vastaan toivottavana ja luontevana asiana - näin se asia nimittäin ton kaiken tarjoilun ja lahjojen ostelun kanssa pohjimmiltaan on vaikka miten koittaisit sen meille markkinoida.

Voit koittaa perustella miten tossa tavassa ajatella on edes jotain järkeä, mutta en usko että tuut onnistumaan kovinkaan erinomaisesti.

Pahoitteluni pikkasen railakkaista sanankäänteistä, mutta alkaa pikkuhiljaa erilaisten ajatusmallien suvaitsemisen malja läikkymään yli kun järjestelmällisesti pusket suustasi joko jotain itserakasta ja -keskeistä tai toisia alaspäin katsovaa.
[/q]

Mielestäni tuo huutokauppa on liian suora ja läpinäkyvä ja sen vuoksi nöyryyttävä.

Tiedän, että lahjojen ostelu ja tarjoilu on pohjimmiltaan itsensä myymistä, sen takiahan siitä vitsailenkin. Maailma kuitenkin toimii tiettyjen tapojen ja konventioiden mukaan ja mielestäni paras on sopeutua siihen ja pyrkiä toimimaan tässä ympäristössä itselleen edullisella tavalla.

En mielestäni ole sanonut mitään kovin itserakasta tai -keskeistä (jos, niin missä?). Enkä myöskään katso mielestäni toisia alaspäin. Tuo myötähäpeä kommentti ei tarkoita, että huutokauppaan osallistuvilla olisi tosiasiassa jotain hävettävää tai että he olisivat nöyryytettyjä. Olen vain aika rehellinen ja se että itse tunnen tietyllä tavalla, kertoo enemmän minusta itsestäni kuin näiden tunteiden aiheuttajista.

Menee kyllä niin lujaa multa ohi, että pitänee olla taas aiheesta hetki hiljaa :D

[q]aada, 24.2.2010 20:39:
En tarkoittanutkaan sitä noin. Toki juttu perustuu vapaaehtoisuuteen ja monet voivat pitää sitä hauskana ideana, eli he eivät koe juttua nöyryyttävänä millää tavalla. Omasta mielestäni kuitenkin koko kuvio on nöyryyttävä ja tunnen lähinnä jonkinlaista myötähäpeää niitä kohtaan, jotka itsensä tuollaiselle alistavat.
[/q]

Mä en kertakaikkiaan pysty ymmärtämään miten hupailuhyväntekeväisyyshuutokauppa on sun mielestäsi kuviona nöyryyttävä, mutta lähes samaan hengenvetoon kaupittelet ideaa perseesi myymisestä kulutushyödykkeitä vastaan toivottavana ja luontevana asiana - näin se asia nimittäin ton kaiken tarjoilun ja lahjojen ostelun kanssa pohjimmiltaan on vaikka miten koittaisit sen meille markkinoida.

Voit koittaa perustella miten tossa tavassa ajatella on edes jotain järkeä, mutta en usko että tuut onnistumaan kovinkaan erinomaisesti.

Pahoitteluni pikkasen railakkaista sanankäänteistä, mutta alkaa pikkuhiljaa erilaisten ajatusmallien suvaitsemisen malja läikkymään yli kun järjestelmällisesti pusket suustasi joko jotain itserakasta ja -keskeistä tai toisia alaspäin katsovaa.

[q]Freja, 24.2.2010 10:48:
---
Freja, 24.2.2010 08:04:
---

Miten sun mielestä hyväntekeväisyys on kauhea ajatus?

---

No nimenomaan. Pointtina on vaan erilainen rahankeruu hyväntekeväisyyteen, joka ainakin mun korvaan kuulostaa hupaisalta ja piristävältä. Itseasiassa muistan lukiossa jengeillä olleen jonkinlaisia huutokauppoja myös.. Oiskoha ollu et abit sai ostaa ekaluokkalaisia tms. Ja ne oli aina menestys! Itehän en siis käyny lukioo, ja amikses oltii kateellisia kaikista tällasista yhteisistä kivoista. Niillä rahoilla tuettiin silloin oppilaskuntaa.

Tuossa on hienosti yhdistetty hyväntekeväisyys ja leikkimielinen deittailu. Mikäs siinä jos oikeesti sieltä löytyiskin joku, mutta tuolla ei missään sanota että tuolla koitettais saada ihmisiä yhteen. Sen sijaan siel lukee et mihin rahat menee.

Emt minkä takia tosta pitäis tehä kauhea ajatus tai "läpinäkyvä", kun tapahtuman kuvaus on mitä selkein. Toki ymmärrän että aadalla noi mielipiteet ovat hmm sanoisinko suht konservatiivisia, mut ny vois tulla sieltä prinsessahuoneestaan ja ottaa sen kermakakun perseestään ja tutustua oikeaan maailmaan.

Hyvällä asialla tapahtuman järjestäjät ovat.
[/q]

Niin ei se hyväntekeväisyys olekaan kauhea juttu, vaan se millä se saadaan tässä aikaan. Mielestäni tämä on jotenkin nöyryyttävää ja alentavaa, tulee mieleen lähinnä jotkut karjamarkkinat.

[q]ezzy, 24.2.2010 10:17:
---
Freja, 24.2.2010 08:04:
---
aada, 24.2.2010 00:38:
Mun mielestä tämä on jotenkin kauhea ajatus, ihan liian suoraa ja läpinäkyvää.

---

---

Ja mä en oikeen hiffaa mikä tossa "näkyy läpi" :D Kun tarkoituksena ei ole ostaa seksikumppania, vaan lähinnä lahjoittaa rahaa. Tuskin sille ostamalleen tuotteelle TARVITSEE tehdä mitään

Läpinäkyvää on se seksin ostaminen drinkeillä ja niiden hyväksyminen baarissa.
[/q]

Eihän baarissakaan tarvitse tehdä mitään, eli voi toisin sanoen hyväksyä drinkin ilman lupausta mistään. Enkä usko, että kaikki miehetkään ovat aina seksin perässä drinkkejä ostaessaan.

[q]Freja, 24.2.2010 20:28:
---
aada, 24.2.2010 20:18:
Niin ei se hyväntekeväisyys olekaan kauhea juttu, vaan se millä se saadaan tässä aikaan. Mielestäni tämä on jotenkin nöyryyttävää ja alentavaa, tulee mieleen lähinnä jotkut karjamarkkinat.

---

Ja ketä tässä nöyryytetään jos ihmiset itse tuonne saavat ilmoittaa itsensä huutokaupattavaksi? Vapaaehtoisesti? Ettei ketään pakoteta?
[/q]

[q]Freja, 24.2.2010 16:04:

Öh? Kuka on missää maininnu et se menis noin?

Vai oliks toi vaa säälittävä provo/sarkasmi?
[/q]

säälittävyydestä, provoamisesta tai sarkasmista en osaa sanoa mittään, mutta ota se ihan niinkuin haluat.

[q]ezzy, 24.2.2010 18:28:

Täydellisen maailman kuvaus vaan, ei sen kummempaa. :D Mutjoo, turhaa pilkunnussimista.
[/q]

:D

touche!

[q]Freja, 24.2.2010 16:04:
---
Cloud, 24.2.2010 15:48:
---
ezzy, 24.2.2010 12:31:

No toiset tykkää mennä tuota tietä, itse en. Vituttaa ton tyylinen hyväksikäyttö/läpinäkyvyys :)

---

Nii en mäkään. Kyllähän se tasa-arvon nimissä on niin, että chiksit maksaa ja minä naatiskelen :)
Tasa-arvo kunniaan ja niinpäin pois......

---

Öh? Kuka on missää maininnu et se menis noin?

Vai oliks toi vaa säälittävä provo/sarkasmi?
[/q]

Täydellisen maailman kuvaus vaan, ei sen kummempaa. :D Mutjoo, turhaa pilkunnussimista.

[q]ezzy, 24.2.2010 12:31:

No toiset tykkää mennä tuota tietä, itse en. Vituttaa ton tyylinen hyväksikäyttö/läpinäkyvyys :)
[/q]

Nii en mäkään. Kyllähän se tasa-arvon nimissä on niin, että chiksit maksaa ja minä naatiskelen :)
Tasa-arvo kunniaan ja niinpäin pois......

[q]Freja, 24.2.2010 08:04:
---
aada, 24.2.2010 00:38:

---

[/q]

Ja mä en oikeen hiffaa mikä tossa "näkyy läpi" :D Kun tarkoituksena ei ole ostaa seksikumppania, vaan lähinnä lahjoittaa rahaa. Tuskin sille ostamalleen tuotteelle TARVITSEE tehdä mitään

[q]aada, 24.2.2010 00:38:
[/q]

[/q]

Kerrotko miten tosta voitaisiin tehdä epäsuorempi ja vähemmän läpinäkyvä niin että se tuottaisi yhtälailla hyvin tai paremmin rahaa hyväntekeväisyyteen samalla pitäen konsepti osallistujien kannalta viihteellisenä ja mukavana? Oon pelkkänä korvana ideoiden suhteen ja jos ilmenee että sulla on jotain käyttökelpoista sanottavaa, niin lupaan ottaa yhteyttä huutokauppaa pitävään tahoon henkilökohtaisesti kertoakseni siitä.

Kyseessä on kaikkea muuta kuin vakavamielinen ihmiskauppatapahtuma. Jos et sitä ymmärrä, niin tässä tapauksessa voisit edes ymmärtää olla hiljaa.

Tiedän, että lahjojen ostelu ja tarjoilu on pohjimmiltaan itsensä myymistä, sen takiahan siitä vitsailenkin. Maailma kuitenkin toimii tiettyjen tapojen ja konventioiden mukaan ja mielestäni paras on sopeutua siihen ja pyrkiä toimimaan tässä ympäristössä itselleen edullisella tavalla.

En mielestäni ole sanonut mitään kovin itserakasta tai -keskeistä (jos, niin missä?). Enkä myöskään katso mielestäni toisia alaspäin. Tuo myötähäpeä kommentti ei tarkoita, että huutokauppaan osallistuvilla olisi tosiasiassa jotain hävettävää tai että he olisivat nöyryytettyjä. Olen vain aika rehellinen ja se että itse tunnen tietyllä tavalla, kertoo enemmän minusta itsestäni kuin näiden tunteiden aiheuttajista.
[/q]

Ei, maailma ei yleisellä tasolla toimi noin eikä ole tehnyt niin pitkään aikaan. Nyt puhutaan jostain muinaisjäännetavoista, joista tulee pyrkiä eroon vähän samalla tavalla kuin taudeista. Kun joltain ihmiseltä ostetaan huomiota ja "välittämistä", niin tapahtuma alentaa samanaikaisesti sekä myyvää että ostavaa osapuolta. Mielestäni sun olis syytä ymmärtää se ja paras sopeutua siihen, koska ostettavana oleminen ei lopulta ole sunkaan etusi edes yksilönä ja yleisellä tasolla viet sillä naisten oikeuksia takaisin kivikauteen. Samalla toi on musta miehenä aivan käsittämättömän loukkaavaa; mikä ihmeen velvoite meillä on esittää jotain naurettavia lompakomme leväyttelyitä ollaksemme vastakkaisin sukupuolen huomion ja välittämisen arvoisia?

Itsekeskeistä ja -rakasta on toi sun tapasi nähdä itsesi maailman keskipisteenä, jolle miesten pitäisi roudata suitsukkeita, kultaa ja mirhaa kasapäin. Mikäli et ole vielä itse havainnut, niin voin kertoa ettei meidän kaikkien elämä pyöri ympärilläsi ja emme koe velvollisuutta leikkiä leikkejä, joissa olet jatkuvassa huomion valokeilassa omilla ehdoillasi - vastaanottomassa kaikkea, mutta et antamassa yhtään mitään takaisin. Aikaansa seuraava ja edes jonkinlaisen itsetunnon omaava mies ei oikeassa elämässä osta muiden seuraa kuin korkeintaan leikillään ellei hän koe sen olevan tasan viimeinen vaihtoehto. Aivan samoin emme myöskään ole ostettavissa ja lahjottavissa pitämään kenestäkään.

Vaan turhapa tätä on kai sulle selventää. Aikaisemmin "mielenkiintoisen erilaiseksi" kutsumani tapasi ajatella on oikeasti mielestäni vastenmielinen, luotaantyöntävä, ajasta pahasti jäljessä oleva ja yksinkertaisesti täysin "fucked up", mutta todennäköisesti pidät siitä kuitenkin kiinni kynsin ja hampain kun et ilmeisesti muuhunkaan pysty. Ei voi muuta sanoa kuin et voi nyt jumalauta millaisia ihmisiä sitä maa päällään kantaa.

[q]Cloud, 24.2.2010 11:21:
---
ezzy, 24.2.2010 10:17:

---

En mä kyl edelleenkään olis ihan noin mustavalkoinen ja kärjistäis ihan tossa suhteessa.
Mutta kaipa se täytyy ruusu"kaupustelija"tytötkin bännätä kun joku voi ostaa naiselleen ruusun ja toivoa että joskos tänä iltana vähän heltis ku on romanttinen.. Lisätään nyt vielä parit hymiöt varoille :):)
[/q]

[q]noenasieltä voi löytyä vaikka mitä helmiä
[/q]
Veikkaan silti, että suurin osa on, kuten muissakin huutokaupoissa, silkkaa kenellekään kelpaamatonta hylkytavaraa.

Niin onko joku menossa (oikeasti) tuonne sinkkuhuutokauppaan? Ei sinne kyllä yksinkään uskalla mennä

[q]ezzy, 24.2.2010 10:17:

[/q]

En mä kyl edelleenkään olis ihan noin mustavalkoinen ja kärjistäis ihan tossa suhteessa.
Mutta kaipa se täytyy ruusu"kaupustelija"tytötkin bännätä kun joku voi ostaa naiselleen ruusun ja toivoa että joskos tänä iltana vähän heltis ku on romanttinen.. Lisätään nyt vielä parit hymiöt varoille :):)

O