Kannabiksen laillistaminen

Back to päihdekeskustelu O

Greece legalizes cannabis!

http://img249.imageshack.us/img249/1340/grkenlandbrandls3.jpg

[q]nammo, 3.9.2007 15:37:
Joo en kyllä jaksa lukea mitään hamppuhehkutuksia. Valitettavasti mun huumorintaju on mömmöjen kuivettama ja mulle AA:ssa käynti on vakava asia eikä mitään potheadkaksoismerkityksiä *toktok*
[/q]

Pahoittelen jos trivialisoin sun AA-käsitteen, mut et säkään kauheesti ymmärrä mun hehkutuksia.

No voi paska kuitenkin jos jamassa olet, minkäs takia sä sitten oot ruvennu hakee sisältöö elämääs aineista? Et sä tiiä et pidemmän päälle, "the drugs don't work they just make you worse and I knoow I see your face again . . .", jos niitä siis menee pitämään oikotienä onneen. Työkaluja ne kaikki aineet kuitenkin ovat, työkaluja sun kehon ja hengen tilan muokkaamiseen.

Mun henkilökohtainen keskipiste elämääni on itseisymmärrys ja sitä kautta ympäristöni ymmärtäminen ja kosmoksen hahmottaminen. Vaikeinta tällä hetkellä egosentrisessä maailmankuvassani on hahmottaa se oma paikkani tässä kokonaisuudessa ja kyllä on vastaukseni seuraavaan, transmeditatiivisessä ajattalussani olen käyttänyt erinäisiä aineita, pelkästään positiivisella tavalla. Rajojani en ole löytänyt, mutt kun ne löydän niin tuun sit istuu sinne AA:n penkille ja kertomaan kokemastani. Onnea yrityksellesi löytää se parempi huominen, mä valitsen eläväni tässä hetkessä ja olen näin onnellinen.

[q]nammo, 3.9.2007 15:20:
---
Damien, 3.9.2007 15:16:
. . .Ajatuksiani Asiasta -kannabis topic:n AA-kerho alkaa. . .

---

AA eli Alcoholics Anonymous ei järjestönä kannata minkään huumeiden käyttöä vaikka keskittyykin pelkästään raittiusasiaan.*hmph*
[/q]

Osaatsä lukea? No hyvä, lueppa uudelleen. Ymmärrätsä piikittelyä huumorimielessä ja kaksoismerkityksiä? No hyvä, oleppa sitten se hyvä ja naura hyvä ihminen.

Joo en kyllä jaksa lukea mitään hamppuhehkutuksia. Valitettavasti mun huumorintaju on mömmöjen kuivettama ja mulle AA:ssa käynti on vakava asia eikä mitään potheadkaksoismerkityksiä *toktok*

[q]serotonot,
Sitä paitsi tällä hetkellä kannabiksen huonoja puolia korostaa se, että laittomien päihteiden pariin ajautuvat usein tyypit, joilla on jo valmiiksi "epäterve" uteliaisuus päihtymiseen ja mahdollisia ongelmia sen kanssa.
[/q]

Ei päihteillä ole puolia, ne on päihteitä. Kaikki puolet tulee esiin vasta käyttäjässä ja kun ihmiset on urpoja ja sairaita ja psykoosissa ja luulevat itsestään jotain mitä eivät ole ja kieltävät itseltään sen mitä ovat, ELÄiMiÄ, nii ihmiset ne niitä ongelmia ovat. Eli siis tarkennan vain ja oon samaa mieltä ;)

lol...rauhaa ja rakkautta ja sillee :D

[q]Damien, 4.9.2007 00:11:
Nyt keitti yli, ei oo polttoo ja elämä potkaisi. Pakko purnaa. . .

Miksi te kaikki vitun luuseri apinanapinakapinat ette voi antaa mun vittu polttaa laillisesti pilvee? Mitä vittuu se on teiltä pois jos mä ja muut polttaa? Vittu me teitä haluta mukaan polttamaan, ME halutaan polttaa ja multa palaa kohta päreet jos mä en saa mun Mary Jane:a rakastaa.

Te kaikki tekopyhät lehmät jotka väitätte et ne huumeet tuhoo teidän elämän, nii VITTUUKS OOTTE NIIN HEIKKOJA! Mä tykkään polttaa, mä haluun polttaa, mä pystyn polttaa ja oon polttanu pitkään ja hartaasti ja poltan vaikka itteni hautaan ja käyn silti siellä duunissa ja teen sitä rahaa ja maksan niitä veroja.

MÄ EN VAAN VITTU TAJUU ET MIKS VITUSSA MÄ EN SAIS POLTTAA? MIKS VITUSSA TE MUUT KUSIPÄÄT SAATTE JUODA VIINAA JA OLLA ONNELLISIA, MUT MÄ EN SAA POLTTAA? MIKÄ VITUN SADISTINEN PASKAKAIVO TÄÄ SUOMI OIKEIN ON ja KEITÄ TE OOTTE KETKÄ ETTE ANNA MUN POLTTAA?!!!! Teidät pitäis, niinkuin monet kannabiksen vastustajat on sanonu tähän suuntaan, ampua.
[/q]
Varokaa lapset! Näin käy jos polttaa pilveä pitkään ja hartaasti.

[q]nammo, 4.9.2007 12:57:
Olen nähnyt lähipiirissäni aika monen menevän kannabiksen käyttämisestä tärviölle. En tiedä yhtään tapausta, kannabiksen käyttäjää joka ei käyttäisi muitakin aineita. [/q]
Suosittelen lukemaan tuon Kuilun postauksen asioiden syy-yhteyksistä ja muusta sellaisesta.

[q]sadesola, 4.9.2007 10:13:
---
Mark, 4.9.2007 10:03:
---

Ja koska ihmiset tekevät sitä omasta tahdostaan, sunko mielestä laki on se asia millä sitä korjataan? Get real.

---

Yhden topic-puheenvuoron aikana on mahdollista
ottaa huomioon kaikki tekijät? Kyllä, olen Holmes.

Minua kiinnostaa lähinnä yhteiskunnallisen järjestäytymisen
ja ongelmanratkaisun näkökulma.

Tehokkain keino on mielestäni asenteisiin vaikuttaminen.
[/q]

Vittu mitä saivartelua. Puolet viestistä menee ohi vaikka koitan ymmärtää mitä ajat takaa. Jos haluat vaikuttaa asenteisiin, miten se lain voimalla onnistuu? Kieltolaki vaikuttaa asenteisiin lähinnä negatiivisesti, ja se nyt on jo todettu moneen kertaan että laittomuus ei juurikaan vaikeuta pilven saamista. Ainoona erona on että tänne virtaa enemmän paskaa lätkää Venäjältä missä mafiosot rikastuvat. Jos jokainen sais kasvattaa omat yrttinsä tai ärrältä sais, pienenisi sekin ongelma ainakin jonkun verran..

-M

[q]nammo, 4.9.2007 10:07:
---
homppa, Esimerkiksi itse huomasin kesää Helsingissä ja Oulussa viettäessäni, että kun oli niin kuivaa kuin välillä oli, jengi vaan dokas eikä jääny himaan/puistoon chillaileen, lisäks Helsingissä mitä tuli pyörittyä joku kuukaus, siellä kyllä löyty aina kaikkea muuta paitsi pilvee poistettavaksi(ehkä pyörin vaan väärässä jengissä?), mikä on sillee niinq miten sen nyt sanois...aika vitun perseestä?

---

Eikö ole aika huolestuttavaa jos on pakko korvata yksi huume toisella? Mun mielestä sellanen on... aika vitun perseestä.

Jos on kuivaa niin älä märise, osta kukkaruukku ja kukkamultaa.Ei se oo vaikeeta. Omin käsin onneen juu nou.
[/q]
Olipas taas argumentit. Voi voi, onpas se kyllä erittäin huolestuttavaa! Ja siltikin moni niin tekee. Jos luet tuota hompan postausta tarkemmin, niin siinähän oli vain kyse alkoholin ja budin vertailusta, niinkuin monessa muussakin postauksessa tässä topikissa.

Ja tuohon toiseen sykähdyttävän syväluotaavaan kommenttiisi... SE ON KATO LAITONTA!

[q]Mark, 4.9.2007 10:17:
---
sadesola, 4.9.2007 10:13:

Minua kiinnostaa lähinnä yhteiskunnallisen järjestäytymisen
ja ongelmanratkaisun näkökulma.

---

Vittu mitä saivartelua. Puolet viestistä menee ohi vaikka koitan ymmärtää mitä ajat takaa. Jos haluat vaikuttaa asenteisiin, miten se lain voimalla onnistuu? Kieltolaki vaikuttaa asenteisiin lähinnä negatiivisesti, ja se nyt on jo todettu moneen kertaan että laittomuus ei juurikaan vaikeuta pilven saamista. Ainoona erona on että tänne virtaa enemmän paskaa lätkää Venäjältä missä mafiosot rikastuvat. Jos jokainen sais kasvattaa omat yrttinsä tai ärrältä sais, pienenisi sekin ongelma ainakin jonkun verran..

-M
[/q]
Joo, mua kiinnostais kans tietää, mitä tuo yhteiskunnallisen järjestäytymisen ja ongelmanratkaisun näkökulma tässä yhteydessä tarkoittaa?

[q]sadesola, 4.9.2007 10:21:
Niin huomaan, että meni ohi:))

Yritän olla selkeämpi:

1) Lainsäädäntö on vain yksi keino vaikuttaa siihen,
miten asiat yhteiskunnassa toimivat.
2) En ottanut muita keinoja esille.[/q]

Hyvä niin, muuten ois menny ohi topikista (otsikko puhuu puolestaan)

[q]
3) Ihmisten asenteisiin vaikuttaminen, esimerkiksi
median kautta, on mielestäni lainsäädäntöä tehokkaampi
keino.
4) Sekä laillistamisen että kieltämisen puolesta löytyy
hienosti toimivia näkökulmia. [/q]

....ja tässä sit mentiin ohi sektorin. Et ottanut muita keinoja esille, mutta mainitsit kuitenkin että media on parempi keino vaikuttaa kun lait? Jeah. Ja musta ois kyllä mielenkiintoista kuulla juuri SINUN perustelut laittomuuden puolesta. Mulla kun on sellanen kutina ettet tiedä aiheesta juuri mitään, sulla on vaan tarve sanoa mielipiteesi.

[q]
Ymmärsitkö nyt, mitä yritin sanoa?
[/q]

Jep.

-M

[q]sadesola, 4.9.2007 10:32:
Olet ihan oikeassa.

Tiedän hyvin vähän aiheesta, mutta
kirjoitin ensimmäisen kommenttini koska
kaksi parasta ystävääni ovat kuolleita.

Yksi tapahtumaketjuun vaikuttanut tekijä oli se,
että he pössyttelivät elämänsä metsään.
Kolmas on tällä hetkellä vankilassa ja
loput pari samasta kaveripiiristä tipahtaneet
yhteiskunnan ulkopuolelle.

Tietysti minulla on tarve kertoa mielipiteeni.
[/q]
Osanottoni. Väittäisin kyllä, että ongelmat olivat todennäköisesti jossain muualla kuin pilvenpoltossa. Tämä yhdistävä tekijä ei välttämättä ollut se vaikuttava tekijä.

[q]josbe, 4.9.2007 12:09:
---
Cloud, 4.9.2007 12:06:
Toisaalta se, että joku elää ei tee sen elämisestä kenellekkään muulle ku sille itselleen oikeetä joten eipä sekään paljoo juhlituta.

---

Ja sama suomeksi?
[/q]

Kunhan vastailin tohon ylempään "liiallisen aikani" kanssa.

[q]nammo, 4.9.2007 10:42:
---
josbe,

Olipas taas argumentit. Voi voi, onpas se kyllä erittäin huolestuttavaa! Ja siltikin moni niin tekee. Jos luet tuota hompan postausta tarkemmin, niin siinähän oli vain kyse alkoholin ja budin vertailusta, niinkuin monessa muussakin postauksessa tässä topikissa.

Ja tuohon toiseen sykähdyttävän syväluotaavaan kommenttiisi... SE ON KATO LAITONTA!

---

No ohoh. Eipä se tunnu moniakaan estävän, ehkä hieman hidastavan. Mutta siis, jos jonkun on pakko saada päihtyä kannabiksesta niin kasvattakoon ennemmin omansa kuin ostaa läpyä ja samalla tukee kansainvälisiä rikollisjärjestöjä, joilla voipi olla yhteyksiä ase-, ihmis- jne iivil kauppaan. Sehän on truu hippiä.
[/q]

ja nimenomaan siks sen tarviis olla myös laillista (ettei tarvii ostaa pl:ää ja...bla bla)...twelve points, mutta viranomaiset suhtautuu taas kasvatukseen vähän nihkeesti...esimerkiks lahessa näin(vanha juttu):
"Koska Lahdessa liikkuu runsaasti myös kovia huumeita, kuten amfetamiinia, on kannabis jäänyt poliisitutkinnassa kakkossijalle. Nyt poliisi aikoo keskittyä tutkimaan kannabisviljelyä."
http://www.ess.fi/Article.jsp?article=129468
\o/

[q]josbe, 4.9.2007 10:47:
Olet siis laillistamista vastaan, vaikka mielestäsi kannabiksen laittomuus ei estä sen käyttöä? Lisäksi moralisoit käyttäjiä ja patistat heitä kasvattamaan itse, jolloin myös kiinni jäämisen uhka on isompi?
[/q]
Olen laillistamista vastaan, mutta kuten eräässä aikaisemmassa postauksessa mielipiteeni ilmaisin, käytöstä tai pienten määrien hallussapidosta rankaisemisesta saisi luopua. Mutta tämä on vaan mun mielipide eikä tän päivän todellisuutta.

Eihän tietenkään substanssin X laittomuus estä sen käyttöä. Tupakki ja alkohoolikin on laittomia alaikäisille eikä sekään estä teinejä käyttämästä. Reseptilääkkeiden väärinkäyttökin on laitonta.

Mielestäni jokainen pössyttelynhimoinen saisi kasvattaa möyhönsä itse ja ottaa vastuun tekosistaan eikä tukea rikollisliigojen PL:ää. Pienten määrien = pari puskaa omaan käyttöön kasvattamisesta ei edes saa kovin pahoja sakkoja. Ja kiinnijäämisen riskiä voi pienentää järkevillä varotoimilla.

[q]nammo, 4.9.2007 13:09:
Oonko väittänyt selittäväni jostain yleismaailmallisista totuuksista? Tällaista olen nähnyt ja perustan mielipiteeni henk.koht kokemuksille. Onneksi on päihteettömätkin piirit.
[/q]

Etpä varmaan ole. Sulla on oikeus mielipiteeseesi.

-M

Toisaalta se, että joku elää ei tee sen elämisestä kenellekkään muulle ku sille itselleen oikeetä joten eipä sekään paljoo juhlituta.

[q]Cloud, 4.9.2007 12:06:
[/q]
Ja sama suomeksi?

[q]nammo, 4.9.2007 12:57:
Olen nähnyt lähipiirissäni aika monen menevän kannabiksen käyttämisestä tärviölle. En tiedä yhtään tapausta, kannabiksen käyttäjää joka ei käyttäisi muitakin aineita. Aika monella myöskin menee käyttö överiksi aina kun on sauhuja saatavilla; ja silloin kun ei ole niin raavitaan karstaa jne. Aika harva pystyy huolehtimaan koulusta/töistä/kämpän siivouksesta/maailman pelastamisesta/whateva liiallisen käytön seurauksena. Olen itse kokenut kannabispsykoosin ja se ei ollut kiva juttu. Joten tiedän mistä puhun.
[/q]

Hienoa, saat mitalin. Puhu mitä puhut liiallisesta käytöstä, hyvinkin paikkansapitävää, mutta jokainen joka ganjaa polttelee ei tee sitä päivittäin. Sääli jos oma tuttavapiirisi koostui vain ja ainoastaan niistä. Ja nyt varmaan porttiteoria on sitten käytännössä todistettu koska jokainen sun tuntema douppipää myös blaadaa..

-M

O