SINKKULUUKKU
Can't we all just get along?
Scyllä on pointti mutta mä olen kokenut tuollaiset suhteen melko vaikeiksi. Kun kuitenkin väärinymmärrysten mahdollisuudet ovat aika suuret, varsinkin jos kuvioissa pyörii useampi tyyppi.
Mä en ole ihan varma tuollaisen ajattelutavan vallankumouksellisuudesta, mut onhan siinä ideaa että kyseenalaistaa myös omistusoikeuden toiseen ihmiseen yhtä lailla kuin muuhun materiaan ympärillämme.
Olis oikeestaan tosi hienoa jos joku ilmoittautuisi joka on saanut tuollaisen kuvion toimimaan, mulla itselläni tuntuu olevan pään hajotus aika lähellä tuollaisen meiningin kanssa.
onhan tuo hieno tapa ajatella, mutta yhteiskunnassa missä suurin osa luokittelee itsensä joko seurustelijoihin tai sinkkuihin tulee kertomasi elämäntapa tuottamaan paljon väärinkäsityksiä ja antamaan joko pelimiehen tai pelinaisen leiman! Yleensä jos ollaan fyysisesti tekemisissä (seksi) ja aletaan puhumaan tunteista ja tutustumaan toiseen paremmin, toinen melko varmastii tuppaa olettamaan että nyt on kehittymässä jotain vakavampaa tai että toinen haluaa vakavampaa kun haluaa tutstua myös toisen "sisäiseen" minään.
[q]Scy, 20.8.2007 11:34:
Miten fyysinen koskemattomuus voisi merkata enemmän kuin todellinen, henkinen uskollisuus, joka ainakin minun kirjoissani tarkoittaa vain sitä, että toisen tunteet ja ajatukset otetaan huomioon ja toista pidetään ainutlaatuisena, tasavertaisena persoonana).
[/q]
Eri ihmiselle merkkaavat eri asiat eri tavalla - ei siinä ole mitään niin ihmeellistä.
Ensinnäkin fyysinen koskemattomuus voi hyvinkin merkata jollekin enemmän.
Toisekseen, vaikka fyysinen koskemattomuus merkkaisi vähemmän, niin se voi siitä huolimatta merkata ihan tarpeeksi.
Itse tuntisin varmasti fyysistä pahoinvointia jos tietäisin rakastamani ihmisen panemassa (tai mitä tahansa mikä tuntuu itsestä pahalta) par aikaa jonkun muun kanssa. Ehkä sinä et näin tuntisi. Mutta veikkaan kuitenkin, että "vapaa suhde" ei useimmille ihmisille vaan toimi.
[q]Scy
mennääks naimisiin?
[q]Scy, Väärinymmärrysten vaara on olemassa ja itsekin olen sen päässyt kokemaan. Mahdollisimman suuri avoimuus ja rehellisyys on toiminut hyvänä lääkkeenä moraalisia tuomioita ja jopa suhteiden loppumista vastaan. Uusille tuttavuuksille voi kertoa suoraan mitä mieltä on ihmissuhteista ja vaikka ensin saisikin päälleen sen täysin hakoteilla olevan tuomion "Ai siis sä haluut vaan panna kaikkia", pikku hiljaa kun toisen kanssa on tarpeeksi paljon tekemisissä, hänen kanssaan viettää aikaa, tutustuu ja harrastelee monipuolisesti monenmoista, hän huomaa miten läheisyys ja ymmärrys ovat läsnä eikä kyse ole mistään panosuhteesta.
[/q]
Jesh, viisaita sanoja mutta edelleen se käytännön toteutus ontuu mun kokemusmaailmassani Avoimuus näyttäis olevan tässä se avainsana mut hemmetin vaikeeta se on silti
Se on kyllä ärsyttänyt tällä boordilla että on toi Sinkkuluukku ja Seukkausluukku mut sit ei mitään muita vaihtoehtoja. Säpinäluukku nyt on ehkä lähinnä näitä vaihtoehtoisia kehittelyitä, mut pitäis olla sellainen luukku että "Mä oon ainakin niin anarko-punx ett mä vastustan kaikkee tollasta heteronormatiivista seukkausluukkumeininkii hei ja mulla on ihan omat meiningit menossa!1!"
[q]kindertin, 27.4.2009 12:01:
onko toisen osapuolen lapset este vai hidaste,vai onko se ihan ok?
[/q]
Kaikkeen tottuu, myös lapsiin. Ite en ainakaan näe niitä esteinä tai hidasteina. Järjestelykysymyksiä :)
[q]Anselmi, 20.8.2007 15:20:
---
ezzy, 20.8.2007 15:17:
---
Admo, 20.8.2007 13:20:
---
Itse tuntisin varmasti fyysistä pahoinvointia jos tietäisin rakastamani ihmisen panemassa (tai mitä tahansa mikä tuntuu itsestä pahalta) par aikaa jonkun muun kanssa. Ehkä sinä et näin tuntisi. Mutta veikkaan kuitenkin, että "vapaa suhde" ei useimmille ihmisille vaan toimi.
---
Ärsyttävintä on kun tuntee noin entistä tyttöystävää ajatellessa...päivittäin.
---
Kysy jos pääset mukaan.
[/q]
Loistava vitsi. "heh heh"
Mä voisin taas harpata sinne kynnykselle tai tuulikaappiin
[q]ezzy, 20.8.2007 15:22:
---
Anselmi, 20.8.2007 15:20:
---
ezzy, 20.8.2007 15:17:
---
Admo, 20.8.2007 13:20:
---
---
---
Kysy jos pääset mukaan.
---
Loistava vitsi. "heh heh"
[/q]
Se ei ollut vitsi.
[q]Admo, 20.8.2007 13:20:
---
[/q]
[q]
Jesh, viisaita sanoja mutta edelleen se käytännön toteutus ontuu mun kokemusmaailmassani Avoimuus näyttäis olevan tässä se avainsana mut hemmetin vaikeeta se on silti
Se on kyllä ärsyttänyt tällä boordilla että on toi Sinkkuluukku ja Seukkausluukku mut sit ei mitään muita vaihtoehtoja. Säpinäluukku nyt on ehkä lähinnä näitä vaihtoehtoisia kehittelyitä, mut pitäis olla sellainen luukku että "Mä oon ainakin niin anarko-punx ett mä vastustan kaikkee tollasta heteronormatiivista seukkausluukkumeininkii hei ja mulla on ihan omat meiningit menossa!1!"
[/q]
Kaikkein vaikeinta ainakin mulla on se itselle rehellisenä pysyminen kaikkien normipaineiden, roolien ja moraalisten näkökulmien sekasotkussa. Pitäisi harrastaa hirveästi itseanalysointia ja olla tietoinen itsessä vaikuttavista voimista, jotta voisi myös olla rehellinen toisille. Toisaalta taas ihmissuhteissa on aina oltava tietty määrä spontaanisuutta ja intuitiota, jotta säilyisi se taianomainen "hohto", maagisuus, mystisyys ja mielenkiintoinen jännite. Eihän ihmissuhteet saa olla vain sitäkään, että joka päivä keskustellaan vain siitä missä mennään, mitä tunnetaan ja mitä se nyt tällä hetkellä tarkoittaa.
Tästä johdettuna: miksi kaiken pitäisi olla niin helppoa? Miksei itsensä selvittäminen voisi olla koko elämänpituinen projekti, joka on hyvin traaginen ja raskas, mutta samalla palkitseva ja ihana. Miksi olisi tarpeen tyytyä helppoihin perinteisen romanttisen parisuhdekäsityksen ratkaisuihin, kun tilalle voisi saada jotain, joka tarjoaa saman ihanan, mutta lisäksi niin paljon enemmän. Ennen kaikkea enemmän kaikilla muilla osa-alueilla, jota tällainen avoimuuteen, luottamukseen, keskinäiseen ymmärrykseen, itsensä kehittämiseen ja myös oikeaan uskollisuuteen perustuva ihmissuhde tukee.
pääsisköhän täältä pois jotain varauloskäyntiä käyttämällä.
[q]Rinik, 21.8.2007 10:32:
---
Nexus__69, 21.8.2007 10:25:
---
[/q]
katotaan jos sattuis vaikka tulipalo.
Vau. Mäki oon aina haaveillu kahesta miehestä
Anyone?
[q]Scy,
*clips*
[/q]
Minua alkoi kiinnostamaan, miten sitten suhtaudut vanhemmuuteen/perheeseen?
[q]Hila, 21.8.2007 10:40:
---
Scy,
*clips*
---
Minua alkoi kiinnostamaan, miten sitten suhtaudut vanhemmuuteen/perheeseen?
[/q]
Mä en oo Scy mut erilaisia avoimia ja vaihtoehtoisia perhejärjestelyjä on olemassa, niin kuin joitain yhteisöjä joihin lapselliset tyypit kerääntyy. Perheellisyyshän ei oleta välttämättä avioliittoa tai jotain muuta kahden aikuisen ympärille keskittyvää järjestelyä.
[q]Nexus__69, 21.8.2007 10:25:
[/q]
[q]Juhgu, 21.8.2007 12:29:
---
WiljamiDzay, 21.8.2007 12:29:
---
Mun puolesta muuten r0k ja hellurei, mut jos kaikki (miehet) harrastais moniavioisuutta ni meiksin zäänssit pokaamisesta tipahtais nollasta aika pahasti jo miinukselle... *uuh**nauru*
--- aww, no mut eipä siinä muuta kuin lähdet kovasti promoamaan myös naisten moniavioisuutta. Tiedä vaikka bongaisit jonkun kivan tyttösen, jonka voit sit jakaa 9 muun miehen kanssa. *joo*.
[/q]
hmm...
Mä saattaisin tossa tapauksessa suosia jtn vuoronumerojärjestelmää tjsp...
[q]mayah, 21.8.2007 08:59:
Ihan mielenkiinnosta, miten sulla / teillä on perhe, sukulaiset, ystävät yms. suhtautuneet tähän kaikkeen?
[/q]
Vaihtelevasti :) Ystävät ovat - ainakin kasvotusten - suhtautuneet pelkästään positiivisesti (vaikkakin välillä epäuskoisesti), perheet niiltä osin kuin heille on kerrottu (emme ehtineet tavata kaikkia sinä aikana kun Natalia oli täällä, ja tapaamatta tuollaista on "hieman" hankala lähteä kertomaan :D) ihan ok. Sillä saralla kyllä varsinkin minulla työtä tosin vielä riittää kun Natalia palaa takaisin. Mitään suurempaa dramatiikkaa ei kuitenkaan ole ollut, eikä mun mielestä kellään muulla tähän nokan koputtamista olekaan.